Sairaalakassi

Rabsu

Näppärä viestien naputtelija
Joko olette pakanneet sairaalakassinne?
Mitä pakkasitte?
Mun piti käydä lunttaamassa taas tammikuun20017 LA:n keskustelusta, mitä pitäisi muistaa.
 
Omaan kassiin mä olen pakannut
-imetysliivit
-liivinsuojia
-kotiinlähtövaatteet
-dödö
-hammasharja ja -tahna
-vähän muutakin kosmetiikkaa esim. naamarasva
-laturi
-hiusharja ja -lenksut
-neuvolakortti pitää olla, mutta sitä en tuonne vielä pakkaa.

Puuttuuko jotain oleellista? Olin ajatellut käyttää sairaalan vaatteita..

Sitten olen pakannut jo meidän taaperon kassiin hänelle evästä, leluja ja vaihtovaatteita jos/kun hän meidän kanssa on sairaalassa tai missä hotellissa sitten ollaankin. (Naistenklinikalta on mahdollisuus päästä hotelliin)
Vauvan kotoutumisvaatteet olen pakannut myös, mutta mies tuo ne sitten turvakaukalon kanssa, kun on aika lähteä kotiin.
 
Rabsu jos naistenklinikalta menee sinne potilashotelliin niin siellä äiti ja lapsi käyttää omia vaatteita. Sairaalavaatteet saa vain jos jää osastolle.
 
Vasta aloin suunnittelemaan kassin pakkausta ja sisältöä. Osa tarvittavista vielä kaupan hyllyllä. Loppukuisena en hirveää hoppua ole kokenut adian suhteen olevan :)
 
Rabsu jos naistenklinikalta menee sinne potilashotelliin niin siellä äiti ja lapsi käyttää omia vaatteita. Sairaalavaatteet saa vain jos jää osastolle.

Kiitos tästä tiedosta. En oo edes ajatellu et mahdollisesti tarvii jotain muita vaatteita ku kotiinlähtö vaatteet
 
Hena82, kiitos tiedosta. Se tuli mulla itselläkin mieleen, kun tuota kirjoitin. Pitää siis varautua siihenkin. Itsellä käy vaikka ne kotoutumisvaatteet alkuun ja mies voi täydentää myöhemmin, mutta vauvaa varten on siis otettava heti mukaan omia vaatteita. Meillä on toiveena mahdollisimman nopea lähtö kotiin, mutta eihän sitä ikinä tiedä..
 
Millähän perusteella sinne potilashotelliin sit pääsee tai joutuu? Onks teillä tietoa?
 
Millähän perusteella sinne potilashotelliin sit pääsee tai joutuu? Onks teillä tietoa?

Pääsääntöisesti uudelleen synnyttäjät jotka pärjää itse vauvan kanssa ja ei ole synnytyksessä ollut komplikaatioita tmv mikä vaatisi seurantaa. Tosin oon kuullut että myös ensisynnyttäjiä on meinattu ohjata sinne et varmaan tilannekohtaisesti menee... Mut siellä ei tehdä toimenpiteitä joten tärkeintä että pärjää itse hyvin.
 
Pääsääntöisesti uudelleen synnyttäjät jotka pärjää itse vauvan kanssa ja ei ole synnytyksessä ollut komplikaatioita tmv mikä vaatisi seurantaa. Tosin oon kuullut että myös ensisynnyttäjiä on meinattu ohjata sinne et varmaan tilannekohtaisesti menee... Mut siellä ei tehdä toimenpiteitä joten tärkeintä että pärjää itse hyvin.

Meillä Taysissa pääsee ensisynnyttäjätkin aika hyvin, jos vauvalla ja äitillä kaikki ok. Vauvan piti saada tietty määrä niitä jotain pisteitä, jotta pääsee.
 
Kyllä sinne naikkarin hotelliinkin ensisynnyttäjä pääsee jos kaikki on molemmilla hyvin.
 
