----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hetkinen, mikä neula? Laitoin naurun tuohon lähes varmaan, kun luulin joksikin ennustukseksi.:shy:
No ennustushan se onkin. Joku siitä täällä vinkkasi ja tottakai tartuin syöttiin. Tein useamman kerran ja aina oli vastaus poika, poika, tyttö, tyttö ja tyttö. Pojat on tallessa, tyttö taivaassa, mutta kaksi paikkaa tyttärille on auki. No saisipa sen yhdenkin iltatähden vielä.

Neula-lankatesti on perinteinen tapa selvittää, kuinka monta lasta ja mitä sukupuolta tulet saamaan. Ompelukonelanka pujotetaan silmäneulan silmään, lanka vedetään kaksinkerroin ja solmitaan päistä niin, ettei neula karkaa. Sitten roikotetaan sormien varassa lankaa siten, että neulan kärki on vasemman käden ranteen päällä, käsi on kämmenpuoli ylöspäin. Neula asetetaan siten että se on paikallaan, ja sitten odotellaan. Ennen pitkää jokin voima alkaa liikuttaa neulaa. (Älkää kysykö mikä, en tajuu, mutta se LIIKKUU!) Jos neula tekee pyörivää liikettä, se tarkoittaa tyttöä. Jos se tekee ranteen poikki edestakaisliikettä, se tarkoittaa poikaa. Neula kertoo tällä tavoin kaikki syntyneet sekä syntymättömät lapset, syntymisjärjestyksessä. Ja mikä hulluinta - se näyttää AINA OIKEIN! Mulle on tehty tuo ekan kerran noin vuosi esikoisen syntymän jälkeen. Siskoni teki. (Luonnollisesti hän on noita, kuten minäkin) Silloin JO se näytti mulle viisi lasta. Silloin oli yksi, kolme seuraavaa neula ennusti oikein. Se viides nyt vielä tulematta.

Muistin sen testin nyt, yli 20 vuotta myöhemmin, ja ihan itseäni viihdyttääkseni kokeilin. Se näytti tismalleen saman tuloksen kuin 21 vuotta sitten!! Ja vain se 1 poika puuttuu enää... maailmankaikkeus on suuri mysteeri. En voi muuta sanoa. Kokeilkaapa huviksenne!
Tässähän se on.

Osaako kukaan neuvoa miten kuuluu edetä kun mun tytär on yrittänyt saada lasta hiukan yli vuoden.
Ovulaation kuulemma on tikuttanut ja tulee säännöllisesti, samoin kierto on säännöllinen.
Tyttären puolisolla on 4 vuotias lapsi joten ei ehkä nyt miestä ensimmäisenä olisi laittamassa tutkimuksiin.
Itse kun en osaa oikein tytärtä asiassa neuvoa :sad001

Osaako kukaan neuvoa miten kuuluu edetä kun mun tytär on yrittänyt saada lasta hiukan yli vuoden.
Ovulaation kuulemma on tikuttanut ja tulee säännöllisesti, samoin kierto on säännöllinen.
Tyttären puolisolla on 4 vuotias lapsi joten ei ehkä nyt miestä ensimmäisenä olisi laittamassa tutkimuksiin.
Vuoden yrityksen jälkeen voi jo hakeutua tutkimuksiin, saapa ainakin heti tutkittua onko jotain kevyttä säätöä tehtävissä. :)

Yleensä tutkimuksissa käy molemmat, vaikka toisella lapsia jo olisikin. Yhteinen proggis on kuitenkin kyseessä.

Tässä hyvä tietopaketti siitä, mitä tutkimuksissa tulee tapahtumaan julkisella, eli perusterveydenhuollon kautta erikoislääkärille: https://www.terveyskyla.fi/naistalo/lisääntymisterveys/lapsettomuus/lapsettomuustutkimukset

Luultavasti on nuori tytär. Ehkä kehoittaisin jatkamaan yritystä, mutta myös käymään gynegologilla. Voi olla, ettei mitään vikaa ole, mutta mielenrauhan vuoksi voi käydä perustutkimuksissa. Yhteys terveyskeskukseen, josta asia lähtee eteenpäin. Lääkäri sitten kertoo, että kuinka edetään.

Minulla kahvi ei kyllä virkistä yhtään eikä tule muitakaan oireita, mutta jos jätän juomatta jommankumman vakikahvikupposista tai juon enemmän kuin tavallisesti eli 2x1,5dl,niin jo on taas migreeni. Lopettaessa kahvin juontia jysäri kestää viikon. Yritysaikana join pelkästään aamukahvin, en päivällä ollenkaan.

