Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on Christine ihan sama hb! :) Käskivät neuvolassa aloittamaan rautaa pienellä määrällä; nyt ei olisi enää vara tuon arvon tippua! Otan sitten rautaa joka toinen päivä. Ja minulla se kyllä myös tekee huonon olon ja valitettavasti myös ummetusta, mikä sitten omalla tavallaan lisää sellaista tukalaa, huonoa oloa!

Pepe mulla on katsottu hb kahdella neuvolakerralla, edellisestä on kyllä nyt jo aikaa useampi viikko. Ja minullakin seuraava neuvola on vasta syyskuussa. Mutta kyllä tuo, että sinulta on katsottu hb vain kerran, kuulostaa liian vähältä! On nämä käytännöt niin erilaiset eri puolilla Suomea!:confused004
 
Esikoisen ainaan oli lähemmäs 150 hemppari niin muistaakseni se otettiin vaan 3 kertaa ennen synnytystä. Ei todellakaan joka kerta. Tietty pari kertaa sen näki labroistakin siinä välissä. Muutenkaan saanu oikein mitään koko esikoisen neuvola-ajasta mitään irti, ei osannu oikein kysyä, ei kerrottu kun pääpiirteittäin asioita yms. Asialla eläkkeelle jäävä elämäänsä kyllästynyt terkka..
 
Jumankeuta , että nyt on about viikon verran kutittanu/kirvelly nännejä :hilarious: lienee valmistautuvat tulevaan :laughing002
 
Jumankeuta , että nyt on about viikon verran kutittanu/kirvelly nännejä :hilarious: lienee valmistautuvat tulevaan :laughing002
Miuta kutitti muutaman viikon välillä niin et olis tehny mieli rapsutella tai jotenkin hangata kaupassakin :hilarious: Nyt onneksi kutiamiset rauhoittuneet, eikä oo muutenkaan kipeät rinnat enää. :grin
 
Mullakin hb ollut suht alhainen mutta vielä en oo saanu alottaa rautakuuria. Neuvolasta suositeltiin vaan syömään rautapitoista ruokaa enemmän.
Välillä kun liikkuu enemmän ja tekee pihatöitä niin alaselkä kipeytyy ja viimeksi vihlo ihan kauheesti kankkuihin ja takareisiin kun olin puutarhassa kyykyssä hoitamassa kasveja, hyvä että pääsin omin avuin ylös. Ja nyt kun on ollut taas lämpimät ilmat ja oon liikkunut enemmän niin välillä on tullut sellainen ahistus, että on pitäny ihan pitkälleen käydä hetkeks. Tuntunu että happi loppuu ja jotenkin semmoinen veltto olo tullut mutta onneks lepäämisellä mennyt ohi.
Myös jo tuossa kesän alussa istuminen tuotti ongelmia ja teinkin töitä sillon suurimmaks osin makuultaan. Maanantaina koittaa töihin paluu niin saa nähä miten istumatyö nyt sitten sujuu. Niin ja töissähän ei vielä tiedetä tästä raskaudesta joten senkin paljastus on edessä
Aiemmissa raskauksissa ei tällaisia "oireita" ole ollut mutta onpa niistä aikaakin jo monta vuotta, taitaa tää ikä vaikuttaa jonkun verran
Oon edelleen kuunnellut sydänääniä melkein päivittäin kun liikkeet ei vielä niin hyvin tunnu vaikka luulen kyllä että olen niitä vähän jo välillä tuntenut mutta kun päälle päin potkut/liikkeet ei vielä näy niin jotenkin vaikea luottaa omiin tuntemuksiin. Mulla nyt siis menossa 17+3.
 
Yarn: Juu se rauta tekee kyllä tukalan olon. Toivotaan että hb korjautuu lievemmällä annoksella. Mammavitassa on sitä 20 mg ja sitä kai suositellaan 200 mg kapseli muutaman kerran viikossa. Väsymys on matalan hempan oire mut musta tuntuu että mua ei ainakaa enää niin väsytä.

Kyfi ja rukkanen: Ihan sama juttu! Nännit ja tissit kutiaa niin sairaasti! Kaupassa kans salaa rapsuttelen välillä ku kukaan ei nää :hilarious: Oon harkinnu että perusvoiteella rasvaan ne, en tiiä auttasko :grin Verisuonet näkyy hyvin kans ihon läpi, koko rintakehässä.

