Kantaminen

minttu90

Supliikin supersankari
Syyskuunmammat 2015
Täällä vois keskustella kantovälineistä. Mitkä ootte kokeneet hyviksi tai mitä aiotte hankkia? Vinkit tervetulleita :)

Mulla on ollut esikoisen kanssa käytössä baby k'tan liina, joka oli tosi hyvä vähän isommalle vauvalle. Ihan pienenä en oikein uskaltanu siinä sitä kantaa, kun ei saanu tarpeeks kireelle. Siinä on siis eri kokoja ja se on liinan ja repun välimuoto oikeastaan. Nyt se ei enää sinne mahdu ollenkaan, mut tykkäsin kyllä tosi paljon sen aikaa kun se oli sopiva.

Myöskin ergon reppu löytyy, siinäkään en hirveesti kantanu ihan pienenä ja nyt ei enää oikein halua kannettavan vaan pitää saada ite kävellä.

Tänään kävin hakemassa fb kirpulta kympillä löytyneen sleepy wrapin. Kuulemma oli hyvä pikkuvauvan kanssa. Haaveilen vielä kyllä kunnon laadukkaista ja kauniista liinoista, mutta ei kyllä näillä tuloilla sellasia ostella. Hinnat pyörii käytettyinäkin pilvissä. :/
 
Mulla on trikooliina ja siinä esikoistaan kannoin ihan vastasyntyneestä asti, kun pääsen sinne salaiseen niin voin laittaa vaikka kuvan sidonnasta :) jos tänne pystyy laittaan kuvia?
 
Viikonloppuisin ei jostain syystä oo pitkään aikaan pystyny :/
 
Mä himoitsen Tulan free to grow-kantoreppua. Pitää katsoa löytyisikö käytettynä :) Esikoisen kanssa en hirveästi käyttänyt kantovälineitä, lähinnä metsäretkillä ja jossain tapahtumissa, mutta nyt ajattelin jonkun hyvän hankkia, vois olla ihan kätevä, että pystyis paremmin touhuamaan esikoisen kanssa.

Missähän välineessä olisi paras imettää? Trikooliinassa?
 
Ite oon imettäny kävellessä oikein onnistuneesti ja huomaamattomasti siinä vanhan mallisessa Tulassakin :) Riippuu varmaan kovasti niin äidin ruumiinrakenteesta kuin vauvastakin.
 
Tämä niin harmi ku yleinen puoli kokonaan unohtuu ku salainen puoli aukeaa.. eihän tänne meinaa saada vaadittavia kirjoitettua ku ei oo kelle kirjoittaa.
 
Minua kiinnostaisi myös tuo Tulan free-to-grow-reppu! Taitaa vaan olla niin uusi juttu ettei vielä paljoa käytettynä liiku.. onhan tässä tosin vielä aikaakin ennen kuin tarve. :) Taaperolla olen nyt käyttänyt satunnaisesti Tulan taaperoreppua, ja vauva-aikana tuli kokeiltua myös kudottuja liinoja. Jotenkin tykästyin enemmän reppujen helppouteen, kuin pitkien liinojen sitomiseen. Trikooliinaa kyllä voisi myös kokeilla sitten pienen kanssa.
 
Tämä niin harmi ku yleinen puoli kokonaan unohtuu ku salainen puoli aukeaa.. eihän tänne meinaa saada vaadittavia kirjoitettua ku ei oo kelle kirjoittaa.

Minä oon ainakin nyt täällä :D olin maaliskuisissa mut la muuttui niin paljon että täytyy yrittää vaihtaa helmikuisiin :)
 
https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/a...empia-kantoliinan-kaytosta/6413928#gs.Qu8MBhA

En nyt halua mitenkään pelotella, mutta itse et kyllä imettäisi pientä vastasyntynyttä kantoliinassa samalla, kun tekisin jotain muuta. Nevö!
Se muu voi kyllä odottaa...
Mutta esim kauppakeskuksissa yms paikoissa, kun se nälkä sitten yllättää, ei tarvitse, kuin etsiä mukava tuoli itselleen, kun vauvan saa kätevästi liinaan köllöttelemään ja syömään, eikä ketään luulisi häiritsevän, kun kaikki tapahtuu vielä katseiltakin piilossa.
Vaikka eiköhän niitä narisijoita löydy tähänkin kohtaan... :joyful:
Mutta itse tykkään kyllä enemmän rintarepuista...ja pitemmille retkille isommalle kantorinkka. :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Mun eka vauva-ostos oli kantoliina. Toivon tosi paljon, että opin käyttämään sitä. Vaikuttaa niin kätevältä!
 
Värihän se tärkein :wink trikoista liinaa olen itsekin miettinyt että pitäisikö kokeilla, tosin on jo reppu odottamassa että ehkä lähden vaan sillä liikkeelle. :)
 
Värihän se tärkein :wink

Haha, niinpä!
Kannattaa musta kyl kysellä jos lähipiirissä on kantoliina jota voi kokeilla. Tuntu itestä ainakin tosi omalta, kun harjottelin pehmolelun kanssa. Todellisuus vauvan kanssa voi toki olla sit jotain ihan muuta.. ja onhan ne kantoreput kyl tosi käteviä. Pitäis varmaan itekin sellasta testata..
 
Se trikooliina on kyllä hyvä ja helppo! Just kaveri palautti sen kun oli lainassa vauva-ajan niillä. Meen Kuun lopussa hoitamaan veljen lapsia ja siellä on 3kk vauva niin Otan sen mukaan :D
 
Minä olen Tulan free to growsta kuullut hyvää, siihen varmaan päädyn. Ja varmaan käytän sitä sit myös kotona, saa kädet vapaaksi muille touhuille vaikka keittiössä. Tietysti vaatii sen että vauva tykkää olla sit kans kantorepussa.
 
Hei miten tänne sai laitettua kuvan? Mulla on yks kuva missä on poika siinä trikooliinassa ihan vauvana :)
 
ecd78d766423d11082c092c62f68cab5
 
Takaisin
Top