Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpas meillä tosiaan samanlaiset tilanteet!:happy: Paitsi että minulta puuttuu sun kärsivällisyys. Huomenna testit pitäisi olla täällä, mitenhän ihmeessä malttaisin jättää testaamisen seuraavaan aamuun. (Enköhän testaa heti:cool01)

Todellisuudessa se menee niin että ku saan testit käsiini nii suuntaan ensimmäisenä vessaan niitten kans :laughing002 Kärsivällisyys ja itsehillintä on jo nyt vähän hukassa ku tottunu siihen kellontarkkaan 28päivän kiertoon :sorry:

Laskin tossa et jos tästä kierrosta heti tärppäisi niin la olisi 1.3.2019

af33c63feb48051be6a2ca310af3aa8e

Tällainen ovistesti dpo 9 miltä näyttää

Eikun olihan täällä tämä kuva! :D Oletko saanut ovis plussan siis jo aiemmin että tämä ei voisi olla oviksesta? Itse olen testannut aikoinaan esikoisesta raskauden herkällä ovistestillä (kun niitä sattua kaapissa olemaan mutta R-testejä ei :D). Reagoi raskauteenkin, tosin ei ole ehkä täysin luotettava siihen tarkoitukseen... :cool:

Sofin herkkä testi oli. Aiemminkin olen käyttänyt, mutta ikinä ei ole viivanpaikkaa tullut.
Se cb viivatesti on mulla aina onneksi toiminut, mutta digiin oon aina lopettanu testaamisen. Jotenkin helpompaa uskoa kun näkee sen "raskaana" sanan. :)

Oi miten jännää!!! :D eiköhän se sitten plussaa enteilee <3

Tilasin aamulla cb digitestin. Ne raskauskeijun herkät testit jo loppuivat, toissapäivänä taisin viimeisen negan tehdä. Nyt luen täältä, että ne olisivatkin noin huonoja, niin alkoi ehkä jopa vähän jännittämään.:rolleyes:

Kp32/28

Uuuu, toivottavasti digi näyttäisi plussaa, pidän peukkuja!! <3 tosiaan, ne one step herkät liuskat ei kyllä oikeen ollu mistään kotosin... :rolleyes:

Eikun olihan täällä tämä kuva! :D Oletko saanut ovis plussan siis jo aiemmin että tämä ei voisi olla oviksesta? Itse olen testannut aikoinaan esikoisesta raskauden herkällä ovistestillä (kun niitä sattua kaapissa olemaan mutta R-testejä ei :D). Reagoi raskauteenkin, tosin ei ole ehkä täysin luotettava siihen tarkoitukseen... :cool:

Ohis.. *lähtee testaamaan ovistestillä kun huomiseen on niin kauhean pitkä aika ja lapsetkin jo nukkuvat ja mies on töissä ja ja ja..kun niitä nyt sattuu tuolla olemaan ja himotestaaja ei voi mitään kutsumukselleen*:joyful:

Ovistestissäni on haamu:excited001 Toivottavasti kuvanlaatu ei kärsi tänne laitosta. On nimittäin aika haalea haamu.
58DDB127-7C31-4458-BF54-FE93904925BE.jpeg
:grin

Haamu näkyy!!! Olikos mikä dpo nyt? Mietin, että ei enää näytä oviksen jälkihuuruja. :)

Dpo16.
Mutta en ihan satavarmaksi voi sitä ovista tosiaan sanoa, kun täältä opin että viivan pitäisi olla yhtä vahva kontrolliviivan kanssa tai on negatiivinen. En ole koskaan saanut niin vahvaa tulosta.

