Hankintoja

Mä sain töistä jo pinnasängyn, oli tarpeeton ja tiellä siellä. Yhdistelmät hankitaan käytettynä sitten myöhemmin ja ystävältä saadaan kaukalo telakalla sitten kun aika on. Ne on ne suurimmat mitä me tarvitaan. Niin ja sitteri.

Joo toi on kyl niin et ku ekaa odottaa ni mielipiteet muuttuu heti kun se syntyy, mullaki ollu näitä koskaan en anna mitään makeaa ennen kun on joku 3v ni kyllä silti saa sillon tällöin etenki jos ollaan synttäreillä ja kaikki muut herkuttelee, saatika joku "roskaruoka" tai valmis ruoka, tulee niitäkin ostettua sillon tällön jos on.kiire saada ruoka tai varsinkin jos ite kipeenä, soseistaki sanoin että aion kaikki tehä ite mut mites ollakkaan välillä tein ite mut lähinnä vaan kasvis soseet muut oli sit niitä kaupan valmiita :D ohan näitä paljon mistä mielipide muuttunu esikoisen syntymän jälkeen :D

Kiva kuulla teidän mielipiteitä, joilla on jo lapsia :) täytyy katsoa sit lähempänä sen sairaalasängyn kanssa. Olen aika levoton nukkuja, mä lähinnä pelkään että kierin vauvan päälle :/ tosin ehkä joku äidinvaisto toimii siinä vaiheessa, enkä uskalla silmääni ummistaa kun pelkään että se lakkaa hengittämästä...

Mietin toimisko se vaavi-sänky päikkäreillekin, kun vauvaa on helppo siinä vetää ympäri (pientä) asuntoa? Jos hankin yhdet vaunut, niin vaikeudeksi tulee se, että ne ei mahdu hissiin ja me asutaan tosi korkeella. Joten vaunujen raahaaminen joka päivä 6.kerrosta ei ole kätevää. Täytyy sekin jotenkin ratkasta. Tai sit hankin partsi- ja ulkoiluvaunut erikseen.

Kiva kuulla teidän mielipiteitä, joilla on jo lapsia :) täytyy katsoa sit lähempänä sen sairaalasängyn kanssa. Olen aika levoton nukkuja, mä lähinnä pelkään että kierin vauvan päälle :/ tosin ehkä joku äidinvaisto toimii siinä vaiheessa, enkä uskalla silmääni ummistaa kun pelkään että se lakkaa hengittämästä...

Mietin toimisko se vaavi-sänky päikkäreillekin, kun vauvaa on helppo siinä vetää ympäri (pientä) asuntoa? Jos hankin yhdet vaunut, niin vaikeudeksi tulee se, että ne ei mahdu hissiin ja me asutaan tosi korkeella. Joten vaunujen raahaaminen joka päivä 6.kerrosta ei ole kätevää. Täytyy sekin jotenkin ratkasta. Tai sit hankin partsi- ja ulkoiluvaunut erikseen.

Äidillä on vaisto jos vauva nukkuu vieressä. Jopa imetys onnistuu unissaa. Välillä mies nauraa kun ihmettelen et mistä se poika ilmestyy kun havahdun myöhemmin. Sit aina sanoo joo kyl sä vaa nostelit peittoo. :,D Mä pelkäsin tätä kans aluks mut sit kun luin enemmän niin oli niin käsittämättömän hienoja juttuja vieressä nukkumisesta. Esimerkiksi se et äidin unisykli alkaa mennä samalla tavalla kun vauvalla. Jollon kun vauva herää yöllä äiti ei oo ollenkaa väsyny. Mul oli ainakin tää olin niin pirtee joka kerta et ois vounu alkaa siivoomaan, kun taas mies siristelee silmiään. Mut sivuvaunua suosittelen. Eli pinnasänky jonka toinen laita pois. Niin ihan kiinni aikuisten sänkyy. Jos pelottaa se et kierähtää päälle. Sairaala sänky toimii kyllä varmasti ekan kuukauden, mutta sit ei tosiaan enää mahdu siihen. Meillä vaunut on aina sisällä en uskalla jättää niitä varastoo kun joku pöllii ne sekä sit on niin kylmät kun lähtee ulos. Meil nukku aika paljon partsilla vaunuissa. Meillä ei suostunu omassa sängys nukkuu ollenkaa päikkäreit. Oli jotenki liian iso ja pelottava. Vaan vaunussa. Nyt tosiaan siirty virallisesti sinne omaa sänkyy ja nukkuu nyt siellä myös päikkärit. Nää on kyl niin vauva kohtasia. Joku vauva nukkuu alusta asti hyvin pinniksessä päikkärit ja toinen nukkuu ulkona vaunuissa. Sit välillä toki nukuttiin vierekkäin päikyt. Nyt en enää uskalla kun on salama. Monta kertaa meinannu putoo sängyltä. Sit kantoliina tai kantoreppu oli kätevä kyllä sillon, kun tuli raivarit eikä uni tullu muualle kun sinne. Nyt meinaan ostaa liinan ja harjotella käyttöä. Tulee varmasti ulkoiltuu ja touhuttuu esikon kaa niin paljon et kiva sit pitää vauva lähellä.

