Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äsken vessassa ja melkein sydäri. Paperiin tuli ihan vähän vaaleanpunaista jälkeä. Nyt oon ihan paniikissa, ettei vain mitään pahaa ala tapahtumaan :nailbiting:

Mulla ei oo aiemmissa raskauksissa (2kpl) ollu ollenkaan pahoinvointia, eikä oo nytkään, joten te joilla sitä ei oo: nauttikaa! Oon muuten joskus kuullu, et raskauspahoinvoinnilla ja matkapahoinvoinnilla ois jokin sama perusta, eli jos yleensä kärsii matkapahoinvoinnista niin todennäköisemmin kärsii myös raskauspahoinvoinnista. En sit tiedä onko faktaa vai ei...
Kahdessa ensimmäisessä alkoi pahoinvointi n.rv 6-7 ja loppui n. rv 12-17. Tällä kertaa pahoinvointi alkoi jo ennen testin tekoa rv 4 lähtien. Aamut on kaikkein pahimpia, mutta onneksi ei vielä ole tarvinnut oksentaa läheltä on kyllä liipannut. Kärsin myös matkapahoinvoinnista joten kai se on mahdollista, että niillä on jokin yhteys. Nyt kun vuotoa on ollut olen koittanut lohduttautua sillä, että vielä on oireita. Toki olkaa onnellisia jos vältytte pahoinvoinnilta. Kohta alkavat töissä ihmetellä kun koko ajan oksettaa ja pahoinvointi rannekkeet on kovassa käytössä. On tosin ole ihan vakuuttunut niiden toimimisesta.

Etuoikeutettu, toivotaan ettei ole mitään vakavaa. Ja täällä voi avautua kaikista huolista jos se helpottaa. <3

Kiitos kaikille jotka ootte jakaneet pahoinvointikokemuksianne. Mullahan alkoi just tänä iltana ekaa kertaa huonovointisuus. Nyt makaan sängyssä ja yritän selvitä. Toivon että tää tosiaan on sitä raskaudesta johtuvaa eikä esim joku vatsapöpö. Katsotaan miten jatkuu. :rolleyes:
Nyt 5+1 (kai).

Äsken vessassa ja melkein sydäri. Paperiin tuli ihan vähän vaaleanpunaista jälkeä. Nyt oon ihan paniikissa, ettei vain mitään pahaa ala tapahtumaan :nailbiting:
Toivotaan, että on ihan harmitonta. Kyllä se pienikin veri määrä tässä vaiheessa säikäyttää.

Etuoikeutettu, toivotaan parasta!!

Miul ei vieläkään mitään oireita, alavatsajomottelua vaan ajoittain ja turvottaa iltaisin

Etuoikeutettu, toivottavasti on vaan harmitonta.
Mulla tuli ruskeaa tuhrua paperiin sunnuntaina parilla vessakäynnillä ja säikähdin. Ei sitten enää kyllä enempää tullut.

Mulla oli aluksi ihan tosi kova väsymys, nyt se on onneksi pikkasen hellittänyt. Pahoinvointi on toinen oire, en nyt oksentele mutta yökin kyllä välillä, tämä sais loppua mahdollisimman pian. Muita oireita ei pahemmin vielä ole..

Etuoikeutettu, toivottavasti kaikki on ihan ok!
Mulla on myös outoja tuntemuksia alavatsassa, mitä ei aiemmissa raskauksissa oo ollut. Menkkakipujen tyyppistä, sekä vihlovaa kipua kohdunsuulla. Lisäksi jo nyt farkut kiristää vyötäröltä, mikä tuntuu ihmeelliseltä, kun aiemmilla kerroilla maha on ollut pitkään ihan olematon. Monessa mielessä oireet on tällä kertaa tosi erilaiset.

Masennus ja itkuisuus. Tänään eka neuvolakäynti ja nyt illalla vaan itkettää. Ei siellä mitään ihmeellistä ollut, kaikki meni ihan hyvin ja mies oli mukana. Jotenkin vaan pessimistinen ja surullinen olo. Jotenkin vakuuttunut, että mikään ei tule menemään hyvin.

Mulla myös ison osan päivää alavatsalla "menkkasärkyä" ja tänään on ollut tosi paisunut olo, jouduin aamupäivän jälkeen pitämään työliivin auki ja autossakin tuntui että takki puristaa :D

Etova olo jatkuu etenkin iltaisin. Ehkä töissä sitä ei vaan huomaa edes ajatella. Väsyttää ihan tolkuttomasti jo ennen kuin taapero menee yöunille. Viikonloput on kyllä helpompia, kun voi huilia päiväuniajan ja nukkua vaikka itekin. Esikoisesta ei ollut tällasta etovaa oloa juuri ollenkaan. Nytkään ei onneksi okseta.

