Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei! Kai varovaisesti minäkin uskallan tulla keskusteluun mukaaan :shy: tammikuiselle 2016 odotellaan sisarusta tammikuussa 2019 :wideyed:

Olen toki tosi onnellinen plussasta mutta jotenkin nyt enemmän jännittää kun ekan kanssa. Ehkä sen takia kun tietää mikä kaikki voi mennä pieleen. Ehkä varailen myös sen varhaisultran :wideyed:

Moikka!

Minäkin ilmottaudun mukaan, eilen kävin ultrassa selvittelemässä pikkuisen ikää, kun kuukautiset olivat vain kaksi kertaa synnytyksen jälkeen ja ei ollut varmaa tietoa raskauden kestosta. Ja selvisi, että ihan alussa vasta ollaan, 6 viikko menossa ja lasketuksi ajaksi sanoivat 9.1. Tämä oli tälläinen suunnittelematon tapaus kuten isosiskonsakin. Oon aina haaveillut lapsista pienellä ikäerolla (onko 2v ees pieni ikäero..? :D), mutta aattelin, ettei musta ole siihen. Mutta nyt kun raskaana olen, niin oon niin onnellinen <3 Ihanaa, meiän pieni saa sisaruksen. Ensimmäisessä raskaudessa stressasin niin paljon keskenmenoa, että nyt en ees enää osaa. Mutta toivotaan, et kaikki menee hyvin!

Onhan 2v pieni ikäero. Pieneksi ikäeroksi katsotaan alle 3v muistaakseni. Kyllä sitä hyvin pärjää. Tsemppiä odotukseen!

Hei! Kai varovaisesti minäkin uskallan tulla keskusteluun mukaaan :shy: tammikuiselle 2016 odotellaan sisarusta tammikuussa 2019 :wideyed:

Olen toki tosi onnellinen plussasta mutta jotenkin nyt enemmän jännittää kun ekan kanssa. Ehkä sen takia kun tietää mikä kaikki voi mennä pieleen. Ehkä varailen myös sen varhaisultran :wideyed:

Hei! Me oltiin yhdessä tammikuisissa 2016. Toki meidän esikoinen syntyi jo joulukuussa. :) Ja meille on tulossa toivottavasti jo kolmas tuon "tammikuisen" jäljiltä.

Edit. Kokonaisuudessaan kolmas, ei neljäs kuten ehkä alkuperäisestä sai kuvan :D

Muokattu viimeksi:
Hei! Me oltiin yhdessä tammikuisissa 2016. Toki meidän esikoinen syntyi jo joulukuussa. :) Ja meille on tulossa toivottavasti jo kolmas tuon "tammikuisen" jäljiltä.

Niinpä oltiinkn KIIAMARIA. Olet ollut nopea :wink

Hei aiemmin raskautuneet, onko tätä rintojen arkuutta luvassa koko 9 kuukauden ajan? :wideyed:

Moi kaikki!:)
Kai sitä uskaltautuu hiippailla tänne puolelle jo hissukseen....
Oon pian 34v. ja täällä pitkään odotetttu esikoinen alulla nyt 5+0 ja jännittää kovasti pysyykö matkassa.:wideyed: Laskettu aika olisi siis 19.1.2019! Raskauduin ekaa kertaa ikinä nyt toisella inseminaatiohoidolla, eli ehkä hieman avitusta tarvittiin matkaan!

Meen kanssa varhaisultraan parin viikon päästä eli rv.8, jotta mahd.sydämen syke näkyisi jo.
Kyllä onneen sekoittii kauheasti huolta, ettei menekkään suunnitelmien mukaan. Mutta kaikille meille kauheasti tarrasukkia ja onnea matkaan![emoji173]️

Tervetuloa! Ihan samoissa ollaan! :) Laskettu aika myös 19.1!

Ite menossa varhaisultraan jo viikolla 7, pakko :D

Mä käytin viime kerralla turvotuksen vuoksi aivan pokkana äitiysfarkkuja viikosta 6 lähtien ja taidan tehdä saman tällä kerralla. Oikeat farkut tuntuu vaan niin epämukavilta, joten turha kai niihin on väkisellä ahtautua?! Tilasin jo uudet ja kun olivat jo postiin tulleetkin, niin eiku vaan käyttöön! Huomenna on siis 5+0.

Väsymys alkaa olla melkoista ja vähän vaikeaa saada itseään sängystä ylös, vaikka tässä olis ”vähän” muutto- ja pihahommia. Noh, jos sitä vähän kerrallaan. Onneksi oon nyt pari viikkoa kesälomalla. Sen jälkeen alkaa tosin uusi työ, joka on entistä työtä vaativampi ja siellä pitäis sitten olla aika skarppina. Saapa nähdä :grin

:grin:grin:grin
Mä käytin viime kerralla turvotuksen vuoksi aivan pokkana äitiysfarkkuja viikosta 6 lähtien ja taidan tehdä saman tällä kerralla. Oikeat farkut tuntuu vaan niin epämukavilta, joten turha kai niihin on väkisellä ahtautua?! Tilasin jo uudet ja kun olivat jo postiin tulleetkin, niin eiku vaan käyttöön! Huomenna on siis 5+0.

