Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mulla nousi paino esikoista odottaessa reilusti vaan mahduin kyllä n. puolenvuoden kuluttua synnytyksestä raskautta edeltäviin vaatteisiin, täytyi toki tehdä töitä sen eteen. Pelkkään imetyksen laihduttavaan vaikutukseen ei kannata luottaa vaikka joillain se yksinään riittää. Kengät on jääneet pienehköiksi ja uusia on joutunut ostamaan kun jalankoko ei täysin palautunut ennalleen. En menisi vielä vaatteita/kenkiä hävittämään kun ne voi hyvinkin mahtua raskauden jälkeen. :)
 
Mä palauduin muuten hyvin mutta lantio ei vaan palautunut takaisin mittoihinsa ja mulla oli aika tiukkoja farkkuja niin ne meni kaikki uusiksi. Reisistä ja pepusta mahtui mut ei vaan menny kiinni.. sen jälkeen on kiloja toki tullu takas ettei jokatapauksessa enää menis :D
 
Minulta kans ääni sille, että laita talteen pieneksi käyneet vaatteet. Mulla on käytössä käytännössä kaikki ennen aiempaa raskautta olleet vaatteet. Menihän siinä tietty aikaa ennen kuin palauduin omiin mittoihin, mutta eipä siinä kiire ollut. Ainoa mikä muuttui pysyvästi, oli kengän koko, lesti on nyt leveämpi kuin ennen raskautta, se ei palautunut vanhaan. Meni kaikki juhlakengät uusiks!
 
sanoisin että älä heitä! olin ennen raskautta 36 ja venähin 40 kokoon, kahden raskauden jälkeen laihdutin 15kg ja menee taas 36. harmitti sikana ku olin heittäny isot kasat pieniä vaatteita pois. lantiohan voi levähtää ja muutenki mut silti ite ainakin säästäisi
 
Säästäisin itekki. Kahden lapsen jäljiltä palauduin hyvin. Nyt lähtöpaino oli vähemmän mitä kummastakaa aikaisemmasta raskaudesta.
 
Mua vaan masentaa noi 3v tuolla kaapissa pyörineet vaatteet, jotka ei oo esikoisen raskauden jälkeen päälle menny. Jospa sitte tän raskauden jälkeen ois motivaatiota saada itteni takas kuosiin, nytkin ois ainaki 20kg matkaa siihen omaan ihannepainoon, toivottavasti ei ihan kauheasti lisääntyis nyt tällä kertaa. Mut säästäny oon suurimman osan toiverikkaasti :D
 
Heii, nyt mäkin haluan hankkia jotain kun alan uskaltaa uskoa että meille ehkä tosiaan tulee pieni kääryle. Olen tänään ultran jälkeen kiertänyt kauppoja ja katsellut vauvanvaatteita, mutta ei mikään tunnu sellaiselta omalta.
Mitä siis kannattaisi ostaa ja mistä maaliskuiselle vauvalle. Mitä vauva edes tarvitsee :anyone
Kuinka pitkälle pötkii äitiyspakkauksella. Millainen sänky, kierrätettyä tietysti mahd paljon. Apua?
 
Heii, nyt mäkin haluan hankkia jotain kun alan uskaltaa uskoa että meille ehkä tosiaan tulee pieni kääryle. Olen tänään ultran jälkeen kiertänyt kauppoja ja katsellut vauvanvaatteita, mutta ei mikään tunnu sellaiselta omalta.
Mitä siis kannattaisi ostaa ja mistä maaliskuiselle vauvalle. Mitä vauva edes tarvitsee :anyone
Kuinka pitkälle pötkii äitiyspakkauksella. Millainen sänky, kierrätettyä tietysti mahd paljon. Apua?
Äitiyspakkauksen vaatteet on melko reilun kokoisia, jos on pieni vauva niin joutuu ostamaan 50 cm vaatetta, mutta pienien kanssa ei kannata liioitella, osalla vauva kasvaa muutamassa viikossa pienimpien ohi. Kirpputoreilta löytyy paljon pientä ja osa tosi hyväkuntoistakin vaatetusta, ellei lähipiirissä ole vauvaikäistä joiden pieniksi menneitä olisi mahdollista saada. Maalisvauvalle toppapussi kätevin ulkoilussa, toppapuku hankala ja joudut piakkoin ostamaan jo uuden koon. Itse tykkään merinovillasta, on lämmintä mutta ohutta. Ihan pienellä kätevin oli body ja puolipotkarit tai paita ja potkuhousut, hupparit, neuletakit tms. melko turhia. Ja pitkähihaista ja lahkeista ellei kämppä ole tropiikki eli sisälämpötila 25-asteinen.
 
