40+ odottajat

Olen 43v ja odotan kolmatta lasta. Ei hoitoja, hiukan yllätyksenä tuli, kun olin jo luopumassa toivosta. Nyt ultra jännitti kovasti, kun ikä tuo mukanaan riskejä. Kaikki näyttäisi kuitenkin olevan hyvin. Neuvolassa minun ikää ei ihmetelty yhtään. Lähipiiri on ollut hiukan hämmästynyttä. Omat lapsetkin kertoivat pitäneensä minua liian vanhana synnyttämään.
 
Täällä odotetaan kolmatta syntyväksi virallisesti ensi kuussa, mutta oon valmistautunut synnyttämään jo tämän kuun puolella, koska edellisetkin ovat syntyneet toista kuukautta etuajassa. Näin ollen uskon olevani vielä 40 tämän syntyessä, mutta jos ihme tapahtuisi ja la:an asti päästäisiin, olisi mullakin ikää jo 41 :)

Tämä kolmas raskaus oli haave, josta olin jo luopumassa juurikin iän takia. Aikarajankin raskautumiselle olin jo asettanut viime vuoden loppuun, joten melkoinen yllätys oli plussatesti juuri joulun alla. Pelkäsin myös ihmisten - erityisesti lähipiirin - reaktioita, mutta uutisen vastaanotto on ollut vain positiivista (tai sitten eivät uskalla/kehtaa ääneen kauhistella :wink ). Ihaninta on ollut se, miten innolla mies on elänyt mukana tässä raskaudessa.

Itselle tämä raskaus on ollut ehkä helpoin, tosin esikoisen odotusajasta en pahemmin muistakaan enää mitään... Esikoinen syntyi ollessani 33 ja toinen pari kuukautta 35-vuotissynttäreitteni jälkeen. Uusi raskaus niin pian ensimmäisen jälkeen laittoi kropan - ja jaksamisen - koetukselle. Nyt olo on itse asiassa parempi kuin yleensä, jopa normaalisti kiusaavat selkävaivat ovat loistaneet poissaolollaan koko raskausajan.
 
Hei,
tässä 40-vuotias kolmannen lapsen odottaja tervehtii. Kovasti toivottu, pitkään yritetty, 1,5 vuotta yritystä. Ensimmäiset 7/2013 ja 1/2016 saivat alkunsa helposti, mutta nyt 39-vuotiaana se enää ollutkaan helppoa. Miehellä kaikki kunnossa ja niin minullakin, onneksi.
Hormonihoitoja, gonalit ja luget vedetty läpi, IVF:ää harkittiin, mutta päädyttiin ajattelemaan, että ei kuitenkaan enää. Luomuplussalta vaikuttaa, toivottavasti pysyy kyydissä :Heartred.
 
Täällä odotetaan kolmatta syntyväksi virallisesti ensi kuussa, mutta oon valmistautunut synnyttämään jo tämän kuun puolella, koska edellisetkin ovat syntyneet toista kuukautta etuajassa. Näin ollen uskon olevani vielä 40 tämän syntyessä, mutta jos ihme tapahtuisi ja la:an asti päästäisiin, olisi mullakin ikää jo 41 :)

Tämä kolmas raskaus oli haave, josta olin jo luopumassa juurikin iän takia. Aikarajankin raskautumiselle olin jo asettanut viime vuoden loppuun, joten melkoinen yllätys oli plussatesti juuri joulun alla. Pelkäsin myös ihmisten - erityisesti lähipiirin - reaktioita, mutta uutisen vastaanotto on ollut vain positiivista (tai sitten eivät uskalla/kehtaa ääneen kauhistella :wink ). Ihaninta on ollut se, miten innolla mies on elänyt mukana tässä raskaudessa.

Hei, meillä on melko samantyyppinen tarina, kuin sinulla Tyrppä.
- Kaksi luomulasta 7/2013 ja 1/2016 ja haave kolmannesta jo 7/2019 lähtien. Silloin ei ollut hyvä aika, mutta ajateltiin, että koskaan ei ole oikea aika ja mun oma "rajani" oli tiukka 40 vuotta. Sen takia, että olen siis itse keskos-kaksonen ja yksin-kaksonen ollut seitsemän päivän ikäisestä lähtien. Miehen sisaruksella on kaksoset, itse olen kaksonen, joten mitäs jos...
 
Takaisin
Top