Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milena90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään neuvolassa käyty :) niitten laskujen mukaan tänään 8+5. Np ultrassa sit saattaa vielä la muuttuu. Ihan oli tarpeeks pitkä käynti näiden kahden muksun kera... meni siis yllättävän hyvin käynti niiden kanssa, mitä nyt isompi meinas pariin otteeseen kiivetä siihen tutkimus pöydälle ja nahistelivat välillä samoista leluista. Huoh... nyt pitäis intoutua varaamaan labra systeemit ja se np ultra.

Sain nyt vihdoin varattua itsekkin ajan neuvolaan ja eka käynti ois tiedossa 17.10. Työharjoittelu alkaa 16.10. joten kiva olla heti alkuun jo poissa..jospa sattus iltavuoro.

Täällä myös tänään käyty neuvolassa:). Nopea pyrähdys oli, kun viime käynnistä oli niin vähän aikaa. Ens viikolla verikokeisiin ja sitten odottelemaan muutaman vkon päästä olevaa ensimmäistä varsinaista ultraa :).

Minulla eka neuvola pe 6.10 silloin neuvolan laskujen mukaan rv 7+3. Toivoisin, että mies tulis mukaan, oli sitä mieltä ettei ekassa neuvolassa tapahdu mitään, mutta minä haluaisin hänet mukaan tueksi. Onko vinkkejä millä houkutella mies lähtemään jo tähän ekaan neuvolaan mukaan.? Ekaa odottelen, ja kaikki on uutta. Paitsi lasten hoitaminen koska hoidan lapsia työkseni. Onko vinkkejä mitä pitäisi kysellä? Kiitos ja anteeksi kirjoitus virheistä koska kirjoittelen puhelimella.

Kyllähän myös miehen tietoja kysellään neuvolassa. Tietysti jos ootte jo kaikki esitietolomakkeet täyttänyt, niin niistä käsittääkseni saa aika samat tiedot. Meillä mies oli viime raskaudesta mukana jokaisella neuvola ja ultra käynnillä. Kyllä mm mun väsymyskin tuli ilmi miehelle ihan erilailla, kuin jos olisin yksin käynyt. Kyllä mun mies olis ollu aika pihalla kaikista jutuista, jos ei neuvolassa olis ollut mukana. Kuunteli paremmin terkkaa kun jos minä sanoin samoista asioista. Viimeistään ku ultrataan tai kuunnellaan sydän ääniä niin miehellekin mielekkäämpää. :)

Mulla on huomenna eka neuvola. Mies jää kotiin esikoisen kanssa ja jotenkin nyt toisen kohdalla koen, että ei niin haittaa kun ei ole mukana, vaan ennemmin hoitaa esikoista. :happy:

Mutta esikoisen kohdalla oli kyllä lähes kaikissa neuvolakäynneissä mukana. Siinä loppuvaiheessa kun oli vaan sitä normi mittaushommaa ym. niin ei jäänyt töistä pois. Silloin en kokenut myöskään tarpeelliseksi, että hän olisi ollut mukana. Mutta kaikki alkukerrat kun sai paljon kaikkea infoa, niin oli mukana. Ja perhevalmennukset ym.

Koen myös, että esikoista odottaessa oli todella tärkeää että mies oli mukana kuulemassa kaikkea ja sai itsekin näin ollen olla mukana alusta asti odotuksessa :happy:

Mitäs jos sanot miehellesi, että ekalla kerralla molempien pitää olla mukana? Vähän juksaat :happy:

Onpa teillä neuvolat aikaisin, minulle varattiin parin viikon päähän (soittelin jo ainakin 3 vk sitten) ja silloin kai viikkoja jo 10.. tekisi mieli jo mennä niin saisi jostakin sympatiaa tähän pahaan oloon

Heippa!
Mulla ensimmäinen neuvola 19.10 jolloin poksuu 9+0. Mies tulee mukaan halusi tai ei. Onnekseen on myöntyväinen tulemaan. On molemmille ensimmäinen. Yritetty on vajaan vuoden ja kaksi varhaista keskenmenoa kummittelee taustalla.. Toivottavasti on sympaattinen täti ja etsitään edes sydänäänet. Koko ajan on pelko kurkussa ja pientä varmistusta haluaisin. Onneksi on rinnat turvonneet kuppikoon verran ja huono olo tulee satunnaisina aaltoina. Ensimmäistä ykää odotellessa. Kotidopplerista kokemuksia? Ihan just mieheltä salaa ostan sellaisen..

