Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipsan kaikki. Onnea uusillekkin liittyjille. Kun tuolla puhutte sokerirasituksista.. oon jo pelkästä ajatuksesta aivan kauhuissaan koska on niin paha olo edelleen ja sairaslomat jatkuu. Paino on pudonnut nyt reilu 6 kiloa. Lääkäri oli vähä sillä linjalla ettei sais pudota vaikka mäkään en ole mistään hoikimmasta päästä todellakaan. Saa toki olla vastaamatta mutta te joilla neuvola ollut jo niin kritisoidaanko siellä painoa? Siis äidin lähtöpainoa? Ja millaisia lähtöpainoja teillä on jos saa udella. Toivottavasti tämä ei loukkaa ketään. :Heartbigred Itselläni pituutta 172cm ja painoa tällä hetkellä 80kg. Ihan hävettää.

Mulle tuli nt ultra aika postissa ja se on 25.6. Viikot sillon 12+6 aika viime tinkaan. Jussi varmaa sekottaa

Heipsan kaikki. Onnea uusillekkin liittyjille. Kun tuolla puhutte sokerirasituksista.. oon jo pelkästä ajatuksesta aivan kauhuissaan koska on niin paha olo edelleen ja sairaslomat jatkuu. Paino on pudonnut nyt reilu 6 kiloa. Lääkäri oli vähä sillä linjalla ettei sais pudota vaikka mäkään en ole mistään hoikimmasta päästä todellakaan. Saa toki olla vastaamatta mutta te joilla neuvola ollut jo niin kritisoidaanko siellä painoa? Siis äidin lähtöpainoa? Ja millaisia lähtöpainoja teillä on jos saa udella. Toivottavasti tämä ei loukkaa ketään. :Heartbigred Itselläni pituutta 172cm ja painoa tällä hetkellä 80kg. Ihan hävettää.

Mulla esikoisesta lähtöpaino oli peräti 103kg ja pituuttahan mulla ei ole ku vaivaiset 163cm. Siihen ei reagoitu mitenkään ja kun multa tippu ekan ja tokan neuvolan välillä paino 97kiloon ni ku ite olin huolissani ni neuvolassa sanottii et mun kohalla on hyvä et paino tippuu ettei sitä ainakaa lisää tuu.. Loppujen lopuks mulla tuli tuohon alkupainoon plussaa vain 1,6kiloa koko raskausaikana. Vauva kuitenkin ottaa sen mitä tarvii!

Espoossa ainakin tosiaan tuo Omapolku käytössä ja ajat varataan sitä kautta itse. Omasta mielestä tosi kätevää.
Sinne kun syöttää sen oman lasketun ajan, niin antaa aikavälin mille voit varata ultran. Siinä näkee sen aikaisimman mahdollisen päivän, joka on siis 11+6 :)
Itse varasin ajan 20.6 eli 12+4 neuvolan mukaan. Sopi päivänä meille parhaiten :) huippua kun sai itse sovittaa omaan aikatauluun.

Tietty, jos aikoja ei vaan ole silloin kun haluaisi, niin eri asia :D
(Tarjoaa np-aikoja siis varattavaksi välille 11+6-13+2)

Mulla oli esikoisesta lähtöpaino 61kg ja pituus sen 164cm
Nyt onkin kilot jämähtäneet ja paino siinä 71,5kg. Eipä se neuvolassa kyllä mitään sanonut.. itse vähän voivottelin, mutta sanoi vaan että ihan Ok on :) itseäni se vaivaa enempi.. toivon kovasti etten taas saa sitä 20kg lisää tässä raskaudessa.

Nyt vähän paino laskenut pahoinvoinnin takia, mutta puhutaan vaan parista kilosta. Tulee nopeaan takaisin :D

Oon kuullu mua paljon hoikemmillekin huomautetun kiloista mutta mulle ei ainakaan viimeksi huomautettu vaikka olin 173 cm ja 86 kg. Urheilen kuitenkin säännöllisesti ja olen aina ollut aika painava, joten itse en edes pidä itseäni kovin läskinä, vaikka on selvää, että ylipainoa on. Sekin on selvää, ettei näillä luvuilla kärsi kerätä raskauden aikana paljonkaan ylimääräisiä lisäkiloja. Nyt oon ehkä vähän kevyempi kuin viimeksi, mutta tarkka luku selviää neuvolassa 14.6.

