Plussa vai ei?

Täällä kun on ollut puhetta muuten siitä,reagoiko raskaustesti LH-hormoniin eli ovulaation aikaan haamuilemalla.
Törmäsin netissä ruotsalaiseen raskaustestejä kauppavaan sivustoon,jossa myydään ainakin kolmea eri testimerkkiä,joissa mainostetaan ettei ne reagoisi LH-hormoniin. Havaitsin että yksi niistä näyttää kovasti samalle,jota saa ainakin Raskauskeijusta myös,Sofi Ultimate-puikolle. Mielenkiintoista olisi tilata sieltä seuraavaksi jotain testejä. Siellä ei pitäisi edes tulla postikuluja vaan mainitaan ilmainen toimitus. En tiedä saako täällä linkittää kauppojen sivustoja niin jätän siksi mainitsematta nyt.

Ei ovulaation aikana r-testit haamuile, eli ei reagoi LH-hormooniin. Toisinpäin kylläkin on käynyt eli ovistestit näyttänyt raskauden.

Tässä on ollut NataliaB:llä hCG-hormoni 19,kohdunulkoiseksi osoittautui. Eli melko haalea viiva tosiaan,eikä siis ole hcg kuin 19.
Voi hyvinkin olla,että itsellä samasta kyse. Esim.kohdunulkoisesta.
Tai sitten ihan vaan jokainen testi ollut ns.sekundakappale. Mulla on myös ollut outoja alavatsaoireita,(lieviä alavatsakipuja), odotan silti ensi viikkoon.
Pidän teidät ajantasalla.

Tässä on ollut NataliaB:llä hCG-hormoni 19,kohdunulkoiseksi osoittautui. Eli melko haalea viiva tosiaan,eikä siis ole hcg kuin 19.
Voi hyvinkin olla,että itsellä samasta kyse. Esim.kohdunulkoisesta.
Tai sitten ihan vaan jokainen testi ollut ns.sekundakappale. Mulla on myös ollut outoja alavatsaoireita,(lieviä alavatsakipuja), odotan silti ensi viikkoon.
Pidän teidät ajantasalla.

Mulla kohdunulkoisessa viivat tummu, ja viikot kasvoi digissä. Joo ilmoittele ensi viikolla miltä nyt näyttää testi :cat:

Mulla kohdunulkoisessa viivat tummu, ja viikot kasvoi digissä. Joo ilmoittele ensi viikolla miltä nyt näyttää testi :cat:
Ööö sori kärsimättömyyteni,mutta kävi niin hyvä flaksi että sain sähköpostia RFSU paketti saapunut (pakettiautomaattiin)…Niin päätin tästä hyvästä tehdä tuon toisen pois vielä. Virtsa oli selvästi tummempaa,aina päiväpissa on mulla vahvinta. Sain selvän viivan taas(punersi). Yritin nyt ottaa Suski75 vinkeillä kuvaa mutta en tiedä onnistuiko.
Otin testiajalla pihalla,on luonnollisempi valo(aurinko paistoi tosin).
5F61EC8E-A93F-4E81-AA31-0ECF96C41F34.jpeg

Mä oon saanu noihin lähes jokaiseen liuskaan ihan tommosen viivan, ilman raskautta. Siksi en osta niitä enää. Samaten niihin testaa varhain puikkoihin saan haamun joka kerta ilman raskautta. Siksi en osta niitäkään enää. Tai jos ostaisin, niin en tekisi mitään päätelmiä niiden viivoista.

Ööö sori kärsimättömyyteni,mutta kävi niin hyvä flaksi että sain sähköpostia RFSU paketti saapunut (pakettiautomaattiin)…Niin päätin tästä hyvästä tehdä tuon toisen pois vielä. Virtsa oli selvästi tummempaa,aina päiväpissa on mulla vahvinta. Sain selvän viivan taas(punersi). Yritin nyt ottaa Suski75 vinkeillä kuvaa mutta en tiedä onnistuiko.
Otin testiajalla pihalla,on luonnollisempi valo(aurinko paistoi tosin).
View attachment 105050

Onko tässäkin muokattu värejä? Mun tekemä plussa rfsu oli täysin erivärinen.

Jos sä muokkaat värejä niin saat varmasti näkymään "haamuja" oikea plussa näkyy kyllä ilman väri säätelyjäkin.