Appelsiini: Kuuntelen kans päivittäin aamuin ja illoin sykkeet koska liikkeet ovat niin vaimeita vielä että touhutessa niitä ei ees kauheesti huomaa. Nyt siis rv 18+2.
 
Kyl mie oon rasvaillu noita kutisevia nännejä , en nyt osaa sanoo onko siitä nii apua ollu mut uskottelen ainaki niin itelleni :hilarious: Valkovuoto on nyt paaaaljon runsaampaa ko tähä asti , mitähän se tarkottaa ? o_O
 
Mulla kutiaa myös rinnat ja välillä mahaa :D

Jostain syystä viikon verran ollu ihan hirveän väsynyt. Liekö syynä et työt alkoi viime viikolla mut tuntuu ettei oikein mitään ylimääräistä jaksa tehdä. Eikä varsinkaan valvoa iltaisin.
 
Kyfi5785940 mulla ollu ihan alusta asti tosi runsasta valkovuotoa. Esikon odotuksessa oli sama juttu. Ikävää vain kun pitää sidettä pitää, tulee sen verta reilulla kädellä päivän mittaa :facepalm: Välillä oikein hulahtaa pöksyihin.

Itsellä nyt tosi energinen ja ihanan normaali olo. Aion iloita tästä, kohta alkaa kuitenkin säryt ja supistukset vaivata. Enää 5pv nii puoliväli :woot: Kuin tää aika meneekin näin nopiaan :smiley-angry017
 
Täälläkin kutisee maha! Ja muuten melkoisen oireetonta. Nukkuminen on tosin vähän hakusessa, toivottavasti sekin palautuu urilleen ennen viimeisen kolmanneksen kremppoja...
 
Täällä yhä ällöttää, ei onneksi niin isosti kuin aiemmin, ja enimmäkseen iltaisin vain. Silloin kyllä saattaa olla yhä tosi herkässä yökkäys, pienikin kirkas valo vaikuttaa. Tiskikonetta tai yleensä likaisia astioita en kyllä voi vieläkään kovin käsitellä hajun takia ja kuopuksen pottailut ja vaipanvaihdot on aikamoista tsemppaamista...

Pystyn kuitenkin jo lukemaan jonkin verran ilman matkapahoinvointioloa ja oon pari kertaa jopa juonut teetä. :D Mulle tee ja suklaa on sellainen elinehto, oman hyvän rauhallisen hetken merkki, mutta kumpikin on laittanut yökkäämään nää alkukuukaudet. Nyt sopivasti syksyä kohden pääsee ehkä taas teehetkien makuun.

Kaikkia mahdollisia särkyjä ja vihlomisia on liitoksissa, ja lisää vain kun maha kasvaa. Just mietin eilen, etten enää edes oikein muista, millainen oli normaalitila kun ei koko ajan särje... Mutta kunhan tässä aina päivät selviää, illat lepäilen kun mies ottaa enempi vastuuta lapsista ja kodista.
 
Muakin yhä ällöttää mutta tosi paljon vähemmän kuin vielä pari viikkoa taaksepäin. Maitotuotteita edelleen hieman välttelen, koska ne aiheuttaa pitkäksi aikaa yökkimistä. Koirankin kanssa oli pitkästä aikaa kiva käydä lenkillä! Eikä jälkikäteen oo tarvinnut maata kahta tuntia selvitäkseen lenkistä :hilarious: Vesipullo vaan pitää muistaa, vaikka ei kävis kuin parin kilometrin kävelyllä.

Välillä on jotain särkyjä - lähinnä selässä - mutta ainakin vielä selvinnyt vähällä. Ehkä pian alkaa se raskauden hyvä vaihe (jonka muistaa sitten kun kaikki on ohitse) :smug:
 
Itsellä alkanut ilta närästys. Esikosta oli aivan sama. Muuten olo on ihmeen hyvä. Energinen ja pesänrakennus vietti on voimakas :)
 
Nyt viimeinkin 19 viikolla voin sanoo että mulla on jonkinsortin raskausoire. Mulla on alati kuuma.. Mies palelee, kun mun pitää käyttää kylmäilmapuhallinta, että koti viilenee. Erityisesti makkarii pitäny saada viileemäksi. Ja tähän asti oon ollut meistä se, joka nukkuu paremmin mitä lämpösempi on.
Jännästi suihkussa pitää käydä viileemmässä kuin yleensä vaikka ennen oli mitä kuumempi suihku niin sen parempi.
 
Nyt viimeinkin 19 viikolla voin sanoo että mulla on jonkinsortin raskausoire. Mulla on alati kuuma.. Mies palelee, kun mun pitää käyttää kylmäilmapuhallinta, että koti viilenee. Erityisesti makkarii pitäny saada viileemäksi. Ja tähän asti oon ollut meistä se, joka nukkuu paremmin mitä lämpösempi on.
Jännästi suihkussa pitää käydä viileemmässä kuin yleensä vaikka ennen oli mitä kuumempi suihku niin sen parempi.
Mulla myös! Tosin luulen sen johtuvan kilpirauhaslääkityksen nostosta, koska se aiheuttaa just samaa. Mutta ihan kauheeta!
 
Mitäs tänne kuuluu? Varmaan aika moni kirjoittelee aktiivisemmin mm. tuolla fb:n ryhmissä. Itse tykkäilen täällä vaufoorumillakin käydä lukemassa kuulumisia.

Täällä alkoi viimeinen neljännes perjantaina. Nopeasti menny aika näin jälkeenpäin ajateltuna, ku vielä kesän alussa jännäs ylimäärästen veristen vuotojen kanssa ja odotti kovasti ultria ja aika vaan mateli kun odotteli pääsyä ns. turvallisimmille viikoille. Onneksi odotus on menny tähän asti hyvin ja vauva potkii kovasti :Heartred Nyt vaan odotan äitiyslomaa johon on vielä 3 vkoa ja 6 päivää :happy7 jos jaksaa sinne asti olla töissä ku tulee paljon istuttua siellä koneen ääressä ja viriketuokioita pidellessä ja saunotuksetkin tuntuu raskailta kun ikäihmisten kunto vaan huononee. Selkää on ruvennu särkemään töissä, vapaalla ollessa särky helpottaa kun omaan tahtiin saa touhuta sen mitä jaksaa ja välillä lepuuttaa selkää ihan maaten. Onko jo monikin saikulla töistä ja jos saa udella niin minkälaisista syistä? Oma moraali ei millään sallisi luovuttaa vaikka aihetta voisi olla pikkuhiljaa :dontknow
 
Mitäs tänne kuuluu? Varmaan aika moni kirjoittelee aktiivisemmin mm. tuolla fb:n ryhmissä. Itse tykkäilen täällä vaufoorumillakin käydä lukemassa kuulumisia.

Täällä alkoi viimeinen neljännes perjantaina. Nopeasti menny aika näin jälkeenpäin ajateltuna, ku vielä kesän alussa jännäs ylimäärästen veristen vuotojen kanssa ja odotti kovasti ultria ja aika vaan mateli kun odotteli pääsyä ns. turvallisimmille viikoille. Onneksi odotus on menny tähän asti hyvin ja vauva potkii kovasti :Heartred Nyt vaan odotan äitiyslomaa johon on vielä 3 vkoa ja 6 päivää :happy7 jos jaksaa sinne asti olla töissä ku tulee paljon istuttua siellä koneen ääressä ja viriketuokioita pidellessä ja saunotuksetkin tuntuu raskailta kun ikäihmisten kunto vaan huononee. Selkää on ruvennu särkemään töissä, vapaalla ollessa särky helpottaa kun omaan tahtiin saa touhuta sen mitä jaksaa ja välillä lepuuttaa selkää ihan maaten. Onko jo monikin saikulla töistä ja jos saa udella niin minkälaisista syistä? Oma moraali ei millään sallisi luovuttaa vaikka aihetta voisi olla pikkuhiljaa :dontknow


Tammikuisten salaisella puolella on aktiivista juttelua täällä, liity ihmeessä sinne niin pääset keskusteluihin mukaan. :)

Oon itse miettinyt ihan tuota samaa, huomenna tulee 30 viikkoa täyteen ja uskomatonta että ollaan jo täällä asti raskauden kanssa, vastahan sitä tosiaan jännitti joka oiretta ja vuotoja ja ultria. Mutta ihanaa olla näin pitkällä ja iso vauva jo mahassa potkuttelemassa. ❤
 
Takaisin
Top