Hauskoja juttuja lasten suusta

Yks päivä ruokapöydässä lapset luetteli minkälaisia leluja he haluavat ja mä vastasin ”mäkin haluaisin että te nyt söisitte reippaasti”. Siihen esikoinen 5v vastas lempeästi ja aikuismaisen kuuloisesti ”kuule äiti, kun ei ne asiat aina mene niin kuin haluaa”. Ajattelin mielessäni että jep, on tullu huomattua o_O :grin
 
Istuttiin pojan kanssa sohvalla ja ukko oli koneella selaamassa Nettikonetta (työkoneita) ja sanoin että "Isi on koneella, mitähän se siellä kattelee?" Niin poika vastasi topakasti että "Tyttöjä." :grin
 
Tv:ssä oli partahöylämainos, ja poika 3vee sanoi isille: "sinulla on tuommoinen missä on vihreää." Isi kysyi ai mikä. "No tuollainen parranajokone." Isi totesi, et ei hänellä semmoista ole. Poika siihen. "Niin, mut pitäisi olla." :laughing001 Isillä siis pitkä parta joten ei sitä ajele. :laughing002
 
Poitsulla oli köntsät vaipassa, muttei malttanut millään tulla pyllypyykille kun olisi pitänyt ehtiä samaan aikaan uunin lämmitykseen mukaan. Teppasi eteisessä edestakaisin ja hoki vuoroin poppaa ja vuoroin kakkaa. Turhautuneena sanoin että "on se elämä nyt yhtä poppaa ja kakkaa!" Johon poika vastasi täsmälleen samalla äänensävyllä että "poppaa ja kakkaa." Ilmekin oli yhtä ärtynyt :hilarious:
 
Meillä oli ollut aiemmin puhetta miehen kanssa, että toinen kaneista alkaa olla vanha. Yhtenä iltana isä ja tytär leikkivät vanhemman kanin kanssa olohuoneen lattialla, niin tytär ilmoitti isälle: "Tämä kani on vanha. Tuo toinen kani on ehjä!" :shy::hilarious:
 
Palomies Sami taittuu Panomies Samiksi ja keppejä passaa vertailla kovaan ääneen kun ei osaa K-kirjainta sanoa vaan sit kailotetaan kovaan heppiä... tämmöset on tänään aiheuttanutta punaisia poskia äidillä:bag:
Tänään myös toi vast ikään 3v kailotti kovaan ääneen kotimatkalla että ”mä en kestä tätä!” Piti taapertaa viimeinen ylämäki kotiin ja se oli se mikä oli neidille liikaa:hilarious:
Olisko iskä opettanut ohimennen parit oleelliset sanat :hilarious:
 
Ei ole vielä ehtinyt kovin hassuuksia jutella mutta kaikessa suloisessa hoksaavaisuudessaan vetää kyllä äityliinin suupielet korviin: esim työnsi kätensä housuvaipan jalan aukosta ulos ja sanoi "jaaka"(eli jalka) 1v 2kk :love017
 
Usein halaan tai suukotan lasta, kun olemme kotona toistemme lähellä tai hän kulkee ohi. Tänään taas oli ohittamassa minua kylpyhuoneessa kun ripustin pyykkejä ja sain halin ja suukotin myös. Lapsi kommentoi: "voisitko laittaa tuon pusumoodin pois päältä".

Ilmeisesti hän pitää enemmän pelkistä halauksista.
 
Kävin juomassa vielä vettä ennen nukkumaanmenoa ja huomasin, että tyhjä jogurttipurkki oli jäänyt keittiön tasolle. Jostain syystä totesin ääneen, että oho, laitetaan roskiin. Nelivuotiaan huoneesta kuuluu ponnekas "kiitos!" :hilarious: Kurkkasin hänen huoneeseensa, siellä nukuttiin. Joko sopivaa unta sattui näkemään, tai muuten vain ollaan unissaankin kohteliaita... :grin
 
Pistin pojat eilen pihalle ja jäin sisälle siivoamaan, aloin kuuntelemaan kun autokatoksesta alkoi kuulua outoa ääntä. Menin sit kurkistamaan ovelta ja kysyin pojilta että mitä te teette, niin molemmat vastas samaan aikaan ”kaivetaan kevättä esille”. Isommat lapset odottaa kevättä kovasti ja yrittivät siis kaivaa lumen alta asfalttia esiin josko se kevät tulis nopeammin :grin
 
Pistin pojat eilen pihalle ja jäin sisälle siivoamaan, aloin kuuntelemaan kun autokatoksesta alkoi kuulua outoa ääntä. Menin sit kurkistamaan ovelta ja kysyin pojilta että mitä te teette, niin molemmat vastas samaan aikaan ”kaivetaan kevättä esille”. Isommat lapset odottaa kevättä kovasti ja yrittivät siis kaivaa lumen alta asfalttia esiin josko se kevät tulis nopeammin :grin

