Vakuutus lapselle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandstrom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sandstrom

Satasella mukana keskusteluissa
Huhtimammat 2018
Meinaatteko ottaa vakuutuksen lapselle?

Itse aion ehdottomasti ottaa If:n vakuutukset, ensin otan odotusajan vakuutuksen joka sitten syntymän jälkeen muutetaan lapsivakuutukseksi. Itselle tämä on tärkeää sillä tämä kattaa mm. kaikki synnynnäiset viat ja niiden hoidon. Lisäksi vakuutus on vuodessa ymmärtääkseni kutakuinkin 250-300e ja sillä saa aina käydä yksityisellä mikäli lapsi sairastuu eli suurinpiirtein kolmas lääkärikerta on jo voiton puolelle eikä tarvi lähteä päivystykseen tuntikausiksi istumaan sairaan lapsen kanssa.

Itse olen sitä mieltä että mitä vaan voi tapahtua joten tuo on pieni hinta maksaa siitä että on vakuutettu mikäli jotain synnynnäistä vikaa löytyy.

Me ollaan aina otettu vakuutus vauvalle, mutta myöhemmin ensin korotettu omavastuuosuutta ja lopulta lopetettu vakuutus, jos mitään nuhakuumetta ihmeellisempää vaivaa lapsella ei ole ollut. Tarkoitan kun lapsi on vaikkapa 3v.
Meillä onneksi toimii julkinen terveydenhuolto hyvin eikä ole tarvinnut istua tuntitolkulla odottamassa lääkäriin pääsyä.
Uskon, että pienen lapsen vakavien sairauksien hoito on paremmissa käsissä julkisessa sairaalassa kuin yksityisellä. Allergiat ym. pienemmät vaivat toki asia erikseen ja niihin on hyvä ja nopeampaa käyttää yksityistä.

Summa summarum vakuutus on ihan jees, mutta meillä onneksi todella vähällä käytöllä olleet. Positiivinen ongelma, että aina on tuntunut, että on maksanut niitä turhaan.

Seinäjoella tuntuu että julkinen terveydenhuolto on ihan kaaosta, itse toki pääsen lääkärille työterveyden kautta mutta mieheni joutuu joko heti 8.00 aamulla soittamaan lääkäriajan että saa samalle päivää ja silloinkin on otettava se aika mikä sieltä annetaan eli koko päivän pitää olla vapaa menoista tai sitten päivystykseen josta ei tulla alle 3h pois. Tämä oma kokemukseni meidän julkisesta.
Ja minun työpaikallani vaaditaan lapsen sairastumisen takia poissaolosta lääkärintodistus eli tämäkin puoltaa vakuutuksen ottamista.

Eli kaikenkaikkiaan mielestäni pieni hinta per vuosi siitä mitä hyvää se tuo. Ja edelleenkin tuo mainitsemani asia; mikäli vauvalla ei olekkaan kaikki hyvin kun hän syntyy niin vakuutus on auttamassa.

Siihen en osaa ottaa kantaa missä saa paremman hoidon vakavien sairauksien varalta mutta ainakin itselläni on herkästi annettu lähete keskussairaalaan tarkempiin tutkimuksiin yksityiseltä mikäli tarvetta on ollut eli toimii myös niinkin päin.

Kyllä tälle toisellekin hankitaan vakuutus OP:lta. Esikoisen kanssa jo tarvittu tuota vakuutusta, kun ensin todettiin 2kk ikäisenä rs-virus ja 5kk ikäsenä atooppinen ihottuma. Ja kyllä mielummin menen yksityiselle lapsen kanssa. Koen, että sieltä saa parempaa ja kokonaisvaltaisempaa hoitoa. Tk-lääkäritki vaikuttaa vaan todella kireiltä ja kiireisiltä. Meidän neuvolalääkäriin en luota...

Esikoisen vakuutukseen vielä liitetty hammashuolto, joka kattaa synnynnäiset viat 6v. asti ja siitä eteenpäin tapaturmat. Tämä siksi, koska miehen puolella sukuvikana erittäin haperot hampaat....

Seinäjoella tuntuu että julkinen terveydenhuolto on ihan kaaosta, itse toki pääsen lääkärille työterveyden kautta mutta mieheni joutuu joko heti 8.00 aamulla soittamaan lääkäriajan että saa samalle päivää ja silloinkin on otettava se aika mikä sieltä annetaan eli koko päivän pitää olla vapaa menoista tai sitten päivystykseen josta ei tulla alle 3h pois. Tämä oma kokemukseni meidän julkisesta.
Ja minun työpaikallani vaaditaan lapsen sairastumisen takia poissaolosta lääkärintodistus eli tämäkin puoltaa vakuutuksen ottamista.

