Huhtikuun höpötykset

Aca

Vauhtiin päässyt keskustelija
Jouluäidit 2020
Mä nyt aloitin jälleen uuden ketjun. Meitä joulukuisia on vielä vähän mutta tässäpä ketjussa voidaan nyt ainakin puhua mitä vain mieleen tulee :) Iloisia juttuja, vähän ikävämpiä juttuja, mietityttäviä asioita ihan vain jutustelua... Mitä vain! Eli milläs mielellä väki nyt on?

Itse olen yhä raskaana, jei! Viikon ajan jo. Nyt jo olen päässyt pidemmälle kuin kahdella viime kerralla. Huomenna taas aamulla testi ja sitten ajattelin soittaa neuvolaan. Olen pitkittänyt sinne soittamista, sillä viime aikoina olen saanut sieltä vain huonoja uutisia. Täällä on ihana terveydenhoitaja mutta kaikkien negatiivisten tapahtumien jälkeen... En tiedä. Hän havaitsi keskeytyneen keskenmenon neuvolakäynnin yhteydessä viime vuonna (kunnassa käytössä pieni ultra) ja jälkeenpäin huomasin syyttäväni häntä siitä. Toki tiesin, ettei kkm ole hänen vikansa mutta kuten sanoin, suhde on omassa päässäni jotenkin hankala :banghead: Sitten vielä ne seuraavat keskenmenot siihen päälle vielä.

Mutta tosi ihana hän oikeasti on. Pelkään vain niin paljon tämänkin vauvanalun menetystä. Aika ja positiiviset kokemukset varmasti parantavat haavoja. Tällainen avautuminen nyt :grin Miten muilla menee?
 
Mietin myös että pitääkö neuvolaan soittamista viivästyttää, mutta mies sanoi että soita heti maanantaina ja niin tein. Sain ensimmäisen ajan maanantaille 20.4. Mulla ei ole juurikaan mitään raskausoireita, joten vaikea edelleenkään uskoa tätä todeksi. Ovulaatiotestejä jäi ylimääräisiä, niinpä tein sellaisen tänään aamulla ja toosi vahva viiva sieltä tuli... jospa siis uskoisi että edelleen matka jatkuu. Tämä on ensimmäinen raskauteni, on kovin vaikea tietää mitä pitäisi raskausoireilta odottaa.
 
Mietin myös että pitääkö neuvolaan soittamista viivästyttää, mutta mies sanoi että soita heti maanantaina ja niin tein. Sain ensimmäisen ajan maanantaille 20.4. Mulla ei ole juurikaan mitään raskausoireita, joten vaikea edelleenkään uskoa tätä todeksi. Ovulaatiotestejä jäi ylimääräisiä, niinpä tein sellaisen tänään aamulla ja toosi vahva viiva sieltä tuli... jospa siis uskoisi että edelleen matka jatkuu. Tämä on ensimmäinen raskauteni, on kovin vaikea tietää mitä pitäisi raskausoireilta odottaa.
Raskaudet on niin erilaisia, toisilla hurjasti oireita kun toiset taas oireettomia. Toki nyt ollaan vasta alussa, eli eiköhän sullekin jotain tule parin viikon sisään :) Tai ehkä niitä ei vain osaa huomata.. Arki on kiireistä, eikä ehdi kuulostella kroppaa. Mutta tosiaan, varmasti sullekin jotain oireita jossain välissä tulee!
 
Samoilla mielin, ajattelin tehdä huomenna toisen testin ja sitten soitan neuvola-ajan. Tosi vaihtelevat tunnelmat mutta ajattelen että jotain siellä on joka tapauksessa ja koitan nauttia siitä nyt. Välillä tulee enemmän pelkoja.
 
Millä viikoilla Aca olit, kun se keskeytynyt keskenmeno huomattiin?

Mun fiilikset on edelleen melko korkealla:grin tein eilen aamuna varmuuden vuoksi vielä uuden testin ja se oli vahva plussa:happy: Neuvolaan soitin jo ekan testin jälkeen muissa asioissa, mutta samalla varattiin käyntiaikakin huhtikuun loppuun. Tosin naapurikunnan puolelle, kun omaan ei ollut aikoja.