Muokattu viimeksi:
Tosta pienestä hissista, mä asuin kans ku neiti synty 6kerros ja oli ihan samperin pieni hissi ja vaunut mahtu just ja just ja piti olla säädettävä aisa,joko heitto tai teleskooppi ja mulla oli heittoaisa ja sen kun otti ylös hississä olo ajaks niin rattaat meni sisään, myös esikoinen mahtu mukaan, tosin toinen aikuinen ei ois mahtunut meijän kanssa, eikä mitkää kauheet ostoskassit tai roskat, mut pointtina se et kyl noihin mini hisseihinkin saa rattaat mahtuu ku koittaa ja keksii ;) me asuttiin myllikässä yläkiventiellä, jos antaa yhtään vihiä kuinka pienk hissi meillä oli, sit mulla oli teutonian prestige yhfdistelmävaunut vuoden 2010 vissiin no jotain tota luokkaa oli mun pikkuveljen vanhat :)

Joo kannattaa mennä hissin mittojen kanssa kauppaan ja tarkistaa! Meidänkin hissi tuntui tosi pieneltä, mutta kyllä sinne silti mahtui ihan hyvin vaunut ja kaksi aikuistakin. Meidän esikoinen nukkui sivuvaunussa, enkä kyllä todellakaan ollut pirteä, kun herätti tunnin-puolentoista välein 7kk :D mut oli se kyllä kätevä, kun sai vähän kiskaistua omaan petiin eikä kokonaan tarvinnut nousta, ja kun joskus riitti että piti kättä masun päällä. Vieressä en olisi osannut nukkua, kun ei löytynyt mitään hyvää asentoa.

Mun ei pitänyt ostaa vielä mitään, mutta tänään saatiin käytettynä kauan etsimäni vaunut :happy093Samalla tuli ostettua myös kantoliina ja matkasyöttötuoli. Vähän vaatteita on tullut hypisteltyä kaupassa, vaikka käytettynä aion ostaa mahdollisimman paljon.

Mua oikein vähän harmittaa kun ei ole tälle tokalle mitään ostettavaa kun kaikki on esikoiselta tallessa. Jos tämä uusi tulokas on tyttö niin ehkä muutama vaate mutta siinäpä se. Se oli niin kiva esikoisen aikaan fiilistellä kaikkia vauvatarvikkeita ja tutkia eri vaihtoehtoja :D

Mulla kävi kyllä niin päin, että olin ajatellut että vauva nukkuis vieressä tai ainakin samassa huoneessa. Muistaakseni kahden viikon iässä sai "häädön" meidän makkarista ja sen jälkeen kaikilla olikin hyvä nukkua. Ongelma oli että havahduin kaikkiin tuhinoihin ja mun heräilyt havahdutti sitten muuten hyvin nukkuvan vauvan. Minä ja mies oltiin myös aamulla aina ihan tönkkösuolattuja, kun pelättiin että työnnetään tyyny tai peitto vauvan päälle tai muuten vaan huidotaan vauvaa. Sen lisäksi maitoa tulvi niin että en voinut sängyssä imettää kuitenkaan, joten oli helpompaa poimia vauva mukaan omasta huoneestaan ja siirtyä sohvalle syötöille.
Meillä siis pinnis on tullut tosi tarpeeseen ja päivätorkkuja otti sitterissä jonka sai säädettyä kehdoksi.

