Neuvolakäynnit

Mulla on eka neuvola 25.1, tosin kuopuksen neuvolassa keskiviikkona sain jo jotain täytettäviä papereita. Neuvolan täti jäi pohtimaan et pitääköhän mun aloittaa Primaspan tässäkin raskaudessa. Sit varmaan taas tarkemmat seurannat äippäpolilla, jos tuo alkaa.

Minä soitin neuvolaan jo reilu pari viikkoa sitten, ja aika on 26.1. Silloin on 8+6.
Ainakaan täällä ei edes ehdotettu aikaisempia aikoja, eli ilmeisesti on jonkin verran ruuhkaa. Toisaalta eipä tässä niin kiire ole, koska ultrassakin pääsin jo käymään hedelmöityshoitotaustan takia.

Tein tällä kertaa erilaisen ratkaisun ja varasin itselleni etävastaanottoajan yksityiselle erikoislääkärille. Halusin nimenomaan Eero Varilan vastaanotolle, mutta Helsinki on kovin kaukana. Toiveet ovat korkealla, että sillä ”käynnillä” tulisi parasta tietoa miten tässä nyt sitten pitää itseään alkaa lääkitä.:joyful:
Neuvolaan ei kummempaa hinkua vielä aikaa varata, mutta pitää sinnekin päin kai kohtapuolin soitella. Se hyvä puoli on olla tällainen viallinen, että raskaudet ovat riskiraskauksia ja joudun/saan kulkea ylimääräisissä ultrissa tuolla yliopistollisen naistenpolilla.

Mulla oli eka neuvolakäynti keskiviikkona :happy: Oli mukava yllätys, että neuvolantäti oli mukava ja kuunteli minua hyvin. Ei myöskään tarttunut liikaa ylipainoon, vaan käytiin läpi asiaa ravitsemuksesta ja liikunnasta. Vähän harmitti, että mies ei päässyt paikalle ekalla kerralla.

Samalla varattiin seuraava neuvola-aika kuukauden päähän ja itse varasin sitte jo verikokeisiin ja np-ultraan ajat. Iiiip, en tiedä miten jaksan odottaa 10.2. asti ultraa..:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Pitäisi ensi viikolla varata aika neuvolaan. Ajattelin vielä tehdä yhden testin ennen ajanvarausta.

Mä oon ehkä outo mut en o koskaan tehny ku yhden testin jos se on ollut plussa.. nyt siis kolmas plussa.

munki pitää maanantaina soittaa neuvola-aika, en eilen viittiny ku lapset oli kotona niin oisivat takuulla kuunnelleet sen puhelun..

Eka neuvolakäynti tulee olemaan 16.2 joten siihen vielä hyvä tovi aikaa (silloin taitaa olla vkot 8 meneillään) :)

Varasin myös ajan varhaisultraan, mutta uskallan olla yhteydessä neuvolaan vasta sen jälkeen. Haluan masuasukista varmistuksen tällä kertaa.

Kesällä ennätin neuvolaan ensin ja vasta 12rv selvisi tuulimunaraskaus tai keskeytynyt keskenmeno.

Meille kävi taas kuten kesällä. Keskeytynyt keskenmeno tai tuulimuna. Nyt odottelen jatkoja. Toivottavasti tyhjennys sujuu nopeammin ja helpommin tällä kertaa. :sad001

Meille kävi taas kuten kesällä. Keskeytynyt keskenmeno tai tuulimuna. Nyt odottelen jatkoja. Toivottavasti tyhjennys sujuu nopeammin ja helpommin tällä kertaa. :sad001
Olen pahoillani ja toivottelen voimia!:Heartred
Verikokeistako asia selvisi?

Olen pahoillani ja toivottelen voimia!:Heartred
Verikokeistako asia selvisi?

Joo, ei nouse taaskaan. Tai nousee, mutta tosi hitaasti. Oireet myös poissa kuten kesällä. Torstaina nyt vielä ultra ja toiv. samalla lääkkeet.

Olen todella pahoillani puolestasi! Jaksamista teille! :Heartred

Joo, ei nouse taaskaan. Tai nousee, mutta tosi hitaasti. Oireet myös poissa kuten kesällä. Torstaina nyt vielä ultra ja toiv. samalla lääkkeet.
Tsemppiä torstaille, jos ultrassa edelleen huonoja uutisia. Toivottavasti tyhjennys sujuu hyvin ja seuraavalla kerralla raskaus onnistuu loppuun asti!:Heartred

Tsemppiä ja jaksamista teille Hentta :Heartred

Voi harmi. Voimia ikävään tilanteeseen. :sad001

Mä en ole nyt sittenkään uskaltanut vielä soittaa neuvolaan. Ajattelin, että soitan ensi pe, jos varhaisultrassa kaikki näyttää hyvältä. Silloin on kasassa 7+0, joten ei kai mikään hirveä kiire vielä ole. Ainoa, että toivon silti pääseväni meidän tutulle terkalle, niin toivottavasti hänellä ei ole seuraavien viikkojen kalenteri ihan täynnä.

Mä en ole nyt sittenkään uskaltanut vielä soittaa neuvolaan. Ajattelin, että soitan ensi pe, jos varhaisultrassa kaikki näyttää hyvältä. Silloin on kasassa 7+0, joten ei kai mikään hirveä kiire vielä ole. Ainoa, että toivon silti pääseväni meidän tutulle terkalle, niin toivottavasti hänellä ei ole seuraavien viikkojen kalenteri ihan täynnä.

toivottavasti et helsingissä asu. Mä varasin jo 4+5 tms ja sillonki oli vaan pari aikaa enää jäljellä. Enkä päässy ees ns omalle..

Mä asun Helsingissä ja varasin alkuviikosta kuopuksen 1.v neuvolan yhteydessä ajan ekaan raskausneuvolaan, joka on ensi viikolla. Sama terkkari pysyy mikä on kiva juttu.
Luultavasti aluekohtaisia eroja, kuinka täysiä terkkareiden kalenterit on.

toivottavasti et helsingissä asu. Mä varasin jo 4+5 tms ja sillonki oli vaan pari aikaa enää jäljellä. Enkä päässy ees ns omalle..

Ok! No Helsingissä mekin asutaan. o_O Ehkä pitäiskin soittaa sitten jo ma.

Muokattu viimeksi:
Takaisin