Viimeisin neuvolakäyntisi

Vähän myöhässä tuohon veriryhmäjuttuun, että multa (O-) testattiin vasta-aineet jo nyt heti ekan verikokeen yhteydessä, samalla kun otettiin seulalabrat ja veritaudit. Sikiön veriryhmä tulee sitten joskus myöhemmin, olisiko juuri rv 20 niinkuin Fujillakin.
 
Joo joskus viikon 20 jälkeen testataan uudestaan vasta-aineet ja sikiön veriryhmä ja sit mulla tulee siihen samaan uusi sokerirasitus.. eli menee ilmeisesti viikolle 24.
 
Mulla oli tänään neuvola lääkäri kesti kokonaiset 9min.... :dead: otettiin verenpaineet paino ja dopplerilla sykkeet..

L. Kuinka oot voinu?
M. Hyvin
L. Onko mitään oireita tai kysyttävää?
M. Eipä oikeestaan
L. Me nähdään sitten lähempänä loppuraskautta uudestaan onnellista odotusta.

Paitsi että sitten ikävin osio oli perään soitettu puhelu et proteiinit on pissasta 3lla +++:bag:huomenna labraan uusnäyte... onks kellään kokemusta mahdollisesta raskausmyrkytyksestä rv 17 jo?? Neuvolan täti meinas kyllä että huono näyte vaan..Ja ei tarvii kuulemma vielä henkseleistään lähteä:facepalm: mut silti onko kenelläkään ollu ylipäätään raskausmyrkytystä:anyone
 
Mä ihmettelin kun multa ei mitattu verenpainetta, eikä painoa katsottu. Olisin myös halunnut että hemoglobiini mitataan, kun se oli viikolla 7 vain 114 ja nyt, hetkinen siitä on sitten jo 6viikkoa vai peräti 7, pää ei toimi.... Sanottiin vaan, että hae sitä mama monivitamiinia, siinä on rautaa. Olen siis syönyt ihan mun jäljellä olleita "normaali-ihmisen" monivitamiinia (sisältää hyvin vähän rautaa) ja d:tä ja foolihappoa... Ja siinä sitten kaiken muun hölinän keskellä unohdin pyytää ja vasta kotimatkalla havahduin :woot:
 
Mä ihmettelin kun multa ei mitattu verenpainetta, eikä painoa katsottu. Olisin myös halunnut että hemoglobiini mitataan, kun se oli viikolla 7 vain 114 ja nyt, hetkinen siitä on sitten jo 6viikkoa vai peräti 7, pää ei toimi.... Sanottiin vaan, että hae sitä mama monivitamiinia, siinä on rautaa. Olen siis syönyt ihan mun jäljellä olleita "normaali-ihmisen" monivitamiinia (sisältää hyvin vähän rautaa) ja d:tä ja foolihappoa... Ja siinä sitten kaiken muun hölinän keskellä unohdin pyytää ja vasta kotimatkalla havahduin :woot:

Miullakaan eivät ois mitanneet hemoglobiinia mut sit pyynnöstä mitattiin ja se oli siis 116. Ens viikolla meen verikokeisiin että nähdään tarkempi arvo ja sit saa nähdä pitääkö jo aloittaa rauta.. mut kannattaisko sinun vaik soittaa neuvolaan ja pyytää mittausta, varsinkin jos matala hb jo tuntuu olossa ja väsymyksessä? :happy: Itse ainakin huomaan että väsyttää tosi paljon, sekä pää on jotenki ”sumuinen”..
 
KyyNaama onko teillä avoneuvolaa, siellä voi meillä ainakin käydä vaikka joka kerta mittaamassa hemoglobiinin ja verenpaineen.

Suklaapehmis mä kyllä alottaisin jo raudan vaiks vaan joka toinen tai kolmas päivä niin ehtis vatsa tottua eikä pääsisi liian alas hb..
 
Mun pitäis kyl kans aloittaa rauta, varmuudeksi. Mullakin mitattiin hb silloin veriseulan yhteydessä eli rv 10. Viimeksi ei mitattu ja nyt siis rv 17+1. Viikon päästä on lääkärineuvola, että jospa sit katottais. Täytyy pyytää, jos ei automaattisesti katota.
 
Tänään oli neuvola, kerrankin otti tosissaan että oon todella väsynyt ja en tahdo jaksaa.. Tai no töissä saan työt tehtyä hyvin mutta kotona jää kaikki kotityöt tekemättä. Ihme kun ei oo paino noussut, kuitenkin aika pitkälti syöty valmisruokia.. Toki mun työ on fyysisesti raskasta.. Nyt sain kolme päivää saikkua, jos sais vähän levättyä.. Parin viikon päästä oiskin lääkäri..
 
Tänään oli neuvola, kerrankin otti tosissaan että oon todella väsynyt ja en tahdo jaksaa.. Tai no töissä saan työt tehtyä hyvin mutta kotona jää kaikki kotityöt tekemättä. Ihme kun ei oo paino noussut, kuitenkin aika pitkälti syöty valmisruokia.. Toki mun työ on fyysisesti raskasta.. Nyt sain kolme päivää saikkua, jos sais vähän levättyä.. Parin viikon päästä oiskin lääkäri..

Mulla samaa. Työt jotenkin hoidan, mutta pää ei väsymyksestä toimi, mikä on hieman huono asiantuntijatyössä. Pakotan itseni esimerkiksi kävelylle koiran kanssa, mutta kaikki kotihommat melkein ollu miehen vastuulla. Jos on pakko tehdä työpäivän jälkeen jotakin niin tekis mieli itkeä väsymyksestä. En tiiä mitä tää on, nukun kuitenkin yleensä 9h. Neuvolan mukaan kuuluu asiaan ja on normaalia.. luulis jo helpottavan ku rv 18 menossa.
 
