Matkustaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Star4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Star4

Päivystävä dosentti
Heinämammat 2018
Joulukuiset 2022
Meillä on tulossa maaliskuussa Thaimaan matka ja ajattelin että jos on muitakin odottajia lähdössä matkalle niin jaetaan vinkkejä pitkille lennoille, terveellisistä ja kielletyistä ruuista ymym!
Äkkiä laskin että mulla olisi rv 16 kun meidän matka alkaa.

Lentokoneeseen tukisukat, tarpeeksi vettä ja käytäväpaikka jotta pääsee helposti kävelemään ja verryttelemään jalkoja. Itse lensin esikoista odottessani rv27 Yhdysvaltoihin :p Mulla oli lisäksi repussa mukana kopio neuvolakortista ja puhelimen kotelossa post-it -lappu jossa luki raskausviikot sekä miehen puhelinnumero jos oltais jostain syystä jouduttu hetkeksi erilleen ja mulle olisi käynyt jotain.

Meilläkin ehkä huhtikuussa reissusuunnitelmia :grin

Mä kävin poikaa odottaessa just rv 16 maltalla, mutta se oli niin lyhyt lento ja siellä oli hyvä hygieniataso niin ei hirveesti tarvinnut noita pohtia. Tukisukat oli lennolla, mutta juuri muuten en ollut etukäteen valmistautunut kun normaalistikkaan. Mä tiedän et kun mun hormonit pääsee tästä valloilleen niin oon ihan hysteerinen ton reissun takia ja mietin kaikki lentokoneen tippumisesta lähtien et mitä voi siinä matkalla tapahtua! :laughing001

Meillä on tulossa maaliskuussa Thaimaan matka ja ajattelin että jos on muitakin odottajia lähdössä matkalle niin jaetaan vinkkejä pitkille lennoille, terveellisistä ja kielletyistä ruuista ymym!
Äkkiä laskin että mulla olisi rv 16 kun meidän matka alkaa.
Me lähdetään maaliskuussa Espanjaan!

Mä matkustan paljon työkseni, joten saa nähdä miten pystyn työt hoitamaan kun matkustaminen lentäen on aikalailla edellytys, että pystyn hoitamaan näitä hommia.

Meki lähdetään Tammikuussa Espanjaan. Silloin viikkoja vasta 8+jotain joten toivotaan että selviäisi hyvin, jos pahoinvointia alkaa ilmetä.

Ehkä enemmän syömispuoli jännittää.

Me ollaan just nyt reissussa ja ihan oon syönyt kaikkea sallittua normaalisti. (Espanjassa)

Kauhea matkakuume olis mutta tuntuu olevan vaikeaa saada kattavaa matkavakuutusta, joka korvaisi edes matkan mahdollisen peruuntumisen. Ootteko löytänyt sellaista vakuutusta joka on riittävä?

Kauhea matkakuume olis mutta tuntuu olevan vaikeaa saada kattavaa matkavakuutusta, joka korvaisi edes matkan mahdollisen peruuntumisen. Ootteko löytänyt sellaista vakuutusta joka on riittävä?

Raskaus sinällään ei varmaan riitä syyksi perua matkaa missään vakuutuksessa mutta olen siinä käsityksessä että mikäli sinulla on vaiva tai sairaus jonka lääkäri diagnosoi ja se estää matkustamisen, useimmat matkavakuutukset sen korvaavat mutta tämä tietysti kannattaa selvittää tarkkaan mitä korvaa missäkin tilanteessa.

Itse en raskausaikana lennä kuin nyt alussa Euroopan lyhyen lennon ja keväällä Lappiin, niissä ei ole kauheasti murehdittavaa. Meillä oli haaveissa myös Thaimaan matka jo syksylle mutta ei uskallettu lähteä zika-viruksen takia yritysaikana eikä nyt raskauden alettua. Lääkäri totesi riskin olevan pieni, mutta itse en sitä uskalla ottaa ns turhaan. Vaatteilla varmasti voi suojautua hyvin pitkälle ja vain pieni osa paikallisista lapsista on saanut zikan aiheuttamia oireita. Tämä yksi syy miksi me ei nyt matkusteta ns eksoottisiin kohteisiin. Ruokien kanssa saa myös olla tarkkana, pelkkä ruokamyrkytys ja siitä aiheutuva kuivuminen voi viedä jalat alta normaalia helpommin, mutta eivät kaikki tietenkään saa mitään pöpöä.

Ylipäätään ajattelen että kukin tekee tässä matkustusasiassakin juuri oman perheen näköiset päätökset. Kun on ottanut selvää ja tietää mitä riskejä ottaa ja on ne etukäteen hyväksynyt voi matkasta nauttia hyvillä mielin.

