Oireet

Huhhuh, onpa teilläkin alhaiset verenpaineet :/ ei ihme että heikottaa. Neuvolassa sanottiin ettei oikein muuta voi alhaisille paineille tehdä kuin, syödä säännöllisesti ettei myös verensokeri laske, ja myös sanoi ettei suolaa erityisesti tarvitse nyt välttää :) hauska tapa sanoa, kun eivät varmaan voi kehottaakaan suolan syöntiä lisäämään.
Sanoi että 3. kolmanneksella pitäs nousta, eli enää 3-4 kuukautta...!

Mulla tuo pahoinvointi tasaisesti 11-12 viikoilta asti helpottanut, mutta huonoja hetkiä tulee edelleen. Jotka enemmän ehkä kuitenkin liittyy alhaiseen verenpaineeseen kuin oksetukseen. Ei kuitenkaan niin horroria kuin aiemmin, joten koita kestää t_87 !!

Eilen illalla sängyssä maatessa alavatsa meni yhtäkkiä pinkeäksi. Ei sattunut, tuntui vain hassulta. Sitä kesti pienen hetken. Olikohan se kohdun kasvukipua, vai jo harjoitussuppari?

Mullakin on välillä tuntunut pinkeältä, ja koskettaessa kovalta, navan ympäriltä. En tiedä mistä se johtuu, kun ekaa odotan :)

Harjoitussupistuksia. Harkkasupistukset ei satu vaan just vatsa tuntuu kovalta/pinkeältä. Oikea supistus sattuu. Kohdun kasvukipuihin ei taas liity vatsan pingottumista :)

Mulla oli ekassa nöassa verenpaineet 96/62 ja aamusin heikottaa jos ei juo sokeripitosta, loppu päivä pitää kans muistaa juoda säännöllisesti jotain

Tän hetkiset oireet: hirvee nälkä koko ajan ja yhä paheneva selkäfinnitilanne! Molemmat tuttuja edellisestä raskaudesta, eivätkä helpottaneet sillonkaan ennenku lapsi oli muutaman kk ikäinen:rolleyes:
Huomenna 11+0

Itselläni on huonovointisuus hieman taittunut. Nyt riesana on nenän jatkuva tukkoisuus. Pari kertaa päivässä saa laittaa sumutetta. Rv 11+6.

Itselläni on huonovointisuus hieman taittunut. Nyt riesana on nenän jatkuva tukkoisuus. Pari kertaa päivässä saa laittaa sumutetta. Rv 11+6.

Tiesithän, että limakalvoja supistavaan sumutteeseen voi jäädä riippuvaiseksi? Siksi niitä ei suositella käytettäväksi jatkuvasti. Riippuvuus ei ole henkistä vaan ihan fyysistä. Limakalvot oppivat toimimaan suihkeen kanssa ja jos käytön lopettaa niin turpoavat kun suihke ei ole auttamassa. Pahimmillaan suihketta joutuu käyttämään loppuikänsä. Kierre on sen verran ikävä, että kannattaa olla varovainen.

Keittosuolasuihkeet sen sijaan eivät aiheuta riippuvuutta.

Mä en lukenu nasolinin ohjeita....saa käyttää vaan viikon kerrallaan...käytin kuukauden ku ei helpottanu ja nyt ollu tukkoisuutta kohta puol vuotta. En oo tuon jälkee käyttäny enää muita ku suolaliuossuihketta. Kaverilta sain vinkin, että lääkäri voi kirjottaa reseptin sellaseen suihkeeseen jota käytetään vähintään vuosi kerrallaan ja se oli kaveria auttanu samankaltases tilantees. Että noihin supistaviin tosiaan jää ”koukkuun” :sad001 Ärsyttää tää tukkoisuus ihan sikana ja aivastelen ihan koko ajan! Ennätys tähän asti 31 aivastusta/vrk! :dead:

Minulla oli sitä tukkoisuutta edellisissä raskauksissa. Käytin silloin jotain öljysuihketta, joka auttoi.

Kiitti vinkeistä! Tiedän kyllä että niitä ei saisi käyttää pitkiä aikoja. Viime raskaudessa sain luvan käyttää nasolinia. Raskauden jälkeen tukkoisuus loppui kuin seinään. Nyt ajattelin kysäistä neuvolasta noista vaihtoehtoisista tuotteista.

Itse oon ollu aikoinaan nasolin riippuvainen. Flunssan yhteydessä jäi päälle ja käytin lopulta varmaan 3kk putkeen.. sitähän se oli et tukossahan nenä oli just sen jatkuvan käytön takia. Sit oli pakko päästä eroon ja viikon olin tuskasena ilman sumutteita mut sit helpotti.
Ekas raskaudes käytin aina välillä öisin koska ei olis tullu öistä ilmankaan mitään! Mut käytin sitä lasten nasolinia.
Nyt oon käyttäny lasten versioo flunssan yhteydes varsinki öisin ja aijon käyttää jatkossakin jos en saa unta. Uskon et huonot yöunet ja uupumus on vahingollisempaa vauvalle ku silloin tällöin nenäsumute. Viime syksynä sain flunssaan nasonexiä mikä ei supista verisuonia.. siinä on jotain kortisonia tms.. täytyy kysyä neuvolas olisko se kuitenki parempi vaihtoehto..

