Raskausdiabetes

Tän aamun paastoarvo oli vain 4,7 vaikka 12 h syömättä niinkuin rasituksessakin. Jännä että heittää noin paljon sormenpäästä mitattu ja verikokeen antama arvo. Kotimittauksissa aamupaaston raja on 5,5. Hyvähän se tietty on ettei arvot ylity kotimittauksissa mutta viime raskaudessa tosiaan sen kolmisen kuukautta tunnollisesti mittailin eikä yhtään ylitystä tullut. Nyt olis sitten puoli vuotta tätä hommaa edessä...
 
Hyh, kylläpä tuli paha olo siinä 1. tunnin odotuksen aikana. Ylihuomenna neuvola, niin varmaan siellä sitten saa tulokset tietää, jossei kukaan kantaan kirjaa.
 
Varasin marraskuulle sokerirasituksen. Jospa pitäis taas alkaa kattoo mitä suuhunsa työntää.
 
Tulokset näkyvät kannassa. Paastoarvo 5.2, joten ei ilmeisesti ihan heittämällä läpi mennyt, jos raja on 5.3.:confused: 1h ja 2h arvot molemmat 6.3. Ne kai ihan hyvät.
 
Huomenna sokerirastukseen, jännittää meneekö arvot yli. Viime raskaudessa olin myöskin 2 kertaa mutta molemmilla kerroilla ok arvot.
Onko teille ohjeistettu tarkemmin paastoaika, ohjeissa on vaan 10-14h mutta onko sillä jotain merkitystä aamu arvoon pitääkö sen 14 vai 10 tuntia? Muistelisin että viimeks sanottiin ihan tarkka tuntimäärä mutta nyt ei.
 
Huomenna sokerirastukseen, jännittää meneekö arvot yli. Viime raskaudessa olin myöskin 2 kertaa mutta molemmilla kerroilla ok arvot.
Onko teille ohjeistettu tarkemmin paastoaika, ohjeissa on vaan 10-14h mutta onko sillä jotain merkitystä aamu arvoon pitääkö sen 14 vai 10 tuntia? Muistelisin että viimeks sanottiin ihan tarkka tuntimäärä mutta nyt ei.

Mulle annettiin sama ohjeistus, joten olin 11h. Arvot oli ok (4.7, 6.3, 2.8). Ihan varmasti joudun vielä toisenkin kerran tän raskauden aikana, sillä on hieman sukurasitetta.
Ennen raskautta käynyt samassa testissä pari kertaa ja silloin oli paastoaika muistaakseni 12h.
 
Paastoa tuli vain 10,5h kun tulikin illalla vielä kauhee nälkä niin söin vielä jotain pientä. Nyt istuskelen täällä odottamassa, menispä aika nopeemmin. Yönkin nukuin huonosti, 2 kertaa heräsin pissahätään, 2 kertaa esikoinen herätti ja piti nousta ja vielä koirakin kerran herätti että halus pissalle takapihalle.. Ja kaikki eri aikaan niin että olin joka kerta jo välissä unessa. Vaikuttaakohan huonosti nukuttu yö tulokseen.
 
Sokerirasitus oli eilen (sukurasitteen vuoksi), paasto oli hyvä 4,4, mutta 1h ja 2h arvot melko lähellä rajoja, normaalin rajoissa toistaiseksi kuitenkin. Täytyy kyllä nyt vähän seurata syömisiä tarkemmin.
 
Sokerirasituksen arvot ylittyivät eli radihan se tuli.Maanantaina soittavat sitten jatkosta,perjantaina oli jo "puljut" kiinni niin sanotusti.Tuntuu kyllä siltä,että tämäkin vielä tähän piti tulla. Juuri nyt en pysty raskaudesta nauttimaan,kun tämä lisäongelma täyttää ajatukset.Sitä en sano,etteikö mieli voisi piristyäkin,mutta ei nyt.Ei pysty muuta edes ajattelemaan.Pettymys ja huoli on valtaisa.Tätä on edessä todella monta kuukautta (nyt rv 15+3).
 
