Käsityöt

EEE

Satasella mukana keskusteluissa
Tammikuun äidit 2019
Joko ootte aloittanut tekemään jotain käsitöitä vauvalle? :) Itse aloitin virkkaamaan vaunupeittoa ja muutamat tuttinauhat oon jo virkannut..
 

Liitteet

  • 400ADC1E-931D-4655-AEC7-FD2F3EC41594.jpeg
    400ADC1E-931D-4655-AEC7-FD2F3EC41594.jpeg
    287.9 KB · Katsottu: 63
En oo vielä aloittanut, mutta mietinnässä ollut. Varmaan rakenneultran jälkeen uskaltaa enemmän alkaa kaikkea tuollaista ja hankintoja aloittaa. Kaikkea tosin pitäisi neuloa kaksin kappalein, joten aikaa menee tuplasti. Mutta kivoja malleja vois jo alustavasti katsella ja valkata, mitä haluaa tehdä. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: EEE
Mie oon opetellut virkkaamaan vasta joskus seitsemän kuukautta sitten, niin ajattelin et parempi aloittaa tuo peitto ajoissa et saan joskus valmiiksi. :smiley-ashamed004 On tullut kyllä katsottua pinterestistä jo vaikka mitä ihania ideoita...
 
Hyvältä näyttää EEE tuo sun peiton alku!

Mä veikkaan, että en saa mitään tehtyä vauvalle ellei nyt tuu sit jotain pitkää saikkua, että pitäis vaan kotona istua. Töissä kun käy päivät ja illalla hoitaa tuota vilkasta taaperoa, niin ei oikein enää saa sen lisäksi aikaiseksi mitään, vaikka käsityöt kyllä sinänsä kiinnostaa. Mulla mennyt viime aikojen käsityöt lähinnä korjausompeluksi. Jaa no on mulla yks tilkkupeitto vaiheessa, mutta sekin ollut jo muutaman kuukauden tauolla. Siihen olen leikellyt esikoisen vanhoista huonokuntoisista vaatteista tilkkuja. Se olis siis kierrätyspeitto, jos sen joskus saan vielä valmiiksi asti.
 
Mulla on yksi peitto tulossa, ja paljon muutakin oon jo suunnitellut mutta ei tällä helteellä voi neuloa! Olis kyllä ihana neuloa kastemekko itse :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: EEE
Maiku2: Joo siinä voi olla jo aika vähän kortilla.. Tuo kierrätyspeitto kuulostaa tosi kivalta idealta! :)

Pomppis/84: Kiitos paljon :Heartred

Gerbera82: Villasukat ois kyllä kivat! Ehkä mieki innostun jotkut tossut virkkaamaan..

Vilunkissa: Neulotko peittoa vai miten teet? :) Itse ihailen netistä virkattuja kastemekkoja, mutta en uskalla edes haaveilla tekeväni itse sellaista.. ei vielä tällä virkkauskokemuksella. :grin
 
Vilunkissa: Neulotko peittoa vai miten teet? :) Itse ihailen netistä virkattuja kastemekkoja, mutta en uskalla edes haaveilla tekeväni itse sellaista.. ei vielä tällä virkkauskokemuksella. :grin

Joo teen kaksipuolista peittoa, ihan tällä Novitan ohjeella: https://www.novitaknits.com/fi/fi/neuleohjeet/vauvan-kirjoneulepeitto-novita-ipana-ja-novita-nalle
Eka kerta kun teen tällaista onteloneuletta, mutta kyllä se alun koukerrusten jälkeen lähti sujumaan. Oon tehnyt vuosien aikana tosi paljon juttuja omalle pojalle sekä sukulaislapsille, mutta nyt on töistä ollut niin hirveää stressiä että en ole saanut tänä keväänä oikein mitään käsitöitä edes aloitettua!
 
  • Tykkään
Reaktiot: EEE
Vilunkissa, kiitos ohjeen linkittämisestä! Täytyypä joku päivä käydä hakemassa langat samanlaiseen peittoon. :)

Myös minulla kävi ekojen viikkojen aikana kastemekon teko mielessä, mutta taitaa olla fiksuin se haave unohtaa...
 
Joko ootte aloittanut tekemään jotain käsitöitä vauvalle? :) Itse aloitin virkkaamaan vaunupeittoa ja muutamat tuttinauhat oon jo virkannut..

Miten tuo tehään? Ihana!
 
Joo teen kaksipuolista peittoa, ihan tällä Novitan ohjeella: https://www.novitaknits.com/fi/fi/neuleohjeet/vauvan-kirjoneulepeitto-novita-ipana-ja-novita-nalle
Eka kerta kun teen tällaista onteloneuletta, mutta kyllä se alun koukerrusten jälkeen lähti sujumaan. Oon tehnyt vuosien aikana tosi paljon juttuja omalle pojalle sekä sukulaislapsille, mutta nyt on töistä ollut niin hirveää stressiä että en ole saanut tänä keväänä oikein mitään käsitöitä edes aloitettua!

Mie alotin tuota samaa meijän nuorimmalle, se jäi kesken ku ei vaan ollu aikaa ja meni hermot :D
 
Joko ootte aloittanut tekemään jotain käsitöitä vauvalle? :) Itse aloitin virkkaamaan vaunupeittoa ja muutamat tuttinauhat oon jo virkannut..
Voi miten kaunis! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: EEE
Voisin myös alkaa virkkaamaan tuollaista peittoa, jos tämä saikku jatkuu!

Esikoiselle virkkasin ainakin nallen ja pipon. Silloin opettelin YouTuben avulla :D
Taidot varmasti ruosteessa, kun ei ole ehtinyt juurikaan mitään käsitöitä tehdä.
 
Kiitos tämän keskustelun - minä aloin sittenkin virkkaamaan sitä kastemekkoa :woot:... Eipä ole jatkossa iltaisin tekemisen puutetta!! Luonteeltani olen sellainen, että mitä alan tekemään, niin sitä sitten teen koko ajan, kunnes innostun jostain seuraavasta projektista...
 
Kiitos tämän keskustelun - minä aloin sittenkin virkkaamaan sitä kastemekkoa :woot:... Eipä ole jatkossa iltaisin tekemisen puutetta!! Luonteeltani olen sellainen, että mitä alan tekemään, niin sitä sitten teen koko ajan, kunnes innostun jostain seuraavasta projektista...

Hih. :laughing002 Löysitkö netistä ohjeen vai minkä mukaan teet? :)
 
52F324A7-64B0-4E3D-BA73-8DB0170FA62F.jpeg Minä keskustelun innoittamana virkkasin pienet töppöset (en ole tehnyt käsitöitä 5-vuoteen...) ja haaveissa olisi virkata tai kutoa peitto. Tein muutaman mallitilkun ja varmaan päädyn kutomaan koripohjaneuleella peiton. Kunhan ehtisin lähteä lankaostoksille. Ohjeessa oli merinovilla/alpakka lankaa ja se merkki mikä siinä mainittiin on kaikkialta netissä loppu...
 
Joko ootte aloittanut tekemään jotain käsitöitä vauvalle? :) Itse aloitin virkkaamaan vaunupeittoa ja muutamat tuttinauhat oon jo virkannut..
Mitäs lankaa muuten tässä käytät? :)
 
Takaisin
Top