Nimi vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä jo nimi valmiina tulokasta varten? Alkuvaiheessa ei toki vielä tiedä, onko tulossa tyttö vai poika, mutta onko teillä nimiehdokkaat molemmille sukupuolille? Entä onko vauvalle ns. työnimeä?

Nimikoneestamme saattaa olla apua nimen mietinnässä. :)
 
Nimet olleet jo pitkään ennen raskautta valmiina, saa nähdä tuleeko sitten lopulta käyttöön vai ei :)
 
Meillä edelliset kolme poikaa ja jos nyt tulee neljäs nii on kyllä hankala keksiä. Tytön nimi meillä ollu jo pitkään valmiina mut saa nähä pääsekö sitä vieläkään käyttään :)
 
Mä oon jo pidempään pyöritellyt mielessäni nimiä sekä tytölle että pojalle. Miehelle asti en kuitenkaan oo vielä mitään sanonut, katsellaan jahka pidemmälle päästään. Esikoinen oli varmaan jo pari kuukautinen, kun nimi saatiin päätetyksi :grin
 
Meillä edelliset kolme poikaa ja jos nyt tulee neljäs nii on kyllä hankala keksiä. Tytön nimi meillä ollu jo pitkään valmiina mut saa nähä pääsekö sitä vieläkään käyttään :)

Täälä kans kolme poikaa ennestään ja ois kyllä vaikee keksiä enää kivoja nimiä. Toisaalta tytön nimiä en uskalla edes miettiä. Oon kyllä satavarma, että tämäkin on poika :grin
 
Ei oo meilläkään nimeä valmiiksi mietitty. Yksi nimi olis tytölle, joka tällä hetkellä tuntuis ihanalta, mutta on "eri sarjaa" kahden ekan kanssa... Ehkä se ei haittaisi? Mutta onhan tässä vielä reilusti aikaa miettiä :D Esikoisen nimen olin päättänyt jo ennen kuin olin edes raskaana, kuopuksen nimi päätettiin vasta vähän ennen synnytystä.
 
Vielä ei ole mitään ajatuksia nimestä. Varmaan saman henkinen nimi kuitenkin valitaan kuin esikoisellakin.
 
Meillä on molemmille pari hyvää ehdotusta olemassa. Luulisin, että joku niistä valitaan. Tosin esikoisen nimeksi tuli aivan toinen kuin suunnitelmissa oli.
 
Meillä on tytölle yhtä tiettyä nimeä jo pyöritelty aika monta vuotta, mutta nyt tän vuoden puolella tullut yksi uusi ehdotus, joka liittyisi kivasti meitä lapsettomuushoidoissa hoitaneeseen klinikkaan (Sophiehemmet, asutaan siis Ruotsissa). Molemmat tykätään Sophie-nimestä myös. :)
Pojan nimi on kans jo aika varma, jos ei etunimeksi niin ainakin toiseksi nimeksi. Toisaalta ei kai sitä koskaan tiedä, jos nää tulee muuttumaan ajan myötä.. :D
 
Me ollaan miehen kans mietitty nimiä jo pari vuotta sitten. Tosin nyt en oo enää yhtää varma, että haluanko mitään niistä :D
 
Mä oon listannu nimiä, mitkä kuulostaa kivalle :happy:, voidaan sit sieltä miehen kans miettiä sopiva yhdistelmä, kun vauva syntyy. Pojalle haluaisin antaa yhden miehen nimistä.
 
Täällä tytölle nimi jo valmiina, jos sellainen sattus tulemaan. Pojalle en tiedä vielä etunimeä, mutta toiset nimet tiedossa. :)
 
Meilläkin toiset nimet tiedossa, tulevat suvusta. Etunimestä mulla itsellä on vahva toive sekä tytölle että pojalle, miehelle en edes ole vielä sanonut mitään. Sen mielestä kuitenkin turhaa miettiä etukäteen. Eli säästellään myöhemmäksi ehdotuksia :)
 
Onpas moni miettinyt jo paljon nimiasiaa! Me varmaan päätetään taas nimiäisaamuna/edellisenä iltana...
 
Nimivaihtoehdot on valmiina sekä tytölle että pojalle. Nimet tulevat minun sekä mieheni suvuista, valkkasimme niistä meille mieluisimmat ja tärkeimmät.

Etunimet sattuivat myös löytymään kun tutkailimme sukupuita. Molemmille oli myös tärkeää että nimet on helppo lausua sekä suomeksi että ruotsiksi (olemme äidinkieleltämme ruotsinkielisiä molemmat). Harmittaisi yli kaiken jos valittaisiin sellainen nimi kuin muutamalla tutulla, eli sellainen jonka kaikki lausuvat vähän miten sattuu.

Yksi asia mikä meille myös on ollut tärkeää on se, että käytämme ainoastaan lempinimiä nyt kun vauva ei vielä ole syntynyt. Oikea nimi tulee käyttöön vasta syntymän jälkeen. :)
 
Meilläkin vaihtoehdot valmiina jo molemmille. Poika ja kaks tyttöä löytyy jo, tytölle on vaikeampi kun pitää käydä miehen suku läpi ettei tule samaa nimeä. Pojalle on helppoa löytää nimi mitä ei ole.
 
Ollaan vuoden jo mietitty nimiä, on tytölle sekä pojalle valmiina etunimet. Myös toisia nimiä on mietitty, niitä toki on eri vaihtoehtoja. Miehen suvussa kaikilla miehillä alkaa etunimet J-kirjaimella, joten sitä myös jatketaan jos poika tulee. Ihan siis kaukaisesta suvusta jo tulee toi, niin on ihana kunnioittaa perinnettä ja jatkaa sitä
 
Nimiasiaa ei ole kauheesti tullut mietittyä. Esikoiselle oli nimi päätetty ennen syntymää, mutta se muokkautui synnärillä hieman eri muotoon.
 
Meillä ei olla vielä nimistä puhuttu, ei edes sukupuolista. Oon jotenkin vielä niin alkushokissa koko plussamisesta näin nopeasti (eka yk) ettei tunnu vielä ajankohtaiselta. :rolleyes:
Onko teillä joilla aiempia lapsia niin etukäteen päätetyt nimet tulleet käyttöön? Onko vinkkejä nimen mietintään avuksi?
 
Takaisin
Top