----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuinkas Hippusella sujuu:greet025? Onko kivut pysyneet poissa?

Mulla nyt eka raskaus kun kohtua kiristelee aika helposti- ehkä nää on harjoitussupistuksia, vaikee ajatella että tässä enää mikään venyminen tuntuis.. melkein joka ilta ja monesti tässä päiväseltäänkin. kauheen suuria rutistuksia ei voi tehdä, es marjojen kyykkiminen kyllä tuntuu epämiellyttävältä. Satoihin ämpärillisiin en siis tähtää tänä vuonna:woot:..

Eikös Motto nyt olla jo jossain 22+?????
Näillä viikoilla olis jo kaikkein sitkeimmät syntyneet selvinneet hengissä:nailbiting:!

Minun pitäisi myös käydä vaatteitani läpi, ja varsinkin siivota(!!) vaatehuone ja makkarin hyllyt, ja kaikki huushollin kaapit (paitsi miehen vaatekaappia, hoitakoon itte! :D ). Eteisen kaappirustinki pitäisi uusia kokonaan, olen haaveillut siihen lattiasta kattoon olevaa liukuovikaappia, ei vaan ikinä tunnu olevan varaa sellaiseen, se kun pitäisi teettää mittatilaustyönä. Jotenkin tietysti oletan, että ne maksaa ihan kauheasti, kun sinne ne kaikki sisuksetkin pitäisi olla, ja haaveilen korihyllystöistä. En ole kyllä mitään tarjouksia pyydellyt mistään, joten en oikeasti tiedä, ovatko ne kalliita vai eivät.

Vaatteita ei sinällään ole paljoa minulla itselläni, pojalla on kappalemääräisesti moninkertainen määrä :D Mutta silti tuntuu, että niitä omiakin rytkyjä on joka paikassa levällään, kun säilytysratkaisut ovat peestä koko huushollissa, ei jotenkin ole tätä päivää enää ne talossa olevat kaapistot missään huoneessa :confused:

Mulla nyt eka raskaus kun kohtua kiristelee aika helposti- ehkä nää on harjoitussupistuksia, vaikee ajatella että tässä enää mikään venyminen tuntuis.. melkein joka ilta ja monesti tässä päiväseltäänkin. kauheen suuria rutistuksia ei voi tehdä, es marjojen kyykkiminen kyllä tuntuu epämiellyttävältä. Satoihin ämpärillisiin en siis tähtää tänä vuonna:woot:..

Näillä viikoilla olis jo kaikkein sitkeimmät syntyneet selvinneet hengissä:nailbiting:!

Raskauskalenteri Motto kuittaa, ollaan tänään molemmat 22+2. Täällä olo vallan mainio, mitä nyt päkiässä on löystyneiden sidekudosten (?) takia rasitusmurtuma. Mies saa hoitaa marjat tänä vuonna.

Minun pitäisi myös käydä vaatteitani läpi, ja varsinkin siivota(!!) vaatehuone ja makkarin hyllyt, ja kaikki huushollin kaapit (paitsi miehen vaatekaappia, hoitakoon itte! :D ). Eteisen kaappirustinki pitäisi uusia kokonaan, olen haaveillut siihen lattiasta kattoon olevaa liukuovikaappia, ei vaan ikinä tunnu olevan varaa sellaiseen, se kun pitäisi teettää mittatilaustyönä. Jotenkin tietysti oletan, että ne maksaa ihan kauheasti, kun sinne ne kaikki sisuksetkin pitäisi olla, ja haaveilen korihyllystöistä. En ole kyllä mitään tarjouksia pyydellyt mistään, joten en oikeasti tiedä, ovatko ne kalliita vai eivät.

Vaatteita ei sinällään ole paljoa minulla itselläni, pojalla on kappalemääräisesti moninkertainen määrä :D Mutta silti tuntuu, että niitä omiakin rytkyjä on joka paikassa levällään, kun säilytysratkaisut ovat peestä koko huushollissa, ei jotenkin ole tätä päivää enää ne talossa olevat kaapistot missään huoneessa :confused:

Me uusittiin eteinen niin, että itse kaapinrungot ja korihyllyt tuli Ikeasta, ja mittatilausliukuovet kiskoineen tilattiin täältä: https://liukuovicenter.fi/ Mies asensi, itse olisin tarvinnut apua asennukseen kun ovet oli niin isoja. Ei ollut mielestäni liian kallista, tuolta sivuilta löytyy laskureita asiaan.

