IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omanapa: Jännästi nousi pintaan kolmen vuoden takaiset tunnelmat. Sillon oli takana traaginen kohdunulkoinen ja sit kesäkuussa, just juhannuksena olin raskaana. Meillä oli vieraita, ja tietty sana kiiri siunatusta tilastani aivan liian aikaisin kaikkialle. Viikon päästä homma oli pöntössä. Vuoden kuluttua kansa oli liikutuksen vallassa äitienpäivänä, kun tyttö oli sit lopulta tulossa rv 11. Kukaan ei tiedä, millainen 10 v polku meillä oli taustalla, kun ei oltu kerrottu kuin pieni murto-osa... mutta joo, katsotaan nyt tämä homma sit. Lääkäriaika pe 25.5. on klo 12:30, ja kuullaan paikan päällä päästäänkö siirtoon. Jos ei päästä, niin se on sitten loppukeskustelun ajankohta.
Plussia ketjuun, voimia hoitojen odotteluun ja tsemppiä piinapäiviin ja kaikkea hyvää kaikille.

Omanapa: Jännästi nousi pintaan kolmen vuoden takaiset tunnelmat. Sillon oli takana traaginen kohdunulkoinen ja sit kesäkuussa, just juhannuksena olin raskaana. Meillä oli vieraita, ja tietty sana kiiri siunatusta tilastani aivan liian aikaisin kaikkialle. Viikon päästä homma oli pöntössä. Vuoden kuluttua kansa oli liikutuksen vallassa äitienpäivänä, kun tyttö oli sit lopulta tulossa rv 11. Kukaan ei tiedä, millainen 10 v polku meillä oli taustalla, kun ei oltu kerrottu kuin pieni murto-osa... mutta joo, katsotaan nyt tämä homma sit. Lääkäriaika pe 25.5. on klo 12:30, ja kuullaan paikan päällä päästäänkö siirtoon. Jos ei päästä, niin se on sitten loppukeskustelun ajankohta.
Plussia ketjuun, voimia hoitojen odotteluun ja tsemppiä piinapäiviin ja kaikkea hyvää kaikille.

Voi Katjusha. Varmasti tunteet myllertää. <3

Katjusha: ei oo pitkä aika siirtoon, hienoa että homma etenee :) ei oo mikään ihme että tunteet nousee joskus pintaan, teill ollu niin kivinen tie lapsettomuuden osalta:(

Tulikin mulla melko pitkä tauko kirjoitteluun, vaikka ei ollut tarkoitus. Olen kyllä lukenut kaikki mutta kiireiden keskellä kommentointi on jäänyt. On myös ollut suruja perheessä, kaksi isovanhempaa kuoli kuukauden sisään. Toisesta oli jo hautajaiset, toisista ei vielä tietoa.

Meillä lähtee kohta toinen yritys käyntiin. Ekasta siis saldona neljä kypsää, joista yksi siirrettiin ja mitään ei saatu pakkaseen. Nyt kasvatuslääke vaihtoon, en muista olenko ennen kuullut uuden lääkkeen nimeä vaikka olen tätäkin ketjua jo pitkään lukenut. Pergoveris on lääke, ja jarruna Orgalutran. Myös Lutinukset meni vaihtoon, nyt kokeillaan Terolutia kun menkat niin puski aina aikaisin läpi Lutinusten kanssa. Viikonloppuna tai alkuviikosta pitäisi menkkojen alkaa.

Tsemppejä siirtoihin ja punktioihin sekä piinapäiviin ja tarrasukkia plussan saaneille! :)

Niinhän siinä sitten kävi, että hoito keskeytettin 6 pistospäivän jälkeen tuloksettomana :sad001 Yhden pienen follikkelin oli jaksanu endon riivaama munasarja tuottaa, toisen munasarjan seikkailut jatkuu ties missä. E-pillerit + toinen hormoni käyttöön magneettikuvausta ja leikkausta odotellessa, joten luomuihmeestäkään on enää turha haaveilla.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille! :Heartred

Kiitos muumuu :)

Katjusha, toivon sydämestäni että tämä tuleva siirto onnistuu loppuun asti!