Mulla verenpaine meni aivan alussa alhaiseksi, mikä ei ollut yllätys, koska muutenkin ollut aina normaali tai alhainen verenpaine. Rv 8+4 th mittasi 103/55. Tänään ällistyin, kun rv 12+4 ja toinen neuvolakerta, kun verenpaine oli palannut jo normaaliksi 122/77! Onko kenellekään muulle käynyt näin?

On. Mulla oli alussa paineet 99/54 kun normaalisti on kuitenkin 105/58. Nyt viimeisissä mittauksissa 125/62, toki olin just ennen käynyt oksentamassa neuvolan vessassa.

Nyt tämä sitten jo ilmeisesti alkaa. Yöherääminen. Esikoisesta oli tämä sama vaiva, kakkosen odotuksen aikaan herättiin muutenkin öisin.
Oon siis heränny tänään 3.45. Ja kuudeksi töihin :/ Ja tää ei nyt ollu eka kerta. Aattelin että tämä alkais vasta joskus rv 20 jälkeen, mut nyt jo rv 14. En tykkää!

Mulla on kans ollu jo pitkään yöunet todella katkonaisia. Yöllä herään vessaan ja valvon sen jälkeen useamman tunnin. Tai sitten herään 3 aikaan valvomaan. Viikonloppusinkin heräilen 5 aikaan aamulla. Joskus kun harvoin saa nukuttua koko yön niin herääkin huomattavasti pirteämpänä. Tän kun yhdistää vielä pahoinvointiin niin oon kyllä useimpina päivinä ihan zombi.

Täällä myös jo pidempään ollut yöheräilyä ja unta vaikea saada takaisin. Enää ei ole onneksi tarvinnut käydä jääkaapilla yöllä. Huonompien öiden jälkeen on aamupäivät myös huonompia. Oksettaa ja etoo enemmän. :shifty:

Voi että. Mulla myös yöheräilyä ja melkein aina siinä kolmen aikoihin. Sit valvotaan sängyssä pyörien se pari tuntia ja sit kerkee enään tunnin nukkua ja kyllähän sit niin nukuttais.

Sama oire huomattu täälläkin! Nyt ollaan rv 14+2 ja viime yö oli ensimmäinen kun heräsin noin neljän maissa enkä saanut enää kunnolla nukutuksi. Seitsemältä soi herätyskello ja tuntui etten ollut nukkunut enää lainkaan ja koko päivä töissä meni ihan zombina:7 Jokusen viikon olen toki jo saattanut joutua herämään vessaan yöllä, mutta uni on aina tullut sen jälkeen. Toivottavasti viime yö oli vain joku poikkeus.. Ei ole kovin kiva, jos univelka alkaa jo nyt

Mulla kans toi yöherääminen on vaivannut ja nyt ihan uutena on tullut palelu.. paleltaa koko ajan ja vaate määräkään ei tunnu auttavan. Paleleeko muita vai kuvittelenko vaan että vois liittyä raskauteen:joyful: viikkoja mulla on 14+5

Täällä pyöritään yöt ja heräillään milloin mihinkin pihahdukseen. Kaiken heräilyn lisäks edellisessä raskaudessa tutuksi tullut jatkuva migreenimäinen päänsärky on palannut. Melkein tiedän jo, että meneeki koko loppu raskaus saikulla. Oon nyt ollu jo kolme viikkoa kohta kotona ja seuraava kaks viikkoa vielä ainaki edessä. Sanoisinko että perseestä, mutta eipä tässä paljoa asiakaspalvelussa olla ku särkylääkkeet ei auta. Joudun jossain kohtaa vielä neurologille käymää, kuhan sieltä aika tulee. Huvittaa vaa ku ei sieltä viimekskään apua saanut tai helpotusta löytyny :D

Mitähän ihmettä... raskausviikkoja kasassa 12+1. Eilen kävin nopeasti neuvolassa alusta asti jatkuneen oireettomuuden vuoksi. Ultrattiin ja kuunneltiin sydänäänet, jotta sain varmuuden siihen, millä mielin perjantain nt-ultraan menen. Kaikki oli kunnossa.
Eilen illalla oli muutaman kerran ylävatsan kramppaamista, siis samanlaista kuin oksentaessa, mutta ilman etovaa/pahaa oloa. No ei siinä mitään, mutta tänään on sama homma jatkunut pitkin päivää ja äsken kävin puhumassa norjaa. Ei siis ole etovaa oloa, vatsa vaan alkaa krampata niin, että loppuu vasta kun vedet valuu silmistä (tai lentää laatta).
Siis kasassa rv 12 ja nytkö alkaa pahoinvointi kun sen pitäisi normaalisti loppua näillä main :woot:
Tsiisus...

Takaisin