Marraskuun mietteet

Järjenköyhyyttä koko nimen vaihtaminen! Ja rahan tuhlausta! Käyttäisivät neki johkain oikeesti merkitykselliseen ja tärkeeseen kuten vaikka vanhusten hoitoon tai pahoinvoivien nuorten auttamiseen.
 
Mun on pakko sanoa, etten näe syytä että pakkauksen nimi olisi äitiyspakkaus. Äänestin itse vauvapakkaus-nimeä, mutta myös esim. Perhepakkaus voisi olla toimiva nimi.

En koe että pakkaus pitäisi olla nimenomaan äitiyden mukaan nimetty sillä sisältö on kuitenkin vauvalle ensisijaisesti tarkoitettu. Toivon kovasti, että asia etenee niin että me saadaan sitten se perhe-, vanhempain- tai vauvapakkaus, tai mikä nimeksi valittaneenkaan. Uskon myös että niissä perheissä joissa vauvalla on myös isä olisi neutraalimpi nimi yhdistävämpi ja tekisi pakkauksesta enemmän kaikkien jutun, ei vain äidin. :)
 
Mun mielestä olisi ihan kivakin, jos muuttaisivat pakkauksen nimen, vaikkei se minulle niin merkityksellinen asia ole. Äitiyspakkaus korostaa niin paljon sitä pelkkää äitiä. Koko perheelle se vauva tulee ja meillä ainakin isä tulee olemaan yhtä paljon lapsen kanssa esim. vapaat.
 
Minusta vouhkaus äitiyspakkauksen nimen muuttamiseksi on turhaa resurssien tuhlausta. En ole kuullut, että kukaan tuosta nimestä on loukkaantunut, samaa sarjaa kuin isän- ja äitienpäivän sukupuolineutralointi... Ja kuitenkin pakkauksessa on myös kamaa ihan sitä äitiäkin ajatellen, esim. joku nännirasva ja terveyssiteet (kyllä, piti googlata pakkauksen sisältö, jotta tiedän, mistä puhun). Mutta onhan siellä myös isän käytettäväksi kondomit...

Niin, ja missä äiti+isä -perheessä on käsitys, että äitiyspakkauksen kaikki kamat olisivat vain äidin vastuulla käyttää? Niin kuin isä sanoisi: "Se on ÄITIYSpakkaus, älä kuvittele, että minä noihin tavaroihin kosken"?
 
Muokattu viimeksi:
Minusta vouhkaus äitiyspakkauksen nimen muuttamiseksi on turhaa resurssien tuhlausta. En ole kuullut, että kukaan tuosta nimestä on loukkaantunut, samaa sarjaa kuin isän- ja äitienpäivän sukupuolineutralointi... Ja kuitenkin pakkauksessa on myös kamaa ihan sitä äitiäkin ajatellen, esim. joku nännirasva ja terveyssiteet (kyllä, piti googlata pakkauksen sisältö, jotta tiedän, mistä puhun). Mutta onhan siellä myös isän käytettäväksi kondomit...
Eikse oo vähän huolestuttavaa, että isälle vaan kondomeja, muttei äidille, kenen kanssa se niitä käyttää? o_O:grin:p :greyalien: Muutenkin, miksi kortsuja, onko se viesti, että yks lapsi riittää, kiitos? :wacky: No joo... Täytyypä itsekin katsoa, mitä siinä pakkauksessa oikeasti on, en tiennyt nännirasva-asiasta.
 
Hirveä hirveä viikonloppu mikä onneksi päättyi hyvin.
Perjantaina alkoi kipu ja pieni vuoto. Kipu alkoi pahentua pikkuhiljaa ja lauantaina kävin lääkärissä yksityisellä. Siksi siellä kun päivystyksessä ihmiset on niin kipeitä ja pelkään tartuntaa kaikesta mahdollisesta oksusta ties mihin. Se oli niin turha käynti. Kymmenen minuuttia istuin ja se hoki vain ettei hän tiedä mitä nyt tehdä. 80€

Sunnuntaina olin ihan varma aamulla herätessä, että tässä se nyt oli. Tissit ei enää yhtään kipeät ja oudon rauhalliset. Vuotoa enemmän (ei menkoiksi asti kuitenkaan) ja kipu yltyi kokoajan.
Lopulta kuudelta illalla mentiin päivystykseen kun ei pystynyt istuun enää. Siellä odottelin neljä tuntia veri ja virtsatuloksia. Kun ne tuli niin siirsivät gynelle päivystysultraan.

