Syyskuun säpinät

Retale

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Maalismammat 2018
Kesäkuiset 2021
Onko muita kesäkuisia linjoilla? Itse tein toissapäivänä ylläriplussan ja oon siitä asti kärkkyny joko täällä lähtis keskustelut käyntiin, mutta hiljaselta näyttää.:joyful:

Ylläriplussa siis siksi, kun kevyestä yrittämisestä (ehkä enemmänki tjottailua kuin yritystä) huolimatta en uskonut, että tästä kierrosta olis vielä tapahtunut yhtään mitään. Takana siis kesällä hoidettu kkm ja tää oli lääkärin suosituksen mukaisesti se ensimmäinen menkkojen jälkeinen kierto. Onnesta sykkyrällähän täällä siis ollaan, vaikka vähän häkeltyneenä edelleen. :rolleyes: La olis kai 2.6.2021 tai niillä main.
 
Mä plussasin keskiviikkona Dpo 9/10 hailukan ja tänään olis sitten menossa 11/12 ja kohtalaisen vahva viiva 25 herkkyiseen testiin! La olisi näillä näkymin 6.6 mutta oon nyt vielä aika hoomoilasena kun hcg tuntuu nousevan rytinällä ja oireita on enemmän kuin koskaan aikaisemmin. :think005
 
Tosi aikasen plussan oot Tirlitan napannu! :woot:

Mulla ei oo mitään hajua oviksen ajankohdasta (tai joku haju on, mutta arvio voi hyvin heittää muutamalla päivällä :hilarious:). Edellisten kiertojen pituuden perusteella olin ajatellut testata vasta lauantaina (oletettu kp1), mutta tuli sit toissapäivänä fiilis kokeilla. Oli niin vahva plussa (eikä ollu mun mielestä mikään herkkä testi), että en osaa yhtään arvioida missä mennään.

Toivon, että pääsen neuvolan puolesta varhaisultraan niin vois selvitä samalla raskauden tarkempi kesto. Taustalla on kolme raskautta ja yks synnytys, joten luulen että herkästi kyllä ultraavat. :)
 
Ootko tehny viikkonäytöllisen digin? Ja ehdottomasti pyydät ar ultraa kunnalliselta, mä en usko että meilläpäin saa niin ajattelin vaan mennä yksityiselle.

joo vähän hämmentää tämä nopea hcg:n nousu ja molemmat munasarjat kipuilee ja painetta kohdulla ja häpyluussa on ollut ihan tosi paljon! Ei kai tässä muu auta kuin odotella mitä tapahtuu :smiley-bounce013
 
En oo tehnyt viikkonäytöllistä, oon vähän skeptinen sen tarkkuuden suhteen kun noiden hcg-arvojen nousu taitaa kumminki olla aika yksilöllistä. :confused:

Onko sulla mones raskaus? Mä ainaki huomaan, että nää alkuraskauden tuntemukset on raskauksien myötä muuttunut selkeemmiks - en sitten tiedä onko niitä vaan herkistynyt huomaamaan eri tavalla vai onko ne tuntemukset voimakkaampia kuin vaikka ekassa raskaudessa.
 
Yks loppuun asti mennyt ja toinen kkm viikolla 12 takana. En muista että olisi ollut näin selkeitä oireita kummastakaan, varsinkaan siitä kkm:stä. :wideyed:
Viime kierrossa oli kemiallinen joka sekin kyllä selkeästi turvotti ja nosti tissikivun. Nyt on kyllä niin hc oireet että vähän jopa kauhistuttaa että mitä tuleman pitää (jos tää nyt pysyisi kyydissä!)

ja joo se hcg:n nousu on tosi yksilöllistä, mutta se digi kyllä osaa antaa jotain suuntaviivoja!

meillä oli tänään leffailta ja meinas itku päästä kun tajusin ettei saa syödä salmiakkia :sad001
 
Huii, tiedätkö että onko sulla suvussa taipumusta kaksosiin? :woot:

