"Lapset on tekosyy ..." ;)

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
No joo, tuskin kukaan oikeasti ajattelee että lapset on tekosyy tehdä jotain kivaa. Mutta kieltämättä lapset antaa tilaisuuden tehdä joitain asioita ilman että tarvitsee ajatella, mitä muut ajattelee. (Toki on asia erikseen, tarvitseeko sitä muutenkaan ajatella.) Mitä teistä on kiva tehdä lasten varjolla?

Itsestäni on kivaa laskea mäkeä ja kiipeillä puiston kiipeilytelineessä. Totta kai lapsi haluaa äidin mukaan touhuun. siksihän siellä roikutaan. :wink Jotkin lasten ohjelmat on myös kivoja. Ja en ole lainkaan varma siitä oliko muumimaailmassa kivempaa käydä lapsen vai itseni ja lapsen enon mielestä. :D Näin esimerkiksi. Joitain asioita saa myös aikaiseksi tehdä lapsen vuoksi vaikka se on itsestäkin kivaa, mutta ei tulisi ilman lasta lähdettyä. Kuten vaikka käydä kotieläinpihassa katsomassa kanoja tai lampaita. Ja kohta on täällä päin taas käärmenäyttely, johon voisi pojan viedä. :)
 
Ei olisi tullut mentyä hoplopiin ja muihin vastaaviin paikkoihin ilman lapsia. :D Rakastan myös leluosastoja kaupoissa. Rattaiden kanssa tuntuu jotenkin "luvallisemmalta" kävellä katselemassa leluja.
 
Ajattelin heti vähän eri kantilta tätä.

Lapset on tekosyy olla olematta yömyöhään työpaikan kissanristiäisissä. Tarpeeksi hyvä syy kun ei tunnu olevan, että ei halua valvoa myöhään, joten aina on mennyt läpi selitys, että lapsi herää niin aikaisin ja on lähdettävä (:
 
Ajattelin heti vähän eri kantilta tätä.

Lapset on tekosyy olla olematta yömyöhään työpaikan kissanristiäisissä. Tarpeeksi hyvä syy kun ei tunnu olevan, että ei halua valvoa myöhään, joten aina on mennyt läpi selitys, että lapsi herää niin aikaisin ja on lähdettävä :)

Toimii toki näinkin päin. :)
 
Meillä on pojalla neljä aikuista mukana eläinpuistoissa, huvipuistoissa, pulkkamäessä, hoplopissa, eväsretkellä, leikkipuistossa ja aika monessa muussakin paikassa. Kai aika moneenko paikkaan voi ilmankin lasta mennä, mutta lapsen kanssa se on mukavampaa, kun näkee sen riemun. Toki kotona myös aikuiset sisarukset saapuvat paikalle, kun on luvassa leivontaa tai maalausta tai hiihtoa ja luistelua.
 
Me ollaan miehen kanssa molemmat aina haaveiltu upeasta junaradasta, jonka ympärille voi rakentaa vaikka minkälaista maisemaa. Nyt voidaan vihdoin toteuttaa se hyvän tekosyyn varjolla. :angelic:

Mä haaveilen myös nukkekodista, jota voisi sisustaa pikkuruisilla esineillä, mutta tiedä häntä, kuinka innoissaan poika mahtaa olla sellaisesta. Ainakin nyt autot ovat kaikkein kovin juttu.
 
Pulkkamäki, leos leikkimaa (rakastan siellä kiipeilyä ja juoksemista lapsen perässä), syksyn lehtikasassa hyppiminen, lumilinnan rakentaminen, legoilla rakentaminen, leipominen, leikkipuistot, kävelylenkit naapurin poneja katsomaan jne. Apua, taidan olla ihan lapsi itsekin :hilarious:
 
Minäkin ajattelin otsikosta ihan eri tavalla tätä ketjua :)

En keksi mitään, mihin lapsilta sais tekosyyn osallistua. En tykkää leikkiä enkä laskea mäkeä tms. En haluaisi lapsen kanssakaan tehdä niitä, mutta pakko kun ei ole vielä leikkikavereita :grin

Ei myöskään lapset ole tekosyy jättää mitään tekemättä, ne asiat, jotka jää tekemättä, jää ihan oikeista syistä tekemättä o_O Esim. tykkäisin leipoa, olen leiponut kerran lapsen syntymän jälkeen. Ei tollasen 1 v:n kanssa pysty tekemään mitään niin pitkäkestoista, kun ei hän viihdy yksin tippaakaan :wacky:
 
Ei myöskään lapset ole tekosyy jättää mitään tekemättä, ne asiat, jotka jää tekemättä, jää ihan oikeista syistä tekemättä o_O Esim. tykkäisin leipoa, olen leiponut kerran lapsen syntymän jälkeen. Ei tollasen 1 v:n kanssa pysty tekemään mitään niin pitkäkestoista, kun ei hän viihdy yksin tippaakaan :wacky:
Mä oon ottanu esikoisen mukaan leipomisiin vuoden iästä alkaen. Hä tykkää mm. mittailla aineksia, sekoittaa taikinaa jne. Meneehän siin enemmin aikaa, mut ei mulla ainka ollu kiire ja lapsi viihty samalla. Nykyään lapsesta ei juuri enää hidastettakaan tule :)
 
Ainakin mäenlasku, lumessa peuhaaminen, kiipeily ja trampoliinilla pomppiminen ovat asioita, joita ei tulisi niin helposti tehtyä ilman lapsia. Joulun aikaan käytiin myös Pomppulinnamaailmassa, jossa aikuisetkin saivat pomppia. Saatoin vähän innostua siellä. :rolleyes:
 
Niin ja keinuminen! En ehkä kehtaisi mennä leikkipuistoon keinumaan, jos rekvisiittana ei olisi lapsia. :grin

Mä olen kyllä käynyt pulkkamäessä ja leikkipuiston vempaimissa ennenkin, mutta onhan se ollut vähän hassua käsilaukku kainalossa. Nyt vain odottelen, että poika vähän kasvaa ja päästään yhdessä riekkumaan. :hilarious:
 
Takaisin
Top