Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mymmeli: joo juuri näin toi km ja kivut johtuki sit oviksesta jotka katottii ultralla,oli vaa normaalia voimakkaampi ;) matkassa ei ole mitään. Testit kaikki negaa ja nyt ois sit menossa dpo 4 laskujen mukaan.

Oliko sulla ollut mitään vuotoa tai tuhruttelua ennen kipuja eli siis ovista?

Kun mulla tuli sitä limaa ja sattu mahaan 7.-10.6 ja sit nännit on ollu hullun kipeet 11.6 eteenpäin eli kohta jo viikon. :eek:

Mitä ihmettä tää mun nännikipu on??!! :oops: Ja sit nyt on pari kolme päivää tuikkinu alamahaa ja emätintä ihan ku sukkapuikolla joku välillä tökkäis! :D

Menkkoja ei kuulu ja VIHDOIN aamulla testasin negan ja ovistestiin enää haalea! :D mä oon nyt ihan pihalla mitä mun kropassa tapahtuu... :confused:

Täällä testattu dpo10 nega mökin ulkohuussissa. :rolleyes:

Tällä kertaa nega tuntuu pahemmalta kuin ennen, koska tässä kierrossa oli ihan uusia tuntemuksia mitkä kerkesin haaveilla oireiksi. :( Perus lugeoireiden lisäksi oli huimausta, pahoinvointia, herkkyyttä...

Lisäksi tämä oli mun ns. Hedelmällinen kierto. Joo pitäkää hulluna. :D Mutta siis 5 raskaudesta 4 on saanut alkunsa tästä (laskettuaika maaliskuun alussa). Tää oli se, minkä varaan olin toivoni heittänyt tän yrityksen aikana. Nyt on sellainen olo, että tää ihan oikeasti oli tässä. 3 lasta enempää meille ei tule. :(

Voihan joku ihme tapahtua ja ei vielä vaan näy plussa. Mutta en jaksa uskoa. Mulla ne näkyy aikasin. Ja "kiinnittymiskipujen" alusta on jo se noin 4 päivää.

Ensi kierto saa olla täysin luomu: ei ovistestejä, ei lugeja. Lähdetään ensi viikon lopussa Espanjaan 3vk. Unohdan hetkeksi koko tuskaisen yrityksen...

Ei heitetä vielä kirvestä kaivoon!! Jospa plussa vaan odotuttaa näkymistään testissä. <3

ea5d81c4b95cc58492a97a9762e84d9b

bf111a75f0c9500682f5bab60b57d2be

Ei näy mitään. Testaan vielä keskiviikkona, kun luget määrätty sinne asti ja torstainakin vielä jotta tietää voiko ottaa parit sauna siiderit mökillä. Lähdetään torstaina mökille! :)

alinah, mun silmät on kyllä näkevinään ainakin tuossa ylemmässä jonkin hailuran! En sitten tiedä voiko olla vaan jotenkin tuo kuvanlaatu joka hämää vai hyvät viivalasit!

Jospa uusintatestissä näkyisi kuitenkin jotain. :happy:

ON: huomenna pitäisi tulla täti, mikäli ei tärpännyt. Perjantaina testasin negan, mutta dpo oli toisaalta vasta 8. Mikäli tätiä ei näy huomenna, niin sitten uutta testiä kehiin.

Onkohan kellään täällä kokemuksia luteaalivaiheen lyhentymisestä? Mulla siis tosiaan kierto lyhentynyt 28->26 ja samalla luteaalivaihe 14->11. Väkisinki rupee mietityttää et miten tää vaikuttaa raskautumiseen ja onko ainoo vaihtoehto käydä gynellä juttelemassa :shifty:

Onkohan kellään täällä kokemuksia luteaalivaiheen lyhentymisestä? Mulla siis tosiaan kierto lyhentynyt 28->26 ja samalla luteaalivaihe 14->11. Väkisinki rupee mietityttää et miten tää vaikuttaa raskautumiseen ja onko ainoo vaihtoehto käydä gynellä juttelemassa :shifty:

Taustalta huutelen. En tiedä miksi luteaalivaihe lyhenee, mutta itsellä ollut samaa vikaa nyt vuodenpäivät eli siitä asti, kun imetys alkoi vähetä enemmänkin. Kierto on nykyään 21-26 päivää ja ovulaatio kohtuu täsmällisesti kp 14, niin luteaalivaihe jää yleensä lyhyeksi. Mietin, että kielisikö keltarauhasen heikosta toiminnasta? Meillä ei yritys ole vielä ajankohtaista, mutta sen verran vaivaa tuo lyhyt kierto, että otin juuri vehnänalkioöljykapselit käyttöön ihan kokeilumielessä, että saisiko se jotain muutosta aikaan.