Nyt siis 6+4

Mun lähtöpaino tässä raskaudessa 85kg ja pituutta 164cm. Eipä siihen sanottu mitään. Oli muuten turvotusta jo nyt tullut 6kg :( Onneksi mun paino on yleensä alusta laskenut takaisin siihen lähtöpainoon alun jälkeen.

Aivan jäätävää tää turvotus.. ennen kuin tiesin olevani raskaana ostin vaatteita ja nyt ne ei mee ollenkaan päälle.

Espoossa ainakin tosiaan tuo Omapolku käytössä ja ajat varataan sitä kautta itse. Omasta mielestä tosi kätevää.
Sinne kun syöttää sen oman lasketun ajan, niin antaa aikavälin mille voit varata ultran. Siinä näkee sen aikaisimman mahdollisen päivän, joka on siis 11+6 :)
Itse varasin ajan 20.6 eli 12+4 neuvolan mukaan. Sopi päivänä meille parhaiten :) huippua kun sai itse sovittaa omaan aikatauluun.

Tietty, jos aikoja ei vaan ole silloin kun haluaisi, niin eri asia :D
(Tarjoaa np-aikoja siis varattavaksi välille 11+6-13+2)

Just tota omapolkua tarkoitin. Itse vähän ahdistuin :D
Ajattelin jo ettei mistään saa vapaita aikoja mutta sit 18.6 se tarjos Bulevardilta aikaa.

Mä oon reippaasti ylipainoinen ja ei oo koskaan sanottu neuvolassa mitään painosta. Ekassa raskaudessa laihduin alussa nelisen kiloa, mutta sit tietty lihoin kun vauva kasvoi. Lähtöpainosts tais tulla kuutisen kiloa lisää..

Vielä jäi kuopuksesta muutama kilo jäljelle, 57kg oli lähtö ja nyt on noussut 59kg. Turvotusta lienee vaan. Pituutta 164cm. Muistan joskus saaneeni keskenmenneessä jo 62kg painoisena nootia, että ei se joidenkin tätien kohdalla paljoa vaadi..

Joka raskaudessa tullut 25kg, nyt yritän jotenkin pitää sen alle 20kg. Tosin ei se itsestä aina kiinni ole, mutta elintavat ei ole ollut mitkään parhaat.

Mä ilmotin suoraan neuvolan tädille että en sokerirasitukseen mene. Ei ole mitään perusteluja sille. Eriasia jos alan paisumaan ku pullataikina mutta...

Onko kellään vahvaa tunnetta että olisiko siellä kumpi? Me "toivotaan" tai meidän elämään sopisi paremmin poika. En ole mikään naisellinen nainen ja kauhulla odotan jos/kun pitää tyttövaatteita ostaa sittenkun lapsi sitä osaa pyytää. Nyt kuitenkin mulla on kauhean vahva tunne että tää on tyttö.

Just tota omapolkua tarkoitin. Itse vähän ahdistuin :D
Ajattelin jo ettei mistään saa vapaita aikoja mutta sit 18.6 se tarjos Bulevardilta aikaa.
Eikö sulle kerrottu neuvolassa, että voi varata AINOASTAAN sinne Bulevardille:banghead:
Se on vähän tyhmä se systeemi kun siinä näkyy edelleen Jorvi yms, mutta niihin ei pysty tosiaan enää varaamaan aikoja.
Kaikki (ainakin) Espoolaisten ajat keskitetään kesästä eteenpäin pysyvästi tuonne Bulevardille!

