Varhaisultra

Kävin varhaisultrassa naistenpolilla viikko sitten. Löydöksenä sikiö jolla vahva syke ja viikot 7+2.

Helpotti kummasti kun 4 viimeisinta varhaisultraa päätyneet sykkeen puuttumiseen ja kemialliseen keskenmenoon.

Neuvola aikaa odottelen ja josko pääsis vielä sitä kautta yhteen ultraanennen np-ultraa joka on 14.2.
 
Kävin varhaisultrassa naistenpolilla viikko sitten. Löydöksenä sikiö jolla vahva syke ja viikot 7+2.

Helpotti kummasti kun 4 viimeisinta varhaisultraa päätyneet sykkeen puuttumiseen ja kemialliseen keskenmenoon.

Neuvola aikaa odottelen ja josko pääsis vielä sitä kautta yhteen ultraanennen np-ultraa joka on 14.2.

Onnea! :) Onpa sinulla ollut monta kamalaa kokemusta... :sorry: Toivottavasti ne ovat nyt ohi ja tämä vauva tulee syliin asti!
 
Iteki ku viestiketjuja lukenu nii on just sellanen kuva, että miltei kaikki on käyny. Alkaa kyl itekin tulla sellanen olo et haluu käydä... Katsellaan.

Oi, ihana että se on sulla jo ihan kohta! :Heartred
Itse en ensimmäisen raskauden aikana käynyt varhaisultrassa enkä olisi nytkään käynyt, jos kuukautiset olivat olleet ennen raskautta jo normaalit eikä olisi tarvittu nopeasti tietoa raskauden kestosta ja siitä että se on oikeassa paikassa. Meillä oli tarkoitus muuttaa ulkomaille ja oli asunnon etsiminen ja viisumikäsittely kesken ja pian olisi pitänyt jo lennotkin ostaa.

Jos on kyse ihan normaalista raskaudesta eikä ole tiedossa mitään riskejä, niin mielestäni varhaisultra on aika turha. Joissain tapauksissa se voi jopa luoda turhia huolia, jos alkio onkin vähemmillä viikoilla kuin luultiin eikä sykettä näy. Muistelen että edellisen raskauteni kuukausiryhmässä oli joku, joka oli käynyt varhaisultrassa, jossa oli virheellisesti diagnosoitu alkio kuolleeksi. Onneksi äiti ei heti ottanut lääkkeitä kohdun tyhjennykseen ja sai vielä toisen ultran ennen aiottua tyhjennystä. Toisessa ultrassa löytyikin elävä alkio.
 
Itse en ensimmäisen raskauden aikana käynyt varhaisultrassa enkä olisi nytkään käynyt, jos kuukautiset olivat olleet ennen raskautta jo normaalit eikä olisi tarvittu nopeasti tietoa raskauden kestosta ja siitä että se on oikeassa paikassa. Meillä oli tarkoitus muuttaa ulkomaille ja oli asunnon etsiminen ja viisumikäsittely kesken ja pian olisi pitänyt jo lennotkin ostaa.

Jos on kyse ihan normaalista raskaudesta eikä ole tiedossa mitään riskejä, niin mielestäni varhaisultra on aika turha. Joissain tapauksissa se voi jopa luoda turhia huolia, jos alkio onkin vähemmillä viikoilla kuin luultiin eikä sykettä näy. Muistelen että edellisen raskauteni kuukausiryhmässä oli joku, joka oli käynyt varhaisultrassa, jossa oli virheellisesti diagnosoitu alkio kuolleeksi. Onneksi äiti ei heti ottanut lääkkeitä kohdun tyhjennykseen ja sai vielä toisen ultran ennen aiottua tyhjennystä. Toisessa ultrassa löytyikin elävä alkio.

Mullakin on ollut epäsäännölliset kuukautiset ennen plussaa vaikka aiemmin reilu puoli vuotta sitten oli todella tarkat! Senkin puolesta tekis mieli käydä tsekkaa mikä tilanne on. Mutta toisaalta, kolme viikkoa odottelua enää suurin piirtein. Kai. Vielä ei ole tullut nt-ultraan aikaa niin en tiiä kuinka kauan tarkalleen pitää odottaa. Jospa sen ajan malttaisi ja sit kolmen viikon päästä oltaisiinkin viikolla 12+ oletetusti... Toivottavasti kaikki on ultrassa hyvin.

