Mitä söit viimeksi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Otsikon mukaisesti, mitä söit viimeksi? Tästä voi saada myös ideoita siitä mitä ehkä voisi syödä, jos ei oikein mikään maistu. :)
 
Muistin yks päivä reseptin salaattiin, jota voi ehkä syödä kun on paha olo. Ainaki ite oon tehny nyt parina päivänä tätä. Opin tän joskus ystävän poikakaverilta, jolla on turkkilaisia juuria, joten tää on varmaan turkkilainen resepti:

2/3 osaa kurkkua
3-4 tomaattia
2(-4 dl) Turkkilaista jogurttia
Pari dl keitettyjä makarooneja (voi myös tehdä ilmanki!)
2-3 valkosipulinkynttä tai 1 pyöreä kynsi ainaski
Suolaa (reippaasti)
mustapippuria

Kurkut ja tomaatit aika pieniksi paloiksi ja muiden ainesten kanssa sekasin. Idea on, että valkosipulia ja suolaa reippaasti, toki jos valkosipuli tökkii, ni sit sitä ei niin kauheesti kande laittaa. Ainesten määrä suuntaa antava, koska heitin nää ulkomuistista.

Tää on tosi raikasta ja nesteyttävääkin ja mausteiden puolesta tosi maukasta. Kandee koklaa!
 
Muistin yks päivä reseptin salaattiin, jota voi ehkä syödä kun on paha olo. Ainaki ite oon tehny nyt parina päivänä tätä. Opin tän joskus ystävän poikakaverilta, jolla on turkkilaisia juuria, joten tää on varmaan turkkilainen resepti:

2/3 osaa kurkkua
3-4 tomaattia
2(-4 dl) Turkkilaista jogurttia
Pari dl keitettyjä makarooneja (voi myös tehdä ilmanki!)
2-3 valkosipulinkynttä tai 1 pyöreä kynsi ainaski
Suolaa (reippaasti)
mustapippuria

Kurkut ja tomaatit aika pieniksi paloiksi ja muiden ainesten kanssa sekasin. Idea on, että valkosipulia ja suolaa reippaasti, toki jos valkosipuli tökkii, ni sit sitä ei niin kauheesti kande laittaa. Ainesten määrä suuntaa antava, koska heitin nää ulkomuistista.

Tää on tosi raikasta ja nesteyttävääkin ja mausteiden puolesta tosi maukasta. Kandee koklaa!

Kokeilin tätä tänään, nyt illalla töiden jälkeen ja olipa hyvää! Kiitos siis hyvästä reseptistä :happy119 Itse en jaksanut keittää pastaa, kun oli sen verran nälkä, mutta pilpposin mukaan myös kirpeän omenan ja sekin näytti toimivan yllättävän hyvin. Tämä menee ehdottomasti kokeiluun myös sen pastankin kanssa!
 
Kokeilin tätä tänään, nyt illalla töiden jälkeen ja olipa hyvää! Kiitos siis hyvästä reseptistä :happy119 Itse en jaksanut keittää pastaa, kun oli sen verran nälkä, mutta pilpposin mukaan myös kirpeän omenan ja sekin näytti toimivan yllättävän hyvin. Tämä menee ehdottomasti kokeiluun myös sen pastankin kanssa!
Kiva. Se on aika hyvää. Mä kokeilin nyt raskaana pastan kanssa ja totesin et tykkään enemmän ilman, mut eihän se oo sit niin täyttävää.
 
Mä voisin kokeilla tätä muuten mutta tuo kurkku on ehdoton ei. Voiskohan sitä korvata jollain muulla?
 
Kiitos Vilja tämän nostosta! Etsin Sesilian ohjetta tänään joka paikasta, mutta leikkinurkan puolelle en sitten eksynytkään.
 
Takaisin
Top