Joko taudit ovat iskeneet?

Taas sairastetaan. Koko perhe yskii ja lapsella ollut lauantaista asti kuumetta. Maanantaina käytiin lääkärissä eikä mitään löytynyt. (Paitsi siinä sivussa lääkäri totesi äidillä olevan kurkunpääntulehdus, kun kuunteli yskimistäni.) Korvatkin oli siistit, vaikka lapsi korvia oli valittanut.

No on tää kerran kuussa kuitenkin paremmin kuin viime syksynä.
 
Lapsella todettiin taas korvatulehdus. Itse olen ihan tukossa ja olo on kehno. Nenäliinoja kuluu kyllä.
 
Taas sairastetaan. Koko perhe yskii ja lapsella ollut lauantaista asti kuumetta. Maanantaina käytiin lääkärissä eikä mitään löytynyt. (Paitsi siinä sivussa lääkäri totesi äidillä olevan kurkunpääntulehdus, kun kuunteli yskimistäni.) Korvatkin oli siistit, vaikka lapsi korvia oli valittanut.

No on tää kerran kuussa kuitenkin paremmin kuin viime syksynä.

Eilen käytiin uudelleen lääkärissä ja poika sai antibiootin. Taisi olla oikea lääke sillä tänään on jo hyppinyt seinille.
 
Kyllähän on sitkeää tämä flunssa... mä oon sairastanut jo 4 viikkoa!!! Yskä lopu millään :arghh:
Muut on sentään olleet suht terveenä... ens kk alussa olis influenssa piikkien nouto edessä! Toivon suuresti että tämän vuoden taudit olis nyt sairastettu... alkaa käymään voimille :shy:
 
Tsemppiä ja paranemisia Äippä x6! Näitä pitkään kestäviä tauteja tuntuu olevan liikkeellä. :sad001
 
Mikähän pöpö tuolla meidän vuosikkaalla on?

Ma-ti -yönä oksensi kahdesti. Päälleni.

Tiistaina peruttiin päivän menot mutta lapsi oli oma itsensä, söi, joi, nukkui ja leikki. Keskiviikkonakin ihan normaali.

Nyt sitten ke-to -yönä tuli ensin vaipallinen ripulia ja tuntia myöhemmin oksensi taas pesukoneellisen petivaatteita. Edelleenkään ei muita oireita, ei kuumetta, ei mitään. Nenä vähän valuu jo kolmatta päivää.

Esikoinen on käynyt päikyssä ja harrastuksissa normisti, pienen kanssa ollaan pyöritty kaupungilla jne. Kukaan muu ei osoita sairauden merkkejä (vielä...). Toivottavasti ei tartuteta koko kylää.
 
Mikähän pöpö tuolla meidän vuosikkaalla on?

Ma-ti -yönä oksensi kahdesti. Päälleni.

Tiistaina peruttiin päivän menot mutta lapsi oli oma itsensä, söi, joi, nukkui ja leikki. Keskiviikkonakin ihan normaali.

Nyt sitten ke-to -yönä tuli ensin vaipallinen ripulia ja tuntia myöhemmin oksensi taas pesukoneellisen petivaatteita. Edelleenkään ei muita oireita, ei kuumetta, ei mitään. Nenä vähän valuu jo kolmatta päivää.

Esikoinen on käynyt päikyssä ja harrastuksissa normisti, pienen kanssa ollaan pyöritty kaupungilla jne. Kukaan muu ei osoita sairauden merkkejä (vielä...). Toivottavasti ei tartuteta koko kylää.
Meillä noro ilmeni noin. Viikossa oli käynyt koko perheen läpi..
 
Ja tänääm oksensin minä :depressed: Pitää vaan toivoa että skippaa esikoisen, alkuviikosta olisi paljon kivaa tekemistä...
 
Heräsin nyt, mies töissä ja lapsi mummolassa. Kurkku vähän kipeä ja nenä tukkoinen. Toivon niin paljon ettei tästä kunnon tauti ala!
 
Täällä on sairastettu enemmän ja vähemmän jouluaatonaatosta asti. Tänään on vähän parempi päivä eikä ole tarvinnut paljoa lääkkeitä. Siis lapsi sairastaa flunssan sukuisia tauteja.
 
