Päivän fiilis

Itse ajattelisin että miten kukin parhaiten saa perheenä nukuttua niin toimia sen mukaan. Meillä ainakin poika vielä nukahtaa illalla omaan petiinsä, vaikka yöllä/aamulla saattaa jäädä viereen nukkumaan ja näin toimittu aikalailla koko ajan. Näin jaksottain pahasta unettomuudesta kärsivänä teen kyllä melkein mitä vaan, että me kaikki nukuttais hyvin:).
 
Joo unet on pyhä asia! Meidän täytyy hakea pimennysverhot tänne kun aamusta herääminen on vähän aikaistunut. On niin valoisaa kuin leikkaussalissa olis. Mutta onneksi siitö huolimatta nukkui tänäänkin 9.00 asti. Oon surkea sulattamaan mitään 6.00 aamuja ja yritän keinolla millä hyvänsä taklata takas unille jos joskus 8.00 herää. Ettei ottais tavaksi aikaistaa rytmiä.
 
Meilläki nukkunu alusta asti mun vieressä, mutta nyt hiljalleen yritetöön opettaa irti minusta enemmän omaan sänkyyn.
Mun puolesta nukkukoon minussa kiinni (mun mielestä se on ihanaa..) mut mies alkaa olla eri mieltä..
 
Meillä mies nukkuu pojan kans samassa huoneessa ja me tytön kans mun ja miehen makkarissa ihan käytännön syistä. Kaikki saa parhaat unet näin. Mies kyllä yritti että hän nukkuis lasten leikkihuoneessa yksin, mutta poika alko aina keskellä yötä huuteleen niin näillä mennään nyt. Ja rakkauselämä ei oo kärsinyt tästä järjestelystä, kyllä aina joku paikka löytyy:grin
 
Sehän tässä onkin kun en oo IKINÄ ollut millään muotoa aamuihminen niin aika pahalta tuntuu aina vaan nuo 6-6.30 heräämiset.. siitäkin huolimatta että vuorotyöläisenä joutui aamuvuoroihin heräämään 4.30-5.00 o_O :D
Varsinkaan nyt kun unet yöllä katkonaiset tietenkin niin AI ETTÄ kun tekee pahaa :D onneks pikku-ukko on aamuisin yks aurinko niin auttaa jonkinverran :)
 
Meilläkin aluksi tyttö rupesi nukkumaan miun vieressä, kun syöttäminen ja yöunien laatu oli siten parempi. Nyt kun on eka pätkä ollut sitä n. 5 tuntia, on illalla laittanut omaan sänkyyn nukkumaan ja yön ekan syönnin väliltä jää aamuyöksi viereen. Silloin tankkaillaan yhä kahden tunnin välein.

Millaiset peitto systeemit on muuten teidän vauvojen sängyissä? Meillä vielä nukkuu äitiyspakkauksessa ja siinä mukana tulleessa makuupussissa. Mietin vaan jatketaanko makuupussissa nukkumista kun siirtyy pinnasänkyyn vai joku muu systeemi. Neiti vaan potkii herkästi tavan peiton pois. Joskus yöllä saattaa äheltää ja potkia ilman että herää, niin olisi mukavaa olla varma siitä, että peite kanssa pysyy päällä.
 
Varmaan tossa tilanteessa kannattaakin sitä pussia käyttää. Meillä ihan tavan vauvan peitto käytössä, mutta oon nyt miettiny sitä pussin käyttöä kun tuppaa juurikin välillä äheltämään ja potkimasn peittonsa pois. :)
 
Mulla ei kumpikaan lapsi ole peittoja käyttäny. Nyt esikoinen välillä suostuu peiton pitämään, ikää kohta 3v.
Yöpuvussa nukkuvat.

Mulle ihan uus asia et vois makuupussissa nukkua sängyssä.. pitäsköhän kokeilla.. nukkusko paremmin!?!? Pelkään vaa et tulee kuuma ku on kuumakalle..
 
Miä laitan yleensä peiton tai sit sen pussin kiinni vaan kainaloihin asti. Eli yläkroppa ”paljaana”. Yökkäri on siis myös. Meillä kans kova hikoilemaan, siks peittoki sillee väljästi aina :)
 
Unipussissa ja yöpuvussa nukkuu meidän pikkutyyppi, kuten siskonsakin aikanaan. Hyvin uni maistuu... Viime yönä 20-05 ja 05.20-9! Taisi mökkeily ja raitis maalaisilma väsyttää! :) Yleensä kyllä herää noin 1-2 ja 6-7, ylös noustaan noin 10 aikaan.
 
Itse ajattelen taas vähän pidemmälle tuon nukkumajärjestelyn suhteen. Tokihan kaikki menee tyylillään, mutta itse haluan opettaa lapset nukkumaan omissa sängyissä ja mahdollisimman pian omissa huoneissakin. Itse nukun paljon paremmin kun kukaan ei nyhjää vieressä ja pyöri yöllä varpaat suussa.
Ja mitä olen näitä naapurin mammoja kuunnellut, niin onpahan ollut vaikeaa myöhemmin sitä takiaista opettaa. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa...
 
Mä kokeilun viime yönä tota makuupussia. Suht ok nukku siinä, ja paremmin irti minusta, kuin ilman pussia. Mutta n klo 3 aikaan kokeilin syödessä et selkä on jo hiestä märkä eli otin pussin pois. Ja koko loppuyö sit viihdyttiin melkein tissillä.

