Painonnousu

Vadelmamami

Jostain jotain jo tietävä
Paljonko muilla on kertynyt raskauskiloja? Mulla nyt (rv. 22) n. 6 kg, vaikka ajattelin, et ei tarvis juurikaan tulla, kun massaa on muutenkin lievästi ylipainoiseksi..
 
+8 kg tähän mennessä yhteensä. +6 kg oli neuvolassa viikoilla 14 + 6. Onneks vähän tasaantunut toi nousu. Mulle ei kans tarttis periaatteessa yhtään lisää enää tulla
 
Itellä on tullut noin +5 kg (nyt menossa 23 + 3). Mulla on vasta myöhemmin alkanut kertyä painoa, alussa ei tullut kauheesti. Ehkä tosin asiaan vaikuttaa sekin, että alkuraskaudessa ei tullut syötyä herkkuja, kun oli melkein koko ajan huonoho olo, mutta nyt taas suklaa maistuu. :eek: Ja tietty vauvakin kasvaa kovasti, krhm. :D
 
Mulle on kans tullu joku 6-7 kg. Nyt rv 21+4. Ei tarvis yhtään enempää kyllä tulla kun muutenkin on noita kiloja. Esikoisen aikaan tuli +20kg joista iso osa oli turvotusta.
 
Mä olen edelleen noin -2kg lähtöpainosta. Kovan pahoinvoinnin takia kiloja lähti alussa noin 7. Ylipainoa oli ennen raskautta joten en ole huolissani että paino ei ole vieläkään palautunut alkuperäiseen. Uskon että nyt kun ruoka taas maistuu niin ne kilot kyllä tulee. :P

Nyt menossa 24+5
 
-200g lähtöpainosta. Tosin olen lievästi ylipainoinen niin,ei kauheasti saisi tulla. Tosin kaikkea olen syönyt toki kuumalla maistuu lähinnä erilaiset salaatit. Ja norovirus varmaan laski painoa.
 
Täällä nyt rv 24+ tullut noin 3,5kg. Välillä tuntuu hurjalta katsoa puntarin lukemia, kun olen aina ollut hoikka enkä koskaan ole painanut näin paljoa :) Toivon, että maltillinen nousu jatkuu :)
 
Täällä kans lukemat nyt - 100g. Ja mä kans olen raskauden alussa ollut lievästi yli painoinen.... Jos tää on tahti tai yleisesti ottaen jos ei tule lisää painoa, mähän oon aika timmissä kunnossa marraskuun lopussa..=) Paitsi tietty vatsa nahka repsottaa....
 
Mä oon aikalailla samoissa lukemissa, kun ennen raskauttakin. Tosin alun pahoinvointi ja sen jälkeen keuhkokuume varmaan vähän vaikuttaa. Eiköhän tää nousuun tästä lähde, tosin ihan hirveesti ei tarviis tulla, kun kyllä tätä massaa mulla on ihan riittävästi ennestäänkin. Nyt 22+0.
 
24+3 ja +5kg tullu :/ nyt pitää olla tarkkana eikä saisi tähän tahtiin nousta. Ylipainoa jo valmiiksi :sad001
 
Mulla on tullu ekan neuvolan jälkeen +10 kg :sad001 neljä kiloa sitten kauhistutti siirtyä uudelle kymmenluvulle ja nyt pelottaa, että meneekö tässä vielä toinenkin rikki?!
Mulla ei oo aikasemmin ollut oikeestaan mitään käryä omasta painosta, enkä oo ottanut siitä mitään stressiä. Kunhan peilikuva miellyttää, niin se riittää. Nyt on jotenkin tosi ahistavaa kun ”joutuu seuraamaan” kuinka se paino nousee..:/
 
Mulla on nyt 24+5 ja painoa tullut noin 5 kiloa. Ite en pidä sitä valtavan pahana, olin normaalipainoinen ennen raskautta, tosin enemmän siellä normipainon yläpäässä painoindeksin mukaan. Kieltämättä painonhallinta tuntuu ajoittain hankalalta, kun nyt taas herkut maistuu toisin kuin ekalla kolmanneksella.
 
Mulla 25+1 nyt ja paino noussut 11.5kg. En pidä pahana kun ennen raskautta olin hivenen alipainoinen. Nyt on hyvä joten ei hirveesti tarvis enää nousta. Tottahan osa on turvotusta joka nostaa painoa ylöspäin.
 
Nyt on tullut pari kiloa painoa tosin suurin osa nestettä kun turvottaa tää helle. Kohta täytyy jättää sormus pois vielä kun sen saa pois.
 
Ekasta neuvolasta kilon noin noussut paino. Jännä sinäänsä koska olo on paljon isompi nyt. Rv 25+5 nyt. Alun painosta ei ole hajuakaan, mutta ihan hyvä vaan että ei oo liikaa tullut vielä.
 
mulla on noussut jo 11kg!! :D alkupaino oli siis 54kg ja oon 162cm pitkä. neuvolassa ei oo sanottu mitään mut kyllähän tää itseäni mietityttää. nyt viikoilla 26+6... eli ehtii nousta vielä :D apua!
 
Täällä 26+6 10,5kg paino jo noussut! Kyllä olo on ollut tästä hämmentynyt. En ole syönyt edes poikkeavasti. Viimeeksi tuli 14kg ja siitä mulle jäi n. 8kg. Oma keho vaan taitaa reagoida keräämällä energiaa tehokkaasti :’)
 
Mulla oli ennen raskautta reippaasti ylipainoa. Tällä hetkellä (rv 27+0) painoa on kuitenkin noin 4 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. Yhtään ei ole siis vielä paino noussut mikä on tosi hyvä. Paljoa ei saisi kyllä tullakaan. Saa nähdä miten nyt käy, kun alkaa vauvalla kunnon massakausi. Vähän jännittää missä vaiheessa lähtee paino kunnolla nousuun.
 
Mä täällä kans ihmettelen, et mitä hittoa .... Siis pikkasen olin minäkin ylipainoinen raskauden alussa, mutta ekan neuvolan painon mittaukseen ei ole tullut yhtään lisää... Joo saattaa heitellä 100g suuntaan jos toiseen, mutta silti. Aikaisemmista lapsosista on molemmista tullut vähintään se 10kg. Nyt 26+3 joten massa kausi vielä edessä, katotaan mitä siiten loppupuolella tapahtuu.... Noo jos näin mennään, "ylipaino" jää laitokselle!!! =)
 
Takaisin
Top