Mitä olisit valmis tekemään saadaksesi lapsen?

Niin kauan kun se ei ole Suomessa laillista, on minun mielestäni eettisesti täysin oikein käydä tekemässä se sellaisessa maassa, jossa se on laillista. Suomen lainsäätäjät siis ovat tämän toimintatavan valinneet.

Voihan sen toki noinkin ajatella. En kyllä suosittelisi vaikka pedofiileille Thaimaan-reissua siksi, että siellä joku Suomessa laiton asia on sallittua.
 
Voihan sen toki noinkin ajatella. En kyllä suosittelisi vaikka pedofiileille Thaimaan-reissua siksi, että siellä joku Suomessa laiton asia on sallittua.
Pikainen googlaus kertoi, että suojaikäraja seksin suhteen on Thaimassa 15, kuten on myös naapurimaassamme Ruotsissa...
Mikä siellä Thaimassa on sallittua?
 
Pikainen googlaus kertoi, että suojaikäraja seksin suhteen on Thaimassa 15, kuten on myös naapurimaassamme Ruotsissa...
Mikä siellä Thaimassa on sallittua?

Thaimaan heitin nyt esimerkkinä kun uutisoinnin perusteella nuo tuolla lailla suuntautuneet tuntuvat usein hakeutuvan, mutta oli tuo suojaikäraja esim Meksikossa 12. Pointtina nyt kuitenkin se ettei, valitettavasti, laki ja etiikka kulje aina käsi kädessä. Itse voi ja kannattaa välttää jotain, vaikkei laki niin määräisi.
 
Thaimaan heitin nyt esimerkkinä kun uutisoinnin perusteella nuo tuolla lailla suuntautuneet tuntuvat usein hakeutuvan, mutta oli tuo suojaikäraja esim Meksikossa 12. Pointtina nyt kuitenkin se ettei, valitettavasti, laki ja etiikka kulje aina käsi kädessä. Itse voi ja kannattaa välttää jotain, vaikkei laki niin määräisi.
Minun pointtini taas taisi olla se, että mutu-fiiliksellä nähdään vikaa kaikessa sellaisessa, josta ei ole tietoa ja joka ei itseä kosketa. Muuallakin kuin Suomessa osataan tehdä asioita hyvin ja oikein.

Suomen laki on monessa asiassa jäljessä, muutos tulee vasta sitten kun jokin asia koskettaa riittävän montaa ihmistä, ja he nostavat kissan pöydälle. Jos jokin on Suomessa kiellettyä ja jossain muualla sallittua, saattaa se sittenkin olla Suomen laki, joka laahaa jäljessä.
 
Minun pointtini taas taisi olla se, että mutu-fiiliksellä nähdään vikaa kaikessa sellaisessa, josta ei ole tietoa ja joka ei itseä kosketa. Muuallakin kuin Suomessa osataan tehdä asioita hyvin ja oikein.

Suomen laki on monessa asiassa jäljessä, muutos tulee vasta sitten kun jokin asia koskettaa riittävän montaa ihmistä, ja he nostavat kissan pöydälle. Jos jokin on Suomessa kiellettyä ja jossain muualla sallittua, saattaa se sittenkin olla Suomen laki, joka laahaa jäljessä.

Ei mulla toki ole kokemusperäistä tietoa asiasta, mutta vaikka seuraavien lehtiartikkelien perusteella olen sitä mieltä, että köyhien naisten käyttäminen sijaissynnyttäjinä aina mene ihan kaikkien moraalin sääntöjen mukaan:

https://www.bbc.com/news/world-asia-31556597
https://yle.fi/uutiset/3-10404517

Kohdunvuokrausta voi ostaa myös länsimaista, joissa on pienempi riski siihen, että sijaissynnyttäjä lähtee touhuun auttamisenhalusta, eikä siksi että muuten kuolisi nälkään. Ja kuten jo aiemmin sanoin, minusta sen pitäisi olla laillista myös Suomessa. Olen ihan samaa mieltä siinä että tässä asiassa lainsäädäntö laahaa nimenomaan täällä meidän päässä maapalloa.
 
Oma kysymykseni itseasiassa liittyi siihen, että itse voisin mahdollisesti jopa toimia sijaissynnyttäjänä, jos se vaan täällä olisi mahdollista.
Se on mahdollista täälläkin, mutta vain ilman hedelmöityshoitoja. Eli jos tunnet jonkun, joka haluaa vuokrata kohtusi käyttäen sinun munasolujasi luomutekniikalla, sitten onnistuu.

(Tai sitten voit matkustaa sellaiseen maahan, jossa hedelmöityshoitoja tehdään kenelle tahansa, jolloin voi käyttää myös muiden munasoluja.)
 
Lapsen saaminen on itselle niin tärkeää, että tekisin mitä tahansa, että saisin tulevaisuudessa oman perheen.

Naisparina meillä on heti ollut se lähtökohta, että biologisen lapsen voi saada vain lahjasiittiöillä. Itselleni on aina ollut tärkeää saada kokea raskaus, kumppani taas ei halua ikinä olla raskaana tai synnyttää. Jos omat munasolut osoittautuisi huonoiksi, on mahdollista kerätä ja käyttää kumppanin munasoluja. Myöskin 100% lahjasoluilla tehty hoito olisi meille ok, vaikka itse varmasti aluksi surisin sitä, että omat solut eivät toimineetkaan.

Adoptio on teoriassa mahdollinen, mutta on tosi vähän maita, jotka suostuvat antamaan lapsen samaa sukupuolta olevalle parille. Eli vaikka mentäisiin jonoon, ei välttämättä lasta ikinä saataisi. Tätä lähtisimme silti yrittämään, jos klinikkahoidot epäonnistuisi.
 
Takaisin
Top