Jotenki alkaa tulla pieni pelko, että ei ois asiat hyvin, mutta muistan nämä samat tunteent esikoisen odottamisen aikana juuri tässä vaiheessa viikkoja ja silloin ainakin kaikki meni oikein hyvin alusta loppuun asti. Haluun tähän uskoo tämänkin raskauden kohdalla tietenkin. Epätietoisuus on kyllä vaan nii kurjaa.

Kamala tilanne! Onneksi sai toisen ultran!
 
Nyt tuli kutsu nt-ultraan mutta se on viikolla 13+0! Lueskelin, että sen pitäisi olla aiemmin. Millä viikoilla teillä on ollu tai tulee olemaan? Ajattelin soittaa kyllä polille ja kysyä vielä asiasta...
 
Nyt tuli kutsu nt-ultraan mutta se on viikolla 13+0! Lueskelin, että sen pitäisi olla aiemmin. Millä viikoilla teillä on ollu tai tulee olemaan? Ajattelin soittaa kyllä polille ja kysyä vielä asiasta...
Mun mielestä 12-13 viikoilla
 
Nyt tuli kutsu nt-ultraan mutta se on viikolla 13+0! Lueskelin, että sen pitäisi olla aiemmin. Millä viikoilla teillä on ollu tai tulee olemaan? Ajattelin soittaa kyllä polille ja kysyä vielä asiasta...
Täällä on 11+0 - 13+6.
 
Nyt tuli kutsu nt-ultraan mutta se on viikolla 13+0! Lueskelin, että sen pitäisi olla aiemmin. Millä viikoilla teillä on ollu tai tulee olemaan? Ajattelin soittaa kyllä polille ja kysyä vielä asiasta...

Mulla 13+2... Olisin kyllä mieluusti mennyt aiemmin, mutta ei kai niitä aikoja sitten ollut. Tuo 13+6 taitaa olla se takaraja.
 
Nyt tuli kutsu nt-ultraan mutta se on viikolla 13+0! Lueskelin, että sen pitäisi olla aiemmin. Millä viikoilla teillä on ollu tai tulee olemaan? Ajattelin soittaa kyllä polille ja kysyä vielä asiasta...

Mulla on nt RV 12+6 , neukku merkitsi mulle että verikokeis ja nt ssä käydä 19.1-8.2 välillä, vaan sairaalasta tuli se aika nii se oli vasta 16.2 :wacky: oltii jo ajateltu että 8.2 mennään vaan pitää odottaa viikko vielä extraa, toisaalta näkyypähä sit ainaki kunnolla kaikki:rolleyes::smug:
 
Mullaki ois verikokeet jo 10+ viikolla ja se ultra tosiaan 13+0. Hmmm.
 
Neuvolasta saadussa lapussa lukee, että ultraäänitutkimus viikoilla 12+0 - 13+6, ja jos osallistuu trisomiaseulaan, niin verikoe raskausviikoilla 9+0 - 11+6. Että ihan oikein, eri aikaan ne on.
 
Sen tiiän että eri aikaan ne on, mutta miksi toi nt-ultra on noin myöhään. :sad001 No ei se auta ku odotella.
 
Sen tiiän että eri aikaan ne on, mutta miksi toi nt-ultra on noin myöhään. :sad001 No ei se auta ku odotella.

Mulla on ultra menkoista laskettaessa ajankohtana 13+3. Varhaisultrauksessa tyyppi vastasi kolmea päivää nuorempaa (ja se täsmäisi paremmin pitkään kiertoon) eli voi olla tuolloin myös 13+0. Musta on jostain syystä ihan jees, että on noin myöhään. Ehkä enemmän nähtävää ja kun ultran jälkeen tarkoitus kertoa lähipiirille niin varmempi olo jokaisesta lisäviikosta.
 
Mulla on nt-ultra helmikuun alussa 12+0. Muita vaihtoehtoja ei oikein ollut saatavillakaan, kolmesta päivästä sai valita. Toisaalta kiva, ettei tarvitse enää kauaa odottaa, mutta toisaalta mietin onko liian aikaisin. No, menkoista laskettuna antoi nuo päivämäärät, joten kai se on ok. :angelic:
 
Mä vielä odottelen aikaa nyt-ultraan se kun tulee postissa. Toivottavasti ensi viikolla. Tai kaiken jären mukaan pitäis tulla.
 
Takaisin
Top