Minä pidän luonnossa liikkumisesta, mutta vaellus ei ole minua varten. Vesiklosetti ja posliinilautaset ovat rakkaat, mökillä käy myös siisti ulkohuussi. Pesulle pitää päästä joka aamu ja se nukkuminen! Nukun kyllä missä tahansa, mutta ei mihinkään luonnonpuistoon pääse sellaisella nosturilla, jota tarvittaisiin, että minä pääsen teltasta ylös.

Luultavasti on nuori tytär. Ehkä kehoittaisin jatkamaan yritystä, mutta myös käymään gynegologilla. Voi olla, ettei mitään vikaa ole, mutta mielenrauhan vuoksi
Mä en kestä. Se näytti mun lapset oikein.:laughing025
Seuraavat kaksi olisi sitten poikia. Mahtaakohan olla identtisetkin.
mullakin näyttänyt kaikki viisi oikein :rolleyes: ja paljon ennen kun niitä vielä olikaan, edes haaveissa :wink

Tähti ei kyllä ole noin. Ubikinoni nimenomaan suojaa sydäntä isoina määrinä. Jokaisen keho tuottaa sitä itse mutta sairaudet ja yli 40v ikä valitettavasti huonontaa tuottoa - juuri kun sitä tarvittaisiin.

Ja tässä vielä yksi esimerkki ubikinonista netistä :
MigreeniMuokkaa
Ubikinonia voidaan käyttää 150–300 milligramman päiväannoksina migreeninhoitoon.[4]. Nykyisessä Käypä hoito -suosituksessa ubikinonista ei ole mainintaa.

Eli ei se 600 ole vielä haitallinen, useilla jenkkisivustoilla tuo on klinikan ohjeistus nimenomaan. Pienemmät annokset on kun viskoisit seteleitä tuuleen. Se kun on kallista.

Tein joskus lapsena neulatestin, sen mukaan en olisi saanut yhtään lasta. En ole tehnyt sen jälkeen uudestaan.

Hentohaave :) Kofeiiniherkkänä tuo sinun annos Uboqinonia olisi kuolemaksi:depressed:

Raja menee 50mg/vrk....ja siitä jo alkaa saada sydämentykytyksiä, jos joka päivä sen ottaa...
On näköjään tämäkin yksilöllistä, mä en kofeiiniherkkänä juurikaan juo edes vihreää teetä ettei yöunet mene, mutta ubiquinonia pystyi vetämään ihan surutta satoja yksikköjä ilman mitään sivuvaikutuksia. :)

Minä otan kofeiinini kokiksessa. Jos juon kupin kahvia, kädet tärisevät ja sydän hakkaa, joten en ole kahviin juurikaan lähtenyt, paitsi jos työpalaverissa olen kaikista yrityksistä huolimatta ruvennut pilkkimään. Tämä on tapahtunut noin 3 kertaa elämäni aikana. Äärettömän noloa pilkkiä palaverissa, tosin sattuu sitä joskus muillekin.

Mulla on muuten Letro - olot helpottaneet. Nyt tietty mietin, ettei ne sit auta mitään. Tänään eka pregcheck nega eli haamu. Tosin kp 8 ja epäilen että oviksen pitäisi näkyilla 13-14 jos sellaista nyt ikinä tuleekaan. Edelleen en ikänä koskaan ole saanut ovistestiin plussaa. Tosin tyttöjen yritysaikana en niitä ostanutkaan.

Mietin ke ultraa ja sitä pitäisikö pyydellä irroituspiiikki jos hyvä ja iso folli. Kun ei se kuitenkaan siihen laatuun sit auta. Tuleeko siitä jotain sivuoireita? Voiko sekoittaa jotain kropassa? Mitä mieltä olette?

Tähti ei kyllä ole noin. Ubikinoni nimenomaan suojaa sydäntä isoina määrinä. Jokaisen keho tuottaa sitä itse mutta sairaudet ja yli 40v ikä valitettavasti huonontaa tuottoa - juuri kun sitä tarvittaisiin.

Ja tässä vielä yksi esimerkki ubikinonista netistä :
MigreeniMuokkaa
Ubikinonia voidaan käyttää 150–300 milligramman päiväannoksina migreeninhoitoon.[4]. Nykyisessä Käypä hoito -suosituksessa ubikinonista ei ole mainintaa.

Eli ei se 600 ole vielä haitallinen, useilla jenkkisivustoilla tuo on klinikan ohjeistus nimenomaan. Pienemmät annokset on kun viskoisit seteleitä tuuleen. Se kun on kallista.

Peppipupu :) Oon sitten poikkeus, kun ei aine sovi.... jätin sen nyt vallan pois, koska kiihdyttää liikaa.

Sopii varmaan joillekkin, mutta ompas sitten isoja annoksia:eek:

Takaisin