Kaikki hyvin vielä!! Sydän siellä lyö :Heartred
Viikot oli eilen tasan kuusi eli nyt tänään 6+1
Pituutta 3,7mm
Voi luoja miten pelästyttiin. Mutta kipukin on helpompi kestää nyt kun tietää, että toistaiseksi siellä kaikki hyvin ja oikeassa paikassa on.
 
Muokattu viimeksi:
Kondoomit on pakkauksessa sen takia että porukka luulee että imetys suojaa raskaudelta ja näin ollen juuri synnyttäneille tehdään enenevässä määrin abortteja. Alun perin äitiyspakkauksessa on ollut kankaat ja langat joista äiti on voinut ommella lapselle vaatteet. Et juu ei enää ole niin jommalle kummalle vanhemmalle suunnattu. Mut toisaalta mun mielestä turha vaihtaa nimee.
 
Etuoikeutettu; voimia ja onnea tuhannesti [emoji171] Todella ihana kuulla että tuollainen voi päättyä noin onnellisesti.
Mä olen yhden kerran saman kokenut mutta se päättyi onnettomasti. Parin päivän päästä olin kaavinnassa. Karua siitä teki ihan ensimmäinen raskaus jota puoliso ei olisi halunnut, kaikki se parisuhde myrsky siinä ja olin sen viikonlopun yksin niin se tuntui kamalimmalta mitä olen kokenut kaikkine fyysisine ja henkisine kipuineen. Kun raskauduin esikoisesta, päätin että en jää yksin murheiden kanssa jos jotain sattuu. Hyvin kuitenkin kävi ja mulla on ihana 2v ja nyt 5+1 ja en ole vielä kertonut kuin parhaalle ystävälleni.
 
Etuoikeutettu, vielä tännekkin ihanaa :Heartred

Nannarii mä katsoin eilen illalla IHAN SAMAA, miten jännittävää, ehkä tämä alkuraskaus muuttuu pian oikeasti siihen toiselle kolmannekselle, ja murheet meillä erit kuin alkuraskaudessa!
Tuntuu kyllä hurjalta, itseni mielestä aika vaan matelee mutta eiköhän tämä tästä muka hujauksessa mene :)
 
Nannarii mä katsoin eilen illalla IHAN SAMAA, miten jännittävää, ehkä tämä alkuraskaus muuttuu pian oikeasti siihen toiselle kolmannekselle, ja murheet meillä erit kuin alkuraskaudessa!
Tuntuu kyllä hurjalta, itseni mielestä aika vaan matelee mutta eiköhän tämä tästä muka hujauksessa mene :)
Apuwwaaaa onks vielä enemmänkin asioita josta murehtia :schocked028 musta tuntuu etten oo tehnyt muuta kuin murehtinut ja toivonut vaan ajan kuluvan nopeammin :woot:
 
Huomasin, että elokuisille on nyt perustettu oma ryhmä tänne. Ei ollakaan enää niitä "nuorimpia". Jännää. :D

Ihania uutisia, etuoikeutettu! :Heartred

Hurjaa! Tää tuntuu niin uudelta itselle niin että vielä "uudemmalta" jollekin [emoji33]
 
Olispas niin paljon helpompaa jos töissä tietäisivät raskaudesta, vois ihan ääneen valitella olojaan :D Tänään yks työkaveri kysyi, että voinko ihan hyvin :D
Enpä kyllä jaksa mitään tehdä töiden jälkeen, onneksi on mies :Heartred

6+5
 
En tiedä onko ihan hölmöä, että olen alkanut juttelemaan masuasukille ja kertomaan sille tuntojani :rolleyes: Itkeskellyt tunteellisuuttani ja pelkojani. Tänään 8+3
 
Takaisin
Top