Viimeisin neuvolakäyntisi

Missä vaiheessa sikiön rh- tekijät testataan vai testataanko niitä? Olen itse A-.
 
Mulla testataan seuraavan sokerirasituksen yhteydessä joskus viikon 20 jälkeen. Ja kyllä se testataan koska pitäö tietää joudutaanko antamaan se anti-D pistos vai ei. Ja verestä seurataan niitä vasta-aineita ettei niitä muodostu. Se saattaa olla tosi vaarallista jos sitä ei seurata tarpeeksi eikä anneta pistoksia jos sikiö on rh+.
 
Mulla testataan seuraavan sokerirasituksen yhteydessä joskus viikon 20 jälkeen. Ja kyllä se testataan koska pitäö tietää joudutaanko antamaan se anti-D pistos vai ei. Ja verestä seurataan niitä vasta-aineita ettei niitä muodostu. Se saattaa olla tosi vaarallista jos sitä ei seurata tarpeeksi eikä anneta pistoksia jos sikiö on rh+.

Okei, hyvä tietää. Ehkä seuraavassa neuvolassa sitten tulee asia esille.
 
Mie en muista enää kävikö mies missään verikokeissa esikoisen aikaan.. tuskin.. no täytyy katsoa jos löytyis jostain joku tieto. :grin
 
Mun on pakko googlettaa noi veriryhmäjutut, kun olen ihan pihalla niistä. Muistan vaan, et joskus ylästeella ne olis jollain tunnilla testattu, ei siis mitään muistikuvaa omasta. Eikä juuri mitään muitakaan muistikuvia veriryhmähommeleista :woot:

Paitsi yks muistikuva on, kun joku aika sitten kaveri väitti kivenkovaa et AB veri sopii kaikille ja mä sanoin et se on kuule O-, eihän se uskonu, eikä suostunu googlettaakaan. Totesin et älä usko sittenlaughing7
 
Muokattu viimeksi:
Bebellä kaikki hyvin. Ja juteltiin vaan toiveita synnytyksen suhteen ja onko huolia tässä raskauden aikana tullut.
Sain lähetteen sypelle ja selvitellään vielä sitä steriä.
Sokereista ei sanottu mitään muuta kuin että seurataan sit myöhemmin..

Niin ja kuunneltiin syke ja tehtiin alatutkimus. Ihan vaan tarkisti pikaisesti että kohdun kaulaa on reilusti ja paikat epäkypsät ja kiinni..
 
Tänään oli eka lääkäri. Meillä pitää aina ennen lääkäriä ja neuvolaa käydä ottamassa virtsanäyte ja mitata verenpaine sekä paino. Lääkärissä juteltiin voinnista, labratuloksista ja kuunneltiin sydänäänet. Sisätutkimusta ei tarvinnut tehdä, kun edellisessä papassa kaikki ollut ok eikä raskauden aikanakaan oo ollut ongelmia/oireita.
 
Mua alkoi nyt huolettaa, et pitäiskö pyytää tuo sisätutkimus kans äitipolilla. Ihan vain sillä, kun on ollut niin epämääräisiä tuntemuksia alavatsalla monena päivänä ja varsinkin rasituksessa ikään kuin supistelisi... Neuvolalääkäri ei tutkimusta tehnyt enkä osannut edes kuvitella, että se tulisi jo tässä vaiheessa. Saishan siitä sit varmuuden, et missä mennään.
 
Mua alkoi nyt huolettaa, et pitäiskö pyytää tuo sisätutkimus kans äitipolilla. Ihan vain sillä, kun on ollut niin epämääräisiä tuntemuksia alavatsalla monena päivänä ja varsinkin rasituksessa ikään kuin supistelisi... Neuvolalääkäri ei tutkimusta tehnyt enkä osannut edes kuvitella, että se tulisi jo tässä vaiheessa. Saishan siitä sit varmuuden, et missä mennään.

Minä pyytäisin kun on asiasta huoli. :)
 
Tänään neuvolassa kuunneltiin sydänääniä :Heartred syke oli ~150 ja kuuli oikeen kun toinen möyri menemään :grin Itsellä kuulemma verenpaineet ja muut arvot taas ihan priimaa ja painoa tullut ihanteellisesti joten ei ainakaan vielä kuulemma sokerirasitukseen.. Vaikka isällä siis 2 tyypin diabetes, itsellä ikää 27 ja bmi lievä ylipaino :confused004 Jännä. 17.2 sitten neuvolalääkäri ja tehdään sisätutkimus ja ultraus samalla kuulemma :) Viikkoja nyt 14+6
 
Meidän neuvolassa nii surkea uä laite et ei sillä näe ku onko vauva miten päin :rolleyes: varmaa vaa sykkeitä kuunnellaan siis lääkärineuvolassakin.
 
Toinen neuvolakäynti takana. Keskusteltiin paljon oireista ja mielialasta. Toistaiseksi jäätiin vielä ns seurantalinjalle ja tietysti otan yhteyttä tarvittaessa.
Mittaukset kaikki olivat kunnossa ja sykkeetkin saatiin kuulumaan jotenkin. Vauva liikkui vaan niin tarmokkaasti, että meinasi olla hiukan hankalaa.
Aika pitkiä nuo käynnit on, 1,5h vähintään. Onko teillä muillakin?
 
Mun mielestä tuntuu kans kauhean pitkältä ne käynnit. Mut toisaalta mun mielestä jos on edes 45min nii sekin on jo pitkä aika..
 
Kyllä noin tunti on tainnut vierähtää molemmilla käynneillä.
 
Tiistaina oli neuvola ja lääkäri. Aika pikaiset käynnit oli molemmissa. Täällä tehtiin myös sisätutkimus ja tuli epäily tulehduksesta, joka nyt sitten hoidetaan varmuuden vuoksi. Eipä ollut itsellä mitään oireita, joten ihan hyvä kun tutkittiin. Ultralla vilkaistiin vipeltäjää ja kuunneltiin sydänäänet. Kaikki kunnossa. :)
 
Eka neuvolalääkäri tänään, 30minsan aika oli, mutta taisi mennä hiukan kauemmin. Juteltiin mun mielialaongelmista ja sovittiin, että soitan kunnan psykiatriselle hoitajalle (on mulla nimi ja numero ollut jo ennestään, mutta en ole saanut aikaseksi soitettua ja nyt laittoivat neuvolasta viestin ko hoitajalle niin mun ei tarvitse sitten taas ihan alusta asti kertoa nykyistä tilannetta) Kaikenlaista muutakin juteltiin ja tehtiin sisätutkimus, kaikki hyvin. Kuunneltiin myös sydänäänet ja kehui, että erittäin hienot äänet on :grin
 
Takaisin
Top