Ylimääräiset ultrat ja vauvan kuulumiset

Jännä tällainen uudenlainen arvio :wideyed: Mulla ongelma toiseen suuntaan, mutta vatsanympärystä mittailivat tarkkaan. Se kuulemma on se eka mitta, joka hälyttää jos kasvu on hidastumassa. Meidän lasten pienet päänympärykset antavat ultrassa painoarvion vähän alakanttiin ja aina lääkäri ei edes tunnustele vatsaa päältä vaan pelkästään ultraa. Nyt lääkäri tuumasi, että käsin arvio olisi 100g enemmän kuin ultralla. Aika tarkkaa hommaa! :joyful: Sf-mitta puolestaan on mennyt mulla tähän asti yläkäyrällä, mikä ei todellakaan korreloi vauvan koon suhteen. Sehän muutenkin on mittaajasta kovin riippuvainen ja epätarkka.
 
Ompas kiinnostavaa tuommoinen uusi arviointi tapa!!! Mulla nimittäin esikoistyttö 53cm 4335g arvioitiin 600g pienemmäksi rv41+0 ja syntyi 42+0..

Joo, kyseessä oli tutkimus johon meiltäkin pyydettiin erillinen osallistumislupa! Totta kai suostuin, koska mitään haittaa itselle ei ole ja tiedettä mielellään aina tukee. Kuulemma ihan uusi, parin vuoden sisällä kehitetty mittaustapa. Käytännössä reidestä otettiin kolmiulotteisesti tilavuusmittaus ja sen perusteella sitten tehtiin arvio (joka tosiaan oli meidän tapauksessa huomattavasti pienempi kuin perinteisellä tavalla mitattuna). Meille annetussa paperissa lukee, että muualla tehdyissä tutkimuksissa on havaittu sen olevan tarkempi kuin perinteinen kaksiulotteinen tutkimus - mutta saa nyt nähdä.
 
Miten HilmaLiinalla sujuu??
Tämä ei ole enää todellistakaan... eilen laitettiin poikkeuksellisesti uudelleen ballonki ja yhtä aikaa cytotec. Ballongin supisteli ulos ja siihen jäi. Tänään 6h oksitosiinia suoraan suoneen, 2min välein supistukset. Letku irti ja siihen loppu supistukset. Ei hyvä päivä sentään tätä touhua... tais jäähä viimeseks lapseks kun ei osaa enää edes ulos tulla...
 
Siis oletko ollut sairaalassa lauantaista lähtien? :wideyed: aivan kamala tilanne sulla, tsemppiä. Luulisi niiden jo ottavan ulos keisarinleikkauksella.
 
Tämä ei ole enää todellistakaan... eilen laitettiin poikkeuksellisesti uudelleen ballonki ja yhtä aikaa cytotec. Ballongin supisteli ulos ja siihen jäi. Tänään 6h oksitosiinia suoraan suoneen, 2min välein supistukset. Letku irti ja siihen loppu supistukset. Ei hyvä päivä sentään tätä touhua... tais jäähä viimeseks lapseks kun ei osaa enää edes ulos tulla...
Onks teillä tilanne siellä kuitenkin hyvä piiiitkästä odotuksesta huolimatta? Vauva voi hyvin ja sinäkin jakselet vielä vaikka hermot ehkä kireällä? :wideyed: (Syystäkin!)
 
Siellä masussa on liian hyvät oltavat.. uskon kyllä, että alkaa jo puuduttamaan!

Onko jo puhuttu, koska päädytään sektioon, jos mitään ei tapahdu?
 
Oon siis ollu sisällä jo perjantaista asti, että huomenna tulee viikko täyteen... ei vielä ole sektiota mainittu muuten kun että yritetään välttää. Jos oikein tulkitsin lääkärin puheet niin huomenna sama hoito x2, parin tunnin tauolla välissä... jippii 12 h supistuksia jos ei lähekään käyntiin... aion vaatia myös kalvot puhki huomenna. Pää täällä leviää, ja se itseensä pettymyksen määrä...........Vauvalla sentään onneksi kaikki ok, mutta vettä ei edelleenkään ole oikeestaan ollenkaan.
 
Oon siis ollu sisällä jo perjantaista asti, että huomenna tulee viikko täyteen... ei vielä ole sektiota mainittu muuten kun että yritetään välttää. Jos oikein tulkitsin lääkärin puheet niin huomenna sama hoito x2, parin tunnin tauolla välissä... jippii 12 h supistuksia jos ei lähekään käyntiin... aion vaatia myös kalvot puhki huomenna. Pää täällä leviää, ja se itseensä pettymyksen määrä...........Vauvalla sentään onneksi kaikki ok, mutta vettä ei edelleenkään ole oikeestaan ollenkaan.

Ei voi muuta sanoa kuin että huhhuh, kuulostaa todella rankalta viikolta! (Nyt alkoi täällä supistaa, varmaan myötätunnosta!) :hilarious:Toivottavasti tänään kalvot puhkaistaan ja saisi vauhtia käynnistymiseen, paljon tsemppiä ja jaksamista, niin henkistä kuin fyysistäkin!!
 
