Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo pelkopoli on suunnitteilla. Ja jos ei mikään auta niin viimeisenä vaihtoehtona suunniteltu sektio.

Esikoisen synnytyksestä jäi kyllä kamalat traumat. Pelkäsin synnytystä ja varsinkin kipua ihan kamalasti jo ennen synnytystä enkä päässyt mihinkään juttelemaan. Synnytys ei ollut sellainen kuin kuvittelin vaan vielä paljon pahempi:nailbiting: Ei oo tarkotus ketään pelotella tai kuulostaa negatiiviselta. Nyt en ees ajattele synnytystä vielä, voin kertoa siitä sitten joskus. Ja siis oikeestihan siinä meni kaikki hyvin, ite vaan koin sen kamalana. Pelkään kipua ihan hirveesti ni siks se tuntu niin kamalalta ja kesti monta vuorokautta. Mut onneks se ei oo ihan vielä ajankohtaista:)

Joo-o. Mä olin muutama vuos sitten ystävän tukena synnytyksessä ja silloin vannoin etten ikinä synnytä :D Se näyttikin niin kauhealta ja muistan varmaan loppuelämän kun ne leikkasi "sieltä alhaalta" jotain ja se kuulosti ihan siltä kun leikattaisiin lihaa. Jotainhan ne sieltä joutuivat saksimaan..... Muista aina kun seuraavan viikon hän istuikin lasten uimarenkaan päällä ja kuinka soitti keskellä yötä itkien että "voiko miehesi tulla asentamaan bidee suihkun nyt eikä vasta viikonloppuna?" :D hällä ei ollut vessassa sitä kun vieressä oli suihku.... Nyt jo nauretaan näille mutta kammo siitä touhusta jäi. Mä oon jopa harkinnut vaativani sektiota vaikkakaan ei ole mitään kokemusta koko jutusta. Tiedä sit kui helppo sellai on oikeasti saada...

Saitko infoa tuosta valmisteesta? Kävin eilen apteekista kyselemässä, mutta heillä oli vain 200 mg:n tabletteja. Solgarilla ainakin on 25 mg:n valmiste, mutta en tiedä missä sitä myytäisiin. :)
Mun neuvolatäti oli autuaan tietämätön koko asiasta;ehdotti Beroccaa. Siinähän ei B6 ole mitenkään hirveän paljon. Sain yleisesti neuvon,että jos oksentelu runsastuu,niin meidän tk-päivystyksessä on mahdollista päästä tippaan. Ihan hyvä tietää,ettei tarvitse yhteispäivystyksen kautta lähtä jonottamaan.

Varasin minäkin nyt ar-ultran sieltä PerheArtelta jota niin kehuttiin :) Ens viikolle pitäis jaksaa odotella vaan, silloin ois jo mun laskujen mukaan 7+9 että pitäisi näkyä jos kaikki on hyvin.

Mua mietityttää myös synnytysasiat, vaikka hullua toisaalta jo tässä vaiheessa, mutta en ole ollut tyytyväinen aikaisempiin synnytyksiini ja nyt mietin jopa doulaa. Onko täällä kellään kokemuksia?

Mun neuvolatäti oli autuaan tietämätön koko asiasta;ehdotti Beroccaa. Siinähän ei B6 ole mitenkään hirveän paljon. Sain yleisesti neuvon,että jos oksentelu runsastuu,niin meidän tk-päivystyksessä on mahdollista päästä tippaan. Ihan hyvä tietää,ettei tarvitse yhteispäivystyksen kautta lähtä jonottamaan.

Ok! Berocca ei taida oikein toimia tossa tapauksessa, kun vitamiinia tulisi ottaa kolmesti päivässä.

Mulla on kokemusta kahdesta täysin erilaisista synnytyksestä. Tai molemmat alkoi vesien menolla,supistukset siitä nopsaa alkoivat. Ekassa synnytyksessä en tuntenut kipua,kiitos epiduraalin tai sitten niiden kaikkien lääkkeiden kombon,joita sain,kun mulle nousi yllättäen 38,5 asteen kuume. Vauvan vointia seurattiin tosi tarkasti loppuun asti,ja koska olin niin huonossa kunnossa,olin käyrilllä koko ajan sängyssä. Toinen synnytys taasen oli luomu,lknottamatta loppurutistuksen ”laita toi maski naamalles ja ole hiljaa”-ilokaasuja. Kävin äitiysjoogassa ja sieltä sain napsittua tehokkaat rentoutumisvinkit. Nyt kun tietää lääkkeettömän/lääkkellisen synnytyksen erot,niin on aika pohtiminen,millaisia odotuksia sitä tälle kertaa asettaisi; tai sitten en aseta mitään,kyllä se siitä jollaanlailla ulos tulee :nailbiting: Kestot oli 7,5h/ 6h10min

Saitko infoa tuosta valmisteesta? Kävin eilen apteekista kyselemässä, mutta heillä oli vain 200 mg:n tabletteja. Solgarilla ainakin on 25 mg:n valmiste, mutta en tiedä missä sitä myytäisiin. :)

Solgaria saa muistaakseni luontaistuotekaupoista.

