Pikkusisarus tulossa

pikkumartta

Puuhakas puhuja
Syysäidit 2020
Meille olisi tulossa kolmas lapsi kahden veljeksen jatkoksi, jos kaikki menee hyvin. Iät meidän pojilla on nyt 4v ja kohta 2v eli ikäerot olis 2,5v kaikilla. Tämä vauva olisi niin kovin toivottu meidän perheeseen!

Millaisia ikäeroja muille olisi tulossa? :)
 
Meijän esikoinen on syntynyt 05/2017, eli ikäeroa tulee 3 v 4 kk. Haaveiltiin vähän pienemmästä ikäerosta, mutta raskautumisessa meni vuosi. Toivon todella että saadan tytölle ens syksynä pikkusisarus :happy:
 
Meillä tulisi n. 1 v 10 kk ikäeroa esikoisen ja tämän toisen välille.
 
Meillä ikäeroa tulisi 2v9kk. Haaveilin 2v ikäerosta, mutta plussa tulikin vasta vuoden yrittämisen jälkeen.
 
Meidän esikoinen täytti juuri 4v., eli ikäeroksi olisi tulossa 4v9kk. Hän on jo yli vuoden kaivannut sisarusta, en malta odottaa, että keväällä pääsen kertomaan vauvasta :Heartred
 
Meillä on keväällä 4 vuotta täyttävä vanhempi sisarus eli noin 4,5 vuotta tulee ikäeroa Ja hän on kovasti myös puhunut pikkusiskosta ja piirtää perhekuvaan aina myös pikkusiskon, että saapa nähdä reaktion kun päästää kertomaan hänelle uutisia jossakin vaiheessa
 
Meillä on tyttö 07/18 syntynyt et ikäero tulis sit 2vuotta ja joku 1,5kk.
 
Hmm... Esikoinen ei ihan ehdi täyttää 19v, seuraava ehtii jo 17 vuoden ikään ja kolmas tytön tirpana ois sit 1v 10kk. Kaikki tosiaan tyttöjä! Isot on taas onnesta soikeana, niin kuin ton edellisenkin kanssa =) Ja ei, en oo vaihtanut miestä välillä!! :grin Sama mies tossa pyörii edelleen!!!
 
Hmm... Esikoinen ei ihan ehdi täyttää 19v, seuraava ehtii jo 17 vuoden ikään ja kolmas tytön tirpana ois sit 1v 10kk. Kaikki tosiaan tyttöjä! Isot on taas onnesta soikeana, niin kuin ton edellisenkin kanssa =) Ja ei, en oo vaihtanut miestä välillä!! :grin Sama mies tossa pyörii edelleen!!!
Niin joo, sullakin on marraskuinen -18! :grin Mua jännittää jo nyt, miten se ottaa vauvan vastaan... Aika temperamenttinen kaveri meillä. :nailbiting:
 
Isosiskot 10/12 ja 10/16
Ei ollut tarkoituksena saada taas 4v ikäeroa, olin ajatellut isompaa ikäeroa, mutta luonto päätti nyt näin ja olen kyllä onnellinen tästä
 
Isosiskot 10/12 ja 10/16
Ei ollut tarkoituksena saada taas 4v ikäeroa, olin ajatellut isompaa ikäeroa, mutta luonto päätti nyt näin ja olen kyllä onnellinen tästä
Onpa hauska, kun tulee noin tasaiset ikäerot!
 
Meillä ennestään kaksi lasta. Ikäeroa 2v3kk. Keskimmäiselle ja nuorimmalle ikäeroa tulisi 2v7kk. Molemmat lapset syntyneet 2vk etukäteen ni jos tämän kanssa kävis sanoin ni syntyisi jo elokuun puolella!
 
Meillä ikäeroa tulisi 1v11kk. Luulen että olisi aika kiva ikäero, vaikka esikoisella onkin aika kova temperamentti.
 
Meillä eka ollut todella helppo ja toinen paljon temperamenttisempi.. Saa nähdä miten toisen luonne tässä vielä lujittuu ja siihen sitten vauva mukaan kuvioon laughing7
 
Meillä tulossa ikäeroa 2v4kk :Heartred toivotaan että pysyy kyydissä!!
 
Milloin ajattelitte kertoa sisaruksille vauvasta? Tai te, joilla on useampia lapsia, koska olette kertoneet tulevasta pikkusisaruksesta muille lapsillenne?

Mä olen ajatellut, että vasta rakenneultran jälkeen kerrottaisiin. Siihen on kuitenkin ihan hirveän pitkä aika, rakenneultra on varmaan vasta joskus huhtikuun puolivälissä. Lapsi on sen verran iso (4v.), että haluan varjella häntä pettymyksiltä. Toisaalta taas en millään malttaisi odottaa niin kauaa! Tänään hän taas kyseli, josko meille tulisi kesällä vauva.
 
Mua kans kiinnostaisi kuulla, että milloin olette kertoneet tulevasta vauvasta. Olen samoja pohdintoja miettinyt kuin Nannu.
 
Esikoiselle kerrottiin varmaan siinä vaiheessa kun alkoi masu näkyä ja oli ultrakuva olemassa, hän oli silloin n. 2 vuotias. Nyt varmaan sama homma, eli luultavasti nt-ultran jälkeen.
 
Myö varmaa kerrotaa jo ekan ultran jälkee jos kaikki on hyvin. En sit tiiä miten 2,5v asian ymmärtää. Vähä aattelin osta jonku kirjan tms. mikä käsittelee aihetta :)
 
Me aikanaan höpötettiin taaperolle vauvasta äitin massussa ja et pitää olla varovainen ettei satuta pikkusta. Kun liikkeet tuntui ulos ja näkyi, Selkeesti alkoi paremmin ihmettelemään asiaa.. Vasta kun pikkuinen oli ulkona, uskon et ymmärsi vasta silloin asian loppuun asti.. Ikä oli tuolloin se 1,5v noin...
 
Takaisin
Top