Raskaaksi 2020

Tiarella

Puuhakas puhuja
Onko täällä muita joiden tavoite raskautua 2020?
Mulla ollu vauvakuume kuopuksen syntymästä lähtien ja juttelin miehen kanssa asiasta ja näytti vihreää valoa mun idealle poistaa kierukka marras/joulukuussa 2019

Mulla on vaan yksi haave ennen tätä, että saisin pudotettua painoa n.20kg koska mulla on tätä ylupainoa kertynyt kahdesta raskaudesta ja mua peloteltu diabeteksellä jne ja niitä en halua itelle. Joten tulossa tosiaan vuosi jossa tavoite ekana saada painoa putoamaan

Tosiaan olen tullu 3 kertaa helposti heti ekalla raskaaksi, keskenmeno 11/13 RV 7 (olin tällöin 19v ja en tiennyt mitään vitskuista jne mitä syödä ja mulla oli anoreksia sekä myöhemmin masennus todettiin, edelleen syön tähän lääkettä jonka annos nostettiin nyt syksyllä 15mg, auttaa myös mun paniikki/ahdistushäiriöön). Esikoispoika 02/15 ja kuopus tyttö 05/17.
 
Meillä on tarkoitus yrittää toista lasta, esikoinen syntynyt 12/17 ja noin parin vuoden ikäero on minusta hyvä. :happy: Mies jo kovin puhuu esikolle tulevasta "pikkusiskosta", että innolla odotetaan että yritys voisi alkaa!:joyful:

Tiarella tsemppiä painon pudotukseen!
 
Meillä odotellaan myös että päästään vauvantekopuuhiin mielenterveyden ongelmien vuoksi. On ollut viimevuodet liian raskaita niin ei vain jaksaisi mitenkään nyt toista lasta, vaikka kuume on kova. Sitä en kyllä tiedä päästäänkö tekemään vauvaa 2020 vai milloin. Kuumeiluklubeissa on vilkasta keskustelua Yritystä odottavat -ketjussa, meidän kesken jotka syystä tai toisesta ei voi vielä kuumeesta huolimatta raskautta yrittää. Kannattaa liittyä sinnekin mukaan vaikka siellä tämän odottelun pituus vaihtelee enemmän. :)
 
Meillä on ollut ajatuksissa kolmas vuodelle 2020. Esikoinen syntyny 11/15 ja kuopus 10/17. Itsellä käytössä vielä kapseli mutta on kyllä lähdössä tammikuussa pois kun en jaksa tätä ainaista vuotamista, 2vk välein menkat jotka kestää 2-4vk..Ja ollut siis kohta jo vuoden. Mutta kondomilla mennää ainaki loppuvuoteen 2019 kun nyt tulevana keväänä/kesänä alkamassa rakennusprojekti eikä kyllä oma pää ja jaksaminen kestäis kolmatta pientä yksin hoidettavaksi. Välillä kuumeilen kolmatta enemmän, välillä vähemmän kun esikoisen uhma aika-ajoin välillä aika jäätävää ja hermoja kiristävää, mutta toiveissa on silti että kolmonen saataisiin vaikka vuonna 2020 syliin.
 
Muokattu viimeksi:
Moikka!
Täällä kans yksi (jo!) kuumeileva ilmoittautuu :greet025
Meillä esikoinen syntyi nyt lokakuussa 2018 eli pari kk sitten. Synnytyksessä valitettavasti mentiin hätäsektioon (luojan kiitos kaikki meni hyvin!) ja sen vuoksi yrittämiseen tulee pakollinen vuoden tauko. Ollaan puhuttu mieheni kanssa, että ainakin se 2 lasta olisi kiva saada :) Olisi haluttu alkaa yrittämään jo lyhyemmällä aika välillä, koska tämän ensimmäisen pienen ihmeen saamiseen/yrittämiseen meni noin 2,5v, oltiin juuri puhuttu että lähdetään tutkimuksiin mutta pienokainen ilmoittikin tulostaan :happy: On siis varauduttu että kakkosessa saattaa mennä tovi...