6+4

Kiitos teille :Heartred Toivottavasti mitään ei tapahdu.
Oon ollut tosi peloussani alusta asti, että jotain tapahtuu. Oon kumminkin jo 41. Tää on niin ihme ylipäätään tää tilanne, että olen raskaana.

Etuoikeutettu, tsemppiä! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Etuoikeutettu toivotaan että on harmitonta :Heartred

Mulla edelleen melko oireetonta, tänään just mietin et jos en ois plussatestiä tehny niin en kyllä tietäs olevani raskaana. Oireet tosi pieniä ja huomaamattomia, väsymystä, satunnaisia jomotuksia alamahalla nekin enimmäkseen iltaisin, pissalla saa käydä useammin ja myöskin janottaa enemmän, tänään kylläkin nännit olleet arat, et sentään jotain, mutta tää mahan litteys ihmetyttää, kun aiemmissa raskauksissa ollu voimakas turvotus päällä jo tässä vaiheessa. Mutta katsellaan ja seuraillaan, mielelläni mä oireeton oonkin, esim. pahoinvointia en kaipais kyllä yhtään, kunhan tuolla masussa kaikki ok.

5+4

Masennus ja itkuisuus. Tänään eka neuvolakäynti ja nyt illalla vaan itkettää. Ei siellä mitään ihmeellistä ollut, kaikki meni ihan hyvin ja mies oli mukana. Jotenkin vaan pessimistinen ja surullinen olo. Jotenkin vakuuttunut, että mikään ei tule menemään hyvin.

Masussa oli kuitenkin kaikki hyvin :Heartred
Tuo masennus ja itkuisuus on kyllä nyt täälläkin tosi läsnä, ihan siihen asti että oon nyt tänään miettinyt jopa että onko tälläinen ihan normaalia..........

Oon koko illan itkenyt enemmän ja vähemmän, päässä pyörii ajatuksia vaikka minkälaisia. Mielikuvitus käy tosi kierroksilla ja mietin itsekin mistä nää kaikki ajatukset tulee mun päähän. Anoppi heitti muutama päivä takaperin ajatukset että toivottavasti vauvalle ei tule allergioita. Tänään se sitten yhtäkkiä pärähti mun päähän ja oon itkenyt silmäni turvoksiin siitä jos vauva on allerginen koiralle. Mä rakastan mun koiraa yli kaiken, se on mun henkireikä ja ihana ystävä elämässä. Nyt täällä jo sitten pyöritän mielessäni kuinka joudun luopumaan siitä ja itkun myötä miettinyt että en haluakaan vauvaa koska joutuisin luopumaan koirasta. Sitten seuraavana hetkenä jo mietin millainen pinnasänky olisi kiva. Ja sitten alkaa itku taas milloin mistäkin aiheesta!

Tää on ihan ka-ma-laa!!! :confused2:sad015

6+0

Mulla ei oikeestaan oo muuta oiretta enää ku vaan väsymys. Siksi jännittääki huominen ultra kauheesti

Täällä etova olo on ekan kerran heti aamusta :hungover: Esikoisen raskaudessa ei ollut varmaan kertaakaan.

6+5

Minulla kaksi raskautta takana+ yksi keskenmeno. Esikoisesta oli pientä pahonvointia alku raskaudesta mutta toisesta ri ollut oikein mitään. Nyt tuntuukin että on kummankin edestä oireita. Sain noin kuukausi sitten elämäni ensimmäisen paniikkikohtauksen, josta heti epäilin että olen raskaana kun se tuli ihan yhtäkkiä. Ei ole onneksi tullut enempää mutta välillä ahistunut olo vaikka ei tiedä mikä ahistaa ärsyttävää. Toisaalta sekin ahdistaa kun salailee tätä raskautta. Viime viikolla alkoi aamupahoinvointi, vain jugurtti ja sopat menee alas. Tänään piti ekaa kertaa oksentaa mutta oletan että tää on nyt jotain tautia kun nuorin oksensi eilen. Sais kyllä tää ahistus ja pahoinvointi loppua nopeasti, toisaalta kun on keskenmenon pelko niin on kuitenkin "iloinnenkin" näistä oireista. Rinnat on ollut arat ja turvonneet alusta asti.
Tsemppiä kaikille oireiden kanssa!

Viikkoja 6+2

Vuoto. En sanoisi että juuri nyt lorahti mutta ei mikään pisarakaan ollut. Mä oon monta päivää vuotanut, mutta nyt tuli kerralla aikaisempaa enemmän. Punaista. Aikaisemmin ollut punaista kuin ruskeaakin vuotoa. Aikaisemmissa raskauksissa en ole vuotanut. Saa nähdä mihin tämä johtaa, mieltä vaivaa, mutta mihinkään en voi vaikuttaa. Odottelua ja odottelua. /4+3

Takaisin