Kärsiikö joku muukin sydämentykytyksestä/muljahteluista? Tuntuu,että nyt tykyttää koko ajan,ja voimat loppuu jo yläkertaan portaita kiivetessä. Tosi inhottava vaiva. Tämä tolkuton väsymys ja huonot yöunet ei varmaan tätkään asiaa yhtään helpota.
Jotain hehkutettavaakin olisi: Tämä viikko on muuten ollut pahoivoinnin osalta parempi,kuin edeltäjänsä :grin

Kärsiikö joku muukin sydämentykytyksestä/muljahteluista? Tuntuu,että nyt tykyttää koko ajan,ja voimat loppuu jo yläkertaan portaita kiivetessä. Tosi inhottava vaiva. Tämä tolkuton väsymys ja huonot yöunet ei varmaan tätkään asiaa yhtään helpota.
Jotain hehkutettavaakin olisi: Tämä viikko on muuten ollut pahoivoinnin osalta parempi,kuin edeltäjänsä :grin
Mulla oli esikoista odottaessa todella pahat tykytykset. Pelkäsin ihan hulluna ja kävin lääkärillä niiden takia. Normaalia raskaudessa vain sanottiin :)
Mulla toki muutoinkin silloin tällöin muljahtelee ja aina sanotaan kaiken olevan Ok :shifty:

Tässä raskaudessa on ollut vähemmän, mutta selkeästi huomasin liittyvän siihen verenmäärän kasvuun. Niillä viikoilla tykyttelee ja huimaa.

Jep. Mullakin joskus sydän tykyttää ja vähän muljahtaa tämän raskauden aikana. Harvemmin kyllä.

Mulla löytyy jo tyttö ja poika, joten sellasta harrasta toivetta ei ole. Kumpikin raskaus on ollut melko stereotypinen tyttö- ja poikaraskaus kaikkine vaivoineen ja kansanviisauksineen. Nyt on ollut aivan kirkas tyttöolo, vaikka ei mitenkään oireiden perusteella voi veikata. Vähän erilaiset oireet mitä aiemmin, mutta ehkä vähän enemmän samaa mitä tytöstä aikoinaan oli. Kiinalainen kalenteri povaa tyttöä, sormustesti poikaa, joten siinä on iso ristiriita kun ne on ennen aina pitäneet paikkansa. :D hölynpölyähän nuo, mutta aika on odottaessa muutenkin pitkä, joten kaikkea höpsöä tulee sitten ajateltua/tehtyä. :rolleyes:

-

Sydämen tykytyksiä on mullakin, mutta ne liittyy omalla kohdalla vahvasti stressiin. Nyt on ollut harvemmin, ehkä ei nyt ole mitään isoa mielenpäällä muutenkaan.. voisi ehkä liittyä myös lisääntyneeseen verimäärään, vai voikohan?

Helpottavaa kuulla,että muillakin on ollut. Mä tossa just pohdin,että pitääkö lähteä jossain käymään,vaikka on mullakin joskus ei raskaanakin ollut tykytyksiä satunnaisesti. Kait tää täst :shy:

Mulla lähtöpaino 64kg ja pituutta 174cm. Viime raskaudessa taisi tulla 15kg jotka kyllä lähti imettäessä vikkelään. Viime raskauden alussa olin varmaan 68kg... Mutta mulla tosiaan imetys vei paljon kiloja. Vaikka aina oon elänyt terveellisesti ja ei ole ylipainoa niin kumminkin tuli radi. Ja en saanut sokereita edes ruokavaliolla kuriin vaan joudun pistämään insuliinia. Varmaan se edessä tässäkin raskaudessa :shifty:

Kiitos,5jo valmiina,ni hiukan sulattelua.. kävin varhaisultran,koska oli vahva kaksostunne,(ja halusin tietää,et jos siellä jotain on,se on oikeessa paikassa..:rolleyes:) mut olihan se pommi silti. Huomenna varmistus ultra (hirvittää:sour:) ja sit aletaan selvitellä,et mitä kaikkea tää todella tarkottaao_O

Miten meni ultrassa?
Sulattelua vissiin aina tarvii kun tuleekin enemmän kuin 1 kerrallaan. :grin Itellä meni useampi kuukaus. Ja ekassa ultrassa pääsi kirosanoja ja onnen sekä paniikin itkut. :happy090 Sulattelun jälkeen en oo osannu muuta ajatellakaan kuin et tietenkin niitä on 2. :smiley-bounce013

Takaisin