Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun eka ja ainoa synnytys oli jotain yli 20h. Kyllähän se sattuu mut sehän kuuluu asiaan :'D epiduraalin ansiosta en tuntenu ponnistuksessa mitään. N 25min. Se epiduraali puudutti aluks vaa toisen puolen. Ei ollu yhtää kiva. Tuntu toisella puolella toisenki eestä. Ilokaasu on jees... Jotenki ootan innolla jo uusintaa [emoji23] aika kultaa muistot

Mä sain vasta aikaseksi varata ajan ensimmäiseen neuvolaan :woot: sekin meni vielä parin viikon päähän ja täällä toiset käy varhaisultrissa jo. En tosin ole sellasee ajatellut edes meneväni... jääkö siitä mitään muuta käteen kuin se että tietää siellä olevan jonkun ja oikeassa paikassa? Eka neuvolan ultrahan on vissii 12 viikolla nii ei siihen nyt niin kauheasti ole aikaa.

Minä en taida kertoa omia kokemuksia koska ne oli aika raakoja ja pelottavia :(

Niinalin kanssa samaa mieltä tuosta että synnyttämään kannattaa mennä avoimin mielin, siihen kun ei hirveästi pysty itse vaikuttamaan miten se lopulta menee :) itsellä tosin vain positiivinen kokemus synnytyksestä. Ainoa asia mitä siihen liittyen ennakkoon toivoin oli se että epiduraali on viimeinen vaihtoehto (selkärankaan pistäminen ahdistaa ajatuksena :nailbiting:). Ja onneksi siitä selvittiinkin ilman puudutteita, ilokaasun sekä tensin voimin mentiin koko 7h.

Itse ohitan täällä vielä nuo synnytyskeskustelut :wink:rolleyes: Vielä ei mahdollisena ensisynnyttäjänä ole ajatustakaan sinne asti.
Nyt vain odottelee ekaa varhaisultraa, joka on ensi viikon to! ei malttais odottaa, vaikka toisaalta jännittääkin onko kaikki hyvin!:oops:

Mulla sama, synnytys saa tulla sitten ajallaan :rolleyes:o_O
Mulla ar-ultra perjantaina, jännittää :nailbiting:

Tässä ehkä tulee uusijoiden ennakointi, :rolleyes: itekki huomaan,et ajatukset laukkaa jo koko tapahtumaketjua läpi:hilarious:
Mulle ei ilokaasu sovi,2vikaa sain kipupiikin reiteen,kolmoselle ei ehitty mitää ja 2ekaa,mä luulen,et sillon kaikki sai vesiperäruiskeen ja epuduraalin,se on kyllä mun listassa vihoviimenen:meh: just tänää sanoin.miehelle,et toivon niin,et tää menis viime kerran malliin:wink
Mun kauhuissa kaikki käy liian äkkiä ja tajuan teholla,et jotain tais mennä vikaan,itse ihan raatona ja kaksoset letkuissa:nailbiting:

Mä sain vasta aikaseksi varata ajan ensimmäiseen neuvolaan :woot: sekin meni vielä parin viikon päähän ja täällä toiset käy varhaisultrissa jo. En tosin ole sellasee ajatellut edes meneväni... jääkö siitä mitään muuta käteen kuin se että tietää siellä olevan jonkun ja oikeassa paikassa? Eka neuvolan ultrahan on vissii 12 viikolla nii ei siihen nyt niin kauheasti ole aikaa.
Jos on ollu keskenmenoja,tuulimuni yms tai pelko,et on vääräs paikassa rauhottava merkitys on suuri.
Mulla liki 7v yritystä,enhän.mä meinannu millään uskoa vaikka olot teki selväks:wtf: oudot kivut (5rask.+4km) joku käsitys alkuraskaudesta on,mut ne säikäytti,jospa se onkin ulkoinen:wideyed:
Kävin varhaisultran ja siellä olikin tuplat:binkybaby nyt on ainakin aikaa sisäistää kuvioita ja riskejä...:rolleyes:
Joten suosittelen jos hiukankin.olo sitä jostain syystä tarvii:grin

Mulla sama, synnytys saa tulla sitten ajallaan :rolleyes:o_O
Mulla ar-ultra perjantaina, jännittää :nailbiting:

Täällä sama...Varmaan pelkopolille meno on edessä. Synnytys ihan mahdoton ajatus, se oli plussatessa ekana mielessä ja joka ilta asia valvottaa... Tulee pitkä raskausaika tämmöisen pelon ja ahdistuksen kanssa.

