Raskaaksi 2020

Onko täällä muita, jotka ovat yrittäneet pidempään raskautta? Mulla alkaa oikeasti loppua usko, miten voi olla näin vaikeaa?!
11 kiertoa takana ja eilen alkoi taas menkat :arghh:
Kohti yk 12. Meillä siis entuudestaan yhteinen lapsi (2v) ja en ajatellut, että toinen ei välttämättä tulekaan yhtä "helposti"'. Toki ekaakin "tehtiin" 9kk.. Kirjoittelin jo tuonne lapsettomuuden puolelle, että nyt halutaan lähteä jo asiaa tarkemmin tutkimaan.

Tietenkin olen tosi onnellinen meidän ainokasesta mutta kyllä tämä sekundäärinen lapsettomuus kalvaa isosti:sad001

Onko täällä kokemuksia pitkään yrityksestä ja sitten onnistumisesta? Tai vielä jotain kikkakolmosia mitä voidaan kokeilla :woot:
Esikoista yritettiin 3vuotta, 2km ja sit loppuun onnistunut raskaus. Nyt yritetty 2vuotta,1kkm ja 1km,tällä hetkellä raskaana 4+4 et välillä tää ottaa aikansa :sad001 mulla oli nyt olussa kierrossa käytössä geleet, foolihappo ja greippimehu. Ainakin oviksen tunsin näiden avulla paremmin ja vv.tä tuli enemmän.

Itse en oo kokenut mut mulla oli eilen just samanlaisia tuntemuksia, aivan kuin olis ollu menkkakipuja ja alamaha ja alaselkä tulessa ja semmosta jäytävää ja mulla oli eilen oletettavasti dpo 7 ja sitä edellisenä päivänä tuikki vasemmalla:smiley-angelic006

Milloin aattelin testailla seuraavan kerran?

Milloin aattelin testailla seuraavan kerran?
Jos malttaisi olla perjantai aamuun ja testata ennen kuin lähdetään anopin luo:angelic: jotenkin vaa on niin epäilevä olo kun kuitenkin vasta ensimmäinen yrityskerta ja kuullut että harvoin onnistuu ensimmäisellä kertaa..

Onko täällä muita, jotka ovat yrittäneet pidempään raskautta? Mulla alkaa oikeasti loppua usko, miten voi olla näin vaikeaa?!
Kohti yk 12. Meillä siis entuudestaan yhteinen lapsi (2v) ja en ajatellut, että toinen ei välttämättä tulekaan yhtä "helposti"'. Toki ekaakin "tehtiin" 9kk.. Kirjoittelin jo tuonne lapsettomuuden puolelle, että nyt halutaan lähteä jo asiaa tarkemmin tutkimaan.

Tietenkin olen tosi onnellinen meidän ainokasesta mutta kyllä tämä sekundäärinen lapsettomuus kalvaa isosti:sad001

Onko täällä kokemuksia pitkään yrityksestä ja sitten onnistumisesta? Tai vielä jotain kikkakolmosia mitä voidaan kokeilla :woot:

Pahoitteluni, että yritys on venynyt :sorry:. Mainitsikin jo että greippi menee, oletan että testata myös oviksen? Täällä takana 10v tjottailua (ei siis yhtään lasta vielä) ja nyt kesäkuusta lähtien ihan tosissaan yrittämistä. Kierto on säännöllinen, mutta vasta nyt kun rupesin testaamaan ovista, oon huomannut että luteaali jää lyhyeksi. Apukeinoina siis ovistesti, geleet, äitiysvitamiinit ja nyt tästä kierrosta myös siveydenpuu kapselit joiden pitäis vaikuttaa just tohon luteaaliin. Tän kierron alussa olin yleislääkärillä, joka antoi lähetteet perus verikokeisiin ja ultraan, sekä hedelmällisyys klinikalle. Verikokeissa kävin jo (ei mitään ilmeistä vikaa), ultra on 26.10 ja eka aika hedelmällisyys klinikalle 2.11. Sitä ennen vielä lisää verikokeita myös. Eikö teidän olis mahdollista päästä tutkimuksiin, jos on jo vuosi mennyt, vaikka lapsi olisikin jo?

