Himot ja ällötykset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Nyt avaan tän. Mun lemppari, sitruunatee, haisee niin järkyttävän pahalle. Haistoin sen aamulla toiseen päähön kämppää ja se oli järkyttävää. Tän hetken kovin himo ois suola. Siis pelkkä suola. Merisuolaa tekis mieli imeskellä, vaik ei se ihan tervettä olekaan. Yhden kiteen verran annan itselleni luvan tätä herkkua nauttia. Täytyy kysyä neuvolassa, et paljonko sitä oikeesti saa maksimissaan nauttia koska mul kuola valuu iha solkena ku näen suolapaketin. :angelic: Pakko myöntää, et naapurinrouvan suolalamppu houkuttaa!
 
Mulla sama kuin esikoisen raskaudessa, että suolaista ja rasvaista tekee mieli, pizzaa yms suolapähkinöitä syön töissä asiakkaiden välissä niin pysyy pahoinvointi hallinnassa.
 
Parhaiten maistuu kaikki raikas kuten erilaiset salaatit. Perus ruoka menee ihan hyvin alas, kunhan ei ole liian tuhtia ja kaverina jotain raikasta - muuten iskee huono olo. Annoskoko on pienentynyt, koska ei vaan pysty syömään niin suuria annoksia kuin aiemmin tai iskee oksetusolo. Makea ei uppoa yhtään, ällöttää ajatuskin. Sit ällöttää erilaiset hajut esim. Jotkin ihmisten hajuvedet, paistettujen (erityisesti makeiden) leivonnaisten haju tai töissä käytävällä leijuva kummallinen haju, jonka olen alkanut haistamaan.
 
Muista raskauksista poikkeava oire on pissaamistarpeen tihentyminen. Joutuu juosta vessassa max. 2-3 tunnin välein ja yölläkin käymään kerran.
 
Mulla haisee nenään joku hikisukka koko ajan, eikä hajun lähde paikallistu mihinkään.
 
Suolaista tekee täälläkin mieli. Tänään söin hampparin, koska viime raskaudessa en pystynyt syömään lihaa (varsinkaan jauhelihaa) koko raskausaikana pahoinvoinnin takia.
 
Mua närästää aika moni just nyt niin yritän vältellä ruisleipä,paprika,tomaatti,kahvi,suklaa, tulinen ruoka, tietyt mausteet, pizza jossa tomaattikastike, Eilen syötiin kanaa ja nuudelia niin kanan maku jotenki ällötti vaikka normaalisti tykkään. En voinu syödä niitä kanoja loppuun. :O Normaalisti siis tykkään makeasta ja oon hounaamaas kaapista jotaki hyvää mut nyt ei tee mieli. Oon ihan ihmeissäni :woot: Suolanen enemmänki maistuis just nyt. Juon paljon vettä pitkin päivää, koko ajan kauhee jano :pompus:
 
Söin porukoilla käydessä pikkelsiä leivän päällä ja varmaan täytyy kotiinkin hankkia sitä :grin Muuten alas menee lähinnä juotava jogurtti ja karjalanpiirakat, kaikki muu täytyy syödä väkisin ja oikein mitään ei edelleenkään tee mieli.

Kahvi on nyt maistunut aamulla ihan ok, mutta päivällä ei tee enää yhtään mieli vaikka tuntuu siltä että päiväkahvit tarvisi :hilarious:
 
Oon alkanut syömään voileipiä maustekurkun kanssa ja kahvi on jäänyt kokonaan pois.
 
Sellaiset rasvaiset ja suolaiset ruuat myös houkuttaa, esim. pitsaa tekisi mieli ja viikonloppuna olikin pakko hakea pitsaa. Ehkä vähän sellaiset krapularuuat tuntuu tällä hetkellä houkuttavilta ja krapulaa olotila kieltämättä välillä muistuttaakin :hilarious:
 
Mua närästää aika moni just nyt niin yritän vältellä ruisleipä,paprika,tomaatti,kahvi,suklaa, tulinen ruoka, tietyt mausteet, pizza jossa tomaattikastike, Eilen syötiin kanaa ja nuudelia niin kanan maku jotenki ällötti vaikka normaalisti tykkään. En voinu syödä niitä kanoja loppuun. :O Normaalisti siis tykkään makeasta ja oon hounaamaas kaapista jotaki hyvää mut nyt ei tee mieli. Oon ihan ihmeissäni :woot: Suolanen enemmänki maistuis just nyt. Juon paljon vettä pitkin päivää, koko ajan kauhee jano :pompus:

Mulla on kans tää makeanhimon loppuminen. Sama oli viimeksikin ja on kyllä ihan outoa kun normaalisti oon herkkuhiiri.
 
Mulla on kokoajan nälkä. Ihan sama mitä ruokaa, tuntuu että naama on kokoajan jääkaapissa napsimassa. :hilarious:
 
Takaisin
Top