Kosmoskukka minulla tulee tuollasia "haamuja" pitkin kiertoa. Joka tikussa on jonkinlainen viiva, mutta sitten kun se on plussa, niin sen kyllä näkee.
Eli on ihan normaalia saada tuollasia pitkin kiertoa. :)

Eiku joo tässä oliki kyse siis raskaudesta.. Minulla ovistesti ei oo koskaan näyttäny raskaana ollessa plussaa. Nehä mittaa ihan eri homooniaki. :)

Eiku joo tässä oliki kyse siis raskaudesta.. Minulla ovistesti ei oo koskaan näyttäny raskaana ollessa plussaa. Nehä mittaa ihan eri homooniaki. :)

Joo, tiedän ettei tässä kannata liikaa innostua.
Mun mielestä tuolla kotitesti.fi sivuilla oli hyvä info näistä kahdesta läheisestä hormonista:

”Ovulaatiotesti raskaustestinä

LH ja HCG ovat lähes identtiset hormonit. Ne ovat molemmat rakenteeltaan glykoproteiineja jotka koostuvat aminohapoista. Molemmat hormonit sisältävät saman alfaketjun sekä lähes samanlaisen beetaketjun. Niiden toimita on myös hyvin samankaltainen. Tämän takia HCG-ruiskeita käytetään hedelmällisyyshoidoissa. HCG:lla saadaan aikaseksi LH huippua muistuttava hormoni piikki, joka käynnistää ovulaation.

HCG:n ja LH:n ero on beetaketjussa, jossa HCG:n on lopussa noin 30 aminohappoa enemmän. HCG testit ovat kehitetty erityisesti etsimään tätä beetaketjua, jolla hormonit eroavat toisistaan. LH testi tunnistaa beetaketjun alkuosan, eikä loppuosalla ole väliä, joten se näyttää positiivista tulosta molemmille hormoneille.

Ovulaatiotestit eivät tyypillisesti ole yhtä herkkiä kuin raskaustestit, vaikka herkkyyksissä onkin iso kirjo. Ovulaatiotestejä on markkinoilla 20-50miu/ml ja raskaustestejä 10-40miu/ml. Positiivisen tuloksen saa ensimmäisenä herkimmällä testillä. Kannattaa tarkistaa käytettyjen testien herkkyys.

Raskaana ollessa herkempi ovulaatiotesti näyttää ensin positiivisen tuloksen kuin epäherkempi raskaustesti.

Raskaus näkyy testeillä munasolun kohtuun kiinnittymisen jälkeen, jolloin HCG:n tuotanto alkaa ja nousee tasolle jossa se on mahdollista havaita. Tämä on aikaisintaan muutama päivä ennen kuukautisten odotettua alkamisajankohtaa, mutta on hyvin yksilöllistä. Munasolu kiinnittyy kohtuun noin 7 päivää hedelmöittymisen jälkeen. Ovulaatiotesti ei jää positiiviseksi LH huipun jälkeen vaikka raskaus olisikin alkanut. Tulos on ovulaatiotestillä negatiivinen LH huipun jälkeen ennen kuin munasolu kiinnittyy ja istukka alkaa tuottamaan HCG hormonia riittävän määrän havaittavaksi.

Loppuen lopuksi positiivinen tulos raskaustestillä tarkoittaa sitä, että on raskaana. Positiivinen tulos ovulaatiotestilla tarkoittaa että ovulaatio on lähenemässä tai että on raskaana. Ovulaatiotesti voi olla negatiivinen vaikka olisi raskaana. Positiivisen raskaustestin jälkeen ei ole enää epäselvyyttä asiassa; Positiivinen ovulaatiotesti voi antaa vihjeen kuinka asian laita saattaa olla, mutta se ei anna varmaa vastausta vaan raskaustesti on syytä tehdä.”

https://www.kotitesti.fi/info/ovulaatiotesti-info/18/

dc8f02434fc2e4cb761ce9f39e183049

Näättekö saman ku minä?!

Ylempänä on ovistesti ja alempana raskaustesti.. Onks toi raskaustesti plussa teijän mielestä?

Ei oo sit mitenkään mahollista, että ovis olisi ollut pari päivää sitten.

Takaisin