Tsempit Beislalle uuteen kiertoon! Pahoittelut surusta mikä on kohdannut

Triana, onpa surullista:( mutta voi jospa sit paremmalla onnella leikkauksen jälkeen! Toivottavasti sit heti onnistuu kun sen aika tulee ja pääsisit pian siihen leikkaukseen

Joo, tänään kun soitin lääkäriin niin tuli jotenkin ihan tosi surullinen olo. Sellanen et painuu maahan kasaan. Oltu nyt hoidoissa 5 kk ja vasta yksi siirto tehty. Tietty nää ottaa aikaa ja kaikkea tapahtuu, mut harmittaa ihan sikana. Tulee myös mieleen että sillon viime kierrossa kun mulla oli flunssa, niin oisko vaan pitäny mennä? Itsehän sen siis peruin, toki hoitaja oli mun kans samaa mieltä. No tietty turha jossitella, mutta kun ei jaksa enää oottaa kun on jo pään saanu tähän hoitomoodiin. Kesti niin kauan ennen kun olin valmis ja nyt kun oon niin jumittaa.

Täällä taas hieman harmillisia uutisia :( ,
mutta onneksi on myös hyviäkin! :)

Pelon sekaisin tuntein menin tänään alkuraskauden ultraan, välillä tullut sitä ruskeaa "vuotoa/limaa" mitä lie, ollut vatsa kipuja, rinnat ei enään niin kipeinä.. olen voinut huonosti, ja oksennellut, mikään ei tunnu maistuvan, ja väsymys ollut todella omaa luokkaansa..
Mielessä oli jo vahvasti kohdun ulkoinen raskaus, tai se aina niin kamala tuulimuna.
Mutta ei. Siellä sykki pienin pieni sydän! Nyt on kyllä niin onnellinen, uskomaton olo :) <3
Kunpa kaikki vaan sujuisi, loppuun asti.. :)

Ninuok, oi ihanaa :)!! Todella hyviä uutisia siis, onnea matkaan. Niin moni juttu voi mennä pieleen - kaikenlaista aina nousee mieleen, mutta ihmeen kautta pienet aarteet vaan lähtee kasvamaan ja kehittymään :)
Pahoittelut Triana, hoidon keskeytymisestä :(
Beisla, onpa ollut ikävät ajat, pahoittelut menetyksistä. Toivotaan, että uudet lääkkeet tuo tuloksia ja esikolle pikkusisaruksen!!

Ninuok: isot onnittelut. Hienoja uutisia! Onnea loppuun asti :happy:

Triana, olipa kurjia uutisia. Jaksamisia kovasti ja jossain kohtaa sitten taas uudelleen yrittämään. Viivästykset on niin epätoivottuja asioita vielä tämän kaiken keskelle.

Katjusha: hienoa, että nyt on konkreettinen siirtoaika tiedossa. Toivotaan, että siirton asti pääsette!

Kiitos kaikille tsempeistä. Punktio on loppuviikosta. Huomenna irrotuspistos.

Tulen Bluebe pari päivää sinua jälkessä. Samaan aikaan alkoi pistokset, mutta niin se vaan eri yksilöillä erkaantuu hoitoaikataulut. Tsemppiä sinne huomiseen punktioon!

Huh, mikä helle. Täällä on mittarissa 30 C! :woot:

Ninouk, onnea hyvistä ultra kuulumisista! :)

Triana, pahoittelut, että hoito keskeytyy :sad001

Ilpuri, pahoittelut että siirto ei onnistu :sad001

Beisla, tsemppiä uuteen kiertoon!

Katjusha, toivottavasti kaikki menee hienosti ja siirto onnistuu loppuun asti!

Rankkisankkis, tsemppiä tulevaan punktioon :)

Bluebe, tsemppiä huomiseen punktioon :)

Kukkanen, pahoittelut negasta :sad001

Keskiviikkona olin punktiossa ja saatiin 7kypsää munasolua. 6 hedelmöittyi, mutta kaksi epänormaalisti. Yhteensä saatiin siis neljä alkiota ja tänään kävin siirrossa. Yksi 5.päivän ikäinen blasto laitettiin kyytiin ja toinen pakastimeen. Kahta vielä seuraavat ja huomenna selviää niiden kohtalo. Meidän ensimmäinen blasto siirto, aiemmat olleet 3.päiväisiä. :)

Muokattu viimeksi:
Oi, onnea Ninuok, ihania uutisia!

Beisla: Ikäviä uutisia siellä, mutta toivotaan onnea seuraavaan yrityskiertoon!

Trianalle pahoittelut, mutta toivottavasti leikkaus toisi apua!

Bluebelle huomiseen punktioon tsempit!