Tänään 10+0 ja eilen oli eka neuvola :) Paljon saatiin lippuja ja lappuja mukaan, mutta asiat on esikoisen ajoilta niin hyvin muistissa, ettei niitä tarvinnut käydä juurta jaksaen läpi :) Huomenna labraan :) Pyysin myös itse lähetettä sokerirasitukseen, kun diabetes on meillä sukurasite ja haluan varmistaa arvot :)

Ainiin. Viimeks neuvolassa juteltiin myös siitä sokerirasituksesta. Mun puolella suvussa ei sokeritautia ja viime raskauden sokerirasitus meni viitearvojen puitteissa, niin nytten ei tulekkaan sokerirasitusta vaikka mulla onkin ikää jo 28v. Seuraavassa raskaudessa (jota ei siis tule) olis sit taas sokerirasitustesti edessä.

Voiko joku äkkiä jeesata huonomuistista esikoisen odottajaa?:wacky: Sain siis neuvolasta mukaan sellasen virtsanäytepurkin, mutta nyt loman aikana olen ihan totaalisesti unohtanut, milloin se näyte pitää ottaa ja minne se pitää kuskata.

Hmm.. meidän neuvolassa ainakin pissatetaan joka kerta kun katotaan valkuaiset. Mutta kyllä mielestäni edellisessä raskaudessa vein labraan parikin pissanäytettä, en vaan kuollakseni muista koska ja miksi. :confused:

Mrs R, sait varmaan lähetteen labraan verikokeisiin? Menet sinne vaikka joku aamu, ennen sitä pissit kotona purkkiin ja otat sen sinne näyteputkiloon mikä varmaan tuli mukana. 4h pitää siis olla virtsan rakossa, siks toi aamu on helppo.

Meidän eka neuvola on nyt tulevana perjantaina, silloin alkaakin 10 raskausviikko.
Meinattiin miehen kanssa mennä yhdessä, kun odotetaan tosiaan ensimmäistämme ja asia on molemmille uusi. ☺️

Ollaan menossa oikein hyvillä mielin sinne, kiva päästä juttelemaan jonkun ammattilaisen kanssa ja jo puhelimessa neuvolatäti kuulosti todella mukavalta ihmiseltä

Mrs R, sait varmaan lähetteen labraan verikokeisiin? Menet sinne vaikka joku aamu, ennen sitä pissit kotona purkkiin ja otat sen sinne näyteputkiloon mikä varmaan tuli mukana. 4h pitää siis olla virtsan rakossa, siks toi aamu on helppo.
Kiitos vastauksista! Joo, siis oon huomenna menossa labraan verikokeisiin. Siksi aloinkin miettiä, että pitikö toi viedä samalla kertaa. Sen mä nyt kaivelin mielestäni, että tosiaan tota aamuvirtsaa suositeltiin ja se 4 tuntia piti ainakin olla pidätystä.

Ärsyttää, kun oon menny unohtamaan näinkin tärkeän asian ihan kokonaan:banghead: Oon nykyään niin tottunut siihen, että kaikki yksityiskohdat tällaisissa asioissa voi tarkistaa netistä tai esim. jostain sähköpostista myöhemmin, mutta nyt en löytänytkään tähän mistään mitään selvennystä.

Olipa hyvä et tulin vielä käväsee täällä! Nimittäin munhan olis hmm.. saatan vielä ehtiäkkin... käydä ottaa nuo samaset pissanäytteet! Huomenna olis nimittäin labra käynti mullaki edessä! Kiitos muistutuksesta :) eli klamydia testi kohta purkkiin ja U3 sitten huomisaamuna.

Mrs R, mä vein samalla pissanäytteet kun oli seulontaverikokeet. PK-seutu.

Mulla oli tänään neuvola. Kuukauden päästä vasta np ultra- mennään sen alku ultran mukaan, että ois viikon pienempi.
Mies oli kyllä ihan turhaan mukana :D ei juuri kysytty mitään siltä. Hihitteli siinä vain mun painolle niin että meinasin hivauttaa ;) mulla ehtii olla eka lääkärikin ennen ultraa.

Takaisin