Tsemppiä, ei voi muuta sanoa. Et ole yksin :smiley-angelic003

Mä rohkaistuin ja soitin naistenklinikalle tänään aamulla ja sanoivat että iltapäivän aikana soitetaan lapsettomuusklinikalta.
Ja hehän soittivatkin sitten kahden maissa!
Aika polille 9.10, ei tarvitse odottaa huhtikuuhun:smiley-angelic003 Itku pääsi töissä, piti äkkiä kasata ittensä eteisessä ennen ryhmään menoa kun tuli niin helpottunut olo! Vihdoinkin pääsen jatkotutkimuksiin ja mies pääsee tutustumaan purkkiin:laughing001

Oli kesäkuussa lääkäri kirjannut tietoihin, että paheneva endometrioosi, ja soittanut hoitaja sanoi että se vauhdittaa tätä mun prosessia, niin ei tarvitse odottaa enää toista 8 kuukautta.

Mä en enää tiedä itkeäkö vai nauraa. Yksityiseltä ei heru apua myöskään. Kuulemma ei ole mitään hyötyä mistään lääkityksistä tms ja samaa sanoivat kuin julkinen, että koska raskaudet alkaa niin kyllä ne joskus menee myös loppuun asti. Maksoinpa 130e tästäkin, ettei mua edes kunnolla kuunneltu.

Mä alotin esikoisen yrittämisen 2010. Olin vissiin lääkäreiden mielestä hyvin nuori, mulla todettiin pcos mutta apuja asiaan sai vasta 2014 yksityiseltä gyneltä, ja kevyillä hormonihoidoilla alkoi esikoisen odotus :dummy:
Noina vuosina kierrot 35-160 päivää, oli melkosen karmivaa aikaa :rolleyes: lopulta kun terolutit sain ja kierto säännöllistyi hiukan niillä, aloin tikuttaa ovista. Just olin ajatellu et jos ei kohta tärppää niin sit otan käyttöön kaikki avut :angelic: mut clomifen nappas.

Nyt esikoinen 6v ja hänen syntymän jälkeen pikkukakkonen toiveissa. 2v ehkäsyttä ja ei mitään tolkkua kierroissa. Sit tulikin jo avioero ja koko elämä meni sekaisin :wtf: Yritin luopua haaveesta saada toinen ku toi ukkeli kipitti sitten mun elämään ja yhtäkkiä kaikki olikin taas mahdollista :wideyed: Nyt toisen aktiivinen yrittäminen nykyisen kanssa vasta yk1, mutta nyt kun tuli havaittua että kroppa tekee tenää jo heti alkuunsa niin kyllä lähtee kokeiluun kaikki poppaskonstit :grin
Geleet, maca, greippimehu, myo-inositoli, mitälie :shy:
Ja ketogeenisen ruokavalion alotin heti töitten jälkeen, jotta paino putoo ja sokeriaineenvaihdunta tasottus :shy:

Mä en enää tiedä itkeäkö vai nauraa. Yksityiseltä ei heru apua myöskään. Kuulemma ei ole mitään hyötyä mistään lääkityksistä tms ja samaa sanoivat kuin julkinen, että koska raskaudet alkaa niin kyllä ne joskus menee myös loppuun asti. Maksoinpa 130e tästäkin, ettei mua edes kunnolla kuunneltu.