Eli kaikenkaikkiaan mielestäni pieni hinta per vuosi siitä mitä hyvää se tuo. Ja edelleenkin tuo mainitsemani asia; mikäli vauvalla ei olekkaan kaikki hyvin kun hän syntyy niin vakuutus on auttamassa.

Siihen en osaa ottaa kantaa missä saa paremman hoidon vakavien sairauksien varalta mutta ainakin itselläni on herkästi annettu lähete keskussairaalaan tarkempiin tutkimuksiin yksityiseltä mikäli tarvetta on ollut eli toimii myös niinkin päin.

Meillä taas ollut vain positiivista. Monta kertaa todettu että Seinäjoella pääsee päivystyksestä nopeasti pois. Ollaanko kerran oltu 3h päivystyksessä ja silloin oli tk ja keskussairaalan päivystykset ihan täynnä.

mä olen ensikertalaisena ihan pihalla näistäkin. entäs sitten ,kattaako itse odottajan komplikaatiot?

Meillä on esikoisesta ja otin sillon rv10. Nyt meinaan kans ottaa ellei esikoisen nuo hommat oo este saada vakuutusta tälle toiselle. Ollu paljon hyötyä. Saatiin sairaala maksutkin vakuutusyhtöltä. Me oltiin niin pitkää et oltas varmaa vieläkin maksettu sitä.

mä olen ensikertalaisena ihan pihalla näistäkin. entäs sitten ,kattaako itse odottajan komplikaatiot?

Vakuutus jos otetaan raskaus aikana alkaa se siitä lähtien kun lapsi syntyy. Meillä se olisi kattanu myös rakenneultrassa löydettävät viat. Ainoo kriteeri oli se et lapsen täytyy syntyä hengissä.

Mun mielestä äidillä täytyy olla sit oma vakuutus, jos haluaa korvausta komplikaatioihin. Mä otin nyt itelleni vakuutuksen ja esikoiselle otin raskausaikana ennen rakenne ultraa, koska vakuutus ei korvaa jo tiedettyjä sairauksia. Nyt en tiedä saanko korvausta jos tässäkin raskaudessa tulee komplikaatioita vaan en. Ilmeisesti saan tai ainakin toivon niin viimeeks maksoin itteni kipeiks niistä maksuista. Sekin riippuu hirveesti vakuutusyhtöstä. Mitä ne korvaa ja mitä ei. Op:lla on se ilmanen 1v asti vakuutus.

Muokattu viimeksi:
Meinaatteko ottaa vakuutuksen lapselle?

Itse aion ehdottomasti ottaa If:n vakuutukset, ensin otan odotusajan vakuutuksen joka sitten syntymän jälkeen muutetaan lapsivakuutukseksi. Itselle tämä on tärkeää sillä tämä kattaa mm. kaikki synnynnäiset viat ja niiden hoidon. Lisäksi vakuutus on vuodessa ymmärtääkseni kutakuinkin 250-300e ja sillä saa aina käydä yksityisellä mikäli lapsi sairastuu eli suurinpiirtein kolmas lääkärikerta on jo voiton puolelle eikä tarvi lähteä päivystykseen tuntikausiksi istumaan sairaan lapsen kanssa.

Itse olen sitä mieltä että mitä vaan voi tapahtua joten tuo on pieni hinta maksaa siitä että on vakuutettu mikäli jotain synnynnäistä vikaa löytyy.

Mut kattaako se muka jos raskaudessa tulee komplikaatioita? Meillä vakuutus ei kattanut komplikaatioita, mutta olisi synnynnäiset viat kattanut, koska vakuutus tehtiin ennen rakenne ultraa eikä sitä ennen ollu todettu mitään.

Muokattu viimeksi:
Meillä kyl vakuutus ollu ihan tosi hyvä. Ei tarvii maksaa kun oma vastuu kassalle. Pääsee lääkärille. Meillä ei edes lapset pääse lääkärille terveysasemalle vaan ensin sairaanhoitajalle joka sit siirtää lääkärille jos näkee tarpeelliseksi. Me ollaan oltu sairaalassa tarkkailussa. Lapselta löyty kireähuulijänne ja nyt kun oli silmätulehdus muutama vko sitten kokeiltiin tälläses pienemmässä asiassa yksityistä. Siellä oli aivan ihan lastenlääkäri poika ei itkenyt yhtään kun tutkittiin. Ihan eri statsi, kun julkisella.