Väsymys alkaa olla melkoista ja vähän vaikeaa saada itseään sängystä ylös, vaikka tässä olis ”vähän” muutto- ja pihahommia. Noh, jos sitä vähän kerrallaan. Onneksi oon nyt pari viikkoa kesälomalla. Sen jälkeen alkaa tosin uusi työ, joka on entistä työtä vaativampi ja siellä pitäis sitten olla aika skarppina. Saapa nähdä :grin

Sama homma, muistan kun matkustin junalla Helsinkiin viikolla 6 tai 7 ja puolessavälissä matkaa piti avata farkkujen nappi kun ahdisti niin :grin ensi töikseni Helsingissä marssin sitten ostamaan äitiysfarkut. Myyjä ehkä vähän katsoi pitkään kun ei ollut raskausmahasta tietoakaan :grin

Ei ole, vain alkuraskaudessa rintoja aristaa. Ja tietenkin sitten aluksi kun imettää niin tuntuu epämiellyttävän kipeälle.

Kiitos! Ois kiva kun edes osa näistä ikävistä oireista helpottaisi vähän aiemmin :) mulle on tullut yllätyksenä miten paljon rinnat tosiaan sattuu, vaikken kovin povekas edes ole. Tuosta imetysvaiheen kivusta oonkin kuullut, mutta jotenkin ajattelisin sen olevan kestettävissä kun silloin pitäisi olla pahoinvointi jo poissa laskuista :D

:grin
Kiitos! Ois kiva kun edes osa näistä ikävistä oireista helpottaisi vähän aiemmin :) mulle on tullut yllätyksenä miten paljon rinnat tosiaan sattuu, vaikken kovin povekas edes ole. Tuosta imetysvaiheen kivusta oonkin kuullut, mutta jotenkin ajattelisin sen olevan kestettävissä kun silloin pitäisi olla pahoinvointi jo poissa laskuista :D

Kyllä sen alun imetyskivun kestää. Toki itsekin yllätyin kuinka se sattuu, joku suukapula olis ollut hyvä mihin olis voinut purra :D mutta kyllä se ihana vauvantuoksu vie voiton eikä se kipu kauaa kestä :)

Moikka kaikille! Jospa minäkin varovasti astelen mukaan joukkoon. Ennestään löytyy poika 11/14 edellisestä suhteesta, ja äitienpäivänä pärähti yk2 jälkeen "ylläriplussa" testiin :love7 Edellisessä kierrossa olin ehtinyt kuvittelemaan itelleni kaikki mahdolliset oireet ja nyt kun mitään ei ollutkaan niin testasin vaan testaamisen ilosta kp27/28 mikä osoittautuikin plussaksi :joyful: Yhden herkän testin olin jo ehtiny tekemään aika varhain loop-hoidon jälkesten vatsakramppien ja vuotojen takia, etten ns. Turhaan soittelisi polille vaan jos syy olisikin alkanut raskaus. Testi oli tietty nega vielä sillon ja päätin myös samassa ettei tässä nyt raskaana olla. Hätähousu kun olen!
Plussan jälkeen pärähti tissit tosi kipeiksi ja alamasu juilii etenkin iltaisin kun ehtii sohvalle rauhoittumaan. Aamuyön heräily täälläkin tullut tutuksi, niinkuin näköjään monella muullakin täällä!

Nyt siis 4+5 ja La 21.1. :Heartred

Hei aiemmin raskautuneet, onko tätä rintojen arkuutta luvassa koko 9 kuukauden ajan? :wideyed:
Se varmasti vaihtelee. Mulla on ollu sellasta jonkinlaista herkkyyttä nänneissä molemmissa aiemmissa raskauksissa, että joku jos osuu tissiin vaikka rintsikoiden ja paksun paidankin läpi, tuntuu inhottavalta. Nyt on koko tissit ollu kipeämmät kuin kummassakaan aiemmista raskauksista.

:grin

Kyllä sen alun imetyskivun kestää. Toki itsekin yllätyin kuinka se sattuu, joku suukapula olis ollut hyvä mihin olis voinut purra :D mutta kyllä se ihana vauvantuoksu vie voiton eikä se kipu kauaa kestä :)

Kiva kuulla! :)

Se varmasti vaihtelee. Mulla on ollu sellasta jonkinlaista herkkyyttä nänneissä molemmissa aiemmissa raskauksissa, että joku jos osuu tissiin vaikka rintsikoiden ja paksun paidankin läpi, tuntuu inhottavalta. Nyt on koko tissit ollu kipeämmät kuin kummassakaan aiemmista raskauksista.

