Vauvan vakuutus

Imme

Päivystävä dosentti
Syysmammat 2018
Toukokuiset 2023
Oletteko pohtineet vakuutuksen ostamista vauvalle ja raskausajalle? Meillä ostettiin joskus rv 15 tienoilla syntymättömän vauvan vakuutus, joka jatkui näppärästi vauvan syntymän jälkeen vauvan vakuutuksena.

Tuolloin kilpailutettiin kaikki vakuutukset ja päädyttiin Ifiin parhaan tarjouksen perusteella. Esikoinen on sairastellut paljon ja aina on saatu korvaukset nopeasti tilille. If on tosin tainnut alkaa tarjota myös suorakorvausta...

Nyt pohdimme kilpailutammeko taas vakuutukset. Esikoisen vakuutusta ei ole järkeä siirtää toiseen vakuutusyhtiöön, kun vaihdossa rajautuisi älyttömästi sairauksia. Enkä kyllä tiedä löytyykö energiaakaan vakuutusten kilpailutukseen...

Mitä kokemuksia teillä on? Vai oletteko päättäneet olla ostamatta erillistä vauvavakuutusta? Suomessahan on varsin toimiva terveydenhoito ja yleensä pienet vauvat otetaan päivystyksessä nopeammin sisään.
 
Me todennäkösesti otetaan vauvalle vakuutus raskausaikana. Meillä esikoisen on tapiolassa ja niin on kaikki muutkin joten luultavasti meidän on järkevintä ottaa vakuutus sieltä vaikka en ole täysin tyytyväinen heidän korvaus systeemiinsä.
 
Missä kohtaa raskautta pitäisi ottaa tää syntymättömän lapsen vakuutus?
 
Olen kovin kiinnostunut tuollaisesta vakuutuksesta ja varmasti sellaisen otan. En kuvitellutkaan että sellaisia myönnetään jo rv 15. Se oli yllätys. Ajattelin että vasta paljon myöhemmin.
 
Se mitä oon ihmetellyt vakuutuksista käytävissä keskusteluissa on se, et aina puhutaan vaan siitä käyttääkö julkisia vai yksityisiä palveluja. Vakuutus korvaa myös, jos lapsi joutuu olemaan sairaalassa ja esimerkiksi lääkkeet.

Meillä esikoisella op:n vakuutus, sai otettua rakenneultran jälkeen, niinkuin varmaan useimmat muutkin. Meillä korvas myös mun sairaalassa olo ajan ennen vauvan syntymää, ehdin olla kaks vrk osastolla alkavan raskausmyrkytyksen vuoksi ennen syntymää. 6vkon iässä oltiin 2vrk sairaalassa osastolla vauvan flunssan takia, korvattiin myös kokonaan. Kielijännettä käytiin näyttämässä yksityisellä ja se myös leikattiin.
 
Ifillä itseasiassa vakuutuksen voisi ottaa jo rv 11 jälkeen. Ainakin v. 2015 oli vaatimuksena että nt-ultra käyty.
Ja tuo mitä Pus kirjoittaa on täysin validi! Vakuutuksesta saisi myös raskausaikana kuluja takaisin, samoin esim vauvan ylimääräisistä sairaalajaksoista!
 
Missä kohtaa raskautta pitäisi ottaa tää syntymättömän lapsen vakuutus?

Ifillä oli ainakin rajauksena että viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa ja toki sitten vauvan syntymän jälkeen. Mietin, että onko muilla yhtiöillä noin tiukka kahden kuukauden sääntö? Jos mamma-aivoilla unohdankin ostaa sen vakuutuksen ja herään asiaan elokuun lopussa :hilarious:
 
Meillä ei ole kahdella lapsella ollut vauvavakuutusta, mutta kakkosen jatkuvien korvatulehdusten vuoksi päätettiin, että tälle vauvalle otetaan vakuutus. Täällä ollaan jonotettu päivystykseen välillä 4-5 h ja viime aikoina käytykin ainoastaan yksityisellä, kun ei hermo pidä julkisella puolella. Esikoisen kanssa oli pari sairaalajaksoa, jolloin kyllä otti pannuun, kun ei vakuutusta ollut. Nyt näistä vahingoista viisastuneina meinataan vakuutus ottaa heti, kun se on mahdollista.
 
Meillä kans op:n vakuutus esikoisella ja otetaan varmaan kakkosellekin sieltä. Kilpailutettiin vakuutukset vuosi sitten ja valittiin muille vakuutuksille Fennia, mutta ne sanoi suoraan etteivät edes voi kilpailla op:n terveysvakuutusten kanssa että pitäkää ne siellä :) ei sen kummemmin olla kyllä vertailtu sitten esikoisen.
 
Mulla ei oo ikin ollu lapsilla vakuutuksia ja eipä niille olisikaan ollut tähän päivään mennessä käyttöäkään. Hyvin on julkinen puoli pelittänyt jos joskus on joutunut poikia käyttään lääkärissä. Toisella pojalla ei ole ikinä (9v) ollut antibioottikuuria ja toisella (12v) ollut kerran.
 
OP tarjosi meille syntymättömän lapsen vakuutusta, joka jatkuu syntymän jälkeen. Kattaa terveyspalvelut yksityisellä, Terveystalolla. Vakuutuksen saa ottaa samana päivänä kun rakenneultra on ja se myönnetään nopeasti,jos siellä ei havaita mitään poikkeamia. Vakuutus kattaa myös odottavan äidin mahdolliset kulut. Aion ehdottomasti ottaa!
 