Mitäh!! Ei hyvä piru sentään. Nyt mua pistää ärsyttämään sun puolesta :eek: mä melkeen hakisin lääkäriä joka suostuu kattomaan apuja, sekin voi olla lääkäristä kiinni :bookworm: Oli niin tai näin niin iiiiso halaus ja hirmuisesti voimia :Heartpink

Mitäh!! Ei hyvä piru sentään. Nyt mua pistää ärsyttämään sun puolesta :eek: mä melkeen hakisin lääkäriä joka suostuu kattomaan apuja, sekin voi olla lääkäristä kiinni :bookworm: Oli niin tai näin niin iiiiso halaus ja hirmuisesti voimia :Heartpink
Kiitos :Heartred mä mietin, että joko ens kierrossa käyn jollain lapsettomuusklinikalla tai sit odotan joulukuuhun, että niiden kromosomitutkimusten tulokset tulee ja julkiselta soitetaan niistä ja samalla voin kysyä, että mitä seuraavaksi. En siis usko, että niistä mitään selviää, eikä siihen usko lääkärikään

Kiitos :Heartred mä mietin, että joko ens kierrossa käyn jollain lapsettomuusklinikalla tai sit odotan joulukuuhun, että niiden kromosomitutkimusten tulokset tulee ja julkiselta soitetaan niistä ja samalla voin kysyä, että mitä seuraavaksi. En siis usko, että niistä mitään selviää, eikä siihen usko lääkärikään

Suosittelen hakemaan apuja vielä muualtakin, se on toisaalta hyvä että edes ne kromosomitutkimukset on nyt teon alla. Ja anteeksi oletukseni, mutta olisko se ennemmin positiivista jos kromosomitutkimuksissa ei löydy ainakaan mitään vakavaa? Tietty jos mitään syytä ei löydy, epätietoisuuskin on todella raskas taakka kantaa. :sorry:
Toivottavasti saat joltakulta lääkäriltä edes sen keltarauhashormonin tukemaan alkuraskautta. :Heartpink

Toi on niin väärin! Oon niin pahoillani sun puolesta! :sad001

Reggielle tsemppiä :sorry: harmillinen tilanne.

on: dpo11, aamusen rfsun mukaan ei oo mopoa parkissa :shifty: mutta tällä hetkellä muut asiat on niin läsnä ettei oo kerenny edes murehtimaan.

Kävin tänään siellä viisurinpoistossa.. eipä ollu naps ja kops kun se kasvo viistosti ja juuret oli t-malliset.. 1,5h, voitteko kuvitella, sitä hammasta nitkutettiin ja pilkottiin ja väännettiin, että saivat pois. Mieli oli rento, mutta kroppa alko tärisemään puolen tunnin jälkeen. Helpoin ois ollu mennä puhtaasti kirurgisella, vika viisuri on ainakin semmonen, että sitä ei normipenkissä revitä. Normaali puudutusmäärä ei riittäny, sain jollain toisellakin instrumentilla lisää puudutusta, ikinä nähnykkää semmosta, sekään ei riittäny. Vähän väliä lisättiin, kun yks ja sama kohta jossain syvällä kipuli aina kun hammas liikku. tikkejäkin tuli triplamäärä normaaliin verrattuna.. Olipa vaan kokemus, onneks oli asialliset lekurit, mutta sanonpa vaan että kun päiväunilta heräsin operaation jälkeen ja otin särkylääkkeen veden kera, niin taju meinas lähteä kivusta ja itkuhan siinä tuli. Kyllä voi aikuiseenkin näköjään käydä kipeää. Vieläkään ei suu aukea kokonaan ja pinaattikeittoa syötii teelusikalla :meh: panacodilla ja penisilliinillä mennään nyt. Voitte arvata että se raskautuminen ei oo tässä kivussa ekana mielessä :bag: kauhia sepustus, mutta pakko saada "puhua" kun oikea puhuminen sattuu.

Siis ei helvetti oikeesti! Anteeksi ruma kielenkäyttö, mutta suututtaa sun puolesta...

Oliko sulla mimmonen luteliaali? Eihän ne alkaneet raskaudet voi välttämättä jatkua jos keltarauhasessa ongelmaa ja siihen tukilääkitystä tarttisi. Uskohan tossa menee lääkäreihin...