Jännää kyllä, miten se vaihtelee raskauskohtaisestikin. :)

Sattuuko täällä muuten olemaan joku,jolla on jokin pitkäaikaissairaus? Itselläni on selkärankareuma; oireilin tosi paljon kuopuksen raskausaikana,mutta silloin ei ollut vielä diagnoosia. Dg:n sain v.2015,josta asti olen käyttänyt biologista lääkitystä. Nykytietämyksen mukaan niitä voisi käyttää ekan kolmanneksen ajan,mutta viime vuoden km pisti miettimään yhteyttä lääkkeeseen.Nyt en ole uskaltanut pistää ollenkaan sen jälkeen,kun plussa tuli. Saapi nähdä,mitä mieltä reumalääkäri on ensi viikon kontrollikäynnillä..:wideyed:

Tämän luettuani ajattelin, että pitää minunkin sitten rekisteröityä tänne ja kirjoittaa. Olen tähän asti vain lukenut foorumia.

Tein eilen testin, ja sain vain haalean plussan. Mutta johtui varmasti siitä, että viikkoja oli kasassa vasta 3+6. Tänään siis 4+0, eli hyvin alussa ollaan ja LA on kuukautisten ja hedelmöittymisen mukaan 26.1.

Meille lapsi on jo neljäs, mutta silti kaikki tuntuu aina yhtä ihmeelliseltä. ❤️ ikää minulla on 29. Ja syy miksi aloin kirjoittamaan on se, että minullakin on selkärankareuma. Sen vuoksi meille ei pitänyt enää tulla lapsia, mutta kun kuopus täyttää kohta 4 vuotta, on kivut aika/liian hyvin unohtuneet ja halusimme vielä yrittää.

Kolmas raskaus oli jo vaikea selän kanssa. Ja palautuessa meni vuosi. Mutta olen siinä mielessä onnellisessa asemassa että olen pärjännyt selkäni kanssa ilman lääkitystä. Nyt ajattelin, että jos kovin kipeäksi menen, yritän saada kipulääkityksen kuntoon niin että se sopisi raskauden kans yhteen.

Ennen testiä minulla oli vahva olo, että olen raskaana. Viimeinen niitti oli linea negra, joka ilmestyi mahaani kuluneella viikolla. Se on aina tullut raskauden aikana, mutta ei koskaan näin aikaisin. Lisäksi rinnat ovat arat, iltaisin paleltaa ja väsyttää ja aamuisin olen virkeä. Pahoinvoinnista en oo joutunut kärsimään missään raskaudessa.

Onnea kaikille odotuksiin!

Tämän luettuani ajattelin, että pitää minunkin sitten rekisteröityä tänne ja kirjoittaa. Olen tähän asti vain lukenut foorumia.

Tein eilen testin, ja sain vain haalean plussan. Mutta johtui varmasti siitä, että viikkoja oli kasassa vasta 3+6. Tänään siis 4+0, eli hyvin alussa ollaan ja LA on kuukautisten ja hedelmöittymisen mukaan 26.1.

Meille lapsi on jo neljäs, mutta silti kaikki tuntuu aina yhtä ihmeelliseltä. ❤️ ikää minulla on 29. Ja syy miksi aloin kirjoittamaan on se, että minullakin on selkärankareuma. Sen vuoksi meille ei pitänyt enää tulla lapsia, mutta kun kuopus täyttää kohta 4 vuotta, on kivut aika/liian hyvin unohtuneet ja halusimme vielä yrittää.

Kolmas raskaus oli jo vaikea selän kanssa. Ja palautuessa meni vuosi. Mutta olen siinä mielessä onnellisessa asemassa että olen pärjännyt selkäni kanssa ilman lääkitystä. Nyt ajattelin, että jos kovin kipeäksi menen, yritän saada kipulääkityksen kuntoon niin että se sopisi raskauden kans yhteen.

Ennen testiä minulla oli vahva olo, että olen raskaana. Viimeinen niitti oli linea negra, joka ilmestyi mahaani kuluneella viikolla. Se on aina tullut raskauden aikana, mutta ei koskaan näin aikaisin. Lisäksi rinnat ovat arat, iltaisin paleltaa ja väsyttää ja aamuisin olen virkeä. Pahoinvoinnista en oo joutunut kärsimään missään raskaudessa.

Onnea kaikille odotuksiin!
Me ollaan uusperhe,ja tuleva vauva on minun ja mieheni toinen yhteinen. Minä itse olen kuumeillut jo pitkään toista,mutta ymmärtänyt toisaalta sen tosiasian,että olen ollut näiden vuosien aikana hirvittävän kipeä. Vuosi sitten päätettiin yhteisymmärryksessä jättää ehkäisy pois,ja kokeilla,onnistuuko ylipäänsä. Välillä koen tosi voimakkaita olenko itsekäs-oloja,koska en ole perusterve,ja nyt lääkityksen purkamisen jälkeen tilanne voi mennä todella huonoksikin. Haluan ajatella kuitenkin positiivisesti; tosi monella srr:a sairastavalla raskaus vaikuttaa reumaan positiivisesti :rolleyes:

Takaisin