Heii, nyt mäkin haluan hankkia jotain kun alan uskaltaa uskoa että meille ehkä tosiaan tulee pieni kääryle. Olen tänään ultran jälkeen kiertänyt kauppoja ja katsellut vauvanvaatteita, mutta ei mikään tunnu sellaiselta omalta.
Mitä siis kannattaisi ostaa ja mistä maaliskuiselle vauvalle. Mitä vauva edes tarvitsee :anyone
Kuinka pitkälle pötkii äitiyspakkauksella. Millainen sänky, kierrätettyä tietysti mahd paljon. Apua?

Äitiyspakkauksen vaatteet on tosiaan hirmu reiluja, joten hankkisin muualta lähinnä 50/56 kokoista alkuun. Mun mielestä Kappahlin Newbie-mallisto on aivan ihana pienelle, tosi suloisia ja hempeitä kuoseja ja meillä suurin osa tuon malliston vaatteista pysyi esikoisella hyvinä :) Newbien lisäksi oon tykästynyt Polarn o. Pyretin vauvanvaatteisiin nyt kun heidän pienten mallisto uudistui eikä ole enää niin räiskyvä :D Popilta oon hankkinut vauvalle mm. villahaalarin pienimmässä koossa. Rattaisiin sopiva toppapussi hankitaan myös, toppahaalaria ei.

Mun on kauhean vaikea arvioida millainen määrä vaatetta on sopivasti, meen vähän "enempi parempi" mentaliteetilla tässä asiassa. En kuitenkaan jaksa sit heti ensimmäisinä viikkoina lähteä shoppailemaan jos huomaa että vaatetta saisikin olla enemmän.

Meillä kuopus perii esikoisen Ikean pinnasängyn ja tarkoitus on ostaa esikoiselle siinä kohtaa junior-sänky. Pinniksiä varmaan löytyy käytettynäkin hyviä, mutta patjan ostaisin uutena. :)
 
Oi sain mun lainassa olevan dopplerin takasin ja sain nyt rv 12+3 sykkeen kuuluviin :Heartred oli jotain 163 :) ekalla neuvolakäynnillä ei edes kuunneltu ja eka ultra on vasta maanantaina, voi että on nyt hyvä mieli :) esikoisesta löysin sykkeen vasta joskus rv16 tienoilla ite. Doppleri tuo kyllä mielenrauhaa :Heartred enkä ees stressaa vaikken löydä aina sykettä :)

Edit. Nyt tais tulla väärään aihealueeseen mutta eikai sillä niin väliä kun ei tätä poistettuakaan saa :D
 
Muokattu viimeksi:
Äitiyspakkauksen vaatteet on melko reilun kokoisia, jos on pieni vauva niin joutuu ostamaan 50 cm vaatetta, mutta pienien kanssa ei kannata liioitella, osalla vauva kasvaa muutamassa viikossa pienimpien ohi. Kirpputoreilta löytyy paljon pientä ja osa tosi hyväkuntoistakin vaatetusta, ellei lähipiirissä ole vauvaikäistä joiden pieniksi menneitä olisi mahdollista saada. Maalisvauvalle toppapussi kätevin ulkoilussa, toppapuku hankala ja joudut piakkoin ostamaan jo uuden koon. Itse tykkään merinovillasta, on lämmintä mutta ohutta. Ihan pienellä kätevin oli body ja puolipotkarit tai paita ja potkuhousut, hupparit, neuletakit tms. melko turhia. Ja pitkähihaista ja lahkeista ellei kämppä ole tropiikki eli sisälämpötila 25-asteinen.
Kiitos
Äitiyspakkauksen vaatteet on tosiaan hirmu reiluja, joten hankkisin muualta lähinnä 50/56 kokoista alkuun. Mun mielestä Kappahlin Newbie-mallisto on aivan ihana pienelle, tosi suloisia ja hempeitä kuoseja ja meillä suurin osa tuon malliston vaatteista pysyi esikoisella hyvinä :) Newbien lisäksi oon tykästynyt Polarn o. Pyretin vauvanvaatteisiin nyt kun heidän pienten mallisto uudistui eikä ole enää niin räiskyvä :D Popilta oon hankkinut vauvalle mm. villahaalarin pienimmässä koossa. Rattaisiin sopiva toppapussi hankitaan myös, toppahaalaria ei.

Mun on kauhean vaikea arvioida millainen määrä vaatetta on sopivasti, meen vähän "enempi parempi" mentaliteetilla tässä asiassa. En kuitenkaan jaksa sit heti ensimmäisinä viikkoina lähteä shoppailemaan jos huomaa että vaatetta saisikin olla enemmän.

Meillä kuopus perii esikoisen Ikean pinnasängyn ja tarkoitus on ostaa esikoiselle siinä kohtaa junior-sänky. Pinniksiä varmaan löytyy käytettynäkin hyviä, mutta patjan ostaisin uutena. :)

Mä googlailin ja jossain blogissa kehuttiin stokken pinnasänkyä. Tsiisus minkä hintainen! No tori.fistä löytyi vaikka kuinka monta käytettynä mutta mielestäni vieläkin tosi kalliita. Eli onko jollain sellainen, ja jos on niin mitä siinä on niin ihmeellistä?
 
