Pauliina0
Jostain jotain jo tietävä
Hei! Millasia synnytys pohdintoja täällä on porukka miettinyt? Kivunlievitykset? Polikliininen synnytys? Oletko tehnyt synnytystoiveista kirjettä kätilöjä varten? Jännittääkö tuleva? Kiinnostaako luonnonmukainen synnytys ym? Keskustelua olis kiva kuulla 
Minä odotan neljättä ja toivoisin mahdollisimman pitkälle lääkkeetöntä synnytystä. Tähän olen ottanut avuksi raskaus joogan aloittamisen ja käynyt hierojalla alusta asti. Aion käydä myös synnytyslaulu kurssilla
Kaikki kolme edellistä synnytystä olleet erilaisia. On ollut epiduraalia, ilokaasua, pcb puudutusta, suihkua/kylpyä, imukuppia ja sitten myös luomuna synnytystä joka auttanut nopeiten palautumiseen. Epiduraali on pysäyttänyt totaalisesti avautumisvaiheen. Tietysti ei voi tietää miten synnytys lopulta lähtee käyntiin että sen mukaan mennään mitä tuleman pitää

Minä odotan neljättä ja toivoisin mahdollisimman pitkälle lääkkeetöntä synnytystä. Tähän olen ottanut avuksi raskaus joogan aloittamisen ja käynyt hierojalla alusta asti. Aion käydä myös synnytyslaulu kurssilla
Kaikki kolme edellistä synnytystä olleet erilaisia. On ollut epiduraalia, ilokaasua, pcb puudutusta, suihkua/kylpyä, imukuppia ja sitten myös luomuna synnytystä joka auttanut nopeiten palautumiseen. Epiduraali on pysäyttänyt totaalisesti avautumisvaiheen. Tietysti ei voi tietää miten synnytys lopulta lähtee käyntiin että sen mukaan mennään mitä tuleman pitää

Voin siis suositella kokeilemaan lääkkeetöntä kivunlievitystä ja tottakai jos kivut on liian kovat, niin aina voi pyytää kivunlievitystä :)
Ei tarvinut ottaa sen aikana mitään muita kivunlievityksiä. Kääntöpuolena mulla oli vain se että avautuminen hidastui (kesti lopulta 17h) ja oksitosiinia jouduttiin tiputtaa paljon siinä välissä, vaikka olin mennyt sairaalaan täysin säännöllisten supistusten kanssa ollessani auki 4cm.
Näin ei esikoisen kanssa käynyt. Esikoisen kanssa se epiduraali vain laitettiin heti! Ei siinä mitään kyselty kun olin avoimin mielin liikkeellä.
meidän yli 4 kilonen lapsi teki kyllä hidasta tuloa maailmaan. Lopulta otatin synnärillä akupunktio neulat niin johan lähti kulkemaan. Käytin ilokaasua ja sain siitä apua. Ponnistus kesti 15min ja oli järkyttävä ilman puudutusta kuten kakkosellakin
mutta parasta oli että sain ponnistaa polviseisonnassa ja otin lapsen itse vastaan omin käsin
istukka tuli heti samantien ja kätilöt tulivat vasta parin tunnin päästä punnitsemaan vauvan ym.