Tällä meidän pojalla on kohta kuukauden ollu yöt melkein pelkkää syömistä.. sais loppua. Varmaan pakko tehdä siitä kohta loppu huudattamalla, ku en oikeen jaksais enää..
 
Mä ite tykkään myös, et nukutaan omissa sängyissä. Aina kuitenkin meidän sänkyyn ovat lapset tervetulleita, jos yöllä joku tilanne tulee tai kun pojalla oli rs-virus noin 2kk iässä, niin otettiin viereen, et sai hengitystä tarkailtua paremmin. Kaikki me neljä kyllä nukutaan samassa huoneessa, mutta lapset omissa sängyissään. :)
 
Onko muita joilla vauva ei huoli tuttia? Meille tää on uutta kun esikoinen oli hirvee tutin mussuttaja, ja sillä sai helpoti rauhoteltua. Tää neiti ei viihdykään sit esimerkiksi iskän viihdytettävänä kovinkaan pitkiä aikoja, kun iskällä ei satu tissejä olemaan. Käyttää mua varmasti myös tuttina, mikä rajottaa aika paljon. Automatkatkin huutaa ja se tutti ois niin hyvä näissä tilanteissa... mikä neuvoksi? Onko mitään lähellekään tissiä muistuttavia tutteja kellään tiedossa? Tyttö suunnilleen oksentaa kun hänelle tutin antaa, ja samantien työntää pois suusta :bored:
 
Onko muita joilla vauva ei huoli tuttia? Meille tää on uutta kun esikoinen oli hirvee tutin mussuttaja, ja sillä sai helpoti rauhoteltua. Tää neiti ei viihdykään sit esimerkiksi iskän viihdytettävänä kovinkaan pitkiä aikoja, kun iskällä ei satu tissejä olemaan. Käyttää mua varmasti myös tuttina, mikä rajottaa aika paljon. Automatkatkin huutaa ja se tutti ois niin hyvä näissä tilanteissa... mikä neuvoksi? Onko mitään lähellekään tissiä muistuttavia tutteja kellään tiedossa? Tyttö suunnilleen oksentaa kun hänelle tutin antaa, ja samantien työntää pois suusta :bored:

Ainun tutit ei ollut hittimenestys tän toisen kohdalla, mutta MAM tutit on. Niissä on parempi se muotoilu, eikä onneksi ole väliä kumminpäin sen suuhun tellää
 
Ainun tutit ei ollut hittimenestys tän toisen kohdalla, mutta MAM tutit on. Niissä on parempi se muotoilu, eikä onneksi ole väliä kumminpäin sen suuhun tellää

Meidän tytöllä ihan sama juttu! Alussa tuli monesti sormella rauhoitettua, kun tutti ei kelvannut. Syy seuraus suhteita mietittyämme kokeilimme sitten noita MAM tutteja (muodoltaan enemmän sormenpään kaltainen?) ja ne neiti hyväksyi saman tein. Mut kun yksilöistä kyse, niin voi olla myös toisten päin.
 
Pitäis kaapista tarkistaa mut tuntuu että molempia ollaan kokeiltu... pitääkö tässä vaan hyväksyä se että minä oon se hänen tutti sitte vielä toistaiseksi:banghead: ei vaan oikeen ilman vauvaa voi juuri minnekkään lähteä jos ei halua jättää huutamaan isän kans:shifty:
 
Onko muita joilla vauva ei huoli tuttia? Meille tää on uutta kun esikoinen oli hirvee tutin mussuttaja, ja sillä sai helpoti rauhoteltua. Tää neiti ei viihdykään sit esimerkiksi iskän viihdytettävänä kovinkaan pitkiä aikoja, kun iskällä ei satu tissejä olemaan. Käyttää mua varmasti myös tuttina, mikä rajottaa aika paljon. Automatkatkin huutaa ja se tutti ois niin hyvä näissä tilanteissa... mikä neuvoksi? Onko mitään lähellekään tissiä muistuttavia tutteja kellään tiedossa? Tyttö suunnilleen oksentaa kun hänelle tutin antaa, ja samantien työntää pois suusta :bored:

Meillä esikoinen oli tutti suussa koko ajan.. mut tää toinen ei kerrassaan tykkää.. se helpottas monia hetkiä, mut ei voi mitää.
Ja siis käytössä/tarjolla mam-tutit..
 
Muokattu viimeksi:
Pitäis kaapista tarkistaa mut tuntuu että molempia ollaan kokeiltu... pitääkö tässä vaan hyväksyä se että minä oon se hänen tutti sitte vielä toistaiseksi:banghead: ei vaan oikeen ilman vauvaa voi juuri minnekkään lähteä jos ei halua jättää huutamaan isän kans:shifty:

Meidän esikoinen ei kans syöny mitään yleisesti hyväksyttyjä mam tutteja tai mitään muutakaan. Vasta 4-5kk iässä ja silloinkin vain luonnonkumisia tutteja. Ne on jotenki pehmeämpiä. Helpotti silloin just noissa automatkoissa ja muissa. Ei koskaan juuri syönyt päivällä tuttia, mutta se oli näppärä rauhoittelukeino aina kun tarvitsi.

Tämä vauva syö tuttia, mutta se ei tahdo myöskään hereilläollessa kiinnostaa. Vasta kun alkaa väsynyt hössötys tai muu. On superhelppo heittää nukkumaan tutin kanssa vrt jos sitä ei olisi
 
Takaisin
Top