Kyllä se kohta tulee! Kävin päivällä lenkillä ja joissain kohdin tietä oli tullut hiekkaa ja/tai asfalttia esille, niin kyllä oli aurinko jo sulatellut niiltä kohdin lunta ja jäätä pois :)
 
Pistin pojat eilen pihalle ja jäin sisälle siivoamaan, aloin kuuntelemaan kun autokatoksesta alkoi kuulua outoa ääntä. Menin sit kurkistamaan ovelta ja kysyin pojilta että mitä te teette, niin molemmat vastas samaan aikaan ”kaivetaan kevättä esille”. Isommat lapset odottaa kevättä kovasti ja yrittivät siis kaivaa lumen alta asfalttia esiin josko se kevät tulis nopeammin :grin
Naapurin mummo tekee samaa joka päivä tuolla ulkona nyt kun on plussakelit. :) Ite rikon jäätä vähän myöhemmin....
 
Tämä nyt ei sinänsä ole hauska, mutta joskus poika toteaa, että "pappa/ukki ei tuu", ja kun kysyy että miksei, niin perustelee sen sitten sillä, että on "ko'ona-aaka" :shy: (Poika ei vielä osaa sanoa r-kirjainta.)
 
Meillä poika 6v. ja tyttö kohta 4v. on menossa isona naimisiin ja hankkii lapsen / lapsia (keskenään). Ja sitten he asuvat aina yhdessä. Yritä siinä sitten selittää, että te ootte sisaruksia ja teillä on isona omat puolisot. :grin
 
Meillä vaihdoin 10kk juniorille vaippaa ja hän lähti karkuun peppu paljaana. Isosisko alkoi kiljua, että IIK, ei, ei vaipaton vauva tulee. Siihen pienempi sitten alkoi lallatella mukana ”ei-ei-tuuee”tasan samalla äänensävyllä, vaikka ei vielä puhunut juuri mitään.

Kun esikoinen oli pieni, kävimme kaupassa usein siten, että kaupan kyljessä oleva Alko oli kiinni, ja silloinen kolmivuotias ihmetteli usein sitä oven edessä ollutta ristikkoa. Kerran sitten ko. liike olikin auki, ja tyttö huusi kirkkaalla äänellään, että ”Äiti, Isi, nyt äkkiä tuonne ennen kuin menee taas kiinni” Hiukan saimme muilta asiakkailta mielenkiintoisia katseita...
 
Tämä nyt ei sinänsä ole hauska, mutta joskus poika toteaa, että "pappa/ukki ei tuu", ja kun kysyy että miksei, niin perustelee sen sitten sillä, että on "ko'ona-aaka" :shy: (Poika ei vielä osaa sanoa r-kirjainta.)
Ressukka. Oon huomannut että meidänkin taapero kaipaa isovanhempiaan välillä.
 
Oon alkanu nyt vauvalle tarjoamaan aamuisin puuroa, ja keskimmäinen lapsi kun huomas sen, tokas ”noni, nyt vauva on ihmistynyt!”. Eli kasvanut sen verta isoksi että voi syödä puuroa :grin
 
Luin iltasatua pojalle ja siinä sitten viimeisellä aukeamalla oli paljon erilaisia metsäneläimiä. Poika alkoi osoittelemaan niitä, nimesi pupun, ketun, oravan jne ja sitten tuli siilin vuoro. Tietää toki mikä siili on, mutta näin, että on selkeästi sana hukassa. Mietti hetken ja huudahti sitten oivallusta äänessään, että piikkiorava! :grin
 
Esikoinen keksi tässä yksi päivä, että haluaisi imeä tissiä, kuten vauva. Kun selitettiin, ettei hän tarvitse tissiä enää alkoi hän selittämään ja että: "Äiti ei tarvi tissiä" Ei, äiti ei tarvi tissiä. "Mummu ei tarvi tissiä" ei rakas mummukaan ei tarvi tissiä. Sitten huutaen: "Isä! Isä ei tarvi tissiä!" hetken hiljaisuus, mieheltä meinaa pettää pokka "....ei, isäkään ei tarvi tissiä." :rolleyes::hilarious:
 
Yks päivä keskimmäinen lapsista pelleili ruokapöydässä ja siitä oltiin huomautettu muutaman kerran. Taas alkoi pelleily jolloin mies sanoi ”mä just viis minuuttia sitten sanoin samasta asiasta”. Poika tulistuu ja kovaan ääneen huutaa ”iskä, et sä voi sanoa mulle viisi minuuttia sitten! Mä olen neljä! Isoveli on 5v, en minä! Mulle pitää sanoa neljä minuuttia sitten!!” Oli huvittavan näköistä kun toinen silminnähden tuohtuneena selitti :grin
 
Takaisin
Top