Violavee, täällä yks sekundääristi lapsettomuudesta kärsinyt.. Ensimmäinen tärppäsi iisisti, reilun vuoden yrittämisen jälkeen tarttui kakkonen matkaan, gynellä käytiin silloin aukiolotutkimuksessa (kaikki kunnossa) ja siitä kierrosta eli oisko ollu yk 16 raskauduin. Tokan syntymän jälkeen annettiin heti lupa kolmoselle. Ehkä reilun kahden vuoden yrityksen jälkeen hakeuduttiin yksityiselle jossa tehtiin taas aukiolotutkimus, jossa edelleen kaikki ok. Sain letroreseptin. En edes muista montako kiertoo niitä söin. Miehen ekassa simppanäytteessä liikkuvuus oli huono, mut muissa normaali. Tehtiin useampi inseminaatio. Ei tulosta. Jatkettiin perinteisin menoin ja pufff! Lähes viiden vuoden yrityksen jälkeen luomuplussa! Nyt kuumeillaan neljättä, tosin tuo tausta huomioiden ei odotukset oo ihan kamalan korkealla. Mut aina se on mahdollista!

Reggie! Kuulostaa niin paskalta. :sad001 luulis että edes yksityisellä hoitais kokonaisvaltaisesti ja asiakasta kuunnellen.

ON: tänään kp 35, dpo 13, aamulla testattu rfsu nega. Alkaa toiveet raskaudesta karisemaan. Ootin että jotain olisi jo näkynyt jos sikseen on. Silti jaksaa vielä hitusen toivoa pitää yllä, mutta masentaa. Menkkajomoja, ihan kohta ne varmasti kurvaa paikalle. :smiley-angry017

Siis ei helvetti oikeesti! Anteeksi ruma kielenkäyttö, mutta suututtaa sun puolesta...

Oliko sulla mimmonen luteliaali? Eihän ne alkaneet raskaudet voi välttämättä jatkua jos keltarauhasessa ongelmaa ja siihen tukilääkitystä tarttisi. Uskohan tossa menee lääkäreihin...
Luteaali on ok, yleensä 12päivää.

Tässä vaan ihmetyttää, kun hoidetaan muitakin selittämättömästi lapsettomia niin miksi ei ei meitä :(

Luteaali on ok, yleensä 12päivää.

Tässä vaan ihmetyttää, kun hoidetaan muitakin selittämättömästi lapsettomia niin miksi ei ei meitä :sad001
Reggie ihan syvältä tollanen. tsemppiä ja halauksia ja toivottavasti joku reitti hoitoihin vielä aukeaa :Heartred

ON: kp10 ja eggikset alkoivat :dance011kyllä toi greippi selvästi aikaistaa limoja ja myös lisää lopulta niiden määrää, pitää vaan malttaa odotella. ennen kun oli yks limapäivä, niin nyt sitä tulee viitisen päivää :laughing014 toivotaan et menis juuri niin, saatais parit tallettelut tähän alle ja maanantaina kp14 just oviksen aikaan gynelle :)

Ompa Reggie ollu huonoa kohtelua :sad001 luulis, että vois edes yrittää jotain tukilääkettä, eihän se niiltä lääkäreiltä ole pois :sad001 ja tuskin jokin keltarauhashormoni pienellä annoksella edes on mitenkään haitallinenkaan.

Netissä on nykyään etälääkäreitä jotka uusii sekä tekee uusia reseptejä puhelimitse. En tiedä onko siitä tässä teidän tapauksessa apua, mutta itse sain joskus netissä täyttämällä ja maksamalla jonkun 8-15€(näitä on erihintaisia) tehtyä ja uusittua burana, panadol, propral ja primolut n reseptit. Primolutin kohdalla soitti että onko entuudestaan kokemusta ja varmisti sukutaustoja tulppien osalta. Sit kirjoitti reseptit sähköisesti ja mä hain apteekista. Primolut oli sillon menkkojen siirtoon ulkomaan matkan takia. (Ja sehän on ainakin on keltarauhashormonia, nii sillä aattelin et vois olla mahdollista saada myös tukilääkeitä näin.) Antibiootit ja psykoosilääkkeitä eivät etänä kirjoita, mutta tuo on muuten hyvä palvelu (ja halvempi) jos ei halua mennä lääkäriin saadakseen esim. Isompaa satsia Särkylääkettä.

Takaisin