Muokattu viimeksi:
KyyNaama onko teillä avoneuvolaa, siellä voi meillä ainakin käydä vaikka joka kerta mittaamassa hemoglobiinin ja verenpaineen.

Suklaapehmis mä kyllä alottaisin jo raudan vaiks vaan joka toinen tai kolmas päivä niin ehtis vatsa tottua eikä pääsisi liian alas hb..

Ei täällä käpykylässä sellaista ole, mutta tuli mieleen, että voisin käydä omalla äidillä mittauttamassa, hän kun on työterveyshoitaja, jos hän vaan suostuu tekemään "laittomasti työaikana" :laughing002 Mun muistaakseni hän on kyllä joskus mitannut multa lapsena, kun seurattiin rautakuurin aloituksen jälkeen hemoglobiinia, mulla on siis aina ollut taipumusta turhan alhaisiin arvoihin.
 
Liitynpä minäkin tänne heinäkuisten keskusteluihin. Nyt 16. raskausviikolla meillä oli neuvolalääkäri, virolaistaustainen nainen, joka oli aivan ihana. Hän kyseli tarkkaan fiilikset ja syömiset niin minulta kuin mieheltäkin, tarkasti kohdunkaulan, ultrasi kohdun ja kuunteli sydänäänet ja tulosti vielä ultrakuvia mukaan. Tuntui, että monesti lääkärit tyytyvät kommentoimaan, että kaikki hyvin tms, mutta tämä lääkäri kehui maasta taivaisiin niin sikiön liikkeet kuin minun kohdunkaulani ja oli muutenkin mahtavan positiivinen :love7 Seuraavan kerran neuvola sitten vasta maaliskuun alussa.
 
Mäkin olen ihan sairaan poikki koko ajan. Lapset saan ruokittua, vaipat vaihdettua ja muut perusjutut tehtyä, mutta ihan liian usein tulee laitettua Ryhmä Hau pyörimään että voi itse lojua koomassa sohvalla. :bag: Isoon tenttiinkin pitäisi lukea, mutta ei millään jaksaisi. Tänäänkin nukuin ensin kymmeneen ja sitten vielä päiväunet. Olen saanut luettua noin viisi sivua (päivän tavoite olisi ollut luokkaa 200). :banghead:
 
Meillä ensimmäinen neuvola kesti hurjan kauan, 1,5h. Nyt parin viikon päästä olisi tulossa toinen ja kohta se lääkäriaika, niihin olisi hyvä varata aikaa kuulemma 45min.
 
Onko muilla ollut raskauden aikana kohdunsuu punoittava ja onko otettu esim. papa koe? Siis äsken neuvolalääkäri sanoi että vähän punoittaa, mutta se on normaalia. Kyseli milloin otettu viimeksi papa-koe (vuonna -17) ja tokas vaan että no sit joskus tulee seulonta-aika siihen.. en sit tajunnu kysyä et voisko sen nyt sit ottaa varalta.
 
Papa otettiin mulla tuossa viikolla 17.. ei sanottu mitään punoituksesta. Kuulemma on ihan ok ottaa Papa raskauden aikana. 5v välein on ihan jees jos on ollu sama kumppani pitkään. Ite kävin viimeksi ennen tätä ehkä joskus 2013 :grin Ja nyt tuli sit erillinen seulonta kutsu kun täytin 30 viime vuonna.
 
Mulla oli tänään lääkärineuvola ja oli sellainen ihan perus, nopea käynti. Teki sisätutkimuksen ja otti papa-näytteen ja kyseli perusjutut. Ja kuunneltiin myös sydänäänet. Yks vähän erikoinen juttu oli se, kun käynnin lopuksi hän sanoi vain, että alapään karvojen ajelu pitäisi sitten lopettaa hyvissä ajoin ennen synnytystä. Perusteli, että jos joutuu sektioon, niin siinä on jokin tulehdusriski. Vähän yllätyin tästä, kun esikoisen aikana ei tällaista ”sääntöä” ollut, enkä ole koskaan aiemmin tällaisesta kuullut. :bored: Entä te muut?
 
Mulle sanottiin täällä foorumilla edellisen raskauden aikana että vatsakarvojen sheivaaminen pitäis muka lopettaa.. just tulehdusriskin vuoksi jos joutuu sektioon.
Oon niin saakelin karvainen apina että en todellakaan lopeta. Ja jos haluan ajella alapään niin sit ajelen.. sitä paitsi mulla jouduttiin edellisessä sektiossa raakkaamaan karvoja anyway pois tieltä..

Eikä kukaan lääkäri/terkka tms koskaan sanonut mun sheivaamisesta mitään..
 
Mikä neuvolakäynti se oli ku miehen piti tulla mukaan? Lääkärikäynnillekö? Tai siis kun käydään niitä voimavarajuttuja jne..?
 
Mikä neuvolakäynti se oli ku miehen piti tulla mukaan? Lääkärikäynnillekö? Tai siis kun käydään niitä voimavarajuttuja jne..?

Meillä se oli se toinen käynti 14-16 viikolla. T lääkärineuvolaan 17-18. Tosin meillä mies ei tullut mukaan ollenkaan :) täytti lomakkeesta vain oman osuutensa.
 
Takaisin
Top