ea5d81c4b95cc58492a97a9762e84d9b

bf111a75f0c9500682f5bab60b57d2be

Ei näy mitään. Testaan vielä keskiviikkona, kun luget määrätty sinne asti ja torstainakin vielä jotta tietää voiko ottaa parit sauna siiderit mökillä. Lähdetään torstaina mökille! :)

No mutta minä näen häivähdyksen molemmissa!! ;)

Mymmeli:ei mitään suurta limailua ole ollu,ihan perus vähästä.. mulla ei mitään muuta poikkeavaa oiretta ole.

alinah: ylemmässä näen hennon viivan,toivoon että vahvistus ♡

Toivottavasti alinah viiva saisi väriä, jotain näkyy kyllä! [emoji813]️

Mä olin tänään myooman (kohdun lihaskasvain, ei vaarallinen) kontrollissa. Samalla puheena meidän yritys. Jos ei lokakuuhun mennessä kuulu raskautta niin laittavat täältä sairaalasta meille automaattisesti kutsun lapsettomuusasioiden ensikäynnille. Antoivat jo valmiiksi mukaan esitietolomakkeen miehelle täytettäväksi... Mulla nyt dpo 12 ja sama kun joka kuussa, aivan hirveän kova toivo että jotain olisi tapahtunut! En halua testata vasta kun menkat myöhässä. Ja yleensä ei tarvitse odottaa edes siihen asti, koska aamulämpö laskee menkkojen alkamisen päivänä tai edellisenä päivänä puolella asteella.

Minulla on luteaalivaihe lyhentynyt luultavasti imetyksen vuoksi, mutta niin, että ovulaatio on siirtynyt myöhemmäksi kierron pysyessä samanmittaisena. Eli aiemmin luteaalivaihe oli 14 pv, nyt 10 pv. 11 pv on käsittääkseni vielä ihan normaali luteaalivaiheen pituus, niin kuin kai tuo 10 päivääkin, toki onhan se lyhyempi kuin 14 pv. Alle kymmenen olisi raskautumisen kannalta liian lyhyt, mutta näillä luteaaleilla raskautuminen kai vielä mahdollista? Itse sitä tässä nyt jännäilen, menkkojen pitäisi alkaa tänään, mutta ainakaan vielä ei tätiä kuulu.

Vehnänalkioöljystä luin minäkin, että sitä voisi kokeilla. Toki jos kierto ei palaudu ja tärppi ei käy, niin lähtisin gynelle.

Pitäiskö siis joidenkin testien varmaksi näyttää raskaus silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa? Mulla voi olla kierto sekaisin pillereiden jäjiltä mutta menkkojen pitäisi joskus to-su alkaa. Koskahan kannattaisi testata?

Viimeksi (2015) kävi niin että ensin sain negan ja petyin ja viikon päästä olikin selvä viiva.

Pitäiskö siis joidenkin testien varmaksi näyttää raskaus silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa? Mulla voi olla kierto sekaisin pillereiden jäjiltä mutta menkkojen pitäisi joskus to-su alkaa. Koskahan kannattaisi testata?

Viimeksi (2015) kävi niin että ensin sain negan ja petyin ja viikon päästä olikin selvä viiva.
Jos ovulaatio on ollut poikkeuksellisen myöhään, ei välttämättä mikään testi vielä näytä raskautta, vaikka menkkojen pitäisi normaalikierron mukaan alkaa. Ovulaation ajankojtahan voi vähän vaihdella ja joskus se voi siirtyä parikin viikkoa eteenpäin. Herkimmät testit voivat antaan viivan 8-9 päivää ovulaation jälkeen, mutta hormonin nousu on yksilöllistä ja joillakin ensimmäiset haamut ilmestyvät testiin esim. vasta 12 päivää ovulaatiosta. Hyviä testejä mun kokemuksen ovat esim. Pregcheck ja Apteq.

Onnea plussanneille :love7 ja tervetuloa uusille :hello

Itse oon tehnyt raskaustestin aina dpo10 lähtien, varmintahan testin tekeminen on, kun menkat on myöhässä. Mutta jotkut testit mainostaa, että tulos on nähtävissä päivänä jolloin menkat pitäisi alkaa.. Toki oon itse sellanen hysteerinen testaaja, että testaan turhan aikaisin aina ja silloinkin, kun oon menossa juhlimaan ja juon alkoholia.

Miltä alinahin raskaustesti tänään näyttää? Itsekin olin näkevinäni jotain testeissä :happy:

Takaisin