Maalis/huhtikuun jutut

Freesias

Vauhtiin päässyt keskustelija
Marrasäidit 2020
Hello!

Kaikki elämä täällä taitaa olla salaisten puolella. Itse sain kenkään sieltä kun en viestejä ollut kirjoitellut. Alkuvuosi oli hurja ja itse olin sairaalahoidossa pitkään joten tämä tuore äitiys ei lähtenyt ihan toivotulla tavalla käyntiin. Nyt alkaa onneksi näyttää valoisammalta.

Kiinnostaa kovasti mitä teille kaikille muille kuuluu? :happy:
 
Joo siellä salaisissa viel jutut jatkuu, välillä sielläkin on hiljaista mutta kun teitä sai useampi kenkää niin ihmiset taisi vähän säikähtää ja nyt on useampi taas kirjoitellut :grin jutut pyörii lähinnä syömisen ja nukkumisen ympärillä.

Joku hiton bugi tässä nyt etten saa muokattua..

Meillä vauva 4kk kyl he olevansa paljonkin isompi kuin on. Haluaisi istua, seisoa, ryömiä, syödä.. maistelee omin sormin ja lusikalla epäsäännöllisesti ruokia. Kääntyy mahalleen ja yrittää siinä ryömiä tai kontata, selällään ei viihtyisi enää yhtään edes vaipan vaihdolla :grin
 
Hello!

Kaikki elämä täällä taitaa olla salaisten puolella. Itse sain kenkään sieltä kun en viestejä ollut kirjoitellut. Alkuvuosi oli hurja ja itse olin sairaalahoidossa pitkään joten tämä tuore äitiys ei lähtenyt ihan toivotulla tavalla käyntiin. Nyt alkaa onneksi näyttää valoisammalta.

Kiinnostaa kovasti mitä teille kaikille muille kuuluu? :happy:
Kuulostaa hurjalta! Laita modelle viestiä että et ole päässyt kirjoittelemaan tuon sairaalahoidon vuoksi? Luulisi että ne siellä ymmärtää :wideyed:
Onko nyt kaikki hyvin?
 
Juu, nyt rupeaa olemaan asiat hyvin! Oli sappikivitautia/tulehdusta jota ei meinattu saada diagnosoitua, leikkaus muuttui kesken avoleikkaukseksi, leikkauskomplikaatioita jne jne jne. Normaalisti ns. Helposti hoidettava vaiva rutiinitoimenpiteellä mutta vähän kaikki meni pieleen :wacky: Pitkään tosi kipeänä ja vauvaakin saanut alkaa nostaa tässä viimeisten parin viikon aikana.

Mutta muuten täällä on valoittava 4kk joka tekee päivistä parempia. Soseita maistellaan, tyttö kierii ja pyörii ja kovin haluaisi olla pystyasennossa aina. Päiväunet on muuttuneet melko haasteellisiksi tässä viimeisen kuukauden aikana kun tyttö nukkuu vain kahdet 20-30 min unet päivällä. On tietty tosi väsynyt sitten mutta oikeen millään tempuilla häntä ei saa nukkumaan pitempään tai useammin. :wacky:
 
Juu, nyt rupeaa olemaan asiat hyvin! Oli sappikivitautia/tulehdusta jota ei meinattu saada diagnosoitua, leikkaus muuttui kesken avoleikkaukseksi, leikkauskomplikaatioita jne jne jne. Normaalisti ns. Helposti hoidettava vaiva rutiinitoimenpiteellä mutta vähän kaikki meni pieleen :wacky: Pitkään tosi kipeänä ja vauvaakin saanut alkaa nostaa tässä viimeisten parin viikon aikana.

Mutta muuten täällä on valoittava 4kk joka tekee päivistä parempia. Soseita maistellaan, tyttö kierii ja pyörii ja kovin haluaisi olla pystyasennossa aina. Päiväunet on muuttuneet melko haasteellisiksi tässä viimeisen kuukauden aikana kun tyttö nukkuu vain kahdet 20-30 min unet päivällä. On tietty tosi väsynyt sitten mutta oikeen millään tempuilla häntä ei saa nukkumaan pitempään tai useammin. :wacky:

Onpa sulla käynyt huono tuuri! Hyvä jos nyt alkaa helpottaa :)

Tuolla moni on valitellut samaa et 4kk kohdalla on päiväunet ja yöunet huonontuneet. Jotain hulinoita taitaa tässä kohtaa usein olla kun vauvan unen rakenne alkaa muuttua. Tsemppiä! Monella on Huckleberry tai joku vastaava sovellus käytössä joka ehdottaa optimaalista aikaa laittaa vauva unille, joskus ne auttaa.
 
Täällä kans opittiin kierrähtämään varpaista kiinni pitäen kyljelleen, mutta ei vielä kokonaan mahalleen siitä ole mennyt. Istuma-asennosta tykkää kovasti mutta en uskalla istuttaa hirveästi vielä. Missä kohtaa voi antaa istua enemmän? :bookworm:
 
Meillä alettiin nyt 4kk 2vko iässä istumaan niitä lyhyitä (5-10min) soseiden maistelu hetkiä syöttötuolissa (valjaat kiinni). Unohdin asiaa neuvolassa kysyä mutta kaveri joka on vauvoihin/lapsiin erikoistunut fyssari oli sitä mieltä että lyhyitä aikoja voi kun lapsi esim sylissä keinuttaessa ns. seuraa liikettä ja muutenkaan ei siinä istuttaessa heti "valahda kasaan" mutta tietty jokaiselle lapselle se on yksilöllistä eli jos mietityttää kannattaa neuvolasta kysyä.

Tämä meidän neiti alkoi vaan niin vahvasti myös vastustaa sitä newborn istuinta tuolissa ettei siitä "syömisestä" tullut mitään :rolleyes:

Nyt on mietinnässä koska siirtyä vaunukopasta pois kun hän ei sielläkään kauheasti viihdy ja on niin pitkä tapaus että ei sinne kyllä kauaa edes mahdu enää :hilarious:
 
Takaisin
Top