Liitteet

• IMG_20210729_184658.jpg
    IMG_20210729_184658.jpg
    918.1 KB · Katsottu: 336
Jos sä muokkaat värejä niin saat varmasti näkymään "haamuja" oikea plussa näkyy kyllä ilman väri säätelyjäkin.
En kyllä ole nähnyt tarpeelliseksi tuossa säädellä värejä. Mulle ei ole ikinä tullut noin vahvaa viiva mitä sinulle. Laitan mun vahvimman viivan jonka sain vuonna-18 viikolla 7. Kuvassa on mukana saman merkkiset liuskat siitä raskaudesta alkuraskauden plussani.
84741BCD-2180-407D-A2F6-60DF40E46707.jpeg
Tuolle näytti mun plussat. Tässä muuten on viime raskauden plussa ylempi kuva ja alempi on tuo äskeinen testi enkä kuvaa muokannut vaan asetuksena on ”kirkas lämmin”,otettu parvekkeella huom.
7EBCBB8F-6A29-4BD1-9E82-9185B3B910D3.jpeg

En kyllä ole nähnyt tarpeelliseksi tuossa säädellä värejä. Mulle ei ole ikinä tullut noin vahvaa viiva mitä sinulle. Laitan mun vahvimman viivan jonka sain vuonna-18 viikolla 7. Kuvassa on mukana saman merkkiset liuskat siitä raskaudesta alkuraskauden plussani.
View attachment 105053
Tuolle näytti mun plussat. Tässä muuten on viime raskauden plussa ylempi kuva ja alempi on tuo äskeinen testi enkä kuvaa muokannut vaan asetuksena on ”kirkas lämmin”,otettu parvekkeella huom.
View attachment 105054
Oliko tuo rv7 varmistettu ultralla vai laskettu edellisistä menkoista?

Tässä on munkin silmään väreissä jotain vikaa kun kaikki valkoisetkin kohdat on punertavia. (paketti ja suojapussi).
Otin auringossa tuon kuvan,mutta onko sillä merkitys? Laitan sisällä otetun kuvan testistä,siis sama testi ja kamera normiasetuksilla,EI otettu auringossa kuten tuo edellinen. Onpa erikoinen kamera kun tekee tuon kontrolliviivankin mustaksi!?
F5F30E74-8F43-45C5-8B75-2C4BE7B0110D.jpeg

View attachment 105057

Nää on ainoat plussat mitä ite oon rfsun liuskoilla saanut.
Rv 3+6, 4+0 ja 5+3

Oman kokemuksen mukaan siis näyttää jo hyvää viivaa ennen menkkoja.
Ohhoh,sullapa on ollut komeet viivat :arghh::blackeye::eek: Aika alussa ollut noin vahva. Mulla tosiaan tuli tuohon aikaan eli noin 4+ Viikolla nuo melkeinpä valkooset liuskat,voisi luokitella negatiiviseksi,kun tuolla ylempänä kuvassa näkyy. Ja ihan olin raskaana ultran mukaan meni viikot jne.:shy:

View attachment 105037 Huomenta! Tässä odotellaan seuraavia kuukautisia mutta itseäni kiusatakseni tein aamupissasta äsken Rfsu-liuskan. Tähän asti siis aamupissasta en ole saanut (kunnollisia)viivoja vaikka pitäisi olla vahvempaa. No odotukset ei olleet suuret mutta Lidlistä hain ja käytin vanhaa aamupissaa..sain siihen tälläisen viivasen,ihan testiajan sisällä tuli jo minuutin kohdalla. Jos nämä kaikki plussat mitä olen saanut onkin negatiivisia niin nostanko metelin(?). :wink:facepalm:

Siis ostitko uusia RFSU-testejä, kun ne ovat tähänkin mennessä näyttäneet ihan mitä sattuu? o_O

Emilia siun kamerassa on joku automaattinen muokkaus/filtteri päällä, mikä vääristää värit. Tuo "kirkas lämmin" nyt ainakin on filtteri. Kaikki tuommoset pois päältä jos tahdot kuvia, joissa värit on oikeat. Suosittelisin myös siulle aamulämpöjen mittausta ovulaation varmistamiseksi (ainoa kotikonsti jolla voi oikeasti varmistaa ovulaation poislukien tietty raskaus..). Sit ei tarvitse arpoa, millon ovis oli ja millon voi tehdä raskaustestin (dpo9->).

Noista aiemman raskauden testeistä ei oikein voi päätellä kuinka viiva nyt vahvistuisi.. normaalissa raskaudessa rv7+ on jo niin paljon hcgtä veressä (ja yleensä siis myös virtsassa), että testi saturoituu ja viiva alkaa haalentua. Eli tiettyyn hcg rajaan asti viiva tummuu ja tummuu ja sen rajan yli mentyä hcgn kasvaessa testissä viiva haalenee.
Ja siis toki joka raskaudessa viivat voi vahvistua eritavalla jopa samalla ihmisellä.. itse oon ensimmäisen haamun saanut 6 raskaudessa dpo välillä 9-17. (Näistä kolmesta on tullut vauva ja toi dpo17 plussa verikokeellakin todistettu raskaudeksi, meni sit vähän myöhemmin kesken, muissakin km on viiva vahvistunut useamman päivän..)

Ja testien herkkyyksistä vielä.. oon ymmärtäny et testejä on kahdenlaisia, rajoitettuja ja rajoittamattomia. Rajoitetuissa viiva näkyy vasta kun pitoisuus on yli rajan, mutta rajoittamattomassa heti kun pitoisuus on >0. Testin tuoteselosteesta löytyy usein jotain mainintaa tästä.

Takaisin