Sokerirasituksessa paastoarvo oli raja-arvo 5,3 ja muut arvot oli ok, joten sain mittarin kotiin ja pitää tästä eteenpäin kotona jatkaa mitailua säännöllisesti. Hyvähän se tietysti on että seurataan mutta tuntuu että oli niin pienestä kiinni jos sen takia tuli radi maininta.
 
Sokerirasituksessa paastoarvo oli raja-arvo 5,3 ja muut arvot oli ok, joten sain mittarin kotiin ja pitää tästä eteenpäin kotona jatkaa mitailua säännöllisesti. Hyvähän se tietysti on että seurataan mutta tuntuu että oli niin pienestä kiinni jos sen takia tuli radi maininta.
Mulla oli sama ekassa raskaudessa. Sen jälkeen ei ole ollut ylityksiä muissa raskauksissa. Nyt menossa 4. raskaus ja vielä en ole saanut edes lähetettä rasitukseen...
 
Sokerirasituksessa paastoarvo oli raja-arvo 5,3 ja muut arvot oli ok, joten sain mittarin kotiin ja pitää tästä eteenpäin kotona jatkaa mitailua säännöllisesti. Hyvähän se tietysti on että seurataan mutta tuntuu että oli niin pienestä kiinni jos sen takia tuli radi maininta.
Mulla oli sama esikoisen raskaudessa ja kyllä harmitti :sad001 Onneksi kuitenkin toivottavasti selviät vain syömisiä katsomalla :Heartred Tsemppiä :Heartred
 
Onko teille aiheuttanut radi minkäänlaisia oireita?
Itse en rasitukseen joudu kun ei täyty mitkään kriteerit miks pitäis käydä.
Nyt kummiskin kummastuttaa kun reilu viikon aikana paino noussut yllättäen 2kg ja kuolettava väsymys vaivannu kans ton viikon verran :sad001 heti tietysti epäilen ittelläni radia, kun en oo mitenkään enempää/epäterveellisemmin syönyt kuin yleensäkkään... :confused: ja edellisissä raskauksissa paino alkanut nousta vasta puolivälin jälkeen :wideyed:
 
Toivottavasti neuvolan terkka ei ole taas salannut sokerirasituksen tuloksia. Viimeksi jouduin kyselemään neuvolasta, kun ei näkynyt mulle Kannassa. Ahistaa kun haluun nopsaan tietää tuloksen.
 
Aamulla kävin sokerirasituksessa.

10 tunnin paastolla napsahti 5,3 paastoarvo. Muut ok. Onko se radi nyt sitten?

Saako tilanteessa mitään bonuksia? Esim ylimääräistä ultraa vauvan koon seuraamiseksi?
 
Aamulla kävin sokerirasituksessa.

10 tunnin paastolla napsahti 5,3 paastoarvo. Muut ok. Onko se radi nyt sitten?

Saako tilanteessa mitään bonuksia? Esim ylimääräistä ultraa vauvan koon seuraamiseksi?
Paastoarvon pitää olla alle 5,3, joten tuolla arvolla sulla todetaan raskausdiabetes. Arvoja seurataan kotona verensokereita mittaamalla, syödään radi-ruokavalion mukaan ja suositaan liikuntaa. Riippuen siitä, miten verensokeriarvot pysyy viitearvoissaan, on myös ylimääräistä seurantaa äitiyspolilla (vauvan kasvuseurantaultrat yms.)
 
Noh, kyllä mulle yksi ylimääräinen ultra kelpaisi ja terveellinen ruokavaliokin on aina hyväksi :happy:
Saakohan raskaana nyt sitten laihtua kun helposti paino ylipainoiselta putoaa pari kiloa jos karsii herkut pois.
 
Takaisin
Top