Ainakin life myy Solgaria!
Menenkin tänään katsomaan, jos olisi niitä 50mg tabletteja lähimmässä Lifessa. Ne ois kätevä puolittaa, niin saisi syötyä sen 3x 25mg päivässä :)

Mulle neuvolan puhelinneuvonnassa erikseen suositeltiin ja kysyttiin, että oonko kokeillut B6-vitamiinia!

Minäkin tuun sekoksi tuon etovaa olon kanssa. Taidanpa minäkin kokeilla tuota vitamiinia.

Itsellä oli synnytys puolisentoista tuntia siis ponnistusvaihe ja sitä ennen supisteli kivuliaasti jotain puoltoista vuorokautta, joten olin aika puhki synnytyksen jälkeen.

Itse ohitan täällä vielä nuo synnytyskeskustelut :wink:rolleyes: Vielä ei mahdollisena ensisynnyttäjänä ole ajatustakaan sinne asti.
Nyt vain odottelee ekaa varhaisultraa, joka on ensi viikon to! ei malttais odottaa, vaikka toisaalta jännittääkin onko kaikki hyvin!:oops:

Heips :) Täällä LA 3.1 :) Yksi lapsi löytyy, joka täyttää 7 vuotta juhannuksena. Oon itse syntynyt -92. Tulin hakemaan vähän vertaistukea tähän oksetukseen, kaksi viikkoa jo kuvottanut, mutta tänään ekan kerran lensi, kun tiskiallas alkoi kuvottamaan aamulla. Nyt en voi mennä keittiöönkään ilman kuvotusta. Onneksi kumppani tuli mun luokse ja teki vähän salaattia mulle. Muutetaan siis vasta ensi viikolla yhteen virallisesti asumaan. Niin ja asutaan sitten Tuusulassa.

Me lähettiin viimex elokuisena aamuna kuuden jälkeen ja radios soi jenni vartiaisen muruseni:love7
Se hetki,kun vauva nostetaan rinnalle...se vaan...:sad010on niin:love7...mä oon adoptiolapsi ja jätetty siinä kohtaa ja se on mulle niin suuri juttu lähtee vauvan kans osastolle ja olla rauhassa siellä 3pv omassa hattaramaailmassa ilman ulkomaailman murheita:sorry:

Tervetuloa uusille!
Siis tuosta synnytyksestä, vaikka mulla oli pitkällinen ja kesti sen pari vuorokautta ja ponnistaa piti kaksi tuntia niin mieluummin synnyttäisin vaikka heti uudestaan. Se oli kuitenkin vain muutaman päivän koitos, kuin lyhyt aika se on loppupeleissä ja sit kun tiedät että saat sen oman lapsen syliin, ei ole parempaa fiilistä. Mulla tää alkuraskaus on ihan hirveää aikaa koska olot on niin kamalat pahoinvoinnin kanssa... Sanoin just miehelle että jos joku muu hoitaisi tän ekan kolmanneksen mun puolesta niin minä kyllä mielelläni synnytän kumminkin:D

Mun eka synnytys kesti 7 tuntia vaikka käynnistettiinkin. Kaikki meni kivasti ja helposti. Edelleen samanlaisia toiveita, pimeyttä, rauhallisuutta, muuta en oikein toivo, haluan edetä sitten siten kun tuntuu parhaalta. En halua toivoa liikaa mitään, tämäkin on riskiraskaus, niin en uskalla mitään erikoista toivoa.

Joo oma ensimmäinen synnytys oli myös suoraan sanoen kamala. Mutta ei siitä sen enempää, en itsekään ensikertalaisena halunnut kauheasti ennakkoon lueskella joten en halua lietsoa ahdistusta :happy: kannattaa muistaa että sitä synnytystä kun ei kukaan voi suunnitella etukäteen, se vaan menee sit niinkun menee. Avoimin mielin vaan.

Takaisin