Me ostettiin esikoiselle (syntyi myös maaliskuussa, heh) suurin osa vaatteista kirpparilta. Vaatteet on, kuten jo mainittukin, pahimmillaan vain viikkoja käytössä, niin ei viititty niihin rahaa paljoa laittaa. Nyt sit isompana ollaan ostettu enemmän uutena ja oon ommellu paljon. Eniten meillä oli käytössä kietaisubodyt (omasta mielestä näppärimmät) ja puolipotkarit.
 
Mä taas esikoisen kohdalla tunsin itseni huijatuksi kun kaikki antoi ymmärtää ettei niitä pieniä kokoja ehdi kauan vauvalla käyttää ja sit pojalle meni samat vaatteet kuukausia :D Ehdin kyllästyäkin moniin ja myin pois ennen kuin ehti jäämään pieniksi... Eli nyt tulevalle vauvalle ostan ihan hyvällä omatunnolla myös paljon minikokoja :love017

Stokken pinnikset (ja muutkin merkin tarvikkeet) on kyllä kalleimmasta päästä, myös käytettynä. Varmaan noissa maksaa ihan brändi ja toki ovat kauniita ja laadukkaitakin tietääkseni :) Mulla vaan ei oo yhtään silmää sisustukselle niin en juuri tykkää panostaa huonekaluihin, vaatteet on se mun juttu ja niihin kyllä palaa rahaa :angelic:

Mäkin tykkäsin esikoisella kietaisubodeista, puolipotkareista ja ylipäätään vaatteista joissa oli umpinaiset jalkaterät taas en yhtään joten niitä meille ei tule, taistelen mielummin karkailevien sukkien kanssa :D
 
Minäkään en tykännyt terällisistä housuista (paitsi yöhousuina) ja voi argh kun niitä tuli paljon lahjaksi. Esikoinen sattui oleman muutenkin tosi pieni ja siro, niin ei ne terälliset housut vain jostain syystä pysynyt päällä. Normi housut oli paljon paremmat ja hyvin pysy sukat jalassa :) meillä oli myös ne pienimmät koot tosi kauan käytössä ja niitä piti sitten ostaa lisää kun kaikki sanoi ettei niitä pienimpiä tarvi eikä sitten etukäteen hankittu. Mutta meillä oli ja on edelleen pieni ja siro tyttö muutenkin, jos on syntyessä jo iso vauva niin silloinhan ne pienet ei ehdi juuri käytössä olla. Varmaan painoarvioiden mukaan mietin ostanko tulokkaalle minkä verran niitä ihan pienimpiä vaatteita.
 
Meilläkin oli 50cm vaatteet pitkään käytössä kun poika oli niin pieni. Enkä tietenkään ollut niitä hankkinut kun painoarvio oli iso :rolleyes: kietaisubodyt meilläkin suosikkeja ainakin kuukauden pari :)
 
Onko kellään muulla vastaavaa, np-ultran jälkeen huokaisin helpotuksesta (ainakin hetkeksi), mutta silti kammoan ostaa vauvalle mitään. Olen jo parina päivänä kierrellyt kaupoissa ja katsellut vauvanvaatteita, olo on kuin olisin tekemässä jotain pahaa. Nyt taas katselin lidlissä jotain helistintä, aattelin että nyt ostan, mutta ei vaan pysty, ihan kuin sillä varmistaisi keskenmenon tai kohtukuoleman.
 
Mäkää en oo ostanu vielä mitään, vähä sama fiilis, et jos sit käyki jotain. Meinasin viimeks ku menin kaupoille, et ostan jotai neutraalia, mut silti jäi ostamatta. Tuli sellanen fiilis, et haluun oottaa siihen rakenneultraan ja ostaa vasta sen jälkeen sitte.
 
Mäkää en oo ostanu vielä mitään, vähä sama fiilis, et jos sit käyki jotain. Meinasin viimeks ku menin kaupoille, et ostan jotai neutraalia, mut silti jäi ostamatta. Tuli sellanen fiilis, et haluun oottaa siihen rakenneultraan ja ostaa vasta sen jälkeen sitte.
Joo, ja jotenki kaikki tuntuu niin oudolta vielä, en koe yhtään luontevaksi katsella vauvan vaatteita tms. Vaikka siis todellakin toivottu tämä on! Mutta ei oikein vieläkään usko todeksi että sieltä joku tosiaan on tulossa, no onhan tässä vielä aikaa tottua ajatukseen.
 
Toivon, että konkretisoituu tää odotus viimeistään kun alkaa liikkeet tuntua. Ajattelin, että ekan ultran jälkeen ois ollu jo luottavainen fiilis, mut ei se näköjään tälläkään kertaa iskeny viel silloi tajuntaan.
Onneks on tosiaan viel aikaa totutella ajatukseen ja ostella niitä pieniä vaatteita :)
 
Takaisin
Top