Meidän suvussa on useampia kaksosia (omalla äidilläkin on yksi tiedetty kaksosraskaus takana, vaikka siitä vain yksi vauva sitten syntyikin) ja aina välillä leikittelen ajatuksella kaksosista, mutta olis se kyllä aika hurjaa. Esikoista odotellessa mies tunnusti haaveilevansa kaksosista, ”kun olis vähän niinku kaks kärpästä yhdellä iskulla”. :hilarious:

Mullakin on kaapissa avaamaton laatikko lakupiippuja ja mies just illalla muistutti, että mähän en niitä saa syödä. :sad010 Karkit on kyllä paha! Ja meetwursti toinen. :shifty:
 
Ei tietääkseni kyllä oo! Mutta kieltämättä mietin tätä samaa kun oireet on niin vahvat ja hcg tuplaantuu ihan hirveetä vauhtia. Tänään dpo14 ja digi näyttää 2-3 viikkoa, mikä kieltämättä aiheutti pientä paniikkia!

meen muutenkin ihan laidasta laitaan tunteiden kanssa, epäuskosta onnellisuuteen ja sieltä täyteen paniikkiin ja ravaan vessassa kattomassa että alkoiko menkat kun vv holahtelee ihan kunnolla. Vitsit kun osasisi olla ihan lunkisti! :nailbiting:

mulla on parmakinkku! Ja vitsit toi lakritsi, hyvästi lakrids joulukalenteri tältä vuodelta :schoked025
 
Liityn varovaisesti tänne kesäkuisiin, vaikka mitä vaan voi tapahtua.. Mulla on tämän vuoden puolella ollut kkm maaliskuussa ja km heinäkuussa ja nyt tosiaan kp 31 pärähti kaks viivaa testiin.. Hieman jännittää mut koitan ajatella että niin kauan olen raskaana kun toisin todistetaan :happy:
 
Sulla on @Unelma_ ollu kyllä ihan hirveetä p*kaa :sad001 Jospa nyt kolmas kerta toden sanoo! Mä pidän täällä peukut ja sormet ristissä! Ja tervetuloa!

tää on kyllä hyvä paikka purkaa olojaan, mullakin on taustalla yks kkm joka selkeesti kummittelee ajatuksissa koska oon ihan paniikissa kaikista tuntemuksista. :nailbiting:
 
Kiitos. Kyllähän nuo kummittelee mielessä, toivon et nyt päästäis loppuun asti :Heartbigred Ja meillä on myös se tilanne et mies sanoi tässä kierrossa et ei halua enää jatkaa yrittämistä, mennyt kuulemma liian lapsenteoksi ja ei kestä sitä painetta, kyllä mä häntäkin ymmärrän, jotenkin vaan itsellä biologinenkello tikittää ja haluan ainakin kaksi lasta. Et siinä mielin saisi mennä nyt loppuun saakka, ku muuten en saa sitä toista lasta :sad001
 
Minäkin varovaisena liityn mukaan. Meillä on esikoista yritettu elokuusta 2019 asti ja nyt raskaustestit vihdoin näyttää plussaa :Heartred
Outoa kun oireita ei oikeastaan ole ollenkaan ja jos kuukautiset ei olisi jäänyt pois niin en kyllä mistään olisi voinut arvata olevani raskaana. Nyt menossa 4+5.
 
Piglet tervetuloa mukaan :) se on ihan normaalia ettei oo tuntemuksia, harvoin kai näin aikaisessa vaiheessa viä hirveesti tuntemuksia on, tai ei mulla ainakaa oo mitää semmoisia massiivisia koskaan ollut alkuraskauksissa, rintojen aristus ja menkkojen pois jäänti, sit myöhemmin vasta tullut etovat olot ja väsymys..
 
Kiva saada tänne lisää kesäkuisia pulisemaan :) Tervetuloa Unelma_ ja piglet!