OP tarjosi meille syntymättömän lapsen vakuutusta, joka jatkuu syntymän jälkeen. Kattaa terveyspalvelut yksityisellä, Terveystalolla. Vakuutuksen saa ottaa samana päivänä kun rakenneultra on ja se myönnetään nopeasti,jos siellä ei havaita mitään poikkeamia. Vakuutus kattaa myös odottavan äidin mahdolliset kulut. Aion ehdottomasti ottaa!

Onko tuossa siis pakko käyttää terveystalon lääkäripalveluita vai käykö myös muihinkin lääkäriasemiin? Ollaan op:n asiakkaiksi vaihdettu puolisen vuotta sitten, vaikka vakuutukset ovatkin ifissä.
 
Meilläkin ehdottomasti otetaan vakuutus. Mulla on ollut kaikki vakuutukset jo vuosikausia Ifissä, ja oon kyllä aina ollut niin tyytyväinen palveluun, että taidan ottaa vauvallekin automaattisesti vakuutuksen sieltä. Laadukasta asiakaspalvelua ja nopeasti tullut korvaukset aina :)

Mulla on ollutkin mielessä, että vakuutuksen voisi jo ottaa, mutta en ole sitten kuitenkaan ihan vielä viitsinyt. Ehkäpä pitäisi? Vai onko järkeä vielä ihan näin aikaisessa vaiheessa raskautta? Toisaalta mistäpä sitä tosiaan tietää, vaikka joutuisi vielä raskausaikana sairaalaan makoilemaan.
 
Meillä on kaikilla maksuilla ollut vakuutukset jo raskausaikana, jotka ovat sitten jatkuneet vauvavakuutuksena. Tytöillä on ifissä ja pojalla Tapiolassa. Viimeksi muistin koko vakuutuksen liian myöhään (2kk) ennen laskettua, niin Tapiola oli ainut mistä enää sai vakuutuksen. Jospa nyt muistaisi vähän aiemmin, niin voisi kilpailuttaa ne..
 
Me todennäkösesti otetaan vauvalle vakuutus raskausaikana. Meillä esikoisen on tapiolassa ja niin on kaikki muutkin joten luultavasti meidän on järkevintä ottaa vakuutus sieltä vaikka en ole täysin tyytyväinen heidän korvaus systeemiinsä.
Viittitkö kertoa miksi et ole täysin tyytyväinen Tapiolaan? Mulla on kaikki vakuutukset Tapiolassa ja ois helppo keskittää sinne ne.. mutta aion kyllä kilpailuttaa ennen ottamista. Onks vauva/lapsivakuutus jotenki suppeampi tai eikö korvaa yhtä helposti ku muualla...Näitä on kuitenkin hyvä pohtia näin etukäteen.
 
Meillä esikoisen vakuutus op.stä joten varmasti seuraavakin sieltä. Vertailin esikoisen aikana vakuutuksia tosi paljon ja silloin ainakin Op oli sisällöltään paras.
 
Me aijotaan ottaa vauvalle vakuutus myös osuuspankista. Kaikki muutkin vakuutukset sielä ja ainakin aikasemmin op vauvavakuutus on ollut laajin tai ainakin meille sopivimmaksi koettu. :cat:
 
Onko tuossa siis pakko käyttää terveystalon lääkäripalveluita vai käykö myös muihinkin lääkäriasemiin? Ollaan op:n asiakkaiksi vaihdettu puolisen vuotta sitten, vaikka vakuutukset ovatkin ifissä.

En oo itse vielä tutustunut sen tarkemmin, mutta ainakin kunnalliset palvelut on tietty käytettävissä. Mun mielestä kertoi niin, että ainakin Jyväskylässä heidän sopimuslääkäriasema on Terveystalo. Mutta en laita päätäni pantiksi kun en ole viä täysin paneutunut asiaan tässä vaiheessa.. :)
 
En oo itse vielä tutustunut sen tarkemmin, mutta ainakin kunnalliset palvelut on tietty käytettävissä. Mun mielestä kertoi niin, että ainakin Jyväskylässä heidän sopimuslääkäriasema on Terveystalo. Mutta en laita päätäni pantiksi kun en ole viä täysin paneutunut asiaan tässä vaiheessa.. :)
Kyllä minusta voi käyttää mitä vaan lääkäriasemaa. Terveystalollakin joutuu itse maksamaan ja hakemaan korvauksia itse.
Me otettiin esikoiselle op:n vauvavakuutus heti rakenneultran jälkeen. Nyt aikeissa sama juttu. On ollut helppoa kun lapsi sairastuu yöllä niin heti netistä varata jo aamun ensimmäinen aika lääkäriin. Hyvin on toiminut ja maksanut itsensä takaisin.
 
OP:lla on myös Pohjola-sairaala ainakin Tampereella jossa korvaukset hoituu käynnin yhteydessä. Meillä ei ole ollut tarvetta mutta olen kuullut vaan hyvää. Toivottavasti ei tarvita jatkossakaan. Vakuutukset on aina näitä joista ei koskaan toivo saavansa rahoilleen vastinetta (tai siis ettei sille tule tarvetta, ymmärrätte mitä tarkoitan).
 
Takaisin
Top