Eli siis tarkoituksena on varmaan loka-/marraskuussa 2019 aloittaa yrittäminen taas kerran jos vaan kaikki menee hyvin. Itsellänikin on ylipainoa reippaasti (jo ennen raskautta, raskauskiloja jäljellä 2 kg) jota haluan ehdottomasti pudottaa nyt vuoden aikana, silläkin että varmasti jaksan sitten touhuta esikoisen kanssa ja näyttää hyvää esimerkkiä. Mutta ihanaa olisi kyllä saada toinenkin lapsi tämän ensimmäisen kaveriksi, toivottavasti jo 2020 :rolleyes:
 
Heippa!
Minäkin iskeydyn tänne. (Missä mä en täällä foorumilla jo olis.. :smiley-angelic006)
Meillä toiveissa kolmas ja ajateltiin yritystä ajoittaa loppuvuoteen 2019, eli vauveli toiveissa 2020.
Esikoinen 11/15 ja kuopus 10/17.
Km oli nyt 12/18, ylläriplussasta.

Ihana kun tämä ryhmä keksittiin! :D
Vaikka palloilenkin tuolla yritystä odottavat -ryhmässä myös. Mutta täällä tietysti sitten enempi "samassa tilanteessa" olevia.
Miten ihmeessä tässä malttaa odottaa vuoden?! :smiley-bounce013

Mun oli tarkoitus syksyllä 2019 palata töihin, mutta voihan olla että jatkaisin vielä hoitovapaalla ja jos sitä sitten jäisikin suoraan äippälomalle. :wink
Toisaalta taas kaipaan jo työelämäänkin, kun kotona olo on ajoittan melko yksitoikkoista ja raskasta (kiitos esikoisen uhman!) ja onhan tätä kotiäiyttä takana jo reilu 3vuotta.
Tämän vuoden aion pyhittää sille että otan tarpeeksi aikaa itselleni ja hoidan kehoa, että mieltä. Näin ollen luulen olevani sitten vielä paremmin valmistautunut tulevaan uuteen raskaus- ja vauva-aikaan.

Tsempit kaikille painonpudottajille! :happy:
 
Miitu :love7 tarvii kyl kokeilla ajoittaa nää mein kolmosetki sit samalle kuulle :grin

Tällä hetkellä itsellä ainaki aika seesteinen vaihe kuumeilun kanssa, mutta veikkaanpa kun päästää vuoden '19 puolelle ja tuo kapseli tuosta käsivarresta napataan pois ni tilanne voi olla jotain ihan muuta.. :blob7 meillä kun tosiaan ei oo kyllä mitää mahkuja aloittaa yritystä oikeen yhtää aiemmi kun loppuvuodesta tuon rakentamisen vuoksi..toivotaan että kovin moni läheinen ei ilmoittaisi vauvauutisia alkuvuodesta ettei kuumeilu lähtis ainakaa iha lapasesta!
 
Kauhee kun vauvakuume vasta kasvoi entisestään kun sain tietää että kuopuksen kummi odottaa neljättä lasta tulevaksi maaliskuussa, oli ihan ylläri :rolleyes:
 
Eikai ole väärin toivoa neljättä lasta 2020:ksi, kun kolmas on vasta tuloillaan (kesäkuussa)? Meillä on ennestään "pseudokaksoset" 11 kk ikäerolla ja kun näkee kuinka läheisiä he toisilleen ovat, soisimme saman kolmannellekin! Esikoinen ja toinen lapsi ovat vm 2014 ja 2015.
 
Kapseli ollu kohta viikon pois, nyt vaa aletaan seurailee ja oottaa mihin suuntaa oma kierto lähtee. Tällä hetkellä ei oo juurikaan vauvakuumetta ilmassa, kiitos eniten varmasti esikoisen uhman :joyful: mutta aloin tossa kuitenkin varuiksi syömään jo foolihappoa jos sattuu vaikka kondomi pettämään..yritystä ei siis aloiteta kuitenkaa enne sovittua.
 
