Saitko tikkejä?

Minulle tehtiin synnytyspelon vuoksi suunniteltu sektio, joten sain tikit. Hakasiakin kuulema joskus käytetään?
 
Ekassa synnytyksessä en, mutta toisessa kyllä. Molemmat alatie synnytyksiä ja vauvat lähes saman kokoisia. Esikoinen oli 14g painavempi :p
 
Esikoinen jäi ponnistusvaiheessa päästään jumiin (taisi päänympärys olla 36 vaiko 37) ja episiotomia piti tehdä. 5-7 tikkiä oli, mutta paranivat nopeasti ja istuinkin jo samana päivänä.
 
Minulle tehtiin synnytyspelon vuoksi suunniteltu sektio, joten sain tikit. Hakasiakin kuulema joskus käytetään?

Poika syntyi kiireellisillä sektiolla ja laitettiin metalliset tikit. Eli varmaan niitä hakasia? Vai onko ne vielä eri juttu?
 
Eppari tehtiin eli tikit tuli. Nyt viikko synnytyksestä, seisominen ja liikkuminen aivan yhtä tuskaa ja istuminen aivan täysin poissuljettu. Siteitä/pikkuhousunsuojia ei pysty käyttään ellei ole ihan pakko, koska ne painavat ja hinkkaavat haavaa. Haava on auennut koko matkalta pinnasta siten, että tikit näkyvät. Kuulemma pitäisi silti parantua ihan normaalisti. Saa nähdä millainen kuoppa tonne alas jää, mutta jääköön. Lääkäri lupaili, että viikon päästä alkaisi kivut jonkin verran helpottamaan.
 
Ekasta synnytyksestä yksi kosmeettinen tikki, joka sitten vissiin antoi periksi toisessa synnytyksessä ja laitettiin se sama 1 uudestaan (tokalla kertaa paljon siistimmin, mitä nyt alapäätä olen tiiraillut). :p
 
Eppari joo, ja tikit siihen, en muista montako. Perätilasynnytyksen vuoksi leikattiin. Pystyin istumaan jo heti samana päivänä kohtuullisen normaalisti ja haava parani alle viikossa, eikä siitä kovin isosti ole jäänyt haittaakaan.
 
Neljä alateitse eikä tikkejä yhdessäkään. Kolmas oli isoin, 4670g. Esikko pienin, pikkusen alle 4 kiloa hänkin, ja muuta sitten tosta väliltä.
 
Eppari tuli kun vauvan pää juuttui kiinni. Tikkkejä tuli paljon, tarkkaa määrää ei kukaan sairaalasta edes suostunut kertomaan. Sen verran vain muistan synnytyssalista että kaksi kokonaista laatikkoa lankaa meni. :bored:
Haava kyllä parani suht nopeasti vaikka todella kivulias aluksi oli. Turvotus oli aivan maanista mutta laski sitten parin viikon jälkeen yks kaks.
 
Kyllä tuli tikkejä ja vissiin paljon. Eppari leikattiin imukupin takia ja sen lisäks tuli vielä pari pientä repeämää johonkin tonne ja ulompi sulkijalihas otti tappioo myös joten 3asteen repeämät.
 
Takaisin
Top