Ronyan alkio tarratkoon kovasti kiinni, ja pysyköön kyydissä 9kk! :)

ON: Huomenna PAS (klo13), jännittää aivan tajuttoman paljon! Tuskinpa tulee uni tänä yönä. Varsinkin, kun joku yskänpahanen on tullut kiusaamaan. Ei siis flunssaa, vain pelkkää yskää. Vaatteet pesty hajusteettomalla pesuaineella, hankittu myös shampoo, hoitoaine, saippua ja deodorantti hajusteettomana. Josain luin, et hajusteista olis haittaa.

Antakaas kaikki poppakonstinne, jolla edesauttaa kiinnittymistä! :) Ja jos kolmepäivänen siirretään, millonkohan uskaltaisi testailla? :D Gonapeptylin pistän perjantaina, eli pp3.

Joo, tänään kun soitin lääkäriin niin tuli jotenkin ihan tosi surullinen olo. Sellanen et painuu maahan kasaan. Oltu nyt hoidoissa 5 kk ja vasta yksi siirto tehty. Tietty nää ottaa aikaa ja kaikkea tapahtuu, mut harmittaa ihan sikana. Tulee myös mieleen että sillon viime kierrossa kun mulla oli flunssa, niin oisko vaan pitäny mennä? Itsehän sen siis peruin, toki hoitaja oli mun kans samaa mieltä. No tietty turha jossitella, mutta kun ei jaksa enää oottaa kun on jo pään saanu tähän hoitomoodiin. Kesti niin kauan ennen kun olin valmis ja nyt kun oon niin jumittaa.

Voi mä niin voin samaistua tohon! Kun meillä myös se 5kk hoitoja takana ja nyt sitten ehkä päästään toiseen siirtoon! Mikään ei ole niin inhottavaa kuin se odottelu!

Muumuu,
Mulle siirrettiin kolmipäiväinen 8.12. ja testasin 21.12. Polin ohjeen mukaan olisin voinut testata jo 19.12. mut olo oli jotenki rauhallinen, niin päätin venyttää pidemmälle ja sit testasin, ku oli pakko tietää, et voiko juoda viiniä lomareissulla vai ei :D No, ei voinut :)

Ronya,Tsemppiä ja mukavia piinaus hetkiä.
Triana,pahoitteluni kun follikkelit ei lähtenyt kasvuun.Toivotaan että leikkauksen jälkeen paremalla onnella.
Katjusha,Toivotaan että huurunenä jaksaa sulatuksen ja tarraa 9kk ajan.
Muille myös tsemppiä omiin tilanteisiin.

MuuMuu, omalla kohdalla, jos siis siirtoon päästään viikonloppua vasten, aion pitää itseni lämpimänä ja rentona (sukat jalassa, ei mitään kylmiä juomia tai ruokia jne). Jos en saa varattua mitään hemmotteluhoitoa, niin pitää kehitellä joku oma kauneushoito tmv. Ananaskuuri täytyy aloittaa piakkoin, eli tuoretta ananasta päivittäin muutama lohko ananaksen ydin mukaan luettuna.
Tän päällehän mulla oli varattuna akupunktio ma 21.5. ja nyt sovittiin miehen kans, että voisin mennä myös to 24.5. Kaikki kortit pöytään.

Täällä ei vieläkään vuotoa primoluteista tullu.Torstaina oli viimeinen primolut ja edellenkään ei vuotoa ja kuukautis oireita ei minkäänlaisia.Lauantaina tein testin mikä oli nega.Miten pitkään teillä mennyt ennen kun on alkanut vuoto primoluteista?

Täällä ei vieläkään vuotoa primoluteista tullu.Torstaina oli viimeinen primolut ja edellenkään ei vuotoa ja kuukautis oireita ei minkäänlaisia.Lauantaina tein testin mikä oli nega.Miten pitkään teillä mennyt ennen kun on alkanut vuoto primoluteista?

Heitsu mulla meni viimeinen Primolut keskiviikkona ja vuoto alkoi tiistaina rytinällä.

Beisla: tsemppiä uuteen hoitokierrokseen, ompa teillä nyt tapahtunut ikäviä juttuja :(
Ninuok: onnea hyvistä uutisista
Trianalle: tsemppiä tähän tilanteeseen ja halaukset
Ronya: toivottavasti kyytiläinen tarraa tiukasti kiinni
Katjusha: pitää itekin kokeilla sitten tuota ananaskuuria, kun siirto lähellä
Muumuu: tsempit huomiseen siirtoon

Takaisin