Esikoisemme ei ole vielä edes syntynyt (la 30.7.2019), mutta nyt jo suunnitellaan sisarusta :grin Toivottaisiin lapset mahdollisimman pienillä ikäeroilla.
 
Täällä on yksi kolmatta kuumeileva :facepalm: Kaksi poikaa löytyy 2/2017 ja 10/2018. Vielä olisi ainakin yhdelle tilausta, mutta miehen suostuttelu vielä hiukan kesken :rolleyes: Mutta 2020/2021 vauva suunnitteilla...
 
Kainalossa nukkuu 6kk kuopus ja kaksi lasta oli aina suunnitelmissa, mutta pidän itselläni option raskautua 2020 aikana. Ikää alkaa jo olla mutta tuntuu että perheessä olisi vielä tilaa... Saa nähdä meneekö tunne ohi kun nuoremman oma tahto herää mutta siihen asti nautin tästä vaihtoehdon mahdollisuudesta. :)
 
Meidän esikoinen syntyi tammikuun alussa ja heti ensi vuoden alussa on tarkoitus yrittää toista. Meillä on kaksi alkiota pakkasessa, joten mahdollisuudet onnistumiseen eivät ole valtavan suuret. Tämä ensimmäinenkin oli suuri ihme. Lääkärit arvioivat onnistumisen todennäköisyyden yhdenkin saamiseen aika pieneksi. Toivoa silti on ja aion yrittää.
Nyt pitäisi saada vuoden aikana painoa alas ja kuntoa ylös. Tuli vähän liikaa raskaus kiloja ja vasta noin puolet on lähtenyt pois. Eka raskaus oli myös fyysisesti rankka ja nyt on ihan raihnainen olo. Olisi kiva lähteä uuteen yritykseen paremmassa kunnossa.
 
Raskaushormonit hiipuvat ja odottelen seuraavaa mahdollisuutta mikä on sit jossain kohtaa tulevaisuudessa. Plussasta huomas kuinka odotettu vauva on. Samoin palaaminen maan pinnalle on ollut raskas. Tiistaina vielä labraan, jossa katsotaan kuinka raskaushormonit ovat laskeneet. Seurantaa nyt vaan.
 
Tää olis haaveissa. Ennen ens vuotta ei voi alkaa yrittämään, aikaisintaan varmaan joskus ensi vuoden lopulla ehkä. Opiskelut ja parisuhteen ongelmat olleet tässä vähän tiellä, niin ei parane kiirehtiä lapsen suhteen, vaikka kuume on mulla ollut jo hetken ihan kauhea. Yritän nyt vaan sietää tätä oloa ja ajatella että joooo, ens vuonna sitten voin alkaa miettimään että vois oikeasti alkaa yrittämään, jos kaikki menee muuten hyvin. Haluan kuitenkin lapsen tasaiseen tilanteeseen, niin en voi hätähousuilla, kuten yleensä teen aika monen asian suhteen. Yksi lapsi siis on jo, poika, 4/16. Meistähän mies oli innokkaampi kuumeilija vielä viime syksynä, mutta sitten mulle tuli kemiallinen raskaus joka herätti omatkin kuumeiluhalut...
 
Raskaushormonit hiipuvat ja odottelen seuraavaa mahdollisuutta mikä on sit jossain kohtaa tulevaisuudessa. Plussasta huomas kuinka odotettu vauva on. Samoin palaaminen maan pinnalle on ollut raskas. Tiistaina vielä labraan, jossa katsotaan kuinka raskaushormonit ovat laskeneet. Seurantaa nyt vaan.

Tämä jatkuu siis vaan. Tavalliset menkat.pari päivää myöhässä tulivat ilman kipuja ja raskaushormonit 130 kun edellisen kerran oli 90 eli :wtf Huomenna labraan kattomaan missä ne arvot nyt on
 
Takaisin
Top