En oo vielä pakannu kassia, muutenkin vielä kaikki pienet vaatteet pesemättä. Meillä tulossa kolmas ja edelliset synnytyset menneet normaalisti, joten toden näköistä että hotellin puolelle päästään. Täytyykin alkaa kassia sen mukaan suunnitella, eli omat vaatteet itselle ja vaaville. Ei se niin iso juttu ole, vaikka siihen olenkin mielessäni tuudittautunut ettei tarvi pyykkiä miettiä ensimmäisinä päivinä. Kai siellä hotellin puolella sentään hoitovälineet ja siteet/ vaipat on? Vai täytyykö nekin ottaa mukaan...
 
Mulla alkaa kaikki olemaan valmista paitsi imetyspaidat puuttuvat vielä kun ovat vasta matkalla. Ajattelin nyt ainakin varoiksi varata omat imetysvaatteet vaikka siellä voikin viihtyä pelkässä mekossa :D eväät tais olla ekat mitä pakkasin, sain joululahjaksi jo vähän parempaa lakua niin saa sitä syödä kun urakka on ohi :)
 
En oo vielä pakannu kassia, muutenkin vielä kaikki pienet vaatteet pesemättä. Meillä tulossa kolmas ja edelliset synnytyset menneet normaalisti, joten toden näköistä että hotellin puolelle päästään. Täytyykin alkaa kassia sen mukaan suunnitella, eli omat vaatteet itselle ja vaaville. Ei se niin iso juttu ole, vaikka siihen olenkin mielessäni tuudittautunut ettei tarvi pyykkiä miettiä ensimmäisinä päivinä. Kai siellä hotellin puolella sentään hoitovälineet ja siteet/ vaipat on? Vai täytyykö nekin ottaa mukaan...

Joo kyllä siellä hoitotarvikkeet pitäs olla. Näin olen ainakin ymmärtänyt.
 
Ei oo vielä mitään kassissa :angelic: 7vkoa laskettuun toki vielä.
Liivit tilasin tänään. Saa nähdä mahtuuko ne :bag: on meinaa meijerit paisunu sellasiin svääreihin että hirvittää :hungry: lähtötilanne F-kuppi, nyt varmaan H :facepalm:

Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa miettimään kassin sisältöä...
 
Ei oo vielä mitään kassissa :angelic: 7vkoa laskettuun toki vielä.
Liivit tilasin tänään. Saa nähdä mahtuuko ne :bag: on meinaa meijerit paisunu sellasiin svääreihin että hirvittää :hungry: lähtötilanne F-kuppi, nyt varmaan H :facepalm:

Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa miettimään kassin sisältöä...

Mä en oo vielä edes tilannut/hankkinut uusia imetysliivejä. Alkuun pärjään noilla pehmoisilla joustavilla, mitä myöhemmin käytän kotona ja yöllä. Esikoisen raskaus ja imetys aikana mulla oli lähtötilanne F/G ja imetysliivejä etsiessä synnytyksen jälkeen K kuppi oli just ja just sopiva, jos oli turvotusta tisseissä niin sekin oli sitten pieni, mut isompaa kuppia mulle ei löytynyt mistään. Myöhemmin ”tasoittui” ja mahduin J kuppiin.
Nyt kun ympärysmitta ei kutistunut takaisin yhtä pieneksi rintojen alta, niin oon pärjännyt E kupilla esikoisen jälkeen..vaikea arvioida mikä imetysliiveissä sitten tulee olemaan kun maito kunnolla nousee. Kauhulla odotan tulevaa imetysliivien hankintaa.
 
Mä en oo vielä edes tilannut/hankkinut uusia imetysliivejä. Alkuun pärjään noilla pehmoisilla joustavilla, mitä myöhemmin käytän kotona ja yöllä. Esikoisen raskaus ja imetys aikana mulla oli lähtötilanne F/G ja imetysliivejä etsiessä synnytyksen jälkeen K kuppi oli just ja just sopiva, jos oli turvotusta tisseissä niin sekin oli sitten pieni, mut isompaa kuppia mulle ei löytynyt mistään. Myöhemmin ”tasoittui” ja mahduin J kuppiin.
Nyt kun ympärysmitta ei kutistunut takaisin yhtä pieneksi rintojen alta, niin oon pärjännyt E kupilla esikoisen jälkeen..vaikea arvioida mikä imetysliiveissä sitten tulee olemaan kun maito kunnolla nousee. Kauhulla odotan tulevaa imetysliivien hankintaa.