Musta tuntuu et isoimmat alkuraskauden oireet tähän mennessä oli plussan jälkeisinä päivinä. Ehkä ne oli enemmän sit korvien välistä lähtöisin. :hilarious: Sitä kamalaa alkuraskauden väsymystä mä vielä jännityksellä odotan, esikoista odottaessa nukuin ensimmäiset kuukaudet - ei muuten ihme että oli kovin vähäoireinen raskaus, enhän mä siltä horrokseltani mitään oireita ois ehtiny huomaamaankaan. :woot:
 
Heippa täällä ilmottaudutaan mukaan! Meillä 3 perättäistä km takana. Yksi varhainen ja kaksi tuulimunaa lääkkeellisesti tyhjennetty. Viimeisin km toukokuun lopulla ja nyt plussattu. Nyt vk 4+5 ja varasin tuossa varhaisultraa yksityiselle joka on 16.10. En päässyt neuvolan kautta joka on kyllä peestä oma tausta tietäen, ettei millään kyllä jaksa odotella vk 11+ että pääsisi neuvolan tarjoamaan ensimmäiseen ultraan. Oireet aika vähäiset vielä.. aika matelee, onko siellä tälläkertaa elämää vai ei??? Ja siis tosiaan ensimmäinen lapsi olisi kyseessä, yrittäminen aloitettu keväällä 2019...
 
Voi ei mitä vastoinkäymisiä täällä on porukka joutunu kokemaan. :sorry: Pidetään Kerttu-Inkeri peukut pystyssä + sormet ja varpaat ristissä, että nyt ois teidän vuoro. Onpa kurjaa, ettei neuvolan kautta järjesty tuossa tilanteessa ar-ultraa. :arghh:
 
Ihan hullua ettei kolmen keskenmenon jälkeen pääse julkisella ar ultraan! Teitä on kyllä koeteltu ihan tosi paljon @Kerttu-Inkeri :sad001

mä meen koko ajan ihan aaltoliikkeessä sen suhteen että luotanko tähän raskauteen vai en. Maanisesti ravaan vessassa jatkuvasti kattomassa että oliko se holahdus vv:tä vai menkat :hilarious:. Tosin tänään on ollut läsnä jo lievä kuvotus koko päivän :depressed: että ehkä olo tästä varmistuu kun oireet pahenee... Pahinta on se että koko homma on ihan herran haltuun ja mitään et itse asialle voi tehdä!
 
Mä soittelin tänään neuvolaan, olisin halunnut päästä ar ultraan kun noita hankaluuksia ollut aiemmissa raskauksissa, meidä gyne jäänyt jollekin lomalle ja sijaisella niin paljon hommia ettei saa aikaa.. mulla on tärkeä erikoislääkärin tapaaminen parin viikon päästä jossa kartoitetaan lääkityksen aloitusta, mitä ei voi aloittaa jos olen raskaana. Huoh.. Mitähän mä sen kanssa teen? :oops:
 
Tirlitan, mua kyllä vähän helpottaa se ajatus että tää homma on aikalailla herran haltuun. :hilarious: Muuten stressaisin itteni hengiltä, kun miettisin että oonko varmasti tehny kaiken mitä voin.

Mä soittelin tänään neuvolaan, olisin halunnut päästä ar ultraan kun noita hankaluuksia ollut aiemmissa raskauksissa, meidä gyne jäänyt jollekin lomalle ja sijaisella niin paljon hommia ettei saa aikaa.. mulla on tärkeä erikoislääkärin tapaaminen parin viikon päästä jossa kartoitetaan lääkityksen aloitusta, mitä ei voi aloittaa jos olen raskaana. Huoh.. Mitähän mä sen kanssa teen? :oops:

Onpa kinkkinen tilanne. :bored: Oiskohan sun mahdollista saada soittoaika sille erikoislääkärille? Varmaan helpottais jos ei tarttis yksin pähkäillä. :)
 
Mäkin liityn mukaan!
Plussan sain viime torstaina digitestiin ja nyt olis ovistikuttelujen perusteella ehkä viikko 4+3 menossa.. Tänään jäinkin sitten jo ekalle sairaslomalle raskauspahoinvoinnin takia Esikoisesta tää alkoi kyllä kans just näin aikasin, että oli odotettavissa Kunpa pieni pysyis mukana ja saatais pikkusisarus meidän toukokuiselle 2018 ❤️
 
Takaisin
Top