Kielletyt ruoka-aineet

Eiköhän :happy: ite aattelin joskos tekisin unelmatortun! Kauhee nälkä! Ja vähänkö tekee mieli intialaista ruokaa :p
 
Mie asun vähä kauempana mutta ei toi mahdoton matkan ole..
Harvase päivä sinne ajelen kumminkin töihinkin
 
Ok kiitos chia-siemen vastauksista! Oon kyllä edelleen niitä syönyt mutta vähemmän ja en päivittäin. Muutenkin ajattelin pitää ns järjen touhussa etten mene ihan äärimmäisyyksiin asioissa.. Tietysti alkoholin olen jättänyt ja mieliala lääkkeeni.... :smiley-bounce005
 
Mä oon juonut Clipperin Citrus & Echinacea vihreetä teetä mutta tajusin tänään että toi echinacea eli punahattu on yrtti eikä sitä suositella raskauden aikana. Jee. Pitää etsiä uus tee ja toivoa ettei tästä kahden päivän teenjuonnista ollut haittaa.
 
Mä oon ravannut nanda devissä jo kolmesti viikon sisällä. Ihan järkyttävä intialaisen ruoan himo!
 
Niin ja piti vielä aiheeseen liittyen sanoa että meillä sanoi neuvolantäti että tuorejuustoa voi syödä rauhassa eikä niiden suhteen kannata olla hysteerinen. Riittää että ovat pastöroitu.
 
Jep mä olen kanssa tuorejuustoa huoletta syönyt. Pästöröity kun on. Jos kaikkea mitä suuhunsa laittaa stressaisi jatkuvasti yms niin lopultahan siitä enemmän haittaa on lapselle kun se jos nyt syöt sitä juustoa tms jos haluat :happy119
 
En oo varma onko täällä jo kysytty. En jaksa kaikki selata. Mutta siis saako hunajaa syödä? Lähinnä siis teehen laittaa. :grin
 
Saa sitä syödä raskaana, vain niille alle 1v on se käyttökielto :)
 
Onko teet muuten ok, mutta ne yrttiteet (ja inkivääritee)? Lähinnä kyllä vihreää juon..
 
No sitähän minäkin! Kaveri oli kauhuissaan kun olin teehen laittamassa. Odottaa itse toista lastaan. Ei kyl oo mikään hysteerikko, siks ihmettelinkin että miten oltiin niin eri mieltä. Tarkistin eviralta, mutta halusin vielä täältäkin, kun mun kaveri oli niin varma ettei saa syödä. Kuulemma muistelee et kaks vuotta sitten olis ollu kieltolistalla. Kun viimeks on lukenut kiellot. Mä uskon eviraa ja teitä! :grin
 
Mutta varmasti kannattaa suosia suomalaista hunajaa kuitenkin. :grin naurattaa itseäni vieläkin kun olimme miehen veljellä käymässä niin tämä oli pihinä halvinta hunajaa ostanut sen kummemmin tutkimatta sitä. No menimme käymään ja silloin teehen sitä laitettiin ja ihmeteltiin kummaa makua. Tutkittiin niin se oli kiinalaista hunajaa.. :depressed: :facepalm: ei ollut hyvää!
 
Hahahaha! Joo tää mitä mulla on niin on suomalaista. Oon muutenkin vähän sitä mieltä, että suomalaiset tuotteet on varmasti joka asiassa turvallisempia sen takia että on vähemmän kuskattu ja tuoreempia. Toki esim. vihanneksia syön ulkomaisiakin kun ei keskitalvella kaikkia saa suomalaisina.
 
Luotatteko siihen että ravintolassa syödessä vihannekset on pesty huolellisesti? Itseäni huolettaa syödä ravintolassa esim. salaattia koska en voi tietää onko se pesty kunnolla... Mitä mieltä ootte? :eek:
 
Kyllä mä luotan ainakin... Riippuu toki paikasta mutta ne missä ainakin itse käyn niin vaikuttaa siltä että tulee pestyä. Plus voihan sitä kysyä aina. Mä aina kysyn kaikkea jos mietityttää. Ja asiallisesti niin saa asiallisen vastauksen. :)
 
Mua on seisovissa pöydissä (siis esim kouluruokalat ym) huolettanu ne salaatit myös... Etenkin juuresraasteet kun niistähän välillä tullu listeria epidemioita. Ja toinen pakastekasvikset (herneet tms) kun nehän ois kuumennettava ja kaveri joskus näki niissä jäähileitä! Eli ilmeisesti oli vain sulatettu eikä kuumennettu....
Ja sitten kun ne salaatit seisoo siinä mahdollisesti parinakin päivänä...
 
Takaisin
Top