Mahdollista pahoinvointia oon koittanu ennakoida kaikenlaisilla sotasuunnitelmilla, mutta tuskin sitä voi kunnolla nujertaa jos/kun se sieltä pukkaa:p
 
Millä viikoilla Aca olit, kun se keskeytynyt keskenmeno huomattiin?
Rv 10+0 todettiin. Pari päivää sitä ennen ei neuvolan pikku ultralla löytynyt mitään ja saatiin kiireellinen lähete ultraan. Keskeytynyt heti varhaisultran jälkeen. Jo silloin alkio ei vastannut viikkoja jotka piti olla. Sydän kuitenkin löi silloin vielä. Toivottavasti tällä kertaa on parempi onni. :)
 
Mä olen kyllä oikein urakalla tehnyt noita raskaustestejä :grin Onneksi voi pian jo jättää nekin pois, tahdon vain ensin saada tasavahvat viivat :love7 Digejä en tällä kertaa tehnyt ollenkaan, en jaksanut "tuhlata" niihin. Vaikka olisihan se ollut upeaa nähdä siinä 3+ :)
 
Me ei viimeksi käyty varhaisultrassa, ja meilläkin siis keskeytynyt keskenmeno (selvisi vk 12). Nyt mietin, että jos varaisin pääsiäisen alkuviikkoon varhaisultran niin ehtisi sitten pääsiäisenä sulatella uutisia, hyviä tai huonompia. Vai odottaisiko vaan mitä aika/eka kunnan ultra tuo tullessaan. Äh, miksi tää on niin vaikeeta :woot: ehkä tähän epävarmuuteen vaan on nyt totuteltava? Vinkkejä? :angelic:
 
Rv 10+0 todettiin. Pari päivää sitä ennen ei neuvolan pikku ultralla löytynyt mitään ja saatiin kiireellinen lähete ultraan. Keskeytynyt heti varhaisultran jälkeen. Jo silloin alkio ei vastannut viikkoja jotka piti olla. Sydän kuitenkin löi silloin vielä. Toivottavasti tällä kertaa on parempi onni. :)

Okei. Voin vaan kuvitella sen pettymyksen tunteen, minkä se toi tullessaan:sad001 Nyt toivotaan hurjasti, että tällä kertaa olisi se parempi onni!:Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aca
Me ei viimeksi käyty varhaisultrassa, ja meilläkin siis keskeytynyt keskenmeno (selvisi vk 12). Nyt mietin, että jos varaisin pääsiäisen alkuviikkoon varhaisultran niin ehtisi sitten pääsiäisenä sulatella uutisia, hyviä tai huonompia. Vai odottaisiko vaan mitä aika/eka kunnan ultra tuo tullessaan. Äh, miksi tää on niin vaikeeta :woot: ehkä tähän epävarmuuteen vaan on nyt totuteltava? Vinkkejä? :angelic:

Onpa hurja pettymys myös teillä taustalla, kun vasta viikolla 12 selvinnyt tuo kkm:sad001 Selvisikö se teillä neuvolassa vai miten?

Muutoin mulla ei ole kokemusta varhaisultrasta, mutta mun mielestä se on yksi välietappi, jolla on mahdollista saavuttaa edes hetkellinen mielenrauha, jos kaikki on hyvin:) ei se täysin sitä epävarmuutta varmaankaan poista, mutta lyhentää kyllä sitä aikaa nt-ultran odotteluun, kun pääsee välissä jo tarkistamaan tilannetta:)
 
Ensimmäisen neuvolakäynnin kävin normaalisti. Silloin (vko 10) mulla oli aiemmat raskausoireet hellittäneet, kauhea turvotus oli pelkästään. Ultraan (vk 12) mentiin kuitenkin tosi luottavaisin ja iloisin mielin, ja suru oli kova kun näytöltä löytyi lopulta kelluva pieni alkio/sikiö. Suuressa kohtupussissa vai mikä se onkaan. Lääkkeellinen tyhjennys onneksi sujui lopulta ihan hyvin eikä tarvittu kaavintaa.
 