Mua oikein vähän harmittaa kun ei ole tälle tokalle mitään ostettavaa kun kaikki on esikoiselta tallessa. Jos tämä uusi tulokas on tyttö niin ehkä muutama vaate mutta siinäpä se. Se oli niin kiva esikoisen aikaan fiilistellä kaikkia vauvatarvikkeita ja tutkia eri vaihtoehtoja :D

Meinaan ostaa tälle toiselle omia vaatteita. Haluun et kummatkin saa myös uusia vaatteita. Sekä ihan senkin takia et on syntyny eri vuodenaikaa niin esikon vaatteet on liian isoja vauvalle.:)

Joo kannattaa mennä hissin mittojen kanssa kauppaan ja tarkistaa! Meidänkin hissi tuntui tosi pieneltä, mutta kyllä sinne silti mahtui ihan hyvin vaunut ja kaksi aikuistakin. Meidän esikoinen nukkui sivuvaunussa, enkä kyllä todellakaan ollut pirteä, kun herätti tunnin-puolentoista välein 7kk :D mut oli se kyllä kätevä, kun sai vähän kiskaistua omaan petiin eikä kokonaan tarvinnut nousta, ja kun joskus riitti että piti kättä masun päällä. Vieressä en olisi osannut nukkua, kun ei löytynyt mitään hyvää asentoa.

Meil heräs kans parhaillaan 10-15krt yössä. En nukkunu niinä öinä ollenkaa. Mut ihan alussa olin kyl ihan pirtee. Ehkä sekin vähän riippuu.

Meillä vauva nukku alusta asti omassa sängyssä unipesässä meijen sängyn vieressä. Reuna oli laskettu alas niin ylettyi helposti laittamaan tuttia/silittelemään. Nousin aina pystyyn imettämään ja vaipan vaihdoille. Pari kuisena siirtyi omaan huoneeseen, jossa kävin imettämässä. Tuo unipesä oli ihan loistava ja meillä käytössä vissiin puoli vuotiaaks asti. Aina pukerai ihan pesän reunaan ja oikein haki tukea siitä. Tulee käyttöön uudellekkin vauvalle.
Mietin että tarvitaanki toinen pinnis vai siirtyykö esikoinen isojen sänkyyn ennen vauvaa. Esikoinen siis 1v8kk kun vauva syntyisi..

Mietin että tarvitaanki toinen pinnis vai siirtyykö esikoinen isojen sänkyyn ennen vauvaa. Esikoinen siis 1v8kk kun vauva syntyisi..

Tätä mäkin oon miettinyt, meillä esikoinen 1v 10kk kun vauva syntyy. Lähinnä mietityttää mitä kaikkea tuhotöitä saa aamulla aikaan jos pääsee itse pois sängystä :D

Ehkä voisi tehdä niin, että ostatte isojen sängyn valmiiksi ja pistätte alkuun vauvan siihen (kun ei vielä pääse mönkimään) ja vaihdatte sänkyjä sitten kun vauva lähtee liikkeelle? Saa ainakin muutaman kuukauden lisäajan. Monasti sitten parivuotiaat alkaa olemaan jo niin innokkaita kiipeilemään, että on pakko vaihtaa sänky joka tapauksessa. Meidän 2v3kk tosin nukkuu vielä pinniksessä, kun ei ole yhtään kiipeileväinen ja laiskat vanhemmat ei ole halunneet muuttaa täydellisesti sujuvia unirutiineja :D

Suvitus, meidänkin 2v 4kk nukkuu vielä pinniksessä. Tosin ollaan nyt katseltu jatkettavia lastensänkyjä, mut ei oo vaan osunu kohdalle:(

Meillä nukkutaan kerrossängyssä, poika 2v11kk nukkuu yläsängyssä ja tyttö viikon vajaa 2v alasängyssä, välillä nukkuvat vierekkäin alasängyssä :) ja tyttö siirty 1v tohon kerrossängyn alasänkyyn, miehen esikoisella on jatkettava sänky meillä kun ei siellä yläsängyssä ikinä koko yötä pystynyt nukkumaan vaan aina siellä näki painajaista, nyt meille tulee uus jatkettava sänky prinsessa sänky ja siihen katos ja tyttö menee sit siihen ja miehen esikoinen siirtyy kerrossängyn alasänkyyn. Mutta toi pinniksestä sänkyyn siirtyminen kannattaa just edetä siten mikä hyvältä tuntuu omalle kohdalle, meillä kumpiki.ollu aina hyviä nukkumaan ja harvoin saa tapella sängyssä pysymisen kanssa, niin meillä toiminut hyvin.tää aikanen siirtyminen :)

Eikös muuten ole niin että on varsin todennäköistä että me saadaan se tämän vuoden äitiyspakkaus? :)

Joo mä ainakin uskoisin näin, eikös ne aina mee huhti-toukokuulle, ennen ku edes julkasee uuden pakkauksen :)

No se on hyvä kun mä tykkään tuosta tämän vuoden pakkauksesta, pari aiempaa ovat olleet musta kehnompia. :)

Takaisin