Korona - sulkutila

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tänään on tullut voimaan koronan vuoksi sulkutila. Vaikuttaako se tai muuten muuttunut tilanne sinuun? Mitä ajatuksia tämän hetken toimet herättää?

Niin kauan kun eskaria ei suljeta tämä ei muuta hirveästi meidän arkea. Ristiäisten suhteen on kyllä ongelma ellei tilanne parane Varsinais-Suomessa. Tämän hetken kuuden hengen kokoontumisrajoituksella pitäisi pitää kahden vieraan "juhlat".
 
Ei oikeastaan vaikuta. Olen kotona hoitamassa lapsia, mies käy joka tapauksessa työpaikallaan, koska ei ole etätyömahdollisuutta ja ala on ns. kriittinen korona-aikanakin. Ei ole tässä tämän kuun aikana juhlimisia luvassa, aika tavalla normaalia arkea vain. Mielestäni rankemmatkin sulkutoimet joksikin aikaa olisivat ok. Välillä tuntuu hieman, ettei tilanteen parantamiseksi uskalleta tehdä tarpeeksi voimakkaita toimia, sitten vain ihmetellään että oho, tulipas tartuntoja.
 
Jos ei vaikuta hoitojen jatkumiseen, niin ei vaikuta mitenkään. Työt hoituu etänä jo muutenkin. :)
 
Ei vaikuta. Töissä käyn silti. Harrastuksia ei ole. Jaa, vauvauinti voi olla että se jääpi tauolle nyt taas.
 
En ole ehtinyt vielä katsomaan mitä tuo sulkutila käytännössä tarkoittaa. Ei oikein tehdä mitään kodin ulkopuolella, niin en usko paljoa vaikuttavan. Eskari/päivähoito kai jatkuu ihan normaalisti, kun ei mitään ilmoitusta ole tullut. Perhe myös 6 hlö, joten ei pahemmin juhlia järjestellä. Jotkut pienet nimijuhlat olisi keväällä kiva vauvalle järjestää, mutta ei välttämätöntä.
 
Ei vaikuta mitenkään käytännön elämään, koska tähänkin asti olemme eläneet eristyksissä.

Henkisesti toki tuo heti positiivisen fiiliksen eli mahtavaa, kun vähän edes yritetään pandemiaa suitsia. Ja samaan aikaan pettymyksen, kun niin moni taho on taas kilvan huutamassa minä-minä-minää, ja että ainakaan minä-minä-minää ei saa mitenkään rajoittaa.
 
Pääasiallisesta työstä alkaa lomautus, sitten teen keikkahommaa toisella alalla, eli työkohteet vaihtuu päivästä toiseen mikä ikävä kyllä lisää omia kontakteja merkittävästi. Kiva kuitenkin että on työtä tarjolla.
 
Ei vaikuta mitenkään, koska emme muutenkaan käy missään muualla kuin ulkona/leikkipuistossa. Ruokakin tilataan pääsääntöisesti verkosta. Jos esikoulu menisi kiinni, niin sitten ehkä vaikuttaisi. Koska esikoulu on ”pakollinen”, niin menisi aika mielenkiintoiseksi, jos pitäisi lennosta kehitellä ”etä-eskari”. Varsinkin taaperon kanssa.
 
Mun puolesta voitaisiin laittaa koko Suomi kiinni kuukaudeksi. Ensin kaikki olisi viikon kiinni, sitten avattaisiin järjestyksessä eri kohteita. Jos löytyy koronaa, uusi sulku alueelle. Kuukausi tätä niin oltaisiin voiton puolella? Rajat tietenkin koko ajan kiinni.

Sit olis jo kevät pitkällä.
Kuukausi Pohjois-Koreaan malliin vai vuosikaudet tätä varomista?
 
Ei vaikuta mitenkään. Ruoka tilataan verkosta kotiin. Apteekki tilataan verkosta kotiin. Jos haetaan ravintolaruokaa, niin noutoruokaa on vuosi jo haettu. Kesällä söin lasten kans kerran Hesellä.

Mies hoitaa työt etänä, itse oon kotona lasten kanssa. Isot pojat käy koulussa mutta muuten ei nähdä ketään sisätiloissa. Itse olen ulkoillu ystävän kanssa ja lapset ulkona nähneet kavereita.

Voisi tulla vaikka 6 viikon sulkutila. Ymmärrän että yritykset kärsii, mutta tästä ei päästä ilman järeitä toimia.
 
Voisi tulla vaikka 6 viikon sulkutila. Ymmärrän että yritykset kärsii, mutta tästä ei päästä ilman järeitä toimia.

Samaa mieltä. Yritykset on jo vuoden ajan roikkuneet löysässä hirressä. Jos valtio antaisi yrityksille tukea kuuden viikon sulkutilasta selviämiseen, niin se olisi periaatteessa sama kuin kitua kuukausia löysässä hirressä. Sieltä vain pääsisi nopeammin pois kun saataisin sulun jälkeen tilanne parempaan suuntaan ja yrityksille tuottoa. En ole spesialisti enkä oikeasti tiedä näistä yhtään mitään, mutta mun järjellä ajateltuna lyhyt täyssulku on yrityksille parempi kuin tämä jatkuva räpiköinti suossa.
 
Meillä sulku ei vaikuta mihinkään. Olemme jo pitkään tilanneet ruuat kotiin, emme käy muualla kuin ulkona ja tapaamme sukulaisiakin pääosin ulkoilun merkeissä. Mies on etätöissä, minä ja lapsi käydään päiväkodissa. Ei tunnu erityisen raskaalta. Viime keväänä oli raskasta, kun lapsi ei ollut hoidossa ja vanhemmat kuitenkin teki töitä.
 
Ei vaikuta muuten kuin että ruokakaupoissa ja ulkoilureiteillä on enemmän tungosta, eli vaikeampi väistellä muita ihmisiä kuin ennen.
 
Mitään täyskieltoa en kannata. Tai sitten välttämätön meno saa koskea maskipakon laukaisemaan migreenikohtausta ( eli joku isovanhemmista tulee katsomaan taaperon perään about tunniksi.)
 
Mä kannatan jotain rajoituksia vielä lisää, jotta pääsisin edes joskus töihin. Tai pääsis vaikka ennen äitiysloman alkamista. Osa rajoituksista tuntuu vain naurettavilta, koska sitten on ne muutamat jotka palloilee ilman maskia (kyllä, tiedän että terveydellisiä syitä on) ja tarkoitan palloilulla vain kauppakeskuksissa hengailua. Viime vuonna jaksoi sen kevään sillä ajatuksella, että tämä on vain väliaikasta, mutta pikkuhiljaa alkaa epätoivo iskeen, että onko sittenkään.
 
Takaisin
Top