Muokattu viimeksi:
No niin, heti tuli Ikeasta mainos sähköpostiin, "varaa aika vaatekaapin suunnittelupalveluun", miten niin meitä tarkkaillaan koko ajan :hilarious:

Kuinkas Hippusella sujuu:greet025? !

En tiedä yhtään, miten sujuu.. Ei oo pahoja kipuja enää ollut, mutta enpä tiedä onko enää mitään elämällään. En saa dopplerilla ainakaan mitään kuulumaan.

Onko teillä kokemusta näytöllisestä dopplerista? Näytölle sain useampaan kertaan sykkeen 140-150. Voiko laite näyttää tuollaista jostain muusta syystä (jostain luin, että voi ottaa jotain häiriötä tms) vai voisko olla sikiön syke?

Nyt 10+3. Kateellisena luin, että WM:lla kuuluu äänet. Hyvä, että siellä kaikki kunnossa. Samoin Lambilla ja Motolla.

En tiedä yhtään, miten sujuu.. Ei oo pahoja kipuja enää ollut, mutta enpä tiedä onko enää mitään elämällään. En saa dopplerilla ainakaan mitään kuulumaan.

Onko teillä kokemusta näytöllisestä dopplerista? Näytölle sain useampaan kertaan sykkeen 140-150. Voiko laite näyttää tuollaista jostain muusta syystä (jostain luin, että voi ottaa jotain häiriötä tms) vai voisko olla sikiön syke?

Nyt 10+3. Kateellisena luin, että WM:lla kuuluu äänet. Hyvä, että siellä kaikki kunnossa. Samoin Lambilla ja Motolla.
Noi on kyllä vielä tosi aikaiset viikot saada sydänääniä kuuluviin kotikonstein. Mua on ainakin neuvoloissakin varoitettu noilla viikoilla siitä etteivät varmuudella vielä saa esiin. Kaksi kertaa ovat saaneet ammattilaiset kuuluviin Dopplerilla(sitä aiemmin ei edes annettu moista vaihtoehtoa), kerran ei onnistunut vielä 10-viikolla, vasta muistaakseni 13-vkolla. Itse en uskaltaisi lähteä kokeilemaankaan! Ihan riippuu kohdun asennosta yms, ja se vauva voi olla ihan siellä häpyluun allakin noin pikkuisena.
Heivaisin dopplerin joiksikin viikoiksi jos aiheuttaa enemmän huolta! Koska sulla on seuraava tarkastus?

En paljoa lahjoittele omia vaatteitani, koska ei ne mahdu muille. Ostan myös halpoja markettikuteita, eikä nekään kaikkia miellytä. Lahjoitan Uffille tai ukko ottaa mielellään autonrassaus hommiin niitä. Käytän todella loppuun asti, enkä ole yhtään kiinnostunut muodista. Omistan muutamat täysin räsät leggarit ja lapsetkin jo mulle vinoilee. Talvella rakastan villapaitoja ja takkeja. Oispa inspiraatiota neuloa semmoinen joskus. Inhoan shoppailua todella paljon ja kun olin raskaana ja maha kasvoi, niin leikkasin alushousuja ja leggareita isommiksi. Nips naps vaan. Kun kroppa palautui, niin pikasesti kursin kasaan taas. Ukkoa huvitti.

Juuri noita lukemia seuraan :) En ääntä. Ääni on sellaista särisemistä. Pikkuinen liikkuu niin nopeasti alta pois että ei kauaa samasta kohtaa sykkeet näy.
Mulla sykkeet pyörii 150-160 sisällä keskimäärin.
Uskoisin että sullakin se on juuri vauvan syke joka näkyy.

Haa, miten aika juoksee. Onnea siitä sulle ja Motolle, että ette voi saada enää keskenmenoa. Mahtava etappi. Mahdollisuudet selviämiseen alkaa kasvaa kohisten nyt.

Nyt vaan kaivelet pakastimesta vanhoja ja ehkä riittää vähemmän uutta, kun sata saavia. Rauhallisesti vaan.

Juuri noita lukemia seuraan :) En ääntä. Ääni on sellaista särisemistä. Pikkuinen liikkuu niin nopeasti alta pois että ei kauaa samasta kohtaa sykkeet näy.
Mulla sykkeet pyörii 150-160 sisällä keskimäärin.
Uskoisin että sullakin se on juuri vauvan syke joka näkyy.
Tyttö? Omalla kohdalla pystyin päättelemään sukupuolen sykkeistä. Pojilla oli selvästi matalammat, kun tytöllä. Ootko itse seurannut tai onko mutua sukupuolesta?