:smiley-angelic001 Meillä varattu heinäkuussa viikoksi Villa Kreetalta, joten saas nähdä miten sen suunnitelman kanssa käy.. Esikoisen raskausaikana matkustettiin aika myöhäisillä viikoilla Kreikkaan myös.

Hyvä kuulla NAom, että myöhäisilläkin viikoilla voi matkustella mukavasti! Minulla eka kyseessä, niin ei oikein pysty edes kuvittelemaan, millaista se on. Meillä olisi kesällä suunnitteilla pieni pyrähdys Keski-Eurooppaan. Siskoni ilmoitti, että menee naimisiin syyskuussa Mauritiuksella, että tervetuloa mukaan. Oishan se ihanaa! :love7. Mutta ei varmaan kovin järkevää vauvan kanssa lähteä toiselle puolelle maapalloa. En ole vielä kertonut raskaudesta hänelle, joten hiukan tässä on pähkäiltävää...:think005

Hei millaista matkavakuutusta teillä on ollut? Minulla on LähiTapiolan matkavakuutus mutta tämä ei korvaa jos minulle raskauden takia sattuisi jotain matkan aikana. Oletteko löytäneet semmoista mikä korvaisi?

Hei millaista matkavakuutusta teillä on ollut? Minulla on LähiTapiolan matkavakuutus mutta tämä ei korvaa jos minulle raskauden takia sattuisi jotain matkan aikana. Oletteko löytäneet semmoista mikä korvaisi?

Selvitin omani juuri kun tulen tässä reissaamaan ja Fennia sanoo seuraavaa verkkosivuillaan:

”Matkustajavakuutus ei korvaa raskauden normaalin etenemisen mahdollisesti aiheuttamia lääkinnällisiä kuluja eikä matkan peruuntumisen tai keskeytymisen kustannuksia.

Vakuutuksesta korvataan vakuutusehtojen mukaisesti sairaudentilaksi katsottavista komplikaatioista aiheutuvat kulut. Korvattavia komplikaatioita ovat esim. istukan irtoaminen, raskausmyrkytys tai verenvuoto.”

Tulkitsen tämän siis niin että silloin kun on minun terveyttäni uhkaava tilanne, vakuutus korvaa, vaikka ”aiheuttaja” olisikin raskaus. Tulkitsen myös niin että jos minulla olisi ennen matkaa lääkärin diagnosoima este matkustaa, esim supistukset, uskon että peruutus onnistuisi. En tosin soittanut ja varmistanut tätä, niin omalla kohdalla kannattaa kunkin varmasti tehdä.

Sanooko siis Lähitapiola niin ettei mikään, esimerkiksi istukan irtoaminen tms hengenvaarallinen tilanne olisi vakuutuksen korvauksen piirissä?

Joo LähiTapiola sanoi ettei korvaa mitään raskauteen liittyvää. Soitin sitten op-pohjolalle ja he sanoivat että voin mun oman matkavakuutuksen lisäksi ottaa matkavakuutus syntymättömälle vauvalle joka korvaa kaiken :) Tämä maksoi vain 24€ vuodessa niin ei ollut paha. Eli asia kunnossa :happy3

Joo LähiTapiola sanoi ettei korvaa mitään raskauteen liittyvää. Soitin sitten op-pohjolalle ja he sanoivat että voin mun oman matkavakuutuksen lisäksi ottaa matkavakuutus syntymättömälle vauvalle joka korvaa kaiken :) Tämä maksoi vain 24€ vuodessa niin ei ollut paha. Eli asia kunnossa :happy3

Mitä tämä korvaa, kun on näin halpa? :rolleyes:

Mitä tämä korvaa, kun on näin halpa? :rolleyes:

Olisin kanssa tosi tarkkana, etenkin riippuen rv joilla matkustaa. Itse reissaan nyt niin varhaisilla viikoilla ettei mitään ole tehtävissä jos vaikka lähtee syntymään. Mutta jos reissaa myöhemmin ja jos vauva syntyy? Korvaako synnytyksen kaikki kulut? Mahd erikoiskuljetuksen Suomeen?

Matkavakuutukset on yleensä halpoja ja niissä ei ns ehtoja eli ihan hyvin voi napata vakuutuksen mistä vain yhtiöstä kun huolehtii että paketti kunnossa. Ja en ehkä itse uskaltaisi tehdä niin että vauvan ja oma matkavakuutus olisi eri yhtiössä, voikin helposti olla tilanne että molemmat alkaa pestä käsiään asiassa.

Mielenkiinnosta, saako tuon syntymättömän vauvan matkavakuutuksen missä vain vaiheessa raskautta ja vaatiiko se selvityksen raskauden sujumisesta?

Takaisin