Satvena,ota toi puheeks jo ekalla neuvola käynnillä,raskausaika on niin ihanaa,että älä anna pelon viedä iloa odotuksestasi. me tsempataan sua:greet025Luotat sun kehoon,kaikki sujuu kyllä.
Miina onko ensimmäinen?

Ei kannata liikoja miettiä synnytystä varsinkaan tässä vaiheessa. Ja kuten niin monet on sanoneetkin niin komppaan täysin että ei kannata suunnitella tai pitää ehdottomia asioita, joista ei ole valmis joustamaan. Synnytys monesti on ihan muuta kuin kuvitteli ja kunhan lopputulos on se oma rakas terve vauva, voi sanoa että kaikki meni hyvin :dummy1: Tämä myös mulle muistutuksena, jonka synnytykset ei menneet kuten toivoin, mutta sain kuitenkin juuri ne täydelliset lapset.

Satvena,ota toi puheeks jo ekalla neuvola käynnillä,raskausaika on niin ihanaa,että älä anna pelon viedä iloa odotuksestasi. me tsempataan sua:greet025Luotat sun kehoon,kaikki sujuu kyllä.
Miina onko ensimmäinen?

Ensimmäinen on :) Kait se on parempi myöhään kun ei milloinkaan :joyful:

Mä oon kans -79 ja en siis mitenkään tarkottanu kuittailla tms. Mä oon saanu ikäkritiikkiä ja mun sielu nappaa nyt laastarin kaikista ikäsistäni tai itteeni vanhemmista odottajista:sorry:
En tiedä johtuuko mun näkeminen vanhana siitä,että on jo monta lasta vai siitä,et nuorinkin menee jo kouluun:sorry: no,ainakin siitä, et oon jo isoäiti.. mut kun ei tärpänny:sorry: tätä :binkybabytoivottiin NIIIIN kauan :shy:

Mä oon kans -79 ja en siis mitenkään tarkottanu kuittailla tms. Mä oon saanu ikäkritiikkiä ja mun sielu nappaa nyt laastarin kaikista ikäsistäni tai itteeni vanhemmista odottajista:sorry:
En tiedä johtuuko mun näkeminen vanhana siitä,että on jo monta lasta vai siitä,et nuorinkin menee jo kouluun:sorry: no,ainakin siitä, et oon jo isoäiti.. mut kun ei tärpänny:sorry: tätä :binkybabytoivottiin NIIIIN kauan :shy:

Mä en onneksi oo vielä saanut mitään kritiikkiä, johtuu kyllä varmaan siitä, että kukaan ei tiedä :grin
Enkä mä itse mitään painetta ole ottanut, jokainen saa ajatella just miten itse haluaa ja tehdä miten parhaakseen näkee :) Olin kyllä lähes siinä uskossa itse etten voisi lapsia edes koskaan saada, mutta kyllä se napsahtikin suht helposti :wideyed:
Sopiva isä kun sattui vaan löytymään hieman myöhemmin kun monilla muilla :wink Epätodellinen olo on kyllä vieläkin! Tsemppiä paljon myös sinulle :happy:

Kiitos samoin miina:love017 sattuneista syistä en oo kertonu kovinkaan monelle,vaan niille joiden reaktioksi tiedän:happy093
Onnellista odotusta sulle!

:confused004:confused004

Olen myös ’iäkkäämpi’ :happy: odottaja vm. 77. Vielä kukaan ei tiedä, minkäköhänlaisia kommentteja sitä sitten saa?!? Reilu viikko vielä ar-ultraan :confused004

Jospa mäkin uskaltaisin varovasti ilmottautua mukaan :greet025 Eilen vasta testasin ekan positiivisen ja tänää aamulla vielä toisen. Laskettua aikaa en osaa arvioida kun kuukautiskierron pituus vaihtelee sen verran, eikä ovulaatiostakaan oo mitään hajua. Loppukuusta kuitenkin, joskus 25.-28.1. Tää ois meille eka jos syliin asti päätyy. Jännää! Vielä ei kumpikaan olla ihan sisäistetty tätä, on vaan sellanen olo et odotellaan nyt sinne ekaan ultraan asti onko siellä oikeesti joku kyydissä.

Takaisin