Nalla, toivottavasti tämä raskaus nyt tuo sinulle ja kaikille muillekin sen todella toivotun lopputuloksen :)

Yllättävän paljon km ja kkm valitettavasti tapahtuu. Vaikka kaikki odottajat varmasti ymmärtävät sen olevan mahdollista mutta kun se omalle kohdalle osuu, niin se on kyllä kamalaa. Jättävät kyllä tehokkaan pelon myöhempiin raskauksiin. Mutta niin, nämä on niin masentavia juttuja että ehkä pitäisi yrittää enemmän nauttia siitä, että ainakin tällä hetkellä on raskaana. :Heartred
 
Voi Nalla ja Aca:sad001 Minulla keskenmeno huomattiin onneksi aikaisemmin, viikolla 7+0 varhaisultrassa, jossa alkio vastasi viikkoja 5+4. Syke löytyi mutta oli vain 70. Uusi ultra viikon päästä, alkio 5+6 ei sykettä. Reilun viikon päästä alkoi tyhjennysvuoto.

Tällä viikolla plussasin maanantaina ja lääkärini soitti mulle toisesta asiasta tiistaina. Kerroin raskausuutisen ja hän halusi, että menen ensi viikolla (6.vko) verikokeeseen mittamaan raskaushormonin määrän, sitten sama koe 7.vko ja kahdeksannella viikolla varhaisultraan. Eli ainakin seurataan hyvin
 
Tammikuun alussa minulla sitten oli kemiallinen raskaus. Olen varma, että tunsin jopa kiinnittymisen, kun alavatsaa nipisteli. Alavastan nipistely jatkui, oli välillä aika kipeäkin, ja mietin että kuinka syvälle se nyt kaivautuu Sitten alkoi rinnat kasvamaan ja ne oli turpeat ja kipeät. Yökötti. Tein positiivisen raskaustestin neljä päivää ennen odottettujen menkkojen alkua ja vuoto sitten alkoikin juuri sinä päivänä kuin "pitikin". En ymmärrä miten sain noin rajut ja voimakkaat oireet. Tässä alkuraskaudessa kun oireet on taas ollut tosi pienet. Tosin esikoisen raskaus sujui myös hyvin oireettomasti, viikkojen 6-7 pientä pahoinvointia lukuunottamassa.
Yritän olla innostumatta tästä liikaa, kun ei tiedä mitä tuleman pitää.
 
En vielä tiedä soittelisinko ensi viikolla vai vasta pääsiäisen jälkeen neuvolaan.. Toki voi olla että tää korona vaikuttaa noihin aikoihin mutta viikkoja kuitenki vielä sen verta vähäsen että kaikkea voi vielä tapahtua.
 
Monella tosiaan noita km tai kkm taustalla, niin myös itsellä tän yrityksen alussa. Pääsääntöisesti mä nautin tästä hetkestä täysillä ja oon todella raskaana mut kyllä se väkisin välillä hiipii mieleen et mitä jos tämäkään ei pääty hyvin. Että ei ne piinaviikot plussaan loppunu! Vaan onhan tää niin ihanaa aikaa, kun kantaa pienen pientä salaisuutta sisällään :Heartpink
 
Uskalsin soittaa tänään neuvolaan! :) Aika vasta reilun kolmen viikon päähän, silloin 8+5.
Ehkä nämä pelot lievenee mitä pidemmälle etenee ja kun ylittää km viikot. Mulla vieläkin epäselvyys oliko alkio jäänyt rv 6 ja tuli ulos vasta parin viikon päästä, vai oliko hedelmöittyminen tapahtunut vasta pari viikkoa myöhemmin ja jäänyt rv6 kesken. Tortaina luulisin että alkaa rv7, joten sitä odotellessa! Moniko on soittanut jo? :)
 
Mä ilmoitin positiivisen raskaustestin heti lapsettomuusklinikalle ja sieltä varattiin samantien aika varhaisultraan!
 
Ajattelin sittenkin huomenna varmaan jo soitella nlaan kun täällä alettu supistaa toimintaa että sais jonkun sopivan ajan. Omat työvuorot sellaisia, että vaikea saada aikaa sopimaan nlan aukioloihin enkä halua kuitenkaan töissä vielä kertoa raskaudesta..
 
Takaisin
Top