Tilaamani liivit tuli eilen. Menee just ja just :bag:
Palautanko? Vai onko mahdollista että ne on ok vähän myöhemmin?

Mulla ei ole mitään tollaisia pehmoisia liivejä...eli joutunen jatkamaan etsintöjä :dead:
 
Tilaamani liivit tuli eilen. Menee just ja just :bag:
Palautanko? Vai onko mahdollista että ne on ok vähän myöhemmin?

Mulla ei ole mitään tollaisia pehmoisia liivejä...eli joutunen jatkamaan etsintöjä :dead:

Mistä kohtaa on pienet? Ympärysmitta varmasti kutistuu raskauden jälkeen mut jos kupit on pienet niin kannattanee palauttaa...
 
Mistä kohtaa on pienet? Ympärysmitta varmasti kutistuu raskauden jälkeen mut jos kupit on pienet niin kannattanee palauttaa...

Ympäri menee just ja just kiinni, mutta kyllä sen kanssa pystyis elää.
Kuppi on oikealle rinnalle just passeli, vasen hieman tursuaa.
Maito ei nouse vielä, la 30.3, eli sinne vielä matkaa
 
Tilaamani liivit tuli eilen. Menee just ja just :bag:
Palautanko? Vai onko mahdollista että ne on ok vähän myöhemmin?

Mulla ei ole mitään tollaisia pehmoisia liivejä...eli joutunen jatkamaan etsintöjä :dead:

Mä ehkä varuiksi palauttaisin, kun kuppikoko kasvaa 3-6kuppia siitä mitä ennen raskautta. Ja se maidonnousun aiheuttama turvotus voi kestää jopa puolikin vuotta, mutta joillakin 2-3kk. On siis mahdollista että ne nyt just ja just menevät liivit on myöhemmin sopivat, mutta voi myös olla riski että ne ei sovi kun sitä kuppikoon kasvua ei voi ennustaa.
Noita pehmoisia imetysliivejä koti- ja yöimetykseen on usealla merkillä, löytyy esim kun hakee saumattomat imetysliivit. Mulla taitaa olla bravado merkkiset ja sitten oli jotku toisetkin. Ei kyllä isorintaiselle mikään tukeva, mutta ajaa asiansa ja ei kaarituet paina. Ne menee kyllä sitten joustavuuden ansiosta monessa eri koossa.
 
Mä ehkä varuiksi palauttaisin, kun kuppikoko kasvaa 3-6kuppia siitä mitä ennen raskautta. Ja se maidonnousun aiheuttama turvotus voi kestää jopa puolikin vuotta, mutta joillakin 2-3kk. On siis mahdollista että ne nyt just ja just menevät liivit on myöhemmin sopivat, mutta voi myös olla riski että ne ei sovi kun sitä kuppikoon kasvua ei voi ennustaa.
Noita pehmoisia imetysliivejä koti- ja yöimetykseen on usealla merkillä, löytyy esim kun hakee saumattomat imetysliivit. Mulla taitaa olla bravado merkkiset ja sitten oli jotku toisetkin. Ei kyllä isorintaiselle mikään tukeva, mutta ajaa asiansa ja ei kaarituet paina. Ne menee kyllä sitten joustavuuden ansiosta monessa eri koossa.

Mittailin tänään ja katsoin lumingerien sivuilla olevan laskurin perusteella et ois nyt 100K :eek::eek::eek:
Pitänee siis ihan aikuisten oikeesti miettiä että mistä näille maitolaitoksille löytyy kannattimet :wideyed:
Noi tilaamani oli just sellaiset pehmeät, kaarituettomat. Täytyy huomenna kuukkeloida lisää :bookworm:
 
Takaisin
Top