Kylläpä kyllä... uuden heittää heti kun edellisestä selviää... joululoman alusta asti ollaan sairastettu, silmätulehduksia, vatsatautia, jotain kurkkukipua johon puree antibiootti(ei angiina), yskää/ niiskutusta ja mamma täällä pikkuhiljaa nousemassa keuhkokuumeesta..
 
En olekaan tainnut muistaa valittaa tästä erästä täällä. Joulun jälkeen tuli oma kurkku kipeäksi ja siitä alkoi mikälieflunssa, joka ei ota parantuakseen kokonaan. Tuolloin joulun jälkeen sekä omat että lapsen silmät rähmi yöllä, mutta ei kuitenkaan ollut silmätulehdusta. Silloin ei vielä ollut lapsella muita oireita, itse olin muutaman päivän hyvinkin kipeä. Muutaman päivän päästä olo hieman parani muuten, mutta korvat alkoivat kipuilla. Kipu helpotti, kun söin tulehduskipulääkkeitä muutaman päivän, mutta yhä korvissa tuntuu painetta ja kurkku on käheä. Lapsen korvat kipeytyi suunnilleen viikko sitten. Kahdesti on niitä tässä näytetty lääkärille - ei korvatulehdusta, mutta kurkussa on tulehdus tai jotain. Ei siis ole auttanut kuin antaa kipulääkkeitä. Ja nyt mies on ihan flunssanaatti, silmät rähmii ja korvissakin kuulemma tuntuu painetta. Meillä siis kiertää flunssa, joka aiheuttaa silmien rähmimistä, kipeyttää kurkun ja tukkii korvat. Ei kuitenkaan korvatulehdusta eikä angiinaa (testattu).
 
Ei oo iskenyt, eikä toivottavasti iskekään näin viimeisillään ollessa tai vauvalle sen syntyessä. En ole ottanut rokotettakaan, kuten en milloinkaan :) Näin lähellä laskettua aikaa olen alkanut vältellä ihmiskontakteja, ettei tulisi mitään. Reilu kymmenen vuotta sitten sairastin ilmeisesti sikainfluenssan ja kuumetta oli pahimmillaan 41 ja rapiat ennen kuin tajusin ottaa buranaa. Mukavasti meni se jouluaatto :grin Samaan aikaan oli virtsatieinfektio. Sen jälkeen ei ole ollut kuumetta kertaakaan. Ikävämpiä tosin ovat pelkät räkätaudit, ne vaan pitkittyy ja pitkittyy o_O Sain tietää äskettäin, että olen pienenä vauvana ollut veriripulissa ja sairaalassa hoidossa sen takia.
 
Muokattu viimeksi:
Rs-virus on kuulemma todella ärhäkkä tänä vuonna! Toi vargynjan kuvaus kyllä kuulostaa tutulle... mut lapset ei valittanut korvakipua kun kerran ja kurkkukipua ei ollut tai ainakin ovat syöneet hyvin!
 
Meille rantautui joku todella ärhäkkä virus. Epäilen influenssaa, koska edellisestä kerrasta on jo 5 vuotta. Tauti alkoi keskiviikkona kurkkukivulla, torstaiaamusta alkoi hiipiä kuumeinen olo, mutta menin kuitenkin töihin. Töistä jouduin lähtemään aikaisemmin, koska lääkkeistä huolimatta en saanut oloa muuttumaan siedettäväksi. Kotona mittasin itseltäni yli 38 kuumetta. Siitä lähtien olen saanut vetää säkylääkettä 4 tunnin välein ja siltikin noussut usein 38-39 asteeseen.

Joka paikkaan koskee: selkä ja niska on tulessa, rinnan/keuhkojen aluetta jomottaa, korvia särkee välillä. Eilen oli myös pää ja silmät niin kipeät etten kyennyt katsomaan telkkaria. Makasin vaan pimeässä huoneessa, kuuntelin podcasteja ja nukuin. Lisäksi yskiminen koskee kurkkuun ihan todella paljon ja joka yskäisyllä tulee verenmaku suuhun.

Ja ettei siinä vielä kaikki niin viime yönä meidän nuorimmainen heräsi huutamaan kun on niin kamala olo ja hänellekin toki noussut kova kuume. Lasten isä haki vahemman lapsen äsken luokseen. Toivottavasti hän välttää tämän taudin.
 
Takaisin
Top