Eilen poksahti 38 täyteen ja tänään oli taas ultra aika. Kuinka helpottavaa oli kuulla kerrankin että vauvalla on kaikki loistavasti ja paino arvio oli 3100g. Ensi viikon torstaina suunniteltu sektio aika, kun haluaa olla vaan sumokyykyssä , eikä pää alaspäin . Toivottavasti kaikki menee sinne saakka ja siellä sitten hienosti :love7
 
Meillä tänään neuvolalääkäri, joka sattu olemaan myös gynekologi ja ultrasi ja teki painoarvionkin :) tosi kiva kun on radi-diagnoosi niin vaikka arvot pysyneet hyvänä ni jänskättänyt kyllä vauvan koko mutta ihan keskikäyrällä kuulemma kasvaa :happy: lääkäri oli myös sitä mieltä että tilanne vaikuttaa niin kypsältä että vois periaatteessa millon vaan syntyä, veikkasi kuitenkin viikkoa ennen laskettua aikaa eli noin 2vko päästä, sopis kyllä hyvin :joyful: viikon verran on nyt ollutkin satunnaisia kipeitä supistuksia että toivotaan että lääkäri oli oikeessa! Miehellä kyllä jo iski pieni hätä että ehtiikö lomasta nauttia kun hänellä vasta kesäloma alkamassa :hilarious:
 
Meillä tänään neuvolalääkäri, joka sattu olemaan myös gynekologi ja ultrasi ja teki painoarvionkin :) tosi kiva kun on radi-diagnoosi niin vaikka arvot pysyneet hyvänä ni jänskättänyt kyllä vauvan koko mutta ihan keskikäyrällä kuulemma kasvaa :happy: lääkäri oli myös sitä mieltä että tilanne vaikuttaa niin kypsältä että vois periaatteessa millon vaan syntyä, veikkasi kuitenkin viikkoa ennen laskettua aikaa eli noin 2vko päästä, sopis kyllä hyvin :joyful: viikon verran on nyt ollutkin satunnaisia kipeitä supistuksia että toivotaan että lääkäri oli oikeessa! Miehellä kyllä jo iski pieni hätä että ehtiikö lomasta nauttia kun hänellä vasta kesäloma alkamassa :hilarious:

Ihan mahtavaa! Kuulostaa just siltä mistä itsekin haaveilin, mutta viikko sitten samalla vastaanotolla sanoivat kohteliaasti että "no ei se ainakaan ehkä tänään tule".. kaikki paikat kiinni ja niin raakaa kuin voi olla.. :D Meillä taitaa aika samaan aikaan olla laskettu aikakin.

Näin radikollegana tiedän kuinka onnellinen siitä keskikäyrästä voi olla. Mulla neuvolalääkäri epäili myös keskikäyräistä vauvaa, mutta virallinen painoarvioultra sitten sekoitti pakkaa. Nyt ei yhtään tiedä mitä sieltä on tulossa.

Miehellä kyllä hyvin ajoitettu kesäloma :D! Nyt pikanauttimiset päälle että varmasti ehtii, tuplanopeudella kaikki kesähommat!
 
Mulla kanssa tänään neuvolassa 36+6 ja sf-mitta pongahti yläkäyrän yläpuolelle 36cm. Muutama päivä sitten ultrassa vauva oli jo 3100g eli nyt sitten varmaan muutama sata grammaa isompi. Vauva myllää tosi ylhäällä ettei ole laskeutunut lainkaan... Milloinkohan vauva todetaan jo liian isoksi? Mua vaan ärsyttää kun itse en voi tehdä mitään tuolle kasvulle. Sattuu vaan vatsan alue ja vauva senkun kasvaa ja kukaan ei ole kiinnostunut, vaikka sf-mitat paukkuu ja painoarviot huitelee yläkäyrille. Oon kuitenkin lähtökohtaisesti itse lyhyt ja ihan normaalipainossa ennen raskautta...
 
Vauvan koko hämmentää täälläkin, meillä tänään lääkäri ultran perusteella kertoi tämänhetkisen (36+2) painoarvion olevan reilu 3400g. Ja vielä se nelisen viikkoa edes laskettuun aikaan.. Yläkäyrillä menee mutta kuulemma normaali, niin ei mitään syytä millekkään toimenpiteille. Kontrolliaika saatiin kuitenkin ensi viikon perjantaille. Ja mulla vielä raskausdiabetes, mutta sokerit pysyny hyvänä. Ei kai se auta kun odotella millon synnytys lähtis käynnistymään, vaikka eiköhän siihen vielä useampi viikko mene. Ja tietty toivoa että vauva mahtuu sitten syntymään, nyt sille ei ainakaan nähty mitään syytä miksei alatiesynnytys onnistuisi.
 
Meidän tyttö syntyi 41+1 oli 4kg ja poika syntyi 38+2 3,6kg. Ja ei ollut Radia.. leivon vaan vähän isompia tyyppejä . En huolestuisi. Ponnistusvaiheet oli 12min ja 9min. Ja kätilö sanoi ekassa että pystyisit synnyttämään vielä isompiakin kun 4 kg. Just.. lohdutti kauheasti :dead::woot:
 
En tänne tainnutkaan vielä päivitellä kuulumisia. . . Viikko sitten maanantaina hepatoosiarvot oli taas pompsahtanut ja päätettiin käynnistää synnytys tiistaina. Paikat oli jo hyvin kypsynyt ja homma lähti käyntiin balongilla ja pienellä oksitosiinibuustilla. Poika syntyi 22.40 tiistai 25.7 :) Kaikki meni oikein hyvin ja nyt kotona opetellaan vauvaelämää. . .
 
Takaisin
Top