Motto ja Lambi te ootte jo ihanan pitkällä :Heartred

Mun esikko synty 27+5. Silloin kun alkoi syntymään niin kysyin millä vk oleva jää henkiin. 7v sitten vastaus oli 24vk. Nykyään jo pienemmätkin :)
Teillä on kyllä mahtava selviytymistarina. Miten sulla mahdollinen ennenaikaisuus alkaa ilmetä? Alle 22viikoista ei yritetä pelastaa, harvemmin vielä viikolla 22, mutta 23 eteenpäin alkaa olla enemmän mahdollisuuksia. Silti mahdollisuudet ovat vielä pienet. Minä kysyin silloin 21+6, että jos tyttö syntyy elossa, niin mitä tehdään. Katsotaan sitten sanoi lääkäri. Onneksi ei syntynyt elossa, ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia.

Tyttö? Omalla kohdalla pystyin päättelemään sukupuolen sykkeistä. Pojilla oli selvästi matalammat, kun tytöllä. Ootko itse seurannut tai onko mutua sukupuolesta?

Meillekkin neuvolan täti povasi heti poikaa ihan matalamman sykkeen perusteella.

Ja poika tuli :)

Teillä on kyllä mahtava selviytymistarina. Miten sulla mahdollinen ennenaikaisuus alkaa ilmetä? Alle 22viikoista ei yritetä pelastaa, harvemmin vielä viikolla 22, mutta 23 eteenpäin alkaa olla enemmän mahdollisuuksia. Silti mahdollisuudet ovat vielä pienet. Minä kysyin silloin 21+6, että jos tyttö syntyy elossa, niin mitä tehdään. Katsotaan sitten sanoi lääkäri. Onneksi ei syntynyt elossa, ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia.

Mulla alkaa kohdunkaula lyhenemään ja paikat aukenemaan. Kärsin kipeistä supistuksista.
Esikon aikana vuosin myös verta aina välillä.

Tyttöä itse epäilen mutta saa nähdä :-)

Meillä ei povannut. Ei taida olla ns.varma tieto ollenkaan. Ainakin olen kuullut, ettei todellakaan toimi kaikilla. Mulla toimi kolmella kerralla.

Ja mulla toimi yhdellä kerralla :)

Varma ei ole, mutta kyllä sillä asialla veikkailevat sukupuolta :)

No hitsi. Ei vissiin tukilangatkaan auta tuohon? Toivomme, ettei tällä kertaa tulisi ylimääräisiä huolia ja kaveri pysyisi massussa pitkään.

Ei oo tukilankoja ikinä ehdotettu. En tiedä miksi.
Lugestron aloitetaan rv18 alakautta. Sen pitäisi ehkäistä ennenaikaista kypsymistä.
Toivotaan ettei kaverilla kiire.
Kun olin 4v. sitten äitiyspolilla suunnittelukäynnillä raskauden suhteen niin puhuttiin että sektio tehdään rv 35. Kohdunrepeämisriski sen verta suuri. Se kohta mistä on leikattu kohtu auki sektiossa on vain 2mm paksu. On kuulemma ohut ja se aiheuttaa repeämisriskin.

Ei oo tukilankoja ikinä ehdotettu. En tiedä miksi.
Lugestron aloitetaan rv18 alakautta. Sen pitäisi ehkäistä ennenaikaista kypsymistä.
Toivotaan ettei kaverilla kiire.
Kun olin 4v. sitten äitiyspolilla suunnittelukäynnillä raskauden suhteen niin puhuttiin että sektio tehdään rv 35. Kohdunrepeämisriski sen verta suuri. Se kohta mistä on leikattu kohtu auki sektiossa on vain 2mm paksu. On kuulemma ohut ja se aiheuttaa repeämisriskin.
Sitä ja oliko pessaria, mitä käyttävät joskus. Johtuuko tuo leikkaushaavan ohuus siitä eds taudista, vai vaan sektioista? Minä en ole kuullut mainintaa oman haavani paksuudesta koskaan. Pidetään siis peukaloita mahassa pysymiselle joka syystä. Riskejä on, mutta parasta toivotaan.

Takaisin