Miten Sandstrom päädyit tohon ifiin?
Esikoiselle ei otettu vakuutusta kun meillä olis ihan super pitkä matka yksityiselle, eipä oo ees ollu tarvetta. Kerran on käyty päivystyksessä sunnuntaina ja ei tarvinnu ees varttia odottaa. Silti vähän mietityttää et jos onkin joku synnynnäinen vika niin olishan se hyvä olla.

Miten Sandstrom päädyit tohon ifiin?
Esikoiselle ei otettu vakuutusta kun meillä olis ihan super pitkä matka yksityiselle, eipä oo ees ollu tarvetta. Kerran on käyty päivystyksessä sunnuntaina ja ei tarvinnu ees varttia odottaa. Silti vähän mietityttää et jos onkin joku synnynnäinen vika niin olishan se hyvä olla.

Meillä on kaikki vakuutukset ifllä että ihan siitä syystä päädyin ja mielestäni ehdotkin on hyvät sekä hinta ok. Se pitää vielä selvittää että lasketaanko lapsen vakuutus siihen että jos on paljon eri vakuutuksia niin kaikkien vakuutusten hinta putoaa tyyliin 5% kun meillä on sieltä jo 2 autoa, osakasko ja asunto. Sekin toki sitten vaikuttaa päätökseen ottaa lapsen vakuutus sieltä.

Vakuutus on musta ihan ehdoton, en oo miehen kanssa asiasta vielä puhunut, mut täytyy ottaa puheeksi ja alkaa vertailemaan mistä kannattaa ottaa.

Kyllä otetaan vakuutus. Meillä mies huolehtii näistä asioista, joten sen paremmin en ole miettinyt :grin

Esikoisella ollut vakuutus monta vuotta. Koko sinä aikana olemme tasan kerran tarvinneet sitä. Lapsen eka ja ainoa korvatulehdus tapahtui hänen ollessaan muistaakseni 3-vuotias. Julkisella puolella palvelu oli ala-arvoista ja korva ehti puhkeamaan odotusaulassa. Ikävä kyllä meillä on pitkät matkat sellaiselle yksityiselle, joka on auki myös öisin. Mutta samapa tuo istutaanko sama aika autossa vai odotustilassa, yksityiseltä saa sitä apua.

Elämässä voi tapahtua kaikenlaista.

Riippuu vakuutusyhtiöstä. Kannattaa ottaa selvää.

Mä ite vertailin mitä kukin vakuutusyhtiö korvaa, paljonko vakuutus maksaa ja mikä on omavastuu. Omasta mielestä Op oli paras ainakin viime vuonna. Omavastuu 100€/vuosi ja meillä keskittäjänä n.295€/vuosi vakuutusmaksut ja meillä on siihen liitettynä kaikki mahdollinen psyykkisistä sairauksista aina hammashuoltoon asti. Siellä pystyy siis muokkaamaan itse mitä haluaa vakuutuspakettiin ottaa mukaan ja mitä jättää pois:thumright

Mulla oli yhdessä raskaudessa rqskausmyrkytys joten sen perusteella emme saa vakuutusta vielä raskausaikana.

Meillä esikoisesta otettiin Pohjolan vakuutus, joka todellakin on maksanut itsensä takaisin monesti (esikoisella korvien kanssa paljon ollut ongelmia..).

Muistaakseni silloin tuon Pohjolan vakuutuksen sai rakenneultran jälkeen vasta. Jos raskausaikana olisi tullut raskauden vuoksi maksuja, olisi se korvannut ne (ottaen toki omavastuun huomioon).

Esikoista odottaessa ajattelin, ettei oteta, koska itse en ole koskaan tarvinnut juurikaan lääkäripalveluja. Onneksi jossain vaiheessa vaihdoin ajattelumaailmaa siihen, että autoissa on täyskaskot sun muut, että eiköhän se lapsikin kannata vaan vakuuttaa :)

Pitäis jaksaa vertailla vakuutukset jossain välissä, aiotaan ottaa kyllä.

Tässä hesarin vertailu 1,5v takaa http://www.hs.fi/talous/art-2000002884877.html
Mä haluan kyllä ottaa vakuutuksen. Pk-seudulla asuessa nuo jonot terveysasemille / päivystykseen on pitkiä, ja terv.asemalla ei edes pääse lääkärille, vaan hoitajalle.

Tuo 100e / kerta omavastuu, mikä monissa yhtiöissä on, vaikuttaa korkealta, kun yleensä sairaustapauksissa lääkärinpalkkio + joku labra on just vähän yli 100euroa... eli nuo sopii paremmin vain vakavissa sairauksissa tai tapaturmissa, eikä normaalien tautien hoidattamiseen yksityisellä.

Takaisin