Luovat ja taiteelliset

Pingu94

Näppärä viestien naputtelija
Onko täällä muita, jotka tykkää tehdä jotain luovaa tai taiteellista? Siis vaikka piirtää, maalata, kirjoittaa, laulaa, soittaa tms.

Mä tykkään piirtää ja pidän itseäni varsin hyvänä siinä. :) Työvälineinä käytän joko lyijykynää tai tusseja. On tosi rentouttavaa antaa luovuuden viedä.
 
Ennen vauvan syntymää piirsin (puuvärit, tussit) tai maalasin (vesivärit) paljon, mutta nyt on jääneet värit ja siveltimet pölyttymään. :sad001 Oon melko hidas taiteiluissani, eli tarvitsisin kunnolla aikaa levitellä kaikki välineet esille ja keskittyä rauhassa piirtämiseen. Vauvan hoidolta ei oikein tuollaisia kunnon sessioita irtoa, joten ei sitten ole tullut piirrettyä mitään. Oon kuitenkin suunnitellut maalaavani vauvan huoneeseen pari taulua, eli pitänee opetella nopeammaksi. :wink
 
Ennen piirsin, maalasin ja kirjoitin, mutta ne kaikki vaativat tiettyä mielentilaa ja yksinäistä pitkää aikaa, joten olen niistä suosiolla luopunut muutamaksi vuodeksi. Sen sijaan teen käsitöitä, neulon ja virkkaan.
 
Piirtämistaidot mulla on luokkaa tikku-ukko, mutta kirjoittamisessa voisin väittää omaavani jotain lahjoja. Pidän kovasti kirjoittamisesta ja olen kirjoitellut runoja, novelleja ja ihan kaikenlaista mihin on vähänkään tullut inspiraatio. Paljon on tekstejä ns. pöytälaatikossa ja joskus haaveilen julkaisevani jotakin.
 
Joskus aikoinaan piirsin ja käytin pelkkiä erivahvuisia lyijykyniä. Nykyään luovuuteni ja taiteellisuuteni käytän käsitöihin (virkkaus, ristipistot, pujottelutyöt, askartelu ym.)
 
Täällä yksi pöytälaatikkokirjailija. Tykkään kirjoittaa ja edelleen teen sitä toisinaan, joskus yöunien kustannuksella. Lopputuloksena fantasiatarinoita, jotka ei pysy uomassaan vaan eksyvät sivupoluille ja venyvät. Joskus vähän haaveilen että saisi jotain julkaistuakin, mutta toistaiseksi en ole saanut mitään sellaista aikaan, minkä kanssa voisin sellaista oikeasti ajatella.
 
Kirjoittaminen on se minulle ominainen ilmaisumuoto. Nuorena kirjoitin paljon jos jonkinlaisia novelleja ja tarinoita, ja voitin yhden kirjoituskilpailunkin. Sitten kirjoittamisesta tuli työ, ja jotenkin se luovempi puoli siitä jäi. Töiden parissa tuli kirjoitettua niin paljon, ettei oikein enää niiden jälkeen innostanut. Nykyisin osa töistäni on sellaista, että saan laittaa peliin vähän omaa luovuuttanikin, ja siitä tykkään. Kyllä silti vielä haaveilen että jonain päivänä olisi aikaa omistautua ihan kokonaan sille luovalle kirjoittamiselle. Mulla on päässäni tarina, josta haluaisin kirjoittaa kirjan, mutta nyt ei vain ole aikaa. Laitan kuitenkin aina ylös päähän putkahtavia repliikkejä ja muita tarinaa kuljettavia virkkeitä - toivottavasti niille on käyttöä sitten joskus. :)
 
Minulta kun ei nyt mitään filosofista pohdintaa irtoa teksteihin, niin olen ajatellut tehdä ihan vain oman lapsen käyttöön valokuvakirjoja. Ensimmäinen "turvakirja" päiväkodin aloitukseen ja myöhemmin aapiskirja. En ole aiemminkaan haaveillut julkiseen käyttöön tulevista teksteistä enkä maalausten esittelystä missään näyttelyissä. Muutamaan kirjoituskilpailuun olen osallistunut ihan vain palkinnon perässä, samoin valokuvakisoihin ja hyvin on usein käynyt.
 
Pidin itseäni ennen lahjakkaana piirtäjänä, mutta taidot ruostuivat. Enää en piirrä, koska en enää jaksa keskittyä, enkä pidä itseäni tarpeeksi hyvänä. Olen huono häviäjä ja perfektionisti. Pitäisi harrastaa sitä säännöllisesti, jotta kehittyisin.
 
Onpa kiva kun löytyy muitakin luovia. Pakko myöntää että en ollut edes ajatellut että esim. neulominen kuuluu samaan kategoriaan, mutta näin jälkiviisaana se on yhtä lailla luovaa. Ehkä tämä ajatusvirhe tulee siitä etten itse ole kummoinenkaan käsitöissä.

Mitä olette viimeksi neuloneet, piirtäneet, kirjoittaneet tai mitä kukin nyt tekikään? Itse tykkään piirtää eläin ja luonto aiheisia kuvia. Viimeksi taisin piirtää ketun
 
Mitä olette viimeksi neuloneet, piirtäneet, kirjoittaneet tai mitä kukin nyt tekikään?

Mulla on kesken yksi (tai no kaksi) tarinaa. Se mitä olen viimeksi kirjoittanut sijoittuu taikakouluun, jossa päähenkilöni opiskelee. Tarinaan liittyy yksi pimeyden taikuutta harjoittava joukko, joka suunnittelee jotain. Niin ja sitten eräs opettaja, joka on varastanut show:n. Kuvauksesta huolimatta tarinalla ei ole oikein mitään tekemistä Pottereiden kanssa. Siitä on kyllä hieman aikaa, kun sitä viimeksi olen kirjoittanut.
 
Mitä olette viimeksi neuloneet, piirtäneet, kirjoittaneet tai mitä kukin nyt tekikään? Itse tykkään piirtää eläin ja luonto aiheisia kuvia. Viimeksi taisin piirtää ketun

Eläimet kuuluu myös mun suosikkiaiheisiin. Viimeksi taisin maalata hevosen, mutta tämä tapahtui viime vuoden puolella... Tänä vuonna en ole saanut aikaiseksi piirrellä mitään kunnon kuvia, mitä nyt jotain söherryksiä satunnaisen paperin kulmaan.
 
Täältä löytyy aktiivinen kaikenlaisen päkertämisen harrastaja! Piirrän, maalaan, rakennan, kirjoitan, ompelen, muovailen, askartelen...taivas vain on rajana (ja aika). Varsinkin nyt kun vihdoin ja viimein sain itselleni oman työtilan rakennettua. Olen onnekseni saanut myös mahdollisuuden hyödyntää näitä taitoja työssänikin. :happy: Nyt huomaa vaan kun töissä tekee kaiken maailman luovia juttuja 8h/päivä ei kotona enää tahdo millään jaksaa samalla lailla. Aivot jotenkin liian loppu illalla. Olen tällä hetkellä ehkä eniten innokas virkkaamaan ja piirtämään.
 
Varsinkin nyt kun vihdoin ja viimein sain itselleni oman työtilan rakennettua.

Vau! Oma työtila on jotain sellaista mistä en uskalla edes unelmoida! Nykyisin roudaan Kassi-Alman tavoin kaikkea tarvittavaa koreissa ja pussukoissa pitkin pirttiä ja joskus jopa onnistun valtaamaan pienen tilan :grin
 
Vau! Oma työtila on jotain sellaista mistä en uskalla edes unelmoida! Nykyisin roudaan Kassi-Alman tavoin kaikkea tarvittavaa koreissa ja pussukoissa pitkin pirttiä ja joskus jopa onnistun valtaamaan pienen tilan :grin

Itsellä sama tilanne vielä muutama kuukausi sitten. Koska kyse on tosiaan nykyisestä ammatistakin vaadin että rakentaisimme kunnon työhuoneen minulle uuteen taloomme, ja niinhän sitten tehtiinkin. Tämä on kyllä tulevan vauvankin kannalta aika helpottavaa kun huoneen oven saa lukkoon ja toiselle puolelle jäävät työkalut, kemikaalit, neulat, maalit... ei tarvitse niitä